![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Antwoord van de heer Scourneau, burgemeester van de taalgrensgemeente Eigenbrakel (Braine-l'Alleud):
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...BottomArtikels Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Burgemeester
|
![]() in theorie ben ik ook wel voor zo'n uitbreiding, maar in praktijk lukt dit toch niet. Franstaligen kunnen in vlaams brabant nu ook al op allerhande plaatsen in hun taal geholpen worden. Enkel hun documenten moeten in het nederlands. Ik vraag me af of je na een eenmaking in elk waals gemeentehuis een tweetalige achter het loket te zien zal krijgen. Om nog maar te zwijgen of je er in winkels ook in het nederlands zou kunnen geholpen worden. Kijk maar naar brussel, de franstaligen doen hun goesting terwijl vlaamse organisaties in brussel 2talige dienstverlening hebben.
Overgens zou dit in alle gemeentebesturen een hoop ontslagen voort brengen bij niet tweetalige medewerkers, ook in vlaanderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |