Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2007, 11:45   #21
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Pakweg de helft van de mensen hebben zich nooit iets aangetrokken van het lot van België. Vlaams-nationalisten en vurige België-verdedigers zijn altijd in de minderheid geweest.

Maar die "dode massa" zou stilaan eens de balans kunnen doen overslaan. Want België wordt gelijkgesteld met communautaire strubbelingen. Federaal kan er door communautaire kwesties geen regering gevormd worden, terwijl de Vlaamse, Waalse, Duitstalige,... regeringen vlotjes verderwerken.
De splitsing van België wordt zo een manier om te ontsnappen aan eeuwigdurende communautaire spanningen (of zelfs patstellingen).

De vraag is niet meer "waarom moet België gesplitst worden?", maar dat wordt wordt nu: "Wat is nog de meerwaarde van België?".
Die laatste vraag is inderdaad belangrijk, het is trouwens de enige vraag die al jaren gesteld zou moeten zijn (idem met de provincies).
Ik neem aan dat de impasse verschillende emoties losweekt in Vlaanderen dan hier. Hier staat men meer en meer onverschillig tegenover het gedoe, in Vlaanderen leidt het blijkbaar tot meer engagement. Er zijn er uiteraard die oproepen tot meer belgie, zoals er zijn die tot minder oproepen, maar ze zijn in de minderheid. De meerderheid van de mensen die ik hier ken kan het niet schelen, stellen dat we gerust zonder belgie kunnen maar dat met even goed is. Als de Vlamingen territoriale eisen zouden stellen zou dat natuurlijk wel eens sterk kunnen veranderen. Brussel is voor de meesten van ons dan ook ver van ons bed.

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 12:08   #22
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Lang geleden al getekend.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 12:13   #23
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
Die laatste vraag is inderdaad belangrijk, het is trouwens de enige vraag die al jaren gesteld zou moeten zijn (idem met de provincies).
Ik neem aan dat de impasse verschillende emoties losweekt in Vlaanderen dan hier. Hier staat men meer en meer onverschillig tegenover het gedoe, in Vlaanderen leidt het blijkbaar tot meer engagement. Er zijn er uiteraard die oproepen tot meer belgie, zoals er zijn die tot minder oproepen, maar ze zijn in de minderheid. De meerderheid van de mensen die ik hier ken kan het niet schelen, stellen dat we gerust zonder belgie kunnen maar dat met even goed is. Als de Vlamingen territoriale eisen zouden stellen zou dat natuurlijk wel eens sterk kunnen veranderen. Brussel is voor de meesten van ons dan ook ver van ons bed.
Wel, da's vergelijkbaar aan ons kanten. Maar ik voel wel dat het enthousiasme om België nog als een meerwaarde te zijn héél wat verminderd is. Het zal er wel op uitdraaien dat België zal verdwijnen als het merendeel van de bevolking én de politiek zal zeggen: "Waaraan zijn we nu eigenlijk onze tijd aan het verdoen?".
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 12:46   #24
Animalman
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Het zal er wel op uitdraaien dat België zal verdwijnen als het merendeel van de bevolking én de politiek zal zeggen: "Waaraan zijn we nu eigenlijk onze tijd aan het verdoen?".
En waaraan zijn we nu eigenlijk al dat geld aan het uitgeven?
Hoeveel zouden wij Walen niet betalen om de belgische staat te financieren? Als we dat eens al in onze eigen regio kunnen steken...

Oud 3 oktober 2007, 12:49   #25
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waaraan zijn we nu eigenlijk al dat geld aan het uitgeven?
Hoeveel zouden wij Walen niet betalen om de belgische staat te financieren? Als we dat eens al in onze eigen regio kunnen steken...
my point exactly. Maar er zijn er blijkbaar nog massaal veel die schrik hebben.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 15:21   #26
doubled
Burgemeester

doubled's schermafbeelding

Standaard

nu zou ik toch iet willen weten. kan iemand mij zeggen wat de identiteit is van onze vlaamse cultuur heden ten dage ?
en zeg niet dat het onze christelijk achtergrond ons bind!! want niemand gaat nog naar de kerk!!
doubled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 16:27   #27
Animalman
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doubled Bekijk bericht
nu zou ik toch iet willen weten. kan iemand mij zeggen wat de identiteit is van onze vlaamse cultuur heden ten dage ?
en zeg niet dat het onze christelijk achtergrond ons bind!! want niemand gaat nog naar de kerk!!
*hoort een speld vallen.*

Oud 3 oktober 2007, 16:46   #28
Banneling

Standaard

Citaat:

Kan iemand zeggen wat de Marokkaanse identiteit is heden ten dage, de Turkse, de Franse, de Chinese, de Nepalese, de Algerijnse, de Poolse ...? Naar het schijnt bestaan die identiteiten wel, want bezoekers uit die landen hoeven hun identiteit niet op te geven als ze onze samenleving komen verrijken.
Het zou dan toch moeten lukken dat er 5893 andere identiteiten bestaan en de Vlaamse identiteit net niet. Zou die ontkenning iets te maken hebben met zelfhaat?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 18:09   #29
doubled
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Kan iemand zeggen wat de Marokkaanse identiteit is heden ten dage, de Turkse, de Franse, de Chinese, de Nepalese, de Algerijnse, de Poolse ...? Naar het schijnt bestaan die identiteiten wel, want bezoekers uit die landen hoeven hun identiteit niet op te geven als ze onze samenleving komen verrijken.
Het zou dan toch moeten lukken dat er 5893 andere identiteiten bestaan en de Vlaamse identiteit net niet. Zou die ontkenning iets te maken hebben met zelfhaat?

de marokaanse, Turkse en al die andere volkeren hebben nogaltijd heden ten dage culturen die gebouwd zijn op sterke tradities (al dan niet gebouwd van uit een religieuze achtergrond wat ergens ook niet anders kan)
onze cultuur dan heb ik het alleen over onze cultuur,
heeft denk ik niet echt meer een bepaalde identeit in dat opzicht.
en ik snap dus ook niet goed waarom vlaanderen onafhankelijk moet worden als vlaanderen alleen met naam en taal ons bind meer niet.
Oud 3 oktober 2007, 18:14   #30
Banneling

Standaard

Citaat:
de marokaanse, Turkse en al die andere volkeren hebben nogaltijd heden ten dage culturen die gebouwd zijn op sterke tradities (al dan niet gebouwd van uit een religieuze achtergrond wat ergens ook niet anders kan)
en ik snap dus ook niet goed waarom vlaanderen onafhankelijk moet worden als vlaanderen alleen met naam en taal ons bind meer niet.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 18:18   #31
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Ga eens een maand op verlof in iran. Je zal zeer snel merken dat je eigenlijk toch wel een eigen cultuur hebt die nogal veel verschilt van finderachter. Maar ga ook een maand op verlof in Nederland. Ook dan zullen je tal van verschillen opvallen!
Vlamingen zijn een apatr volk met eigen cultuur en gewoonten. Je merkt ze alleen niet omdat je ze gewoon bent, en alleen het ongewone opmerkt. Het is dat ongewone opmerken, dat jouw eigen cultuur onderstreept. Alleen mag dat niet van de pamperaars : alleen ANDERE cultuur is goed

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 18:24   #32
doubled
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Ga eens een maand op verlof in iran. Je zal zeer snel merken dat je eigenlijk toch wel een eigen cultuur hebt die nogal veel verschilt van finderachter. Maar ga ook een maand op verlof in Nederland. Ook dan zullen je tal van verschillen opvallen!
Vlamingen zijn een apatr volk met eigen cultuur en gewoonten. Je merkt ze alleen niet omdat je ze gewoon bent, en alleen het ongewone opmerkt. Het is dat ongewone opmerken, dat jouw eigen cultuur onderstreept. Alleen mag dat niet van de pamperaars : alleen ANDERE cultuur is goed
ja maar wat onderstreept onze cultuur vandaag nog? zonder een rechtstreekse invloed van buiten af?

Laatst gewijzigd door doubled : 3 oktober 2007 om 18:25.
Oud 3 oktober 2007, 18:25   #33
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vind u de (Nederlands-) Limburgers ook een apart volk? Want die redenering moet opgaan als u vind dat Vlamingen ook en volk zijn.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 18:27   #34
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga eens een maand op verlof in iran.
Nee, this daar gevaarlijk!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 18:29   #35
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Nee, this daar gevaarlijk!
In het hol van de leeuw ben je nochtans vaak heel veilig! Geen aanslagen!
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 19:19   #36
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mijn beste Eddy,

Lees ik het goed : Vlamingen zijn een volk.
Als dit al het geval zou zijn, waarin onderscheidt dit roemruchte Vlaemsche Volk zich van de anderen volkeren ?
Ogenschijnlijk in dermate subtiele kenmerken dat de Vlaming er zelf niet onmiddellijk de vinger weet op te leggen, tot op het ogenblik dat die Vlaming het ongewone ontdekt. Een blauwe appelsien of Chokri Mahassine bijvoorbeeld.

blauwogend,
virmiljoen

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 3 oktober 2007 om 19:29.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 19:39   #37
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Ja, maar hij moet tenslotte, bij gebrek aan weer een nieuwe cd (Lotti goes away) zijn overwegend bejaard (en dus grotendeels belgicistisch) publiek laten zien dat hij ècht wel de ideale schoonzoon is.
zo afgegaan de laatste tijd... gelukkig heeft hij een nieuwe vriendin.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 19:41   #38
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door proxy2222 Bekijk bericht

Droom maar lekker verder in je eigen wereldje.
laat ze maar dromen, vivan bomma patate met sossissen... et vive le roi...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 3 oktober 2007, 19:43   #39
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Pffffffffffffffffffffft.............
veel peilingen geven dergelijke trends weer ook in Het Laatste Nieuws !

Laatst gewijzigd door ancapa : 3 oktober 2007 om 19:44.
Oud 3 oktober 2007, 19:51   #40
doubled
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Mijn beste Eddy,

Lees ik het goed : Vlamingen zijn een volk.
Als dit al het geval zou zijn, waarin onderscheidt dit roemruchte Vlaemsche Volk zich van de anderen volkeren ?
Ogenschijnlijk in dermate subtiele kenmerken dat de Vlaming er zelf niet onmiddellijk de vinger weet op te leggen, tot op het ogenblik dat die Vlaming het ongewone ontdekt. Een blauwe appelsien of Chokri Mahassine bijvoorbeeld.

blauwogend,
virmiljoen
waarin onderscheidt dit roemruchte Vlaamsche Volk zich van de anderen volkeren ? wel dat vraag ik mij ook af.

kan iemand nu is voorbeelden geven?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be