![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat de impasse verschillende emoties losweekt in Vlaanderen dan hier. Hier staat men meer en meer onverschillig tegenover het gedoe, in Vlaanderen leidt het blijkbaar tot meer engagement. Er zijn er uiteraard die oproepen tot meer belgie, zoals er zijn die tot minder oproepen, maar ze zijn in de minderheid. De meerderheid van de mensen die ik hier ken kan het niet schelen, stellen dat we gerust zonder belgie kunnen maar dat met even goed is. Als de Vlamingen territoriale eisen zouden stellen zou dat natuurlijk wel eens sterk kunnen veranderen. Brussel is voor de meesten van ons dan ook ver van ons bed.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lang geleden al getekend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoeveel zouden wij Walen niet betalen om de belgische staat te financieren? Als we dat eens al in onze eigen regio kunnen steken...
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() my point exactly. Maar er zijn er blijkbaar nog massaal veel die schrik hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Burgemeester
|
![]() nu zou ik toch iet willen weten. kan iemand mij zeggen wat de identiteit is van onze vlaamse cultuur heden ten dage ?
en zeg niet dat het onze christelijk achtergrond ons bind!! want niemand gaat nog naar de kerk!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() *hoort een speld vallen.*
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan iemand zeggen wat de Marokkaanse identiteit is heden ten dage, de Turkse, de Franse, de Chinese, de Nepalese, de Algerijnse, de Poolse ...? Naar het schijnt bestaan die identiteiten wel, want bezoekers uit die landen hoeven hun identiteit niet op te geven als ze onze samenleving komen verrijken. Het zou dan toch moeten lukken dat er 5893 andere identiteiten bestaan en de Vlaamse identiteit net niet. Zou die ontkenning iets te maken hebben met zelfhaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
de marokaanse, Turkse en al die andere volkeren hebben nogaltijd heden ten dage culturen die gebouwd zijn op sterke tradities (al dan niet gebouwd van uit een religieuze achtergrond wat ergens ook niet anders kan) onze cultuur dan heb ik het alleen over onze cultuur, heeft denk ik niet echt meer een bepaalde identeit in dat opzicht. en ik snap dus ook niet goed waarom vlaanderen onafhankelijk moet worden als vlaanderen alleen met naam en taal ons bind meer niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vlamingen zijn een apatr volk met eigen cultuur en gewoonten. Je merkt ze alleen niet omdat je ze gewoon bent, en alleen het ongewone opmerkt. Het is dat ongewone opmerken, dat jouw eigen cultuur onderstreept. Alleen mag dat niet van de pamperaars : alleen ANDERE cultuur is goed ![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door doubled : 3 oktober 2007 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() Nee, this daar gevaarlijk!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn beste Eddy, Lees ik het goed : Vlamingen zijn een volk. Als dit al het geval zou zijn, waarin onderscheidt dit roemruchte Vlaemsche Volk zich van de anderen volkeren ? Ogenschijnlijk in dermate subtiele kenmerken dat de Vlaming er zelf niet onmiddellijk de vinger weet op te leggen, tot op het ogenblik dat die Vlaming het ongewone ontdekt. Een blauwe appelsien of Chokri Mahassine bijvoorbeeld. blauwogend, virmiljoen
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 3 oktober 2007 om 19:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() laat ze maar dromen, vivan bomma patate met sossissen... et vive le roi...
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() veel peilingen geven dergelijke trends weer ook in Het Laatste Nieuws !
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 3 oktober 2007 om 19:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
kan iemand nu is voorbeelden geven? |
|
![]() |
![]() |