![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, maar dan word je wel door sommigen voor racist uitgemaakt, en dat is wat je vroeg, daar geef ik dan ook antwoord op.
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Nog zo één! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik hoop dat je je realiseert dat je, als iemand die in een andere topic het christendom aan het promoten is, jezelf aan het uitlachen bent.
De stelling van Scientology is niet ongeloofwaardiger dan jouw godsdienst. Of hoe met andere woorden de ene godsdienstfreak de andere uitlacht...
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Omdat ik het afkeur dat het Christendom wordt geridiculiseerd, en de vraag stel hoe wij als atheïsten toch de positieve waarden van deze godsdienst kunnen bewaren, ben ik een godsdienstfreak! Geweldig grappig! En het verzinsel van een mislukte science-fictionschrijver gelijk stellen met het Christendom, toont alleen maar aan hoe dom en vooringenomen jij bent. Je antwoord is een van de stomste antwoorden die ik hier al gelezen heb, en getuigt al evenmin van goede smaak! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementslid
|
![]() Er staan inderdaad positieve waarden in de Bijbel, maar je moet ze verdoemd goed zoeken tussen alle sprookjes, onrechtvaardigheden en geweldadigheden (NT inclusief).
![]() |
#28 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik dacht dat die ergens en halve berg hadden uitgehold.
![]() |
#31 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
De maagdelijke geboorte van een in wezen drie-delige god die blinden deed zien en verlamden deed lopen en af en toe, door de eeuwen heen, eens een engel in de vorm van zijn moeder naar de aarde stuurde vind ik eveneens behoorlijk science-fictionachtig. Jij niet? "It's life, Jim, but not as we know it...." Een god die tussenbeide komt nadat je hem even hebt gesproken door middel van gebed of een alien die plannen heeft om de aarde te veroveren, het één is niet geloofwaardiger dan het andere. Beiden beschikken over geen enkel aantoonbaar criteria om te stellen dat het één geloofwaardiger is dan het andere. Tenzij jij de mening ben toegedaan dat dit wel het geval is, popel ik van verlangen om jouw argumentatie hieromtrent te horen. Ik ben heel benieuwd hoe je dat aan boord gaat leggen. Mogelijks ben jij eveneens de mening toegedaan dat het kwantitatieve verschil in aantal aanhangers voldoende is om dat verschil wel te maken. Dat kan ook. Vertel dit evenwel niet aan de eerste de beste "domme en vooringenomen" wetenschapper zonder het risico te willen lopen dat die over de grond rolt van het lachen. Laat mij je vooral niet tegenhouden. Heb je nog meer?
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 12 oktober 2007 om 16:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In tegenstelling tot de boekgodsdiensten is het inderdaad een piepjonge godsdienst. Het feit dat de schrijver mogelijks zelf heeft toegegeven dat het fictie is doet er niet zoveel toe. Mensen zijn bereid alles te geloven wat je hen maar voorschotelt. Een kritische ingesteldheid is maar aan weinigen gegeven.
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 12 oktober 2007 om 17:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
|
![]() Kunnen wij "de zwaarste bom die geen kernbom is" op de bunker uitproberen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Burgemeester
|
![]() moest ik geld hebben om een bunker te bouwen, ik zou het ook doen.
ik zou het dan wel de grote plezierbunker noemen en alleen ik zou er binnen mogen met maximum 23 bloedhete braziliaanse heugwiggelaarsters (je moet altijd denken aan de brandveiligheid en 24 zal het absolute maximum zijn van mn bunker) leve tom cruise! |
![]() |
![]() |