![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zou ik zo niet meteen zeggen. Neem dat de muziekindustrie en de muzikanten ongeveer 10 cent zuiver per liedje ontvangen, dan is de geleden schade 24 X 0,1 = 2,4 dollar.
Een vergoeding van 5 dollar zal dus al een winst opleveren. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() Als je in België een schrijfbare CD of DVD koopt, gaat daar een deel van naar SABAM voor de auteursrechten, dus ... zoveel schade zal er niet geleden worden.
Laatst gewijzigd door Boadicea : 5 oktober 2007 om 20:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar werd nooit wat over gezegd , integendeel , de groepen waren blij dat hun muziek overal gespeeld werd ... ![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is het niet zo dat veel van de gedownloade muziek ander toch niet gekocht zou worden en bijgevolg een mogelijkheid zijn de bands beter te leren kennen en daardoor weer een concertje mee te pikken en een cd te kopen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Wat jij doet, is stellen dat ik geen tomaat mag kweken omdat dat diefstal is t.o.v. een tomatenkweker. Absurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Dat zou kunnen kloppen. Ik meen de resultaten van een onderzoek daarnaar gelezen te hebben met het bovenstaande als conclusie. Daarentegen vind ik het vrij belachelijk om een onbewijsbare veronderstelling als verantwoording te gebruiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
![]() Je zal altijd mensen hebben die alles voor niets hebben, maar ik vind een CD nog altijd iets meer hebben dan zo een gewoon opgenomen bandje. De kwaliteit is ook beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Anderzijds: enkele liedjes gratis en legaal downloadbaar maken, om de groep beter te leren kennen, kan zijn vruchten inderdaad afwerpen. Ik heb ook zo eens enkele liedjes in podcasts beluistert of via gratis download en resultaat was dat ik de volledige CD kocht, uit drang naar meer. En ik beklaag het me niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() waarschijnlijk nog perongeluk gedeeld van die vrouw? want professionele uploaders doen wel leuker dan dat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Leuker? Beter? Meer? Anders?
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook. Het moet toch duidelijk zijn dat de internetpolitie ondertussen lange vingers heeft. Wie het nog niet heeft begrepen... Hoewel ik toch altijd moet glimlachen als ik dergelijke anekdotes lees. Wie geen duurzame muziek levert zal steeds slachtoffer blijven van downloaders. De artiesten mogen tevreden zijn dat ze van erg tijdelijke belangstelling genieten ondanks gratis downloaden. Wie wil nu de prijs van een cd betalen voor muziek waar binnen één jaar niemand nog over spreekt? Ikzelf, vrienden en vriendinnen kopen nog steeds cd's van pakweg "Pink Floyd". Ook al kosten die 30 € 't stuk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() meer (heelder albums), anders (niet via onnozele p2p) en beter (deftigen bitrate en rips van vinyl of cd)
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 5 oktober 2007 om 20:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Je eigen smaak is wat telt e, ik ben er vrij hard van overtuigd dat hetgeen ik nu af en toe koop mij altijd wel zal bekoren, of dat nu bij het publiek populair blijft/is of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
![]() Citaat:
Daarnaast valt er over smaak niet te discussiëren. Blijkbaar zijn er nog altijd mensen fan van muzikanten die al lang niet meer in de hitlijsten opduiken. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Search Results: PINK FLOYD Torrents found: 1506 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Maar je stelt wel dat ik niet zelf cd's mag downloaden en branden (m.a.w. produceren) van mijn favoriete bands. Nochtans is dat net hetzelfde als zelf tomaten kweken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Btw, Een Pink Floyd fan is op z'n minst een goeie man. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry Bo. Ik had het over duurzame muziek. Een cd waarnaar jekan luisteren,, van begin tot eind. Ik heb geen zin om te betalen voor eendagsvliegen die op een cd van 50 minuten twee kwaliteitsvolle liedjes plaatsen, en voor de rest de cd vullen met rommel.
|
![]() |
![]() |