![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zou bv. ook geen dikke of lelijke mensen aannemen als deze zouden solliciteren voor een klantgerichte job.
Problemen mee?
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
stel dat jouw bedrijf veel aan moslims verkoopt - dan kan het logisch zijn dat je een moslim in dienst wil stel dat je bedrijf dan weer vooral aan skinheads verkoopt - dan ga je zeker geen moslim willen so what ? dat je voor deze vacature een hollands accent moet hebben beperkt de kansen van mensen die dat niet hebben geenszins op de arbeidsmarkt het creert net kansen voor mensen die anders mss niet aan de bak zouden komen maar die toevallig wel net een nederlands accent hebben in westvlaanderen heb ik ooit trouwens eens van een nederlander vernomen dat hij gediscrimineert werd net omwille van zijn nederlands accent zodus het één compenseert gewoon het andere.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Positieve discrimimatie is af te keuren net als het negatieve tegenpool.
De bedoeling van taal is communicatie,accenten kunnen een touch of exotisme geven maar belemmeren geenzins de communicatie. Dit gaat hiet dus niet over communicatiet maar over het handel en het feit dat handel ondergeschikt is aan communicatie bij kapitalisten-handelaars-liberalen.
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() d�*t is dus mijn punt.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() welk punt ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() stel ik ben morgen modeontwerper
en dikke en oude vrouwen soliciteren als model ? stel dat ik een exotisch thema wil zetten en ik wil dat accentueren door zwarten als model te nemen ? stel dat ik een film wil maken over de zulu s ? mag ik dan geen witten weigeren die als acteur komen soliciteren ? stel dat ik een film wil maken over vikings ? mag ik dan geen zwarten weigeren als acteur ? maak ik een film over het leven van jezus ? mag ik dan geen vrouwen weigeren die voor de job komen soliciteren ? ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 oktober 2007 om 19:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Een bedrijf is dus een film....
![]() |
#29 |
|
![]() een bedrijf onderneemt en produceert iets
niet altijd iets materieels het kan ook een film zijn idd ![]() maar soit ![]() dan mag ik dus ook geen witten weigeren als acteur ? of mag het dan wel ? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() stel: ik ben een beveiligingsbedrijf en ik neem geen allochtonen aan om alarmen te installeren omdat de klanten dat niet betrouwen.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 5 oktober 2007 om 19:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() dan moet je daarover tegen die klanten zagen
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() dan moet je in dit geval dus tegen de klanten met Hollands accent zagen.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Misschien zit er toch een discriminatie op basis van afkomst in.
Ben ik de enigste die het vreemd vind dat een advertentie voor een nederlandstalig personeelslid (al dan niet met een hollands accent) in het nederlands wordt opgesteld. Citaat:
Coekie
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Maar jij was beginnen zagen met je topic he makker. Dus jij moet tegen die klanten met hollands accent gaan zagen ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 oktober 2007 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() Is de officieel taal in vlaanderen en nederland het ABN niet?Is die taal,zonder accent,niet meer aangeleerd of zo?Zal men moeten een taal cursus organiseren om iets te verkopen aan filiep kowlier ?
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gezocht: verkoper voor alarminstallatie's taal: Nederlands met vlaams accent uitzicht: korte (natuur) blonde haarsnit, blauwe ogen, geruststellend aspect.Mensen met noordafrikaans accent en kroeshaar zich onthouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
uitzicht: noordafrikaans type taal: marokkaans, of vlamo-rabisch shiften van 20 uur tot 6uur enz enz |
|
![]() |
![]() |