Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2007, 23:18   #21
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat is toch niet helemaal juist wat u daar zegt. Iemand die dertig jaar krijgt, krijgt die onder de Lejeune wetgeving. Wilt dus zeggen dat de rechter die zekers 10 jaar binnen wil hebben.

Ziet u, als de rechter u 1 jaar binnen wil hebben krijgt u er drie.
Hoelang zit Martin binnen ? Met de tijd vóór haar proces erbij geteld ? +/- 10 jaar . Dat is 1/3 van haar totale straf van 30 jaar , en dan zou zij dus volgens de wet-Lejeune binnenkort kunnen vrijkomen . Ik vind dus - met permissie gezegd - die wet-Lejeune regelrechte bullshit . Vindt gij 30 jaar ( allez , 10 effectief dus ) een voldoende straf voor dat onmens ? Ik ga hier niet liggen zeveren over " oog om oog , tand om tand " of zo , maar over het algemeen vind ik de straffen hier veel en veel te licht .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2007, 23:41   #22
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Hoelang zit Martin binnen ? Met de tijd vóór haar proces erbij geteld ? +/- 10 jaar . Dat is 1/3 van haar totale straf van 30 jaar , en dan zou zij dus volgens de wet-Lejeune binnenkort kunnen vrijkomen . Ik vind dus - met permissie gezegd - die wet-Lejeune regelrechte bullshit . Vindt gij 30 jaar ( allez , 10 effectief dus ) een voldoende straf voor dat onmens ? Ik ga hier niet liggen zeveren over " oog om oog , tand om tand " of zo , maar over het algemeen vind ik de straffen hier veel en veel te licht .
Als de straffen te licht zijn komt dat omdat er geen geld is om gevangenissen bij te bouwen. Met de plaatsen die we hebben gekombineerd met de hele straf uitzitten zitten de gevangenissen binnen 2 jaar vol met mensen die er de eerste tien twintig jaar niet meer uitkomen. Dan kunnen de volgende mensen die veroordeeld zijn hun straf gaan uitzitten beginnende 2027. Dan hebben we een wachtlijst van honderduizend man die nog hun straf moeten gaan doen. De meesten zullen lang dood zijn voor het aan hen is.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 5 oktober 2007 om 23:42.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2007, 00:05   #23
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de straffen te licht zijn komt dat omdat er geen geld is om gevangenissen bij te bouwen. Met de plaatsen die we hebben gekombineerd met de hele straf uitzitten zitten de gevangenissen binnen 2 jaar vol met mensen die er de eerste tien twintig jaar niet meer uitkomen. Dan kunnen de volgende mensen die veroordeeld zijn hun straf gaan uitzitten beginnende 2027. Dan hebben we een wachtlijst van honderduizend man die nog hun straf moeten gaan doen. De meesten zullen lang dood zijn voor het aan hen is.

Laat alle vreemdelingen hun straf uitzitten in hun geliefde thuisland en we hebben direct 40% meer cellen ter beschikking.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2007, 00:29   #24
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Laat alle vreemdelingen hun straf uitzitten in hun geliefde thuisland en we hebben direct 40% meer cellen ter beschikking.
Veel lost dat niet op. Vergeet niet dat toen Belgie veroordeeld werd door Europa omdat gevangenen geen rechten hebben Onckelinx gezegd heeft, Rechten? Geen denken aan, dan moeten we morgen driekwart loslaten. Dus in werkelijkheid zijn er misschien maar 2000 plaatsen komform de Europese wetgeving.

En vroeg of laat gaat Belgie zich aanpassen aan de Europese regels. Begrijpt u, het uitgangspunt gaat nog slechter worden. Met het systeem volledige straf uitzitten zal er dan 1 % van de gestraften zijn straf gaan uitzitten.

Tenzij Belgie het geld vindt om 50.000 cellen bij te bouwen.

Verschaeve
Oud 6 oktober 2007, 00:42   #25
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met andere woorden : " Geachte misdadigers : ga gerust uw gang , moord en martel en verkracht zoals het jullie het 't beste uitkomt , want we hebben geen cellen om jullie in te stoppen !!! Er staan 'k weet niet hoeveel kazernes leeg , tientallen oude bedrijven staan te vervallen . Dwing al dat misdadig krapuul dan om van die gebouwen gevangenissen te maken , en laat hen ondertussen logeren in een of ander tentenkamp ! Of is er iets mis met dwangarbeid of zo ? Ik begrijp echt wel dat het allemaal niet simpel op te lossen is , maar ik ben er evenzeer van overtuigd dat iedereen zou moeten beseffen dat op elk misdrijf een straf moet volgen . En dat het er hier veel te soft aan toe gaat . Het zou misschien wel een en ander oplossen indien alle niet-Belgen hun jaartjes zouden mogen uitzitten in hun geboorteland .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2007, 00:57   #26
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Veel lost dat niet op. Vergeet niet dat toen Belgie veroordeeld werd door Europa omdat gevangenen geen rechten hebben Onckelinx gezegd heeft, Rechten? Geen denken aan, dan moeten we morgen driekwart loslaten. Dus in werkelijkheid zijn er misschien maar 2000 plaatsen komform de Europese wetgeving.

En vroeg of laat gaat Belgie zich aanpassen aan de Europese regels. Begrijpt u, het uitgangspunt gaat nog slechter worden. Met het systeem volledige straf uitzitten zal er dan 1 % van de gestraften zijn straf gaan uitzitten.

Tenzij Belgie het geld vindt om 50.000 cellen bij te bouwen.
dan kunnen ze evengoed een muur rond sommige wijken bouwen, komt goedkoper uit, nee?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2007, 01:00   #27
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Met andere woorden : " Geachte misdadigers : ga gerust uw gang , moord en martel en verkracht zoals het jullie het 't beste uitkomt , want we hebben geen cellen om jullie in te stoppen !!! Er staan 'k weet niet hoeveel kazernes leeg , tientallen oude bedrijven staan te vervallen . Dwing al dat misdadig krapuul dan om van die gebouwen gevangenissen te maken , en laat hen ondertussen logeren in een of ander tentenkamp ! Of is er iets mis met dwangarbeid of zo ? Ik begrijp echt wel dat het allemaal niet simpel op te lossen is , maar ik ben er evenzeer van overtuigd dat iedereen zou moeten beseffen dat op elk misdrijf een straf moet volgen . En dat het er hier veel te soft aan toe gaat . Het zou misschien wel een en ander oplossen indien alle niet-Belgen hun jaartjes zouden mogen uitzitten in hun geboorteland .
D�*t zou in elk geval al géén kwaad kunnen: een Grote Schone Kuis.Dan hebben de autochtone gevangenen wat meer plaats, en hebben we wat meer geld om op betere wijze aan die hun integratie te werken, voor tegen dat ze vrijkomen.
Oud 6 oktober 2007, 10:20   #28
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
D�*t zou in elk geval al géén kwaad kunnen: een Grote Schone Kuis.Dan hebben de autochtone gevangenen wat meer plaats, en hebben we wat meer geld om op betere wijze aan die hun integratie te werken, voor tegen dat ze vrijkomen.
De problemen hier zijn van die orde dat alle buitenlanders in de gevangenis naat huis sturen een druppel op een hete plaat is.

Verschaeve
Oud 6 oktober 2007, 10:23   #29
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
De problemen hier zijn van die orde dat alle buitenlanders in de gevangenis naat huis sturen een druppel op een hete plaat is.
hoeveel gevangenen zijn er precies in België ? En hoeveel daarvan zijn buitenlanders, of "belgen" van vreemde afkomst?D.w.z. mensen wiens familie hier minder dan 60 jaar woont.Hoeveel van die vreemden zijn van Noordafrikaanse afkomst of zijn zwart?
Oud 6 oktober 2007, 10:29   #30
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
hoeveel gevangenen zijn er precies in België ? En hoeveel daarvan zijn buitenlanders, of "belgen" van vreemde afkomst?D.w.z. mensen wiens familie hier minder dan 60 jaar woont.Hoeveel van die vreemden zijn van Noordafrikaanse afkomst of zijn zwart?
Er zitten ongeveer tienduizend man binnen, een goede 2000 zijn internees die in de psychiatrie moeten zitten. misschien een 4 a 5000 zijn mensen in voorarrest die dus niet veroordeeld zijn.

De mensen die daadwerkelijk een straf uitzitten is een minderheid.

Hoeveel buitenlanders is een raadsel waar niets over gezegd mag worden.

Verschaeve
Oud 6 oktober 2007, 10:46   #31
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het heel vervelend dat deze mevrouw is mishandeld, maar ik weet niet waarom er dan zo'n heisa gemaakt moet worden over de vader van de dader die een boek heeft waarin staat dat iedereen die geen brave Christen uhh moslim is zal branden in de hel.
Oud 6 oktober 2007, 11:16   #32
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik vind het heel vervelend dat deze mevrouw is mishandeld, maar ik weet niet waarom er dan zo'n heisa gemaakt moet worden over de vader van de dader die een boek heeft waarin staat dat iedereen die geen brave Christen uhh moslim is zal branden in de hel.
Hallo Bovenbuur, snap je dat niet? Lees eens http://forum.politics.be/showthread.php?t=95765

Zelfs de titels lijken op elkaar...ik wou maar eens hetzelfde doen als Abba Knovlook
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2007, 12:34   #33
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Hallo Bovenbuur, snap je dat niet? Lees eens http://forum.politics.be/showthread.php?t=95765

Zelfs de titels lijken op elkaar...ik wou maar eens hetzelfde doen als Abba Knovlook
Dat zie ik, maar het is mislukt, het lijkt niet op dat topic, wel op de vele moslimzeik-topics. Als je hem wil vertellen dat hij onzin uitkraamt, doe het dan gewoon in dat topic. Wel zo overzichtelijk.
Oud 6 oktober 2007, 13:05   #34
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zie ik, maar het is mislukt, het lijkt niet op dat topic, wel op de vele moslimzeik-topics. Als je hem wil vertellen dat hij onzin uitkraamt, doe het dan gewoon in dat topic. Wel zo overzichtelijk.
Heb ik 100 keer gepoogd, maar hij snapt het niet.
Oud 6 oktober 2007, 19:03   #35
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij vindt dat heel vervelend voor die mevrouw?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be