![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Filip Dewinter (Vlaams Blok) - 16 tot 22 februari "De man die niet uit het nieuws is weg te branden. De opgang van zijn partij, het Vlaams Blok stond ook garant voor zijn persoonlijke carrière. Als grote tegenstander van het stemrecht voor migranten is hij ook nu actueel present. Als Bruggeling zete |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De reden dat de EU zal ophouden te bestaan als landen van buiten Europa lid worden is heel simpel: het gemeenschappelijke, dat de reden van oprichting en bestaan is, valt weg. Ik mag toch aannemen dat je dat zelf ook wel in ziet. Citaat:
Nochtans zijn de verschillen binnen Europa ook niet gering. Als er echt zulke angst of haatvoor elkaar zou zijn, zou de EU nooit hebben kunnen overleven. Citaat:
![]() De geografische grens is anders een heel goed onderbouwde grens. Ze bakent precies af wat af te bakenen valt, nl. het continent Europa waar de EU een Unie van is. Citaat:
Maar zeg eens eerlijk, ben je echt voor het onbeperkt uitbreiden van de EU of is het alleen voor de discussie? Ik kan het me gewoon niet voorstellen. Ik ben al veel mensen tegengekomen, zowel links als rechts en zowel pro als anti-Europa, en ook bij mijn studie wordt er veel aandacht besteed aan de EU, maar er is echt helemaal niemand bij die jouw standpunt vertegenwoordigde. Ook niet bij de docenten, ook niet in de wetenschappelijke literatuur. |
||||
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb geen tijd om er nu verder over uit te weiden, maar zal proberen ergens dit weekend een beetje tijd vrij te maken om er een deftig onderbouwd antwoord over uit te schrijven. Laat ons zeggen dat ik de deugden waarop de E.U. gestoeld en gegroeid is graag over een nog groter draagvlak verspreid zou zien.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
#23 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb de economische groei kunnen nazien in de kleinere gemeenten waar wij heel wat boekhouddossiers hebben. Geldcreatie ontstaat daar bijvoorbeeld uit het feit, dat diverse zelfstandigen het beter hebben en bij elkaar bestellingen plaatsen, waardoor er echt MEER GELD IN OMLOOP is dan er EFFECTIEF is. Momenteel zijn de spaarquota (ik heb familie in het kader van grote banken) zéér hoog en dit is GELDVERNIETIGEND. Inderdaad, België is in eerste instantie een land dat een groot deel van zijn welvaart haalt uit export/import. Als we die statistieken bekijken, gaat echter daarvan weer het grootste deel naar het bestaande Europa. Ik heb recentelijk cijfers ontvangen van een paar zéér grote textielbedrijven die nu vestigingen hebben in de 'nieuwe landen' van de E.G. maar ook in China. Ik kom tot de zwaar onthutsende vaststelling dat hun omzet nu MINDER bedraagt dan hun geconsolideerde omzet vroeger (werken ze daar in het zwart, wordt het elders getaxeerd). Dat wil dus zeggen dat dit geld (omzet) NIET naar België gaat. Misschien is dat wat moeilijk voor volgen. Wat ik concreet bedoel is dat door bijvoorbeeld online verkoop (in België nog zeer zwak) onze administratie DRINGEND moet aangepast worden, en dat we onszelf terug moeten profileren in de nieuwe wereld. Wat gebeurt er? Men loopt zomaar de (prachtige) droom in van geforceerde uitbreiding. De euro is ook fantastisch, maar het prijsverschil komt nu ècht tot uiting tussen de verschillende landen. De werkloosheid hier zal niet stijgen, als we spitsvondig genoeg zijn en in de tertiaire sector en intellectueel sterkst blijven. Een grens sluit is niet de economie afsluiten. Internet-bestellingen komen vooral uit Amerika (achtergemaakte zaken uit China en dan enkel om het prijsverschil) en dat hoort toch ook niet bij Europa. Mijn cliënten bestellen bij o.a. Turkije omwille van de goedkopere prijzen, en dat hoeft echt geen Europees land te zijn daarvoor (integendeel).
Een sterk Europa lokt aan, dat is duidelijk te merken aan het aantal migranten die binnenkomen. De deur daarvoor openzetten voor dan Europees geworden Turken zal onze situatie VERZWAKKEN. Ik ben dus radicaal TEGEN opname van Turkije in Europa. Mocht dat land zich werkelijk economisch profileren, dan heeft kan het zelfstandig een BNP halen waar Europa zal mee afzien. Maar het wil verdedigd worden door de NAVO. Ik geloofde NIET In een derde wereldoorlog tot ik mijn legerdienst gedaan heb (alle wapens) en gezien heb hoe men mensen kan beïnvloeden en zelfs tot blindelings gehoorzamende schapen kan omvormen. Laat ons i.p.v. emotioneel eens rustig rationeel nadenken. Europa (en België & Italië in het bijzonder) kennen een zeer negatieve evolutie van een overzwaar staatsapparaat (het lijkt communistisch bijwijlen), wij kunnen van Hongarije nog steeds geen BTW-nummer natrekken, dus de witte boord criminaliteit komt volop binnen langs daar en de controlesecties (3 X meer personeel dan in Frankrijk) kunnen het niet aan. Is deze evolutie in kwadraat UW WENS? Nee, nee, nee. Een mooie droom, ja, maar laat ons eerst de grond kopen waarop we het nieuwe huis willen zetten, i.p.v. op drijfzand te bouwen! Jean Marc VAN BELLE [email protected] P.S.: Wèl dank ik u zeer hartelijk, want de energie die u tentoon spreidt, zullen we allemaal samen nodig hebben voor onze kinderen (ik heb drie prachtige, maar moeilijke kinderen). Voor ons zal het nog wel vrij gemakkelijk eindigen want wij zitten al met nog in een zeer goede tijd. Maar als filosofoof maak ik mij zéér ernstige zorgen. We kunnen nog geen probleem als werkloosheid aan, of in een proces Dutroux toegeven dat de Staat inderdaad niet goed werkte om met een nieuwe lei te starten. Ik maak ook fouten, maar laat ons dat toegeven en eruit leren i.p.v. de blijvende arrogantie van "ik heb gelijk". Zelfs al voegt men uiteindelijk Turkije erbij, moet ik niet vertellen "zie je wel, 'k heb het nog gezegd". Nee, dan moet ik zeggen, oké, ik heb die problemen voorzien dus, dus heb ik blijkbaar kennis van deze zaken. Maar sta MIJ dan nu eens toe om ze ook op te lossen! Heb ik geen gelijk - EN IK HOOP DAT MET MIJN VOLLE HART - dan zal ik zeker genieten van mijn oude dag en mij NIET moeien (voor zover ik zoiets als kwalijk begaafde ADD'er kan).