![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Ik denk eerder anders om. BDW wordt geloosd, of loost zichzelf, en de andere NVA-ers stappen over naar de CD&V. Vergeet niet dat congres ivm LDD. BDW begreep toen dat zijn achterban voor de gedeelde macht ging en draaide bij op bevel van het ACW-YLT.
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 7 oktober 2007 om 17:06. |
![]() |
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Men dient dit mysterie steeds in gedachten te houden wanneer men deze figuur, die naar eigen zeggen geen ziel heeft noch bij anderen een ziel aanwezig acht, één of ander standpunt hoort innemen.
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ter zake nu: Ikzelf, en vermoedelijk velen met mij (hoop ik stilletjes) zullen dat vertellen aan het Weverke, niet beleefd met de klak in de hand, maar wel met het rode potlood, voor het bolletje op het stembiljet, ten laatste in 2009. (en ik ben dan geen lid van de nva, enkel kiezer. De leden zullen in een kongres ook niet hun klak in hun hand houden, tenzij om er "bonjour" mee te zwaaien .... vermoed ik zo).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ah ja, bijvoorbeeld: de partij VLD verlaten voor de partij De Dekker ... Meer weet ik natuurlijk niet. Bij de euthanasie van de VU hebben alle vu'ers kunnen kiezen naar waar welke partij ze trokken. Zouden ze zo vlug al goesting krijgen om nog eens in een andere sponde te duiken?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil, uit persoonlijke ervaring, benadrukken dat Eddy B (B. van "den Beer"?) hier groot gelijk heeft.
Mag ik veronderstellen dat de meeste forumgangers net als ikzelf, al meer proberen te naaien hebben, dan dat ze effektief genaaid hebben? ![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 7 oktober 2007 om 17:38. |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Hecht er geen belang aan. Het is dikke zever en grote lulkoek.
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Jos blijft een van de sterkste posters. Hij behoudt het perspectief. Zeker, De Gucht heeft een eigen agenda. Altijd gehad. Het beste (slechtste) moet nog komen.
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vraag me af wie je d�*t sprookje in je oor gefluisterd heeft. Betreffende het congres i.v.m. LDD, wel dat is er nooit geweest. Deze beslissing werd genomen op de Partijraad.
|
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() Wat mensen als De Gucht niet zien( of misschien juist wel) is als men met zo'n mentaliteit, van 't zal toch niet lukken anders met de franstaligen, naar onderhandelingen gaat men op voorhand zijn broek al kan af doen.
Maar ik denk dat Verhofstadt en De Gucht die bedoeling dan ook hebben. Laatst gewijzigd door Argusx43 : 7 oktober 2007 om 17:50. |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Toch ben ik overtuigd dat deze Partijraad BDW heeft doen bijdraaien en niet anders om.
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 7 oktober 2007 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Het is duidelijk dat de uitspraak van de gucht niet zomaar per ongeluk gebeurd is.
Hier zit ongetwijfeld een bedoeling achter, maar dewelke? Feit is dat er terug wat mensen wakker geschoten zijn. Als men vlaanderen wenst te verkopen terwijl iedereen aan het slapen is, zal men weer wat langer moeten wachten. In dat opzicht vind ik het wel goed dat er af en toe eens een straffe uitspraak komt. Het dwingt partijen en mensen om te kiezen welke houding ze gaan aannemen. Eigenlijk is dat al van direct na de verkiezingen het geval. Als ieder mooi bij zijn standpunt blijft (hetgeen ik in feite hoop). Dan is dat de beste weg naar vlaamse onafhankelijkheid lijkt me. Het lijkt me ook beter om er nu ineens werk van te maken ipv de lijdensweg nog jaren te laten aanslepen. Hoewel ik hoop op een onverzettelijke houding bij de vlamingen, vrees ik er toch wel voor dat het weer anders zal uitdraaien. In dat opzicht is het wel goed dat er nog een reeks uitspraken a la de gucht gedaan worden. Het maakt dat mensen met een slecht geheugen er aan herinnerd worden wat ze allemaal beloofd hebben. |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#36 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Belgische liberalen zijn weer bezig...
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En vergeet niet dat idd het congres het laatste woord heeft! 2/3 woord nog wel! "I feel goooood" ![]() Yeah! ![]()
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uit steeds meer bronnen vernemen we dat het wel goed botert tussen Somers en Leterme. De Gucht is een ander paar mouwen: hij heeft ALTIJD al een hekel gehad aan de CD&V, en ik denk dat die rancune nooit is verdwenen.
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() (hln)
Citaat:
![]() Zoals het er nu naar uitziet zijn er volgens mij drie scenarios: 1) de Franstaligen geven toe. Wat zou neerkomen op een historische overwinning van de Vlamingen, en dus een zeer gevaarlijk precedent scheppen dat voor herhaling vatbaar is, de Vlamingen zouden immers plots beseffen wat ze kunnen. Wat dan weer zou neerkomen op het op de lange duur wegsmelten van België. 2) de tsjeven geven toe, zodat de N-VA opstapt (of leegstroomt), wat neerkomt op de wellicht allerlaatste regering van belgië. 3) er komt geen regering. Wat neerkomt op Paars 2 als de allerlaatste regering van belgië... hoe dan ook, bye bye belgium. |
|
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je vergist je.