![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kieken zegt dat alle partijen onder de lat door zullen moeten, behalve de zijne. Hij zei dat letterlijk.
Hij is dus niet bekwaam om een minister of vieze-minister te worden van alle kiezers van de toekomstige meerderheid. Schande. Letterlijk zei hij o.a. dat de nva helemaal op de buik moest met toegevingen, om het tot een regering te kunnen brengen. Schandelijke uitspraak. Was hij even vergeten dat als de nva niet meedoet, hij een onwerkbare meerderheid heeft? Is hij even vergeten dat de tsjeven ook een achterban hebben die iet of wat sosialer gericht is dan de taal die hij uitbraakt. Is hij vergeten dat het woordje Vlaams in de naam van zijn partij staat? En waar die open voor staat, weet ik ook al niet. Alleszins niet open voor samenwerken met een andere partij, als die 1 mm afwijkt van wat meneerke zegt. Watte, ze zijn daar nog niet aan hun nief patatten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() De Gucht stelt mij teleur.
Ik vond hem een van de beste paarse ministers en VLD-politicus. En nu gaat hij meedoen met de Franstaligen om alles op de N-VA te steken. CD&V en N-VA hebben beiden dezelfde eisen. Waarom moet de N-VA er aan geloven? |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben benieuwd wat de reactie van de N-VA hierop zal zijn.
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Herinner u de keuze die maakten : oppositie met LLD of enkele zetels en postjes bij de CD&V ? Morgen kiezen zij wederom voor 1 minister + 1 staatssecretaris ipv terug alleen naar het bezemhok. Als de lat 1 cm hoog ligt, dan gaan zij er nog onderdoor. Als het zaakje afspringt dan zal het niet zijn uit eigen keuze maar omdat ze aan de deur gezet worden door de CD&V. Uit staatsbelang. Voor de CD&V is de mentale bocht reeds genomen. Nu nnog verkopen aan Jan Publiek.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Liefst alleen maar dingen en feiten aanhalen die sedert de verkiezingen gebeurd zijn, dus niet van kort na den oorlog. Het artikeltje in de knak van de Kouwel, en dat in de standaard van gisteren, dat kennen we al; en daar staan al evenmin feiten in, alleen maar veronderstellingen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vlaamse resoluties?
La causa nostra:Mani pulite Laatst gewijzigd door maarte : 7 oktober 2007 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Aan Vlaamse standpunten heeft De Gught een broertje dood.
|
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Hij of zijn loge broodheren?
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() BDW heeft blijkbaar al laten weten dat de uitspraken van De Gucht hem niet zinnen.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Gucht maakt geen deel uit van het onderhandelingsteam,en ondanks zijn persoonlijke goeie verkiezingsscore is hij ook deel van het "loosing old team VLD", maar hij is nu dus wel met vuile schoenen doorheen andermans living gelopen... Somers moet dus nu morgen weer een en ander aan CD&V/NVA uitleggen,dankzij die praatvaar ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 7 oktober 2007 om 16:03. |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De tactische spelletjes van De Gucht zijn niet altijd dezelfde als die van de VLD. Hij voert zijn eigen (carrière)-planning. BDW zal zo gejend worden dat hij zelf zal opstappen of alles doorslikken voor een leuke , ongevaarlijke job. Vervolg: come and see next week.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij ge een behoorlijk antwoord weet te formuleren op de volgende vraag (die op dit forum in andere draden al duizend keer gesteld is), vind ik jouw woorden dik gelul, en zever in pakskes. Van welke regering, met welke werkbare meerderheid dus om presies te zijn, zonder de stemmen van de nva zou De Klucht ooit vieze-premier kunnen zijn ? Als ge't nog niet wist, op dit forum wordt op ernstige wijze gezeverd. Zeveren okee dus, maar 't geen gij doet is kul verkopen. Bewijs me dat ik me vergis en ik eet mijn klak op.
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik moet het Weverke weer bewonderen voor zijn puike repliek. Hij zegt dat De Klucht zelf ervaringen heeft met kommunautaire buiklandingen. Onder leiding van Verafstoot vond de vorige regering er niet beter op dan te zeggen "wij kunnen het probleem niet oplossen, dus blijft het probleem bestaan. En zij regeerden verder (lees: zij trokken hun ministeriële wedde verder). Verafstoot en De Klucht hadden evengoed kunnen opteren voor een stemming in het parlement, zoals ze er nu aan aan het komen is. Met dit verschil: door de alarmbelprosedure zou de regering vallen ... oei oei, postje kwijt ...
|
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad, zonder N-VA heeft de "meerderheid" maar 1 onnozele zetel meer dan de oppositie.
Dat wil zeggen dat één enkele overloper die het niet eens is met het zwakke communautaire programma volstaat om de regering te doen vallen. Eén persoon die van CD&V of van open-VLD overstapt uit ongenoegen is dan genoeg om er direct een einde aan te maken. Denk je echt dat ze zich dat risico kunnen permitteren? |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De Gucht maakt er nooit een probleem van mensen binnen of buiten de regering te schofferen. 't is zijn aard. De Gucht zal vice worden binnen oranje-blauw mét de stemmen van de NVA. Als BDW nu nog niet door heeft dat ze hem aan het naaien zijn dan wordt het hoog tijd dat jij hem dat vertelt. En beleefd, a.u.b. , met uw klak in uw hand. ![]()
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 7 oktober 2007 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()