Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 7 oktober 2007, 12:03   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard De Klucht in de 7° dag

Dat kieken zegt dat alle partijen onder de lat door zullen moeten, behalve de zijne. Hij zei dat letterlijk.

Hij is dus niet bekwaam om een minister of vieze-minister te worden van alle kiezers van de toekomstige meerderheid.

Schande.

Letterlijk zei hij o.a. dat de nva helemaal op de buik moest met toegevingen, om het tot een regering te kunnen brengen.
Schandelijke uitspraak.

Was hij even vergeten dat als de nva niet meedoet, hij een onwerkbare meerderheid heeft?
Is hij even vergeten dat de tsjeven ook een achterban hebben die iet of wat sosialer gericht is dan de taal die hij uitbraakt.
Is hij vergeten dat het woordje Vlaams in de naam van zijn partij staat?
En waar die open voor staat, weet ik ook al niet. Alleszins niet open voor samenwerken met een andere partij, als die 1 mm afwijkt van wat meneerke zegt.

Watte, ze zijn daar nog niet aan hun nief patatten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 7 oktober 2007, 12:40   #2
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

De Gucht stelt mij teleur.
Ik vond hem een van de beste paarse ministers en VLD-politicus.
En nu gaat hij meedoen met de Franstaligen om alles op de N-VA te steken.
CD&V en N-VA hebben beiden dezelfde eisen. Waarom moet de N-VA er aan geloven?
Kazan is offline  
Oud 7 oktober 2007, 12:45   #3
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Ik ben benieuwd wat de reactie van de N-VA hierop zal zijn.
Herr Oberst is offline  
Oud 7 oktober 2007, 13:56   #4
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik ben benieuwd wat de reactie van de N-VA hierop zal zijn.
Negatief.

Herinner u de keuze die maakten : oppositie met LLD of enkele zetels en postjes bij de CD&V ? Morgen kiezen zij wederom voor 1 minister + 1 staatssecretaris ipv terug alleen naar het bezemhok. Als de lat 1 cm hoog ligt, dan gaan zij er nog onderdoor.
Als het zaakje afspringt dan zal het niet zijn uit eigen keuze maar omdat ze aan de deur gezet worden door de CD&V. Uit staatsbelang.

Voor de CD&V is de mentale bocht reeds genomen. Nu nnog verkopen aan Jan Publiek.
Oud 7 oktober 2007, 14:04   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Negatief.

Herinner u de keuze die maakten : oppositie met LLD of enkele zetels en postjes bij de CD&V ? Morgen kiezen zij wederom voor 1 minister + 1 staatssecretaris ipv terug alleen naar het bezemhok. Als de lat 1 cm hoog ligt, dan gaan zij er nog onderdoor.
Als het zaakje afspringt dan zal het niet zijn uit eigen keuze maar omdat ze aan de deur gezet worden door de CD&V. Uit staatsbelang.

Voor de CD&V is de mentale bocht reeds genomen. Nu nnog verkopen aan Jan Publiek.
En weerom gaan wij moeten vragen op wat presies jouw mening gebaseerd is?
Liefst alleen maar dingen en feiten aanhalen die sedert de verkiezingen gebeurd zijn, dus niet van kort na den oorlog.
Het artikeltje in de knak van de Kouwel, en dat in de standaard van gisteren, dat kennen we al; en daar staan al evenmin feiten in, alleen maar veronderstellingen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 7 oktober 2007, 14:30   #6
David1977
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat kieken zegt dat alle partijen onder de lat door zullen moeten, behalve de zijne. Hij zei dat letterlijk.

Hij is dus niet bekwaam om een minister of vieze-minister te worden van alle kiezers van de toekomstige meerderheid.

Schande.

Letterlijk zei hij o.a. dat de nva helemaal op de buik moest met toegevingen, om het tot een regering te kunnen brengen.
Schandelijke uitspraak.

Was hij even vergeten dat als de nva niet meedoet, hij een onwerkbare meerderheid heeft?
Is hij even vergeten dat de tsjeven ook een achterban hebben die iet of wat sosialer gericht is dan de taal die hij uitbraakt.
Is hij vergeten dat het woordje Vlaams in de naam van zijn partij staat?
En waar die open voor staat, weet ik ook al niet. Alleszins niet open voor samenwerken met een andere partij, als die 1 mm afwijkt van wat meneerke zegt.

Watte, ze zijn daar nog niet aan hun nief patatten.
Het enige wat de Gucht hier doet is een eerlijke analyse maken, zeggen waar het op staat wil men een regering kunnen vormen. De vld is steeds consequent geweest in het communautaire debat, reeds van voor de verkiezingen. Dat kan men van Dhr. Leterme niet zeggen, die de verkiezingen gewonnen heeft met beloftes waarvan hij en anderen a priori wisten dat men ze niet kon waarmaken. Hij is dan ook gedoemd om af te gaan als een gieter. En wat de nva betreft, vergis u niet, die zullen ook wel plooien voor een ministerportefeuille.
David1977 is offline  
Oud 7 oktober 2007, 14:38   #7
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door David1977 Bekijk bericht
Het enige wat de Gucht hier doet is een eerlijke analyse maken, zeggen waar het op staat wil men een regering kunnen vormen. De vld is steeds consequent geweest in het communautaire debat, reeds van voor de verkiezingen. Dat kan men van Dhr. Leterme niet zeggen, die de verkiezingen gewonnen heeft met beloftes waarvan hij en anderen a priori wisten dat men ze niet kon waarmaken. Hij is dan ook gedoemd om af te gaan als een gieter. En wat de nva betreft, vergis u niet, die zullen ook wel plooien voor een ministerportefeuille.
Die beloftes zijn wel degelijk waar te maken, maar dat vereist radicaliteit en politieke moed (door de onafhankelijkheid van Vlaanderen als stok achter de deur te houden).
Herr Oberst is offline  
Oud 7 oktober 2007, 15:07   #8
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Je vergeet dat hij dan wel de handtekening van, zijn partij "vergeet" die evengoed in de Vlaamse regering deze punten onderschreven heeft als naar het nationale te brnegen en uitgevoerd te krijgen. Hier is maar één kazakkendraaien en die maakt het zelf duidelijk : De Klucht!

.
Eddy B is offline  
Oud 7 oktober 2007, 15:09   #9
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wablieft? Hij ondermijnt gewoon de vlaamse standpunten. Als er één partij is die geen moeite doet om consequent te zijn dan is het wel de Open 'desnoods leggen we de transferten stil' VLD.
Vlaamse resoluties?

Laatst gewijzigd door maarte : 7 oktober 2007 om 15:11.
maarte is offline  
Oud 7 oktober 2007, 15:11   #10
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Wablieft? Hij ondermijnt gewoon de vlaamse standpunten. Als er één partij is die geen moeite doet om consequent te zijn dan is het wel de Open VLD
Aan Vlaamse standpunten heeft De Gught een broertje dood.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 7 oktober 2007, 15:12   #11
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Aan Vlaamse standpunten heeft De Gught een broertje dood.
Hij of zijn loge broodheren?
Oud 7 oktober 2007, 15:43   #12
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

BDW heeft blijkbaar al laten weten dat de uitspraken van De Gucht hem niet zinnen.
Citaat:
zo 07/10/07 - N-VA-voorzitter Bart De Wever zegt dat zijn partij niet de intentie heeft een communautaire buiklanding te maken. Hij reageert daarmee op de uitspraak van Karel De Gucht (Open VLD) in De zevende dag dat de N-VA in het dossier Brussel-Halle-Vilvoorde "plat op de buik zal moeten gaan liggen" om onder de lat door te kunnen.

"Karel De Gucht heeft zelf ervaring met communautaire buiklandingen. Het is de strategie die zijn partij de voorbije regeerperiode zelf heeft toegepast", zegt De Wever in een reactie.

Volgens De Wever zijn de uitspraken van De Gucht "deloyaal ten aanzien van een van de partners en ook ten aanzien van het Vlaams front". Ze ondermijnen totaal de onderhandelingspositie van de Vlaamse partijen, meent hij.

De Wever vraagt zich af of De Gucht hiermee een partijstandpunt vertolkt.
lomeanor is offline  
Oud 7 oktober 2007, 16:01   #13
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
BDW heeft blijkbaar al laten weten dat de uitspraken van De Gucht hem niet zinnen.
ik kan me overigens niet voorstellen dat de O-VLD-onderhandelaars in het algemeen,en Somers in het biezonder deze démarche van De Gucht leuk zullen vinden.

De Gucht maakt geen deel uit van het onderhandelingsteam,en ondanks zijn persoonlijke goeie verkiezingsscore is hij ook deel van het "loosing old team VLD", maar hij is nu dus wel met vuile schoenen doorheen andermans living gelopen...

Somers moet dus nu morgen weer een en ander aan CD&V/NVA uitleggen,dankzij die praatvaar

Laatst gewijzigd door kelt : 7 oktober 2007 om 16:03.
kelt is offline  
Oud 7 oktober 2007, 16:13   #14
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Het is de bedoeling dat deze uitspraken BDW niet zinnen. Voor De Gucht zijn de keuzes al gemaakt. Hij kent heel goed de draagkracht van zijn woorden in de 7-de dag. Het een-tweetje De Gucht-Kathleen Cools lag er vingerdik op. Hij wordt vice-premier en 'mag' van de CD&V BDW uitroken.
De tactische spelletjes van De Gucht zijn niet altijd dezelfde als die van de VLD. Hij voert zijn eigen (carrière)-planning.
BDW zal zo gejend worden dat hij zelf zal opstappen of alles doorslikken voor een leuke , ongevaarlijke job.

Vervolg: come and see next week.
Oud 7 oktober 2007, 16:35   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is de bedoeling dat deze uitspraken BDW niet zinnen. Voor De Gucht zijn de keuzes al gemaakt. Hij kent heel goed de draagkracht van zijn woorden in de 7-de dag. Het een-tweetje De Gucht-Kathleen Cools lag er vingerdik op. Hij wordt vice-premier en 'mag' van de CD&V BDW uitroken.
De tactische spelletjes van De Gucht zijn niet altijd dezelfde als die van de VLD. Hij voert zijn eigen (carrière)-planning.
BDW zal zo gejend worden dat hij zelf zal opstappen of alles doorslikken voor een leuke , ongevaarlijke job.

Vervolg: come and see next week.

Tenzij ge een behoorlijk antwoord weet te formuleren op de volgende vraag (die op dit forum in andere draden al duizend keer gesteld is), vind ik jouw woorden dik gelul, en zever in pakskes.
Van welke regering, met welke werkbare meerderheid dus om presies te zijn, zonder de stemmen van de nva zou De Klucht ooit vieze-premier kunnen zijn ?

Als ge't nog niet wist, op dit forum wordt op ernstige wijze gezeverd.
Zeveren okee dus, maar 't geen gij doet is kul verkopen.
Bewijs me dat ik me vergis en ik eet mijn klak op.

De schoofzak is offline  
Oud 7 oktober 2007, 16:45   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist.
En ik moet het Weverke weer bewonderen voor zijn puike repliek.
Hij zegt dat De Klucht zelf ervaringen heeft met kommunautaire buiklandingen.

Onder leiding van Verafstoot vond de vorige regering er niet beter op dan te zeggen "wij kunnen het probleem niet oplossen, dus blijft het probleem bestaan. En zij regeerden verder (lees: zij trokken hun ministeriële wedde verder).
Verafstoot en De Klucht hadden evengoed kunnen opteren voor een stemming in het parlement, zoals ze er nu aan aan het komen is. Met dit verschil: door de alarmbelprosedure zou de regering vallen ... oei oei, postje kwijt ...

De schoofzak is offline  
Oud 7 oktober 2007, 16:45   #17
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, zonder N-VA heeft de "meerderheid" maar 1 onnozele zetel meer dan de oppositie.

Dat wil zeggen dat één enkele overloper die het niet eens is met het zwakke communautaire programma volstaat om de regering te doen vallen. Eén persoon die van CD&V of van open-VLD overstapt uit ongenoegen is dan genoeg om er direct een einde aan te maken.

Denk je echt dat ze zich dat risico kunnen permitteren?
lomeanor is offline  
Oud 7 oktober 2007, 16:56   #18
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Van welke regering, met welke werkbare meerderheid dus om presies te zijn, zonder de stemmen van de nva zou De Klucht ooit vieze-premier kunnen zijn ?

.....en ik eet mijn klak op.
Ik zeg in mijn post dat er voor BDW 2 mogelijkheden zijn. Of hij stapt het af en dan moet YLT opnieuw neuzen tellen, of BDW gaat voor de deelname aan Oranje-blauw. Ik gok op het laatste. BDW zal de zelfde redenen geven die hij geeft om deel te nemen aan ht kartel. "Als ik erbij ben, kan ik misschien nog iets ten goede veranderen. Stap ik er uit, dan vlieg ik achter het cordon. Dit heeft niets met postjes te maken maar alles met reaal politiek."

De Gucht maakt er nooit een probleem van mensen binnen of buiten de regering te schofferen. 't is zijn aard. De Gucht zal vice worden binnen oranje-blauw mét de stemmen van de NVA.

Als BDW nu nog niet door heeft dat ze hem aan het naaien zijn dan wordt het hoog tijd dat jij hem dat vertelt.
En beleefd, a.u.b. , met uw klak in uw hand.
Oud 7 oktober 2007, 17:00   #19
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Inderdaad, zonder N-VA heeft de "meerderheid" maar 1 onnozele zetel meer dan de oppositie.

Dat wil zeggen dat één enkele overloper die het niet eens is met het zwakke communautaire programma volstaat om de regering te doen vallen. Eén persoon die van CD&V of van open-VLD overstapt uit ongenoegen is dan genoeg om er direct een einde aan te maken.

Denk je echt dat ze zich dat risico kunnen permitteren?
Het volstaat dat één of twee NVA-er (niet BDW) overlopen naar de CD&V of VLD en oranje-blauw kan verder.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 7 oktober 2007 om 17:01.
Cyrano is offline  
Oud 7 oktober 2007, 17:00   #20
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Ik zeg in mijn post dat er voor BDW 2 mogelijkheden zijn. Of hij stapt het af en dan moet YLT opnieuw neuzen tellen, of BDW gaat voor de deelname aan Oranje-blauw. Ik gok op het laatste. BDW zal de zelfde redenen geven die hij geeft om deel te nemen aan ht kartel. "Als ik erbij ben, kan ik misschien nog iets ten goede veranderen. Stap ik er uit, dan vlieg ik achter het cordon. Dit heeft niets met postjes te maken maar alles met reaal politiek."

De Gucht maakt er nooit een probleem van mensen binnen of buiten de regering te schofferen. 't is zijn aard. De Gucht zal vice worden binnen oranje-blauw mét de stemmen van de NVA.

Als BDW nu nog niet door heeft dat ze hem aan het naaien zijn dan wordt het hoog tijd dat jij hem dat vertelt.
En beleefd, a.u.b. , met uw klak in uw hand.
PROBEREN te naaien is nog altijd niet naaien...

.
Eddy B is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be