![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Met principes koopt ge genen 3de BMW?
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 10 oktober 2007 om 12:50. |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het valt me enkel op dat diegenen die doorgaans zo zitten te kappen op de sjoemelaars uit het bedrijfsleven (de CEO's, de beleggers, de kapitalisten, ...) de grootste vergoelijkers zijn van het grijpgrage politieke profitariaat. En dan maar eisen voor een sterkere bestrijding van de fiscale fraude. Over geloofwaardigheid gesproken. ![]()
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kadert in wat je wil. Nooit gefoefeld met je belastingsaangifte, knuppel ?
Tochwel ?? Ok, dat bewijst dat zelfs jij kan frauderen en corrupt zijn.
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor principes alleen koop je nog geen brood.
Een hond met een volle buik kan wel gemakkelijker voorbij een hotdogkraam dan een sos voorbij een hoop geld. Blauwen kunnen blijkbaar niet langs een hoop geld vooraleer ze die derde BMW hebben. En neen, van Dehaene druipen de nobele principes ook niet af.
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#28 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Corruptie heet 'netwerken' voor een liberaal.
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Politiekers en fraude; grabbelen in de staatskas; sjoemelen met aanbestedingen; politieke benoemingskes etc... Met jouw belastingscentjes. En het enige dat jij daarop weet te verzinnen is: 'kijk eens wat die CEO's allemaal uitspoken...' of 'ach, het is des mensen'. Sterk. Mag ik me even verwonderen daarover. En even gniffelen de volgende keer als je nog eens een fiscale Jihad bepleit? Want we hebben het hier wél over dezelfde mensen die de fiscus aansturen. (en misschien een heel klein beetje toch een voorbeeldrol hebben?)
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker en vast. En de ene mens is al "zwakker" dan de andere maar daarom niet beter dan de andere. Als jij "morgen" politicus" wordt, "graait" ge evenveel als de anderen, als je die kans krijgt.
Het komt er dus op aan om dat "graaien" te beletten.
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En neen, Pietje. NIET iedereen die de kans krijgt graait als hem dat niet belet wordt.
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begin echter te snappen waarom de wetgever niks anders meer doet dan gebieden en verbieden. Hij gaat er a priori van uit dat wij allemaal hetzelfde zouden doen als hij.
En jij bevestigt hun vermoeden hier voluit.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 oktober 2007 om 13:48. |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oeps. Te laat. Jij permitteert je hier dus om me van fraude te beschuldigen. Zoals gewoonlijk zonder enige vorm van bewijs (waar je anders ook altijd snel om roept) Citaat:
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, ik stelde enkel een vraag. Een vraagteken ziet er zo "?" uit, zoals bij "tochwel ?".
Laatst gewijzigd door Pietje : 10 oktober 2007 om 14:15. |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mijn antwoord is en blijft dat niet iedereen kan of wil frauderen. Je verraadt hier alleen maar wat je zélf zou doen als je er de kans toe kreeg.
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Macht corrumpteert, absolute macht corrumpteert absoluut. Belastingsfraude is ook zo iets : stel je werkt een tijd in een buitenland waar onze belgische staat geen "dubbelbelastingsverdrag" mee gesloten heeft..
mogelijk weet je dat je op je inkomsten in dat land bij een terugkeer naar België netjes belastingen moet betalen voor de 2de keer, mogelijk weet je het niet.. In ieder geval is zeker dat de fiscus geen weet heeft van de fantastische bedragen die je deel geworden zijn.. mogelijk heeft zelfs je "gastland" de door jou in feite verschuldigde belastingen niet geïnd.. enz.. Het feit dat inkomsten nooit op hgelijke wijze geïnd worden - expats betalen minder belastingen in België enz.. schept een "grijze zone", waarvan de brave loontrekkende vanzelfsprekend niet van kan genieten, wegens de overvloedige informatie die de overheid krijgt.. ander voorbeeld : beroepen waarvan een groot deel van de inkomsten uit "fooien" bestaat. Ik vraag me af of "ze" bij de fiskus wel weten wie er wel en wie er geen fooien krijgt.. zijn er die die aangeven.. Het voorgaande heeft als naar gevolg dat vele KMO-ers met belastingskontroleurs zitten die hun inkomsten "schatten" en zic van alle binnenkomende facturen, BTW aangiften enz.; weinig aantrekken, wat dan in feite tot hilarische discussies kan leiden.. De fiscus is geen exacte wetenschap, helaas !
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb gisteren nog een stielman over de vloer gekregen die mijn droogkast kwam repareren. Hij heeft me niets anders gevraagd dan een papiertje te ondertekenen waarop een half uur werktijd en een nieuwe weerstand stonden ingevuld. De rekening zal later komen. Mét BTW.
![]() |
#40 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik denk dat politieke besluiten, op de schaarse domeinen waar ze aangewezen zijn, best genomen worden op democratische wijze, dwz door volksvergaderingen. Deze laatsten kunnen wat mij betreft in drie vormen voorkomen: klassieke volksvergaderingen genre Town Meeting, volksreferenda (die niets anders zijn dan in tijd en ruimte gedecentraliseerde volksvergaderingen) en eventueel kleine permanente, door loting samengestelde volksvergaderingen. Momenteel wordt het wetgevend werk gedaan door een kleine kaste, bemand door partij- en logeleden; Jan Modaal mag tot op zekere hoogte kiezen wie hem mag 'vertegenwoordigen' dwz bestelen, maar hij mag niet opteren voor het alternatief, nl zelf mee beslissen en zich niét laten bestelen. Dit is volgens mij het punt waar de corruptie begint. De corruptie start op het ogenblik dat de heersende kaste uw deelnamerecht aan het wetgevend werk afpakt, en zich het recht toeeigent om u op 'wettelijke' wijze, dwz met staatsgeweld te beroven. Ge moogt (een beetje) kiezen wié precies u via belastingen zal onteigenen, maar ge moogt niet opteren voor niet-onteigening. Ge mòet 'solidair' zijn met alle mogelijke staatsparasieten. Wie dit systeem aanvaardt, moet ook de Fientjes aanvaarden, me dunkt. Wie het OK vindt om zich door de staat te laten bestelen, moet nadien niet gaan jammeren over de manier waarop de dieven met het gepikte geld omspringen.