![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat een onzin. Dit was helemaal geen proces tegen racisme, maar een proces tegen een moordenaar met racistisch motief. Niemand heeft het verkocht als een proces tegen racisme. En waar je de uitspraak "waar geld geen rol speelde" haalt, ontgaat me volkomen... Een schadevergoeding is in dergelijke zaken doodnormaal. Er worden vaak nog veel hogere schadevergoedingen geëist (in de zaak Van Noppen bijvoorbeeld), wat niet betekent dat je die dan ook daadwerkelijk krijgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() Ik ook niet, Knuppel! En bij mij was het niet "van horen vertellen", maar van meegemaakt toen iemand die ik kende (die geadopteerd is) een geboortecertificaat nodig had om te trouwen! Daar is letterlijk hemel en aarde voor bewogen moeten worden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Het is Songul Koç die de grootste schadevergoeding heeft geëist. Niet onlogisch aangezien ze misschien wel arbeidsongeschikt is voor de rest van haar leven en bovendien nog steeds psychologische hulp nodig heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vanwaar hebben jullie die "informatie"? Laatst gewijzigd door filosoof : 12 oktober 2007 om 14:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Dat vroeg ik me ook al af. En ik dacht dat Kris Luyckx ook pro deo werkte voor de familie van Oulemata... ik weet niet hoe het zit met de andere advocaten van de slachtoffers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Oei, ben ik nu racistisch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens jou loog die Turkse vrouw dus over wat ze mij vertelde over zichzelf?
![]() |
#31 |
|
![]() Iedereen liegt als het niet in het linkse kraam past Knuppel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kris Luyckx werkt pro deo op het strafrechtelijke proces, maar kan dat zelfs niet bij de burgelijke partijstelling, dit omdat er een schadevergoeding word geëist en de eiser daar zijn raadsman van kan betalen. Als hij niets kan binnen halen, heeft hij zelfs gratis gewerkt. En het was juist hij dit het schandelig vond dat men eist dat iedereen zijn familie band bewijst met het slachtoffer. En er is niemand die een vergoeding voor haar kinderen in twijfel trekt, het gaat over de nonkels en tantes die nu plots ook opduiken om schadevergoeding te eisen. Als enkel haar kinderen en haar ouders een schade vergoeding hadden gevorderd, dan had er waarschijnlijk niemand aangedacht van te eisen dat ze hun familiebanden bewezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van de balie, bij een strafproces krijg iedereen die het niet kan betalen een pro deo, bij burgelijke partijstelling werkt de raadsman van de eisende partij op % indien het om een eenmalige vergoeding gaat. 0 cent binnen halen is 0cent krijgen voor al het werk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt dat er bijna 40 miljoen oude Belgische frankskes geëist wordt voor het dochterje?
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zal de rechtbank trouwens meer geloof aan hechten dan aan papieren uit hun thuisland. Wat de rechter en de raadsman van HVT willen voorkomen is dat ook de achternonkels en schoonzusters een schadevergoeding binnen rijven op kosten van de Belgische belastingsbetaler. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||