![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Pensioenen voor zelfstandigen afschaffen? | |||
Ja, ze profiteren al genoeg van het systeem |
![]() ![]() ![]() |
8 | 20,00% |
Ja, maar wel een vangmat bewaren voor de ergste gevallen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,50% |
Nee, maar de pensioenen voor de zelfstandigen-profiteurs wel sterk verminderen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,50% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
30 | 75,00% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() En nu.....
zou iedereen zelfstandige moeten worden. Gedaan met alle pensioenen. Niemand meer werken. Gedaan met de economie. Kunnen we met zijn allen met ons lui kont onder de appelboom liggen. Lekker wachten tot een appel in onze mond valt en een gebraden kip erin vliegt. Leve het luilekkerland ! Weg met de arbeid !
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Zo....
Ik heb me ook even laten gaan. Soms kan gek doen echt helend werken...
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Natuurlijk wel (ale niet die ambtenaar he ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op liberale congressen volstaan smiley's misschien als doorslaggevend argument. Maar hier zijn we onder serieuze mensen, en zou ik dan ook graag serieuze argumenten te lezen krijgen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Bij mij valt het nog mee: ik werk ongeveer van 8u00 tot 20u00. Mijn schoonvader heeft minder geluk: die werkt van 7u00 tot 20u00 en doet dan na zijn uren nog de papieren ook. Zijn werknemers beginnen om 9u00 en gaan om 17u00 naar huis. Kortom: u weet niet waarover u praat. U bent door dit soort tendentieuze prietpraat gewoon op zoek naar reacties. Dat heet gewoon trolling en wat doe je daar mee? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als u werkelijk denkt dat zelfstandige zo'n overbetaald luilekkerleventje is als u het voorstelt, waarom probeert u dan zelf niet om zelf iets te beginnen? Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 16 oktober 2007 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Ik ben zelfstandige en ik ben het volledig eens met C2C.
Schaf dat pensioen af, schaf de sociale zekerheid af en neem een verzekering. Ikzelf bijvoorbeld betaal per maand 300,00€ aan gewaarborgd inkomen wegens geen dop of ziektesteun. Als ik daarenboven mijn jaarlijkse sociale zekerheid (+/- 14.000,00€) zelf in een door mijzelf te kiezen fonds zou mogen storten dan hoefde ik helemaal geen pensioen. Deze sociale zekerheid ligt zo hoog omdat ik daarenboven ook een bom belastingen per jaar betaal...in het tegenovergestelde geval zou ik niet zoveel sociale zekerheid mogen betalen. Kijk eens aan...totaal zelfbedruipend en geen centiem van de staat... Geen minister van pensioen nodig en geen gedoe met ziekenkas bij ziekte. Daarenboven een evenredig pensioen naargelang je voor de staat gedurende een carrière hebt gegenereerd.
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Ah, C2C, word zelf maar zelfstandige , je moet dan niets doen en incasseert alleen maar het geld van je "slaven""
Nog niet aan gedacht zeker??? Maar ja, daarvoor moet je hersens hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is toch wel een bizarre discussie, de pensioenskas van de zelfstandigen is tochop zichzelf als doorgeefsysteem een niet verlieslatende constructie ? Dus zie ik nu wel niet precies in vanwaar dat onderwerp ineens vandaan komt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Natuurlijk moeten die pensioenen niet afgeschaft worden. Kleine zelfstandigen zijn van groot belang voor onze samenleving, het laatste wat er moet gebeuren is mensen afraden om voor zo'n beroep te kiezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk creëren ze geen werk. Mensen in dienst nemen is immers uitbuiting.
Je had dus evenzeer kunnen schrijven: "ze buiten niemand" uit. Maar die toon zou niet gepast hebben binnen je liberaal-kapitalistisch betoog.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de meeste zelfstandigen doen een job die moest hij betaald worden door loonmassa met sociale zekerheid, hun diensten in kostprijs zou verdubbelen. Of houden dus een zaak rendabel die in het normale bediendenstelsel niet rendabel zou zijn. Eenzelfstandige houdt een krantenwinkel open, zoek 'oneman' krantenwinkel die 90uren openhoudt met een bediende. Een zelfstandig is een bakker: zoek één warme bakker die om4u opstaat en waarvan de vrouw tot 19u de winkel openhoudt, zoek maar één zo'n warme bakker die dit 100% realiseert met ingeschreven mensen. Een zelfstandig is een caféuitbater: zoek maar één café die 90uren per week openhoudt, en voornamelijk weekend-nachtwerk doet, die draait op 100% ingeschreven werknemers. Een zelfstandig is een restaurantuitbater, een kapper, een apotheker, een dokter, een advokaat, een beenhouwer, een kledijwinkel, een schoenwinkel, een horlogemaker, een juwelier, een schoenlapper, een garagist, een pomphouder, etc In veel branches is er een verhoogde professionalisering door meer regelgeving. Voorbeeld zijn de pomphouders, garagisten waar de schaalgrootte van de projecten de budgetten van veel jonge initiatiefnemers overstijgt. Dus uw theorie is nogal wars vande wereldrealiteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() tut tut je snapt het niet...Jaani zegt dat zelfstandige (architecten) geen mensen uitbuiten (=op één of andere manier gelijk aan mensen werk geven) en dus helemaal buiten het kapitalistisch stelsel vallen; wel dan is dat zo! Uitleg is niet (NIET!) nodig! Jaani heeft meestal gelijk en rede is net zoals bij c2c een overbodige luxe die ze dus beiden overboord hebben gesmeten (beiden houden wel van het communistisch regime)!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het klopt echter ook dat een niet onaanzienlijk gedeelte van de zelfstandigen zich bezondigen aan fiscale fraude en aan de organisatie van zwartwerk, doch dit komt in de eerste plaats omdat de pakkans veel te laag ligt. De pensioenen van zelfstandigen hoeven helemaal niet te worden afgeschaft. De wettelijke zelfstandigenpensioenen liggen over het algemeen reeds aan de lage kant. Ze zijn een resultante van hun officieel verdiende inkomen tijdens hun zelfstandige beroepsloopbaan. Indien zelfstandigen tijdens hun loopbaan zwaar frauderen, betalen ze daarvan later de prijs onder de vorm van een laag wettelijk pensioen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Ik ben zelfstandige. De enige zelfstandige die werkt.
Laatst gewijzigd door C2C : 20 oktober 2007 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je als groep bvb 3miljard betaalt en er is een doorgeefsysteem voor die groep, en er is budget over voor die groep dan moet niemand zich daar toch zo'n theorien over spuiten ??? Integendeel. het systeem betaalt zichzelf en punt uit. Integendeel, die groep moet zelfs aan niemand vragen hoeveel pensioen er moet zijn zolang ze in hun fonds budget overhebben. Wanneer er echter solidariteitsmechanismen zouden ontstaan van de ene groep (bedienden en arbeiders) naar de andere(zelfstandigen), dan pas zou die discussie relevant worden... Jullie zijn echt slechte mensen, eens de indruk gaan geven dat jullie kunnen oordelen over wat iemand mag krijgen, en met valse argumenten een schuldgevoeletje scheppen ??? Als er fraude is, moet die dikbetaalde fiscus maar wat meer bewijzen zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Al eens uitgerekend hoeveel uur per week die zelfstandige profiteurs moeten werken ? Heb je enige kennis hoeveel zij bijdragen tot de sociale kas en hoeveel minder ze hieruit kunnen halen ?
En al bv.de prijs van een lamp in GB vergeleken met deze van een gewone winkel van zelfstandigen ? Dan weet je waar de profiteurs zitten. Dixit, een ambtenaar |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Toch eenvoudig : als je bijdraagt aan het pensioenstelsel, dan heb je daarna ook recht op uitkeringen. Wel in de mate dat je hebt bijgedragen natuurlijk.