Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2007, 14:07   #21
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Een tijdje geleden wou ik graag dat mijn dochters toch eens even aan reproductie zouden willen beginnen denken.

Ondertussen ben ik ontzettend blij dat geen van beiden enige neiging vertoont.

Stomme vraagjes:
- in welke school zouden die kinderen nog een nederlandstalige klas vinden?
- moeten de ouders verhuizen naar het platteland om niet al te veel verrijkt te worden?
- kan je opgroeiende kinderen nog veilig met het openbaar vervoer in een stad laten rijden?

Vroeger lagen de goede middelbare scholen steevast in de steden en scholieren uit de wijde omgeving trokken naar de stad.
Nu is het reeds zo dat ouders van vlaamse kinderen uit de stad hun kinderen buiten die stad naar school laten gaan omdat het niveau van de vroegere zo geroemde scholen benedenmaats geworden is.

17/18 nationaliteiten in één klasje is al lang geen uitzondering meer. En als enig vlaams kindje daartussen zitten lijkt me niet bepaald gezond voor hun verder ontwikkelingsnivo.
uw bedenkingen zijn zeer terecht. Wij evolueren naar een situatie waar de steden getto's worden, vol met vreemdelingen en met criminaliteit, en waar het platteland redelijk Europees zal blijven.

De polarisering zal alleen maar toenemen op die manier.

In Bosnië hadden ze tot 1992 ook niet gedacht dat er een burgeroorlog zou komen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 15:02   #22
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
uw bedenkingen zijn zeer terecht. Wij evolueren naar een situatie waar de steden getto's worden, vol met vreemdelingen en met criminaliteit, en waar het platteland redelijk Europees zal blijven.

In Bosnië hadden ze tot 1992 ook niet gedacht dat er een burgeroorlog zou komen.
Evolueren wij naar een eventuele Apartheid?
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 15:52   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Evolueren?

Dit lijkt me de foute woordkeuze.

Apartheid is een fundamenteel begrip in de islam: gelovigen tegen ongelovigen, de uebermensch tegenover de uentermensch, de moslim tegenover de dhimmie (als hij nog mag overleven).

de apartheid IS een feit, niks evolueren. Het hangt enkel af van de hoeveelheid moslims of je het als buitenstaander sneller doorhebt dan vb. als een ooit- of huidig inwoner van een ondertussen ingepalmd islamitisch ghetto.

Degenen die aan de alarmbel trokken werden vakkundig de mond gesnoerd door hun eigen linkse verkozen vertegenwoordigers uit de buitenstedelijke villawijken.

Niks evolutie. Gewoon FEIT.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 19 oktober 2007 om 15:53.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 16:23   #24
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Hoe kom je daarbij? Neen, ik stel gewoon een sterke polarisering vast. Apartheid is een systeem waarbij een sterkere groep een minder sterke groep overheerst en in rechte en feite meer mag en kan dan dan de andere groep.
Oud 19 oktober 2007, 19:43   #25
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe kom je daarbij? Neen, ik stel gewoon een sterke polarisering vast. Apartheid is een systeem waarbij een sterkere groep een minder sterke groep overheerst en in rechte en feite meer mag en kan dan dan de andere groep.
Beschouw het volgende scenario:

Wegens een of andere hypothetische situatie (die niet zo moeilijk is om te verzinnen, wij kunnen meteen al voorbeelden geven) komen de Moslims weer op straat. Maar deze keer harder dan normaal. Politiekantoren worden in brand gestoken, schoten gelost, en na een overval op een Joodse zaak waarbij de jood zijn hagelgeweer ledigde op een van de culturele verrijkers, begonnen de moorden.

De autochtone bevolking was heel snel met het reageren. Koevoeten werden aangeschaft, jachtgeweren uit de kluis gehaald en enkele opstandige militairen schonken volautomatisch vuur aan de mensheid.

Rellen tussen deze twee groepen verliepen gewelddadig in de grote steden, waarbij een golf van opstanden door West-Europa trok.
Straten werden gebarricadeerd, bestuurshuizen bestormd en grote straten geplunderd.

De overheid bedacht een plan om de situatie niet meer zo te laten escaleren. Na een zorgvuldig gebruik van waterkanonnen, werden de Moslims in "beschermde gebieden" geplaatst om hun te beschermen van de omwereld (en vice versa uiteraard).

Gezien dat het dodenaantal boven de 1000 aan beide zijden was (geen overdreven getal: in Nigeria gebeurt dit wel eens elke maand), besloot men om de "beschermde gebieden" een tijdje te houden tot men een oplossing heeft bedacht.
Oud 19 oktober 2007, 20:03   #26
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Interessante tekst, die komt nog wel eens van pas wanneer de een of andere Dedecker-fanboy weer eens begint te brabbelen dat arbeidsmigratie positief is.

"Damian Green, de Britse staatssecretaris voor immigratie, wil onderzoek verrichten naar de eventuele voordelen van immigratie, omdat die voordelen tot op heden op zijn best gesteld minimaal zijn. De sociale effecten op langere termijn worden voorzien als negatief en zouden kunnen leiden tot een jaarlijks vast te stellen overheidsquotum op het gebied van immigratie. Het officiële standpunt van de linkse Labourregering was tot nu toe dat de sociale vooruitzichten ‘duidelijk positief’ waren, maar net als de PvdA in ons land is labour onderhevig aan stevige afkalving.
Hoewel de Engelse regering stug volhoudt dat de vloedgolf aan Oost-Europese immigranten op geen enkele wijze van invloed is op het behoud van banen voor autochtone Engelsen, neemt de kritiek op dat standpunt enorm toe. De overheid mag dan de minimumlonen handhaven, de druk op salarissen neemt evenredig toe. Met de komst van goedkope arbeidskrachten neemt de roep om lagere minimumlonen toe, ondanks het verzet van vakbonden daartegen."

Die Polen en Roemenen zitten dus massaal aan het minimumloon te werken. Gezellig is dat. Wie zei ook weer dat het helemaal niet draaide om de bedrijfswinsten en de arbeidskosten, maar om een 'tekort aan arbeidsplaatsen'?
Wij vinden dat inderdaad heel gezellig.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 20:06   #27
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:

Platteland? Waar? In Vlaanderen? Sinds wanneer noemt men verkavelingen platteland? De grootste rijkdom wordt trouwens gerealiseerd in de metropolissen, de grote steden, niet op het platteland.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 20:24   #28
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Platteland? Waar? In Vlaanderen? Sinds wanneer noemt men verkavelingen platteland? De grootste rijkdom wordt trouwens gerealiseerd in de metropolissen, de grote steden, niet op het platteland.
Vandaar dat bedrijven slechts een postbus hebben in Brussel en massaal tewerkzaam zijn in de Vlaamse randgemeenten.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 20:34   #29
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Interessante tekst, die komt nog wel eens van pas wanneer de een of andere Dedecker-fanboy weer eens begint te brabbelen dat arbeidsmigratie positief is.

"Damian Green, de Britse staatssecretaris voor immigratie, wil onderzoek verrichten naar de eventuele voordelen van immigratie, omdat die voordelen tot op heden op zijn best gesteld minimaal zijn. De sociale effecten op langere termijn worden voorzien als negatief en zouden kunnen leiden tot een jaarlijks vast te stellen overheidsquotum op het gebied van immigratie. Het officiële standpunt van de linkse Labourregering was tot nu toe dat de sociale vooruitzichten ‘duidelijk positief’ waren, maar net als de PvdA in ons land is labour onderhevig aan stevige afkalving.
Hoewel de Engelse regering stug volhoudt dat de vloedgolf aan Oost-Europese immigranten op geen enkele wijze van invloed is op het behoud van banen voor autochtone Engelsen, neemt de kritiek op dat standpunt enorm toe. De overheid mag dan de minimumlonen handhaven, de druk op salarissen neemt evenredig toe. Met de komst van goedkope arbeidskrachten neemt de roep om lagere minimumlonen toe, ondanks het verzet van vakbonden daartegen."

Die Polen en Roemenen zitten dus massaal aan het minimumloon te werken. Gezellig is dat. Wie zei ook weer dat het helemaal niet draaide om de bedrijfswinsten en de arbeidskosten, maar om een 'tekort aan arbeidsplaatsen'?

Inderdaad, op het vlak van het arbeidsmarktbeleid hebben we nood aan een nationaalarbeidsmarkt waarbij er geen beroep gedaan wordt op arbeidsmigratie. Een nationaalarbeidsmarkt is een niet te onderschatten marktcorrectie die er voor zorgt dat de loon- en arbeidsvoorwaarden niet in een neerwaartse spiraal terechtkomen.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 21:02   #30
Banneling

Standaard

Citaat:
Brussel, een metropolis?
Een boerengat ja ...
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 21:09   #31
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Platteland is uiteraard relatief, maar pakweg een gemeente tussen Gent en Brugge beschouw ik als platteland, het staat vooral tegenover de stedelijke agglomeraties.

Ik stel vast dat er idd in de steden zeer veel economische activiteit is, maar 's avonds gaan het overgrote deel van de werknemers weer naar hun dorpje, in de stad wonen zien ze niet meer zitten. Bewijs: de verkeersinfarcten 's morgens en 's avonds rond alle steden, en de overvolle treinen naar Brussel, Gent, Antwerpen, 's avonds en 's morgens.

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 19 oktober 2007 om 21:09.
Oud 19 oktober 2007, 21:11   #32
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Beschouw het volgende scenario:

Wegens een of andere hypothetische situatie (die niet zo moeilijk is om te verzinnen, wij kunnen meteen al voorbeelden geven) komen de Moslims weer op straat. Maar deze keer harder dan normaal. Politiekantoren worden in brand gestoken, schoten gelost, en na een overval op een Joodse zaak waarbij de jood zijn hagelgeweer ledigde op een van de culturele verrijkers, begonnen de moorden.

De autochtone bevolking was heel snel met het reageren. Koevoeten werden aangeschaft, jachtgeweren uit de kluis gehaald en enkele opstandige militairen schonken volautomatisch vuur aan de mensheid.

Rellen tussen deze twee groepen verliepen gewelddadig in de grote steden, waarbij een golf van opstanden door West-Europa trok.
Straten werden gebarricadeerd, bestuurshuizen bestormd en grote straten geplunderd.

De overheid bedacht een plan om de situatie niet meer zo te laten escaleren. Na een zorgvuldig gebruik van waterkanonnen, werden de Moslims in "beschermde gebieden" geplaatst om hun te beschermen van de omwereld (en vice versa uiteraard).

Gezien dat het dodenaantal boven de 1000 aan beide zijden was (geen overdreven getal: in Nigeria gebeurt dit wel eens elke maand), besloot men om de "beschermde gebieden" een tijdje te houden tot men een oplossing heeft bedacht.
Ik kan niet in de toekomst kijken, maar ik geloof niet dat men zulk een situatie in het leven zal roepen, een echte Apartheid is het failliet van een maatschappij, dat weten de politici ook wel.
Oud 19 oktober 2007, 21:56   #33
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan niet in de toekomst kijken, maar ik geloof niet dat men zulk een situatie in het leven zal roepen, een echte Apartheid is het failliet van een maatschappij, dat weten de politici ook wel.
Kosovo heeft ons laten zien dat alles kan, ook in Europa.
Oud 19 oktober 2007, 22:02   #34
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Men moet wel zeggen dat de Balkanvolkeren veel sneller aangebrand zijn dan de West-Europese, toch zeg ik ook nooit "nooit'.

Mijn reis naar Bosnië heeft me wel alle geloof in de multiculturele maatschappij doen verliezen. Onze docente was een Bosnische, die de oorlog had meegemaakt en daaruit heb ik zeer veel geleerd. Serven, Kroaten en moslims leefden door elkaar, zelfde wijken, zaten in dezelfde klassen op school, op het suikerfeest vierden de Serven en de Kroaten mee met de moslims, er waren zeer veel multiculturele vriendschappen. En toen was het april 1992 en begon men op elkaar te schieten op straat, velen konden het niet geloven, de volgende drie jaar zijn geschiedenis...
Oud 19 oktober 2007, 22:30   #35
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Evolueren?

Dit lijkt me de foute woordkeuze.

Apartheid is een fundamenteel begrip in de islam: gelovigen tegen ongelovigen, de uebermensch tegenover de uentermensch, de moslim tegenover de dhimmie (als hij nog mag overleven).

de apartheid IS een feit, niks evolueren. Het hangt enkel af van de hoeveelheid moslims of je het als buitenstaander sneller doorhebt dan vb. als een ooit- of huidig inwoner van een ondertussen ingepalmd islamitisch ghetto.

Degenen die aan de alarmbel trokken werden vakkundig de mond gesnoerd door hun eigen linkse verkozen vertegenwoordigers uit de buitenstedelijke villawijken.

Niks evolutie. Gewoon FEIT.
Circe, ik begin stilaan te geloven dat je ze niet meer alle vijf op een rij hebt. ..

Het rapport van de Home Office Immigration Forum heeft het over de druk die de (recentelijke) toestroom van Oost-Europese immigranten op sociaal vlak uitoefent in de maatschappij:
Citaat:
The Home Office's Migration Impacts Forum is meeting to discuss the effect of eastern European workers.
On Tuesday, ministers published a review of research showing "clear benefits" to the British economy.
The forum, which sits alongside a separate economist-led body, gathers reports on challenges raised by immigration across the country.

In a first review of the regional picture, the forum received anecdotal reports of pressures across five key areas: crime and disorder, community cohesion, health, education and housing.
Op economisch vlak is er hoofdzakelijk zelfs een voordeel:
Citaat:
On Tuesday, the Home Office published a detailed report setting out the economic case for migration, saying all evidence pointed towards a "clear benefit" to the UK.
It said claims that eastern European workers had taken jobs from British people were unsubstantiated - instead they had contributed towards an expanding of the economy.
However, it added that some of the lowest paid workers can lose out in the face of cheaper foreign workers, even with the minimum wage in place.
Het is vooral ene Andrew Green van de 'Migrationwatch UK' (een onofficieel orgaan) die de gang van zaken (gebaseerd op weet-ik-veel-wat) hoofdzakelijk pessimistisch inziet:

Citaat:
But Sir Andrew Green, chairman of Migrationwatch UK, said migration on the scale Britain was currently facing was having a "huge impact" with "little economic justification".
He added the government must look at cutting the numbers of migrants from non-EU countries.
"You cannot do anything about the eastern Europeans because they are members of the EU and their numbers are likely to decline as the level of these economies come up," he said.
"Three quarters of migrants come from the rest of the world."
Bron: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7048205.stm
(De link waarop het artikel uit uw link is gebaseerd.)

Dus, euh, hoe jij 'de islam' hierbij kan betrekken is mij wederom een compleet raadsel.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 09:54   #36
PAJOT
Banneling

Standaard

Dat de multikulturelen werantwoordelijk zijn voor de demografische oorlog die tegen de autochtonen woedt is duidelijk.

De diversiteit die zij willen promoten heeft maar één gevolg namelijk : dat verdraagzame kulturen en volkeren moeten verdwijnen door toedoen van agressieve indringers.

In ieder geval treffen de multikulturelen schuld aan verraad van eigen volk en staat. In ieder geval zullen die lui berecht moeten worden voor dit vergrijp.

PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 11:49   #37
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, daar werd de demografische druk van de moslims op de Serviers uiteindelijk te groot. Dat de moslims hier werden gesteund door de VS en de zijn Europese Navo-knechten is een absolute schande geweest.
Maar het laat zien wat er hier ook kan gebeuren in onze steden, als de moslims zich ongeremd blijven voortplanten en hun familie naar hier halen gaan we in Brussel, Gent en Antwerpen gelijkaardige toestanden krijgen.
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 11:52   #38
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
De diversiteit die zij willen promoten heeft maar één gevolg namelijk : dat verdraagzame kulturen en volkeren moeten verdwijnen door toedoen van agressieve indringers.
]
Dat is zelfs een biologisch mechanisme, als een bestaand ecologisch systeem plots te maken krijgt met grote aantallen indringers zullen de meest aggressieve overheersen. Zoals uiçteindelijk alleen maar netels en ratten overblijven als je een natuurgebied niet onderhoudt.
En we kunnen zelfs niet zeggen dat we de bui niet hebben zien hangen want in het moordboekje van de Moslims staat expliciet dat ze de anderen moeten uitroeien.
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 13:39   #39
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Inderdaad, daar werd de demografische druk van de moslims op de Serviers uiteindelijk te groot. Dat de moslims hier werden gesteund door de VS en de zijn Europese Navo-knechten is een absolute schande geweest.
Maar het laat zien wat er hier ook kan gebeuren in onze steden, als de moslims zich ongeremd blijven voortplanten en hun familie naar hier halen gaan we in Brussel, Gent en Antwerpen gelijkaardige toestanden krijgen.
Vooral omdat men open en bloot sprak over de ETNISCHE ALBANEZEN !

Islamitische albanezen dus die ooit emigreerden naar Kosovo en evenmin integreerbaar waren als de islamieten die hier met hordes aan komen waaien.

Binnen afzienbare tijd kunnen ze dat de etnische marokkanen steunen als ze hun eigen Vlarokko willen oprichten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 13:43   #40
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Kan iemand me trouwens zeggen waarom ik de beweringen van onofficiële en subjectieve organen als 'Migrationwatch UK' en 'het vrije volk' bóven die van de Engelse overheid zou moeten plaatsen?

Circe, bijvoorbeeld?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be