Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2007, 15:41   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard De immigratieramp in Engeland en Nederland.

Hier is er natuurlijk niks aan het handje. Hier hebben we enkel maar racisten rondlopen die aan het moorden slaan met het partijprogramma van een bepaalde partij in de hand.

--------------------

Die 'verrijking' van ons land door immigratie blijkt vies tegen te vallen. Trouwens niet alleen bij ons. Een wat uitgebreidere analyse.

Niet alleen Nederland heeft problemen met de immigratiegolf, zo blijkt. Engeland ondervindt eveneens steeds meer problemen met de grote golf al dan niet illegale vreemdelingen in het land. Deze week verscheen een rapport (1) dat de ministers adviseert inzake immigratie en dat gaf een zeer somber beeld te zien. Hoewel de linkse, wereldvreemde partijen in ons land ons willen doen geloven dat al die nieuwe medelanders een verrijking zijn, toont de werkelijkheid het volstrekte tegendeel aan. Bijna iedere regio in Engeland vertoont problemen op het gebied van huisvesting, gezondheidszorg, scholing en misdaad. Die problemen zijn rechtstreeks terug te voeren op de toegenomen immigratie, aldus het rapport van de Home Office’s Migration Impacts Forum, zeg maar een soort WRR.

De Engelse WRR geeft blijk van aanmerkelijk meer realiteitszin dan de Nederlandse, die onlangs met een prietpraatrapport over de Nederlandse identiteit op de proppen kwam. In Engeland praat men helemaal niet over identiteit, maar registreert de dagelijkse gang van zaken, die al erg genoeg blijkt te zijn. Het rapport zal als basis dienen om de komende jaren te bepalen welke economische sectoren eventueel worden opengesteld voor migrantwerkers en welke niet. Dat gebeurt overigens ook in Australië en Nieuw-Zeeland, waar elk jaar opnieuw wordt bepaald welke sectoren buitenlandse werknemers mogen toelaten en welke niet. Zo houdt de overheid de vinger aan de pols en bepaalt zij mede hoe de economische ontwikkeling van het land verloopt. Onnodige immigratie wordt zoveel mogelijk tegengegaan en noodzakelijke arbeidsmigratie wordt geen strobreed in de weg gelegd, zolang het goed is voor de verdere ontwikkeling van de nationale economie.

De toegenomen spanningen worden ervaren op met name de volgende terreinen: misdaad en sociale ontwrichting, sociale cohesie, gezondheidszorg, scholing en huisvesting.

LEES VERDER

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 oktober 2007 om 15:42.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 15:49   #2
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Dat de toekomst er allesbehalve rooskleurig uitziet voor onze kinderen en kleinkinderen is een vaststaand feit.

Citaat:
De toegenomen spanningen worden ervaren op met name de volgende terreinen: misdaad en sociale ontwrichting, sociale cohesie, gezondheidszorg, scholing en huisvesting.
Wie gaat dat allemaal oplossen is dan de vraag. De kruik gaat zolang te water tot ze barst. Dan zullen de ogen wel open gaan.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 16:02   #3
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

zondag is er weer een buschaufeur ineengetrapt en geschopt door vier marrokaanse "verrijckers van de maatschappij "die een vrouw aan het lastigvallen waren op zijn bus.Hij heeft wat meer geluk gehad dan De moor ,maar heeft er tamelijk wat kwetsuren aan overgehouden.Weer een voorbeeld van de laffe mannier van desinformatie van pers en media en de paardebrilcultuur van die rode hogepriesters op deze site.Niets gehoord of gezien en "het is toch maar een autochtoon niewaar".Zij zijn de echte aanhitsers van rasicme,maar steken het dan op die partij die de feiten aanklaagd.Dat is pas volksverraad!!
Oud 18 oktober 2007, 16:07   #4
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrilord Bekijk bericht
zondag is er weer een buschaufeur ineengetrapt en geschopt door vier marrokaanse "verrijckers van de maatschappij "die een vrouw aan het lastigvallen waren op zijn bus.Hij heeft wat meer geluk gehad dan De moor ,maar heeft er tamelijk wat kwetsuren aan overgehouden.Weer een voorbeeld van de laffe mannier van desinformatie van pers en media en de paardebrilcultuur van die rode hogepriesters op deze site.Niets gehoord of gezien en "het is toch maar een autochtoon niewaar".Zij zijn de echte aanhitsers van rasicme,maar steken het dan op die partij die de feiten aanklaagd.Dat is pas volksverraad!!
Waar is deze cultuurverrijking gebeurd?
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 16:11   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
Dat de toekomst er allesbehalve rooskleurig uitziet voor onze kinderen en kleinkinderen is een vaststaand feit.

Wie gaat dat allemaal oplossen is dan de vraag. De kruik gaat zolang te water tot ze barst. Dan zullen de ogen wel open gaan.
Een tijdje geleden wou ik graag dat mijn dochters toch eens even aan reproductie zouden willen beginnen denken.

Ondertussen ben ik ontzettend blij dat geen van beiden enige neiging vertoont.

Stomme vraagjes:
- in welke school zouden die kinderen nog een nederlandstalige klas vinden?
- moeten de ouders verhuizen naar het platteland om niet al te veel verrijkt te worden?
- kan je opgroeiende kinderen nog veilig met het openbaar vervoer in een stad laten rijden?

Vroeger lagen de goede middelbare scholen steevast in de steden en scholieren uit de wijde omgeving trokken naar de stad.
Nu is het reeds zo dat ouders van vlaamse kinderen uit de stad hun kinderen buiten die stad naar school laten gaan omdat het niveau van de vroegere zo geroemde scholen benedenmaats geworden is.

17/18 nationaliteiten in één klasje is al lang geen uitzondering meer. En als enig vlaams kindje daartussen zitten lijkt me niet bepaald gezond voor hun verder ontwikkelingsnivo.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 18 oktober 2007, 16:16   #6
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Hé cirkeltje. Niet zo pessimistisch over het openbaar vervoer, hoor.
Ik ken genoeg mensen met auto's die ge-carjacked zijn, en heb het zelf op klaarlichte dag ook zien gebeuren.

Oeps, terug on topic aub.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 18:01   #7
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Interessante tekst, die komt nog wel eens van pas wanneer de een of andere Dedecker-fanboy weer eens begint te brabbelen dat arbeidsmigratie positief is.

"Damian Green, de Britse staatssecretaris voor immigratie, wil onderzoek verrichten naar de eventuele voordelen van immigratie, omdat die voordelen tot op heden op zijn best gesteld minimaal zijn. De sociale effecten op langere termijn worden voorzien als negatief en zouden kunnen leiden tot een jaarlijks vast te stellen overheidsquotum op het gebied van immigratie. Het officiële standpunt van de linkse Labourregering was tot nu toe dat de sociale vooruitzichten ‘duidelijk positief’ waren, maar net als de PvdA in ons land is labour onderhevig aan stevige afkalving.
Hoewel de Engelse regering stug volhoudt dat de vloedgolf aan Oost-Europese immigranten op geen enkele wijze van invloed is op het behoud van banen voor autochtone Engelsen, neemt de kritiek op dat standpunt enorm toe. De overheid mag dan de minimumlonen handhaven, de druk op salarissen neemt evenredig toe. Met de komst van goedkope arbeidskrachten neemt de roep om lagere minimumlonen toe, ondanks het verzet van vakbonden daartegen."

Die Polen en Roemenen zitten dus massaal aan het minimumloon te werken. Gezellig is dat. Wie zei ook weer dat het helemaal niet draaide om de bedrijfswinsten en de arbeidskosten, maar om een 'tekort aan arbeidsplaatsen'?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 18:07   #8
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
de meeste cultuurverrijkingen halen nog niet eens de media.
Oud 18 oktober 2007, 18:08   #9
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Arbeidsimmigratie

Wat kan de sociale zekerheid mij nu schelen?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 18:09   #10
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Wel grappig.
'Het vrije volk' is tegen immigratie.

Waar is mijn stempel van 'hypocriet'?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 18:13   #11
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Arbeidsimmigratie

Wat kan de sociale zekerheid mij nu schelen?
Dank u, blij dat u toegeeft dat de sociale zekerheid hiermee onderuit gehaald zal worden.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 18:13   #12
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Wel grappig.

Vermoedelijk ergens tussen de stempels "Imperialist" en "Zionist".
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 18:29   #13
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Een tijdje geleden wou ik graag dat mijn dochters toch eens even aan reproductie zouden willen beginnen denken.

Ondertussen ben ik ontzettend blij dat geen van beiden enige neiging vertoont.

Stomme vraagjes:
- moeten de ouders verhuizen naar het platteland om niet al te veel verrijkt te worden?
- kan je opgroeiende kinderen nog veilig met het openbaar vervoer in een stad laten rijden?
Hier hetzelfde. Mijn twee kinderen (jongens) zijn respektievelijk van 1982 en 1988. Ik geef eerlijk toe dat ik blij ben dat ik daarover niet meer moet nadenken, vooral omdat ik zelf in Gent woon en ik zie en hoor genoeg.

Ik zou in de huidige omstandigheden zeker verhuizen omdat hier vroeger in mijn buurt 70% Vlaamse mensen woonden. Nu ben ik, samen met nog 2 andere mensen de enigen in onze straat van ongeveer 80 huizen. Al de rest is vreemd (voornamelijk Turken en Marokkanen).

Wat het openbaar vervoer betreft en gezien de zaken die er tegenwoordig gebeuren op het openbaar vervoer en de stations (bijvoorbeeld aan de Dampoort) zou ik geen openbaar vervoer verkiezen.

Wat de ouders van nu in de steden doen weet ik niet. Maar ik vermoed dat dit onderwerp in vele gezinnen steeds meer besproken wordt. Ik vind het ook vooral jammer dat door bepaalden, het onderwijs serieus aan kwaliteit verliest. En dan die leraars en leraressen die daar dagelijks met geconfronteerd worden...

Als je dan op VRT eens een reportage ziet als één of andere minister een schooltje bezoekt, zijn dat altijd autochtonen die je ziet in het kleuterklasje. Mensen die écht willen integreren in een samenleving doen er alles aan om hun kinderen zo vroeg mogelijk naar school te sturen en zelf actief mee te werken aan hun eigen taalachterstand (als jonge ouders). Maar dit laatste is een illusie.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 23:46   #14
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Antwerpen. Net dezelfde stad als Guido DeMoor.
Immigratieramp in Antwerpen.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 09:45   #15
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Antwerpen. Net dezelfde stad als Guido DeMoor.
Immigratieramp in Antwerpen.
meer bepaalt in Berchem.Waar migranten thuis zijn en ook baas zijn ,dank zij de overbepampering van de rode volksverraders.Ook in nederland weten ze al wat de "multuculturele verrijking" betekend.Brandende autos en overvallen op politieposten met de bedoeling te doden.En het zijn geen aotochtonen ,neen het§ zijn benden ,welke verdedigd worden door een (gelukkig sterk slinkende) domme rode hogepriesters.
Oud 19 oktober 2007, 09:50   #16
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Bedant Circe voor de interessante bijdrage, maar ik hoefde hier eigenlijk niet meer overtuigd van te worden.
Jammer, hopelijk lezen sommige anderen dit ook en gaan er wat ogen open

Laatst gewijzigd door bentje : 19 oktober 2007 om 09:50.
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 09:54   #17
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrilord Bekijk bericht
Kort en bondig samengevat! Dat bepaalde groepen allochtonen een plaag zijn voor de samenleving is al langer dan vorige zondag bekend. Maar dat men eindelijk eens wordt inzien dat die linkse progressieve bende die de maatschappij met alle mogelijke middelen hun ziekelijke multicul door de strot wil rammen zeker zo gevaarlijk zijn voor een "normale" samenleving, daar mag geen twijfel over bestaan.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 10:11   #18
De Lange Wapper
Burger

De Lange Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Stomme vraagjes:

Vroeger lagen de goede middelbare scholen steevast in de steden en scholieren uit de wijde omgeving trokken naar de stad.
Nu is het reeds zo dat ouders van vlaamse kinderen uit de stad hun kinderen buiten die stad naar school laten gaan omdat het niveau van de vroegere zo geroemde scholen benedenmaats geworden is.

17/18 nationaliteiten in één klasje is al lang geen uitzondering meer. En als enig vlaams kindje daartussen zitten lijkt me niet bepaald gezond voor hun verder ontwikkelingsnivo.
Ik woon in de stad. Als ik 's ochtends mijn zoontje te voet naar school breng, dan passeer ik vier scholen alvorens ik bijna een half uur later aan zijn school aankom.
De eerste die ik passeer is een atheneum, de tweede die ik passeer is een multiculturele school (lees:alles behalve zogenaamde belgen), de derde is een st-jozef schooltje de vierde is een OLV-presentatieschool en vlak ertegen ligt de H.Familieschool waar mijn zoon naar school gaat.
Ik was eind vorig jaar bij al deze scholen 's ochtends voor en 's avonds na school bij al deze scholen een kijkje gaan nemen.
Bij de OLV-presentatieschool zag ik het volgende: zes jongens van een jaar of vijftien met lichtgetinte huidskleur liepen met zeven naast elkaar, in stoere kledij, ze namen op deze manier het gehele trottoir en fietspad in beslag. Iedereen moest de straat op, of zich platdrukken tegen de gevels, wie niet uit de weg ging werd opzij geduwd, de rochels en fluimen vlogen vrolijk in het rond richting mensen die niet snel genoeg op zij gingen.
En dat zit dan op een uiterst katholieke school
In de watertoren zitten in de eerste kleuterklasjes (drie klasjes) vijf zogenaamde belgen, voor de rest: marokkanen, turken, russen, oekraïners, armeniërs, arabieren, tunesiërs, roemenen, kinderen van nomaden en dergelijke.
Ook in de H.familie waar hij nu zit zit hij met 9 zogenaamde allochtonen in een klas van 22 kindjes. En dit is dan een strenge katholieke school.
Vorige week kwam hij naar huis met een dikke lip, Arat had hem gemept met zijn boekentas nadat hij had gevraagd of Arat soms op reis was geweest naar een land met veel zon omdat hij zo bruin was. (mijn zoon bedoelde er niets verkeerds mee, hij is drie en weet niet beter).
Zowel ik, als de moeder van Arat werden na schooltijd toen we om onze kinderen gingen even apart genomen. Ik legde uit dat mijn zoon niet beter weet, en dat hij bruin zijn asocieert met een kleur die je krijgt van in de zon te lopen. Waarop de moeder (vriendelijke dame trouwens) zegt dat dat eigenlijk wel een rasistische opmerking is, ook al is ze niet zo bedoeld. Ik zei dat daar niets rasistisch aan is.
Goed, we kwamen er niet uit, dus we lieten t voor wat het was. De dag erna komt mijn zoon weer naar huis met een schram op zijn gezicht, Arat en murat hadden "een steen tegen zijn gezicht gedaan".
Ik ben naar de juf gegaan en gezegd dat ik het niet meer pik, ik pik het niet van allochtonen net zoals ik het niet zou pikken van autochtonen.
Een paar dagen later werd ik weer opgebeld of ik na school even tot aan de klas kon gaan. Dat deed ik, toen ik binnenkwam zat daar: mijn zoon, arat en moeder, murat en vader en moeder. Als blikken konden doden was ik zo dood als een pier op dat moment.
Bleek dat mijn zoon arat een trap tegen zijn been had gegeven.
Ik vraag wat Arat dan wel had gedaan om als antwoord een trap tegen zijn been te krijgen.
Volgens de ouders niets, de juf had niets gezien, en mijn zoon zegt dat Arat heel hard aan zijn oor had getrokken.
Ik leg aan de ouders uit dat de ruzie tussen de kinderen begon met de opmerking van mijn zoon aan Arat: of hij soms op reis was geweest naar een land met veel zon omdat hij zo bruin is.
Zegt de vader van Murat: bent u rasist? Ik zeg: nee.
Hij: is uw zoon racist. Ik zeg: nee.
Hij: waarom zegt uw zoon dan zo'n racistische opmerking tegen onze kinderen.
Ik heb enkel nog gezegd dat wij geen racisten zijn, dat mijn zoon niet beter weet dan dat een bruin kleurtje van de zon komt, en dat zijn zonen niet moeten beginnen flippen en blijven flippen over een kleine opmerking, en vanwaar ze dan dat vechten hebben geleerd?
Als mijn zoon 16 was geweest ipv 3 dan was hij op zijn minst al volledig in mekaar gerost, als hij al niet onder de zoden zou liggen.
Dankuwel verrijking
De Lange Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 11:14   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Bedankt voor je verhaal Lange Wapper.

Toevallig weet ik nu over welke stad je het hebt: ik ben zelf nog naar de H.Familie in de kleuterklas en 1ste studiejaar geweest. Toen stond er nog zo'n nagemaakte grot van Lourdes op de speelplaats en elke week kwam mijnheer pastoor het kleuterklasje een bezoek brengen waarop de kleuterkes automatisch en onder leiding van zuster tominika uit volle borst "te loerd op te berge" begonnen te zingen!

Gelukkig zijn we nu van die archaische toestanden verlost en mag uw zoontje zich prijzen omwille van zijn verrijkte omgeving.

Misschien helpt het als hij volgende week in alle onderdanigheid een zelfgebakken cake van mama meebrengt voor de nieuwe heersertjes?

Ik zou de juf niet al te veel kwalijk nemen: de leerkrachten zijn aan handen en voeten gebonden.

Een leerkracht die heel haar loopbaan in de beroepsafdeling van de Presentatie gewerkt heeft was vastbesloten niet te snel op pensioen te gaan. Tot ze in haar dossier de opmerking "raciste" kreeg toebedeeld. Het was ineens haar laatste schooljaar.

Wat had deze idealistische leerkracht toch durven uitspoken? Buiten de schoolse opleiding stond ze steeds klaar voor �*lle kinderen (veelal ook sociale problemen). Iedereen had haar persoonlijk telefoonnummer zodat ze haar konden bereiken indien problemen.
Eén meisje uit haar klas vertikte het steevast om de thuis uit te voeren taken te volbrengen. Ouders kwamen nooit naar oudercontact. Verschillende opmerkingen hadden geen resultaat. Tot de maat dus vol was en ze een NUL op haar rapport kreeg.
ONMIDDELLIJK stond vader aan de schoolpoort, de directeur werd erbijgeroepen, de leerkracht kon op het matje komen.
Resultaat: de leerkracht was rassiest.
De leerkracht is met pensioen gegaan!

Maar niet alle leerkrachten kunnen die actie ondernemen, uw zoon zal zich dus moeten leren gedragen zoals het een goede dhimmie betaamt. Onder het wakend oog van de juf en directeur zal uw rassiestische zoon zich dus dubbel moeten plooien en alvast leren dat je niet bruin wordt van in de zon te zitten.

In Beveren blijven de scholen witter Wapper. Wel héél lang op voorhand inschrijven: ook uit Antwerpen komen de witte kinderen met trossen aangewaaid. Ouders uit Beveren zelf krijgen daarom - uiteraard - voorrang.

Laatst gewijzigd door circe : 19 oktober 2007 om 11:19.
Oud 19 oktober 2007, 13:38   #20
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel grappig.

Hebben we dan de vrijheid niet om anderen onze vrijheid te ontkennen? Of moeten we anderen vrijheid gunnen op zodanige wijze dan onze eigen vrijheid daardoor aangetast wordt?

Laatst gewijzigd door Dycore : 19 oktober 2007 om 13:38.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be