![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef maar wat informatie die het tegendeel aantoont van wat ik allemaal heb uiteengezet. Ik ben benieuwd! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen "bundeltje" trouwens. Wel een encyclopedie van veertien delen dik... waarvan het door mij geconsulteerde deel geschreven werd door: professor dr. Lamberty, professor dr. Van Roosbroeck, dr. jur. Vandekerkckhove, professor dr. Van Isacker SJ, dr. jur. Roppe en dr. Wolter Willemsen, dit alles onder redactie van Van der Auwera en Beerten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat is er mis met mythes?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ken geen enkele grote beweging in de wereld die niet haar eigen mythes heeft. Het is gewoon een universeel, door en door menselijk gegeven. Mythes dienen niet om de waarheid te achterhalen, ze dienen om een doel te bereiken dat door zeer vele mensen gewenst wordt. Ik zie niet in wat daar mis mee is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Oh, een mythe is bijvoorbeeld dat van de Joods-Bolsjewistische samenzwering tegen Duitsland en Europa. Hoeveel miljoenen zijn door die mythe gestorven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Van de door u aangehaalde Vlaamse mythes is nog geen vlieg gestorven, dacht ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
dat er iemand u hier "leugenaar" heeft genoemd, zou u zeker niet mogen storen u zult uzelf en uw reactie's op bepaalde onderwerpen wel herkennen. Had me voorgenomen niet meer op personen van uw slag te reageren maar na het lezen van dit moest er toch deze kleine reactie nog af.
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Hierboven schreef u nog dat "Ik zie niet in wat daar mis mee is." Mythes hooghouden, hebben altijd een doel en daar vallen soms veel doden door.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, hoe Jan Vdb aan 20 eeuwen Vlaanderen raakt, is mij historisch gezien een groot raadsel. Daar moeten een stuk of tien eeuwen vanaf gedaan worden. Wellicht ook een zoveelste mythe.
![]() Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 19 oktober 2007 om 11:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tenzij u kan aantonen wie er vermoord is door de mythe van de gebroeders van Raemdonck. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De "mythe" Ché Guevara heeft in elk geval mensen vermoord.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Zijn misschien die personen die wat duidelijker lezen wat er in de loop der jaren zoal allemaal wordt verteld en geplaatst door personen van uw slag en dus gaan voor duidelijkheid en het achterbakse schuwen. En iemand die in z'n signatuur een oud-rabijns gezegde plaats, "als een mens van dezelfde munt veel geldstukken maakt, zijn ze allemaal dezelfde". Kan er ook één aan toevoegen, als m'n jaren uit hetzelfde vatje kan blijven tappen geraken de glazen nooit leeg. Zou misschien ook een joods gezegde kunnen zijn, of niet.
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Knap stukje tekst, Abba! ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Met "deftige" wordt bedoelt degene die het niet nodig hebben geschiedenis aan te passen aan de één of andere kronkel en aan freaks die nog altijd niet weten dat er in de samenleving zoiets knap rondloopt als een "vrouw". En zich door de ene of andere abnormale kronkel aangetrokken voelen tot een "ventekont" maar dit dan weer willen loochenen en zich toch willen opdringen als zijnde normaal, dus zichzelf dan nog bezondigen aan zelfbedrog.
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 19 oktober 2007 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |