Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2007, 14:30   #21
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Ik was gisteren inhet Atlas-huis in de Carnotstraat inantwerpen, dat is een centrum om niet-nederlandstaligen een beetje wegwijs te maken in de "inburgeringsproblematiek" en er loopt ook een tentoonstellinkje over "taal".

Antwerpen was een multiculturele stad sinds ca. 1350, vanaf 1585 werd de klok resuluut teruggedraaid en stopte onze gouden eeuw - een groot gedeelte van de intelligentia, alle joden en protestanten moesten wegvluchten, de "monocultuur" betekende economische en culturele neergang
tot aan de franse revolutie, de intellectuele woestijn die in vlaaderen onstond gaf onrechtstreeks ruimte aan de verfransing, die de revolutie van 1830 mogelijk maakte.

Het probleem van de "multiculturele maatschappij" is in de allereerste plaats een klasse-probleem. Er is geen multicultureel probleem met rijke "vreemdelingen", met idiase diamanthandelaars of met japanse en annglosaksische "expats" ook EU ambtenaren uit alle 27 lidstaten van de EU
veroorzaken geenszins problemen evenmin als de managers van menig moslim-land aan de arabische golf of vanuit Saoedi Arabië. Ook de zeer talrijke poolse
en andere Oosteuropese "gastarbeiders" geven weinig moeilijkheden.

Zoals men enkele dagen geleden reeds kwam te vertellen op "Nova" is het probleem redelijk goed afgebakend zowel in Nederland als in België dacht ik
bij enkele groepjes voornamelijk van Marokkaanse origine (maar meestal 3de
generatie nieuwe Belgen/Nederlanders).

Het probleem schijnt me vooral dat men niet voldoende gericht vermag op te treden, men poogt te veel "in algemene termen" de acties tegen deze jeugdcriminaliteit op te treden, zodat het voor een veel te grote groep jongeren (ook de échte vlamingen) onleefbaar wordt.

Het is in ieder geval een probleem dat een oplossing behoeft : een loutere vaststelling van "het werkt niet" is eenbeetje te eenzijdig en sloganesk.
er is inderdaad in deze maatschappij een grote groep onaangepaste mensen, die niet de adekwate manier kennen of zelfs kunnen leren om hun kroost tot geïntegreerde burgers van deze samenleving op te voeden - dat is zelfs geen duidelijk omschrijfbare etnische groep - daar zitten diverse nationaliteiten tussen & zelfs ook vlamingen. Bovendien zijn die mensen niet allemaal "voorbestemd" om in een of ander crimineel circuit terecht te komen,
ze lopen eerder het gevaar om erin verzeild te geraken.

Het eerste probleem is dat men elkaar minder als "lid van een of andere groep" maar als individu moet leren aanzien.
Mja, volgens mij blijft het probleem aan beide kanten; enerzijds aan de kant van de moslims waarvan een marginaliteit die de interpretatie van de islaam uit de weg ruimt en enkel "hun" interpretatie geldig bestempelen en al de rest is ongeloof, en dat noemen we de "takfiryeen",. en aan de andere zijde van de niet moslims heb je de de hardcores in de maatschappij die alles wat te maken heeft met de islaam (rechtstreeks of onrechtsrechtreeks ),de islaam bestempelen als "het" gevaar voor europa(wilders & co, fillip de winter etz...),. Zolang deze twee bestaan kunnen we ten eerste niet redelijk denken waardoor we "ongecrimminaliseerde" groepje naar het crimminaliteit duwen (en ook de niet-extremen aan de andere zijde naar het extremisme duwen), en zo onstaat natuurlijk een soort fullfillingprofecy van beide groepen (clash of civllisation), dus ik herhaal ; haal de twee vechtersbazen uit de maatschappij (of tenminste uitsluiten in een plaats waar ze hun lust tegen elkaar kunnen waarmaken) dan kunnen we naar een vreedzaam en een redelijke oplossing zoeken !

Is dit mogelijk , of niet ?
Oud 20 oktober 2007, 16:12   #22
Dycore
Banneling

Standaard

Heb vandaag de Knack in handen gekregen. Het is werkelijk een must have edition. Helft van het magazine deze week gaat over het 'falen van links'. Niet te missen!!!
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 16:28   #23
franke fritz
Schepen

franke fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Mja, volgens mij blijft het probleem aan beide kanten; enerzijds aan de kant van de moslims waarvan een marginaliteit die de interpretatie van de islaam uit de weg ruimt en enkel "hun" interpretatie geldig bestempelen en al de rest is ongeloof, en dat noemen we de "takfiryeen",. en aan de andere zijde van de niet moslims heb je de de hardcores in de maatschappij die alles wat te maken heeft met de islaam (rechtstreeks of onrechtsrechtreeks ),de islaam bestempelen als "het" gevaar voor europa(wilders & co, fillip de winter etz...),. Zolang deze twee bestaan kunnen we ten eerste niet redelijk denken waardoor we "ongecrimminaliseerde" groepje naar het crimminaliteit duwen (en ook de niet-extremen aan de andere zijde naar het extremisme duwen), en zo onstaat natuurlijk een soort fullfillingprofecy van beide groepen (clash of civllisation), dus ik herhaal ; haal de twee vechtersbazen uit de maatschappij (of tenminste uitsluiten in een plaats waar ze hun lust tegen elkaar kunnen waarmaken) dan kunnen we naar een vreedzaam en een redelijke oplossing zoeken !

dit is een denkpiste die ik zeker wil volgen. Extremisten hebben nogal de neiging om hun standpunt als de waarheid te aanzien. en zoals wij weten ligt de waarheid veelal in het midden.

ik ben een linkie-winkie maar ik heb nooit de multiculturele problemen ontkent. de multiculturele discussie is een veel ruimere discussie dan gewoon Islam Vs de rest (iets wat ze bij het VB maar al te graag horen). Ook veel autochtone vlamingen leven in een andere "cultuur". of denk je dat je het leven van iemand in brasschaat kan vergelijken met een autochtone ocmw-trekker?
ik leef met andere dromen, waarden, normen, levensverwachtingen en maatschappijbeelden dan ene Hans Van Temsche of FDW. Nochtans ben ik net zoals zij ontsproten in den Vlaamschen Bodem. Verschil in cultuur ontstaat dus niet alleen door de plaats van geboorte of huidskleur, maar vooral door de socio-economische omgeving waarin je opgroeit.

zoals hier al eerder werd aangehaald is Vlaanderen een historische aaneenschakeling van immigratie en emmigratie (al sinds de Romeinen) en zijn wij vandaag uitgegroeid tot een topregio in de wereld. Als je kijkt naar de "sterke" landen, dan kan je die lijn doortrekken. heel west-europa en de VS zijn maar kunnen groeien door immigratie (en ook emmigratie). Mono-culturen doen het mondiaal een stuk minder goed.
vermenging van culturen heeft altijd wat voor spanningen gezorgd (dat is dus heus niks nieuws) en dat ontken ik ook niet, maar we zijn er altijd sterker van geworden. dat zal nu niet anders zijn.

het is altijd makkelijk om casuale verbanden te leggen tussen problemen en zichtbare verschillen (klederdracht, huidskleur, muziek,...) maar de reële problematiek zit veel dieper. en situeert zich voornamelijk op socio-economisch vlak. Er zijn altijd meer problemen geweest met maatschappelijk kwetsbare mensen, en vandaag zitten daar wat meer allochtonen bij, maar dat heeft mijn inziens niet zoveel te maken met de religie of huidskleur.
Oud 20 oktober 2007, 16:30   #24
franke fritz
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Heb vandaag de Knack in handen gekregen. Het is werkelijk een must have edition. Helft van het magazine deze week gaat over het 'falen van links'. Niet te missen!!!
Rechts heeft nog niet de kans gekregen om te falen. wie niks doet, kan niks misdoen.
in de ons omringende landen zijn er voorbeelden genoeg van een falend rechts beleid. dat zal hier echt niet anders zijn.

Laatst gewijzigd door franke fritz : 20 oktober 2007 om 16:31.
franke fritz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 17:37   #25
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz Bekijk bericht
eEr zijn altijd meer problemen geweest met maatschappelijk kwetsbare mensen, en vandaag zitten daar wat meer allochtonen bij, maar dat heeft mijn inziens niet zoveel te maken met de religie of huidskleur.
De eeuwige gedachtefout van links: "de Moslims zijn zielig want ze hebben het minder breed dan wij"...is totaal onwaar, dat de Moslims er sociaal-economisch en cultureel niks van bakken ligt aan hun dwaze bijgeloof, niet aan een of andere genetische afwijking of tekort aan bodemschatten(integendeel zou ik zeggen...).
Zijn er hier al auto's in brand gestoken door Vlaamse armen? En die zijn er ook, en niet zo weinig.
En ook: een gematigde Moslim bestaat niet, dat is volgens hun eigen definitie een afvallige en die verdient de dood.
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 17:45   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
De eeuwige gedachtefout van links: "de Moslims zijn zielig want ze hebben het minder breed dan wij"...is totaal onwaar, dat de Moslims er sociaal-economisch en cultureel niks van bakken ligt aan hun dwaze bijgeloof, niet aan een of andere genetische afwijking of tekort aan bodemschatten(integendeel zou ik zeggen...).
Zijn er hier al auto's in brand gestoken door Vlaamse armen? En die zijn er ook, en niet zo weinig.
En ook: een gematigde Moslim bestaat niet, dat is volgens hun eigen definitie een afvallige en die verdient de dood.
klopt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz
maar de reële problematiek zit veel dieper. en situeert zich voornamelijk op socio-economisch vlak
De meisjes zitten dus in een andere socio-economisch vlak dan hun prinsenkinderbroertjes zeker?

En niet-moslim migranten die na één generatie netjes geïntegreerd meedraaien in deze maatschappij hebben allemaal eerst de lotto gewonnen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 20 oktober 2007 om 17:47.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 17:58   #27
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Vroeg of laat moet iedereen, links of rechts, toegeven dat een multiculturele samenleving onzin is en derhalve nooit zal bestaan.
Ik stel mij de vraag hoeveel (zogenaamde correcte) politici er zijn die zich niet durven uitspreken wegens te bang om hun postje kwjt te raken.
Blijkbaar zijn de cijfers i.v.m. stijgende criminaliteit/ethnische afkomst niet voldoende om de roze bril af te nemen en eens realistisch onze maatschappij te bekijken.
Aan opvoeding wordt bij de allochtonen niet gedaan. Zoonlief mag doen wat hij wil.
En dat moeten de fundamenten van de komende generaties worden ?
Jammer voor de enkelingen die zich wél geroepen voelen om zich te integreren. Waar ik overigens veel respect voor koester. Die krijgen aan twee kanten tegenwind...
Correct verwoord. En inderdaad de geïntegreerden delen mee in de brokken, die de anderen maken en hebben helaas hun naam en ethnische achtergrond niet mee.
Oud 20 oktober 2007, 18:02   #28
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
haal de twee vechtersbazen uit de maatschappij (of tenminste uitsluiten in een plaats waar ze hun lust tegen elkaar kunnen waarmaken) dan kunnen we naar een vreedzaam en een redelijke oplossing zoeken !

Tot nader order is het hier wel ONZE Westerse seculiere maatschappij dus ik zie niet in waarom degenen die deze willen verdedigen "uit hun eigen maatschappij zouden verwijderd moeten worden". Wij hebben jullie niet gevraagd om naar hier te komen, jullie dringen zich op aan ons.
Maar ik wens je veel succes met het aanpakken van de extremisten in de Islam, maar dat zal dus niet gebeuren omdat de grote meerderheid van de zogezegd gematigde Moslims de extremistische standpunten stilzwijgend goedkeuren. Zie ik marsen van Moslims tegen de massamoorden die hun geloofsbroeders overal ter wereld plegen? Neen, wél als er wat tekeningetjes van hun gekkke profeet worden getoond.
Dus, NEEN, een verzoening tussen ons en de achterlijke islam in al zijn vormen is niet mogelijk. Jullie moeten tot de laatste uit Europa verwijderd worden!
Oud 20 oktober 2007, 18:13   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Vroeg of laat moet iedereen, links of rechts, toegeven dat een multiculturele samenleving onzin is en derhalve nooit zal bestaan.
Ik stel mij de vraag hoeveel (zogenaamde correcte) politici er zijn die zich niet durven uitspreken wegens te bang om hun postje kwjt te raken.
Blijkbaar zijn de cijfers i.v.m. stijgende criminaliteit/ethnische afkomst niet voldoende om de roze bril af te nemen en eens realistisch onze maatschappij te bekijken.
Aan opvoeding wordt bij de allochtonen niet gedaan. Zoonlief mag doen wat hij wil.
En dat moeten de fundamenten van de komende generaties worden ?
Jammer voor de enkelingen die zich wél geroepen voelen om zich te integreren. Waar ik overigens veel respect voor koester. Die krijgen aan twee kanten tegenwind...
2

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 20 oktober 2007, 18:17   #30
Boadicea

Standaard

Ik denk dat het probleem inderdaad genuanceerder is. We hebben twee soorten migranten: zij die zich hier aanpassen en de kansen die ze hier krijgen dankbaar aannemen en benutten. Over deze soort heeft niemand het hier.
Het is de tweede soort, die zich NIET wenst aan te passen en onze maatschappij naar hun regels wenst in te richten. Dit zijn GEEN migranten, maar potentiële kolonisten, waar men niet aan mag toegeven.

Moslims vind men in deze twee categoriën. Laat stellen dat de gematigden inderdaad geen moslims zijn volgens de fundamentalisten, dan hebben zij er evenveel van te vrezen en er evenveel last van.
Daarom moeten we dringend het koren van het kaf gaan scheiden. Mensen die een taliban staat willen, kunnen wij hier niet gelukkig maken, dus moeten ze maar naar elders opkrassen. Ik denk dat het vooral tegen deze laatste groep is dat men ageert en dat het deze groep is die de gematigde moslim, die hier dus NIET tot de orde is, ook mee in een slecht daglicht plaatst.

De traditionele partijen maken de fout dat ze de fundi's negeren en enkel de gematigden willen zien en als representatief naar voor schuiven en ontkent de problemen met de rest. Daar schuilt hun grote fout.
Het VB maakt dan weer de fout dat het de gematigden negeert en enkel de fundi's als representatief en terecht als probleem in onze samenleving willen zien.
Beide visies zijn halve waarheden en je komt met geen één van de twee tot een concrete oplossing, omdat het probleem telkens verkeerd voorgesteld wordt.
Oud 20 oktober 2007, 18:24   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB maakt dan weer de fout dat het de gematigden negeert en enkel de fundi's als representatief en terecht als probleem in onze samenleving willen zien.
Ik denk helemaal niet dat VB de gematigden negeert.

Maar de vraag blijft: wiens zijde gaan "de gematigden" kiezen als het gaat spannen? De ummah ? of de kant van de oude Europeanen? Ik denk dat hun ideologie hen weinig keuze overlaat. En indien ze moslim-af willen zijn zijn ze volgens diezelfde ideologie vogelvrij.

Men heeft ervoor gekozen het nazisme te laten verdwijnen, en voor de "gematigden" was dat geen enkel probleem, de fundi's moesten dan maar hunne kak intrekken (in het beste geval).

Wie is er voorstander om het nazisme terug een voedingsbodem te geven zolang de volgeling maar "gematigd" zijn?

Als men ziet dat het aantal moslims in Europe met rasse schreden stijgt: welke groep zie je vergroten? de gematigden??? net zoals bij het nazisme stijgt de intensiteit naargelang de groep groter wordt.

Laatst gewijzigd door circe : 20 oktober 2007 om 18:25.
Oud 20 oktober 2007, 18:35   #32
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik denk helemaal niet dat VB de gematigden negeert.

Maar de vraag blijft: wiens zijde gaan "de gematigden" kiezen als het gaat spannen? De ummah ? of de kant van de oude Europeanen? Ik denk dat hun ideologie hen weinig keuze overlaat. En indien ze moslim-af willen zijn zijn ze volgens diezelfde ideologie vogelvrij.
Ik denk dat er volgens mij een breuk in de islam zal ontstaan, als het er op aan komt. Een deel zal inderdaad liever voor onze vrijheden kiezen en met ons tegen de fundi's keren, een ander deel zal, als is het uit angst, hun vrijheden opgeven en zich achter de fundi's scharen.
Voorlopig is het moeilijk in te schatten wie welke kant kiest en daarom speculeer ik ook niet. Ieder is vrij in zijn keuze. Daarnaast zullen er ook genoeg bekeerde Belgen zijn, die met de fundi's tegen ons gaan keren.

Als het echt tot een slag komt, wordt het zoiets als die van Clontarf: iedereen heeft belangen bij de tegenpartij en niemand weet eigenlijk nog precies langs welke kant hij staat, want er is teveel geïntegreerd. Uiteindelijk zullen de blijvers de overwinnaars zijn en de weglopers de verliezers.

Citaat:
Men heeft ervoor gekozen het nazisme te laten verdwijnen, en voor de "gematigden" was dat geen enkel probleem, de fundi's moesten dan maar hunne kak intrekken (in het beste geval).
Klopt inderdaad. Ik geloof nog steeds de de gemiddelde mens, hoe gelovig ook, geen dictatuur wenst.

Citaat:
Wie is er voorstander om het nazisme terug een voedingsbodem te geven zolang de volgeling maar "gematigd" zijn?
Niemand, behalve bepaalde zieke geesten.

Citaat:
Als men ziet dat het aantal moslims in Europe met rasse schreden stijgt: welke groep zie je vergroten? de gematigden??? net zoals bij het nazisme stijgt de intensiteit naargelang de groep groter wordt.
Hier geef ik je gelijk in. Helaas wordt de groep gekken groter dan de groep gematigden.
Oud 20 oktober 2007, 18:43   #33
franke fritz
Schepen

Standaard

Citaat:
het woord kansarmoede is meneer duidelijk vreemd. Armoede verwijderen duurt soms 4 generaties. dat is bij autochtonen zo, dat is allochtonen niet anders.

Citaat:
Dat van auto's in brand steken is een probleem van twee jaar geleden. En dat was toen inderdaad een uit de handgelopen situatie. Een uiting van opgekropte frustratie... Die ik in geen geval goedkeur, wel kan begrijpen.

Citaat:
En ook: een gematigde Moslim bestaat niet, dat is volgens hun eigen definitie een afvallige en die verdient de dood
.
hoeveel moslims ken jij eigenlijk?? ik bedoel dan persoonlijk? ik ken er een heel aantal die perfect geïntegreerd zijn, maar toch de richtlijnen van de koran volgen. dat is kwestie van interpretatie. helaas zijn er ook een aantal extremisten, maar dat aantal is echt beperkt.
Oud 20 oktober 2007, 18:48   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Als er één ding van Mohammed kan gezegd worden, dan is het dat het een super-psycholoog was (of een super psychopaat, zal beter zijn, de mens had meer dan waarschijnlijk een tumor en één van de verschijnselen van die bepaalde vorm van tumor is een minutieus uitdokteren van menselijke verhoudingen).

Een breuk in islam is amper mogelijk: daarvoor zijn er téveel veiligheidsmarges ingebouwd in het systeem. Islam heeft evenmin iets met moraal te maken (waar normale godsdiensten zich op baseren) maar �*lles met uiterlijke gedragingen. Als puntje bij paaltje komt zal elke "gematigde" zich naar de andere kant keren.
De enige breuk die ze in al die eeuwen officieel hebben meegemaakt ging over het dispuut van de opvolger van Mohammed.

Verder blijft hetzelfde boekje (65 pagina's op enkelvoudig A4 Ariel 10) en dezelfde ahadith voor de soennieten dan wel, geldig.

Enkel degenen die het licht hebben gezien en beseffen dat heel het spul op psychopatische sekte-achtige toestanden is gebaseerd kunnen de omslag maken. Heel triest voor de slachtoffers zelf.

Bekijk even het filmpje in mijn onderschrift en je ziet op welke manier die mensen ahw verplicht binnen in een sektarische hersenspoeling worden getrokken.

Laatst gewijzigd door circe : 20 oktober 2007 om 18:49.
Oud 20 oktober 2007, 18:51   #35
franke fritz
Schepen

Standaard

Citaat:
Tot nader order is het hier wel ONZE Westerse seculiere maatschappij dus ik zie niet in waarom degenen die deze willen verdedigen "uit hun eigen maatschappij zouden verwijderd moeten worden". Wij hebben jullie niet gevraagd om naar hier te komen, jullie dringen zich op aan ons.
Maar ik wens je veel succes met het aanpakken van de extremisten in de Islam, maar dat zal dus niet gebeuren omdat de grote meerderheid van de zogezegd gematigde Moslims de extremistische standpunten stilzwijgend goedkeuren. Zie ik marsen van Moslims tegen de massamoorden die hun geloofsbroeders overal ter wereld plegen? Neen, wél als er wat tekeningetjes van hun gekkke profeet worden getoond.
Dus, NEEN, een verzoening tussen ons en de achterlijke islam in al zijn vormen is niet mogelijk. Jullie moeten tot de laatste uit Europa verwijderd worden!
die "ONZE" Westerse maatschappij is wel even hard MIJN maatschappij dan de uwe. Gelieve uw extreme mening niet aan MIJ op te dringen, ik heb daar ook niet naar gevraagd.
Maar ik wens je veel succes met het aanpakken van de extremisten in de vlaamse beweging. maar dat zal dus niet gebeuren omdat de grote meerderheid van de zogezegde gematigde flaminganten de extremistische standpunten stilzwijgend goedkeuren. zie ik marsen van racisten tegen de moorden van Hans Van Temsche of die van Blood and Honor?

Extremisten zijn in hetzelfde bedje ziek en pipo's als jij brengen ons geen stap dichter naar een betere samenleving.
Oud 20 oktober 2007, 18:52   #36
Boadicea

Standaard

Je brengt me op ideeën, Circe! See you in religion! We gaan die opvolger eens verkiezen.
Oud 20 oktober 2007, 18:52   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zie ik marsen van racisten tegen de moorden van Hans Van Temsche
geslapen zeker?

Of verkies je liever de marsen die nu dagdagelijks in Nederland voorkomen om het verlies van hun messenwerpende martelaar te vieren?

Oud 20 oktober 2007, 19:03   #38
franke fritz
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
geslapen zeker?
ik heb ze niet gezien, dat kan aan mij liggen. maar echt openelijk zullen ze er toch niet voor uit komen. bron graag

Citaat:
Of verkies je liever de marsen die nu dagdagelijks in Nederland voorkomen om het verlies van hun messenwerpende martelaar te vieren?
marsen zijn een democratische uiting, dus ik heb daar geen problemen mee. van mij mochten de anti-islambetogingen ook doorgaan... maar soit, daar hebben ze anders over beslist
Oud 20 oktober 2007, 19:48   #39
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
die "ONZE" Westerse maatschappij is wel even hard MIJN maatschappij dan de uwe. .
Neen, jij hebt-zoals zovele politiek-correcten-uw eigen maatschappij en cultuur afgezworen en wil die te grabbel gooien voor volks-en cultuurvreemde groepen die die willen vervangen door de hunne. Het is mijn volste recht om niet als dhimmie(een onderworpene van de Islam) te willen leven. Als jij dat WEL wil doen ga dan naar Saoudi Arabië of zoiets. Uw linkse en syndicale ideeën zult ge wel mogen thuislaten vrees ik.
Het is al even verkeerd om bijv. democratie en Westerse waarden te gaan opleggen aan die middeleeuwers in hun thuislanden.
Wij hebben ginder niks te zoeken en zij zeer zeker hier niet. Moslims horen niet thuis in een moderne westerse samenleving.
Oud 20 oktober 2007, 19:55   #40
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
het woord kansarmoede is meneer duidelijk vreemd. Armoede verwijderen duurt soms 4 generaties. dat is bij autochtonen zo, dat is allochtonen niet anders.

Dat van auto's in brand steken is een probleem van twee jaar geleden. En dat was toen inderdaad een uit de handgelopen situatie. Een uiting van opgekropte frustratie... Die ik in geen geval goedkeur, wel kan begrijpen.

.
hoeveel moslims ken jij eigenlijk?? ik bedoel dan persoonlijk? ik ken er een heel aantal die perfect geïntegreerd zijn, maar toch de richtlijnen van de koran volgen. dat is kwestie van interpretatie. helaas zijn er ook een aantal extremisten, maar dat aantal is echt beperkt.
1. De Moslims hier krijgen alle kansen, worden zelfs positief gediscrimineerd. Maar de waarheid is dat ze gewoon onbekwaam zijn.
2. Die auitobranden waren geen kwajongenswerk, maar regelrecht terrorisme, de Palestijknse gebieden in onze eigen achtertuin zeg maar. Niks begrijpen, harde repressie van de daders EN hun achtergrond.
3.Ja jongen, ik ken Moslims persoonlijk, volgens mij zijn het allemaal geesteszieken...de Geïntegreerden zijn nog de gevaarlijkste, denk maar aan de kapers van 11 september en die dokters in Engeland, hun moordboekje legt hen zelfs op om zich in schijn aan te passen maar extra hard uit te halen als ze de kans schoon zien. Geen enkele mogen we vertrouwen!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be