![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Neen, dat vroeg ik niet. Je hebt mijn vraag fout geïnterpreteerd. Ik vroeg niet waar geld vandaan kwam, geschiedkundig, ik vroeg waar geld vandaan komt. snap je?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door KrisKras : 25 oktober 2007 om 17:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wil zeggen dat ik jou 1610,51 euro betaal na 5 jaar tijd. Jij krijgt m.a.w. 610,51 euro interest, dit omdat jij dat geld zelf had kunnen beleggen op pakweg obligaties of schatkistcertificaten. Die 1610, 51 euro is ook meer geld dan er aanvankelijk was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die 610,51 euro komt er door de tijdswaarde van geld. Op die 5 jaar tijd had jij je 1000 euro kunnen beleggen in andere financiële beleggingen. Heel simpel gezegd komt dat omdat onze economie groeit. 1 euro is nu meer waard dan één euro over 5 jaar tijd (of 1 jaar).
Ik snap trouwens niet wat je daar raar aan vindt. Dat is een proces wat zich voordoet bij iedereen die geld gaat lenen bij de bank om een huis te bouwen of om grond te kopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De Federal Reserve gaat niet in het oneindige Euros kopen. Dat drijft de koers van de Euro immers nog verder op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb het over rente op een monopoliegoed, meerbepaald rente op greenback dollarproductie, niet over "het rentesysteem". Het gaat er bij mij niet in dat ik ooit rente kan terugbetalen op een monopoliegoed als ik dat goed enkel en alleen kan verkrijgen bij 1 monopolieproducent die altijd rente vraagt. Wat begrijp jij daar niet aan? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Indien dat waar is, gelieve met uw magische verklaring te komen die geldig is voor een economie waarin de geldhoeveelheid constant is én voor een economie waar de geldhoeveelheid variëert (groeit én krimpt) bij eenzelfde economische productie. Ik wacht vol ongeduld. Citaat:
Wat een geweldige verklaring. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Ik begrijp niet waar je het vandaan haalt dat voor de overheid dollars enkel maar bij de federal reserve te krijgen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
FOUT. De Federal Reserve is de enige instantie die greenback dollars mag produceren en in omloop brengen. Alle anderen die dat doen, worden vervolgd wegens valsmunterij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De Board of Governors of the Federal Reserve System daarentegen is een onafhankelijk agentschap van de federale overheid. Het is dus zever om te beweren dat de Federal Reserve (daarmee doelende op het totale omvattende systeem) een privaat instituut is.
Laatst gewijzigd door netslet : 25 oktober 2007 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Is er dan een andere producent van greenback dollars? Belastingbetalers zijn slechts consumenten van dollars (net als de Amerikaanse overheid), geen producenten. De schuld wordt zowiezo meegegeven van belastingsplichtige aan overheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() De Fed produceert geen dollars. De United States Bureau of Engraving and Printing en de United States Mint doen dat.
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Wat gebeurt er m.a.w. wanneer alle private banken die aandelen hebben van de Fed. Res. die aandelen verbranden? Wij blijft over als eigenaar? |
|
![]() |
![]() |