![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() [quote=HAMC;3026665]Inderdaad, wat op zijn minst vreemd is daar de andere Evangelies vol staan met de goddelijke Jezus.
Bij Thomas niets daarover.[/quote] Neen ,en in het Evangelie volgens de Ebionieten -vroege christenen- vermoedelijk evenmin. Want deze Ebionieten beschouwden Jezus als een mens geboren uit mensen, een wijze rabbi, een profeet misschien, maar zeker niet goddelijk. Laatst gewijzigd door system : 26 oktober 2007 om 21:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=system;3026667]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Voor mij niet, ik heb geen behoefte aan verlossing door een bleke Nazareer. Mijn zonden moet hij niet wegnemen of er voor sterven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() -Jezus zegt toch zelf tegen de hogepriester dat hij de zoon van God is.
-Jezus is toch verwekt door God (Heilige Geest.) -Tijdens zijn doop in de Jordaan zegt toch een stem (God)over Jezus: 'dit is mijn welbeminde zoon'. -Enz. Laatst gewijzigd door system : 27 oktober 2007 om 13:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementslid
|
![]() Jij niet, een pastoor wel alle dagen opnieuw. Ik vind het bizar dat zo'n man, die verondersteld wordt toch enkele jaren onderricht over het onderwerp te hebben genoten in Rome, daar geen antwoord op kan geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar stel dat... En om het fun te maken, stel dat hij in de USA terechtkomt. Wel, als alles wat de christenen geloven waar is, dan zal hij met een mirakel niet toekomen om erkend te worden. Hoe meer mirakels, hoe rapper hij in de bak zal zitten. Ik zie het al gebeuren, een type die oproept tot terugtrekking van de troepen uit Irak en Afganistan.... verbieden van wapens... afschaffen van de doodstraf... Die gaat nogal gestenigd worden. En de Katholieken staan op de eerste rij met de beste stenen.
![]() |
![]() |
#32 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Ovidius : 27 oktober 2007 om 15:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door system : 27 oktober 2007 om 15:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() De pastoor kan men dat niet kwalijk nemen. De man kan pastoor geworden door velerlei omstandigheden zoals door een zeer persoonlijke behoefte aan religiositeit, door zijn christelijk geloof, door zijn omgeving, of door dit alles wat te samen en nog meer. De arrogantie van een zekere kerk (zoals nu de islam) daar moet men zich voor duchten. Maar Rome wordt stilaan wijzer. Mensen die nu pastoor worden moet men respecteren. De Eccelesia Catholicas als dogmatisch instituut, die moet men wel in de gaten blijven houden. Tenminste, zo denk ik erover.
Laatst gewijzigd door system : 27 oktober 2007 om 15:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Geloof is natuurlijk aannemen zonder noodzakelijk het echt te weten. Ik zeg nu niets verkeerd, hoop ik, wanneer ik poneer dat (bijvoorbeeld) El Flamenco Loco het allemaal ook niet zo goed weet, maar hij gelooft wel in de Rooms-katholieke leer. En dat is zijn recht natuurlijk.
Laatst gewijzigd door system : 27 oktober 2007 om 15:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zoon van God is trouwens een titel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Misschien wel, maar als Jezus verwekt is door de Heilige Geest dan is hij toch goddelijk, niet? Als Jezus dan nog zelf zegt dat hij goddelijk is...
Laatst gewijzigd door system : 27 oktober 2007 om 15:34. |
![]() |
![]() |