![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Spoorwegen privatiseren? | |||
Nee, openbaar vervoer en de trein vormen basismobiliteit waarop iedereen recht heeft |
![]() ![]() ![]() |
10 | 21,74% |
Nee, meer nog, ik pleit voor méér spoor en méér tewerkstelling in de sector; mega spoor-projecten om de werkgelegenheid aan te zwengelen |
![]() ![]() ![]() |
17 | 36,96% |
Ja, maar gradueel, en nadat we beter de effecten ervan in het buitenland hebben geanalyseerd, én met een verplicht sociaal tarief voor de zwaksten |
![]() ![]() ![]() |
5 | 10,87% |
Ja, ook al betekent dit dat velen dit basisrecht op mobiliteit verliezen |
![]() ![]() ![]() |
14 | 30,43% |
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb gehoord dat Sarkozy daar gaat aan werken in Frankrijk. Heel goed is dat. Goed voor de portemonnee, goed voor het milieu, goed tegen neuroses en veralgemeende kleinheid, goed tegen de vervuiling van onze lucht en onze longen, goed om ons energieverbruik te verminderen, en bovenal uitermate luxueus. Auto-pushers en privatiseerders zijn de losers van onze tijd, de passéisten. Een goed door de staat beheerd net van gedecentraliseerde spoorservices die gratis zijn voor iedereen is inderdaad de toekomst.
Laatst gewijzigd door C2C : 27 oktober 2007 om 20:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De NMBS is een Belgisch staatsbedrijf en kan bijgevolg niet op mijn sympathie rekenen.
Een Vlaams spoorwegbedrijf zou ik de perfecte oplossing vinden. Een privatisering op de tweede plaats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is inderdaad een van de grootste en schandaligste punten van desinformatie, daar de privatisering niet gezorgd heeft voor onveiligheid en ongevallen. Wat bepaalden niet weten (ongetwijfeld omdat ze niet op de hoogte zijn van de geschiedenis van het Britse spoor), is juist dat de Britse overheid jarenlang onvoldoende heeft geïnvesteerd in spoorweginfrastructuur en dat dit al schrijnende gevolgen begon te tonen op het ogenblik dat privatisering aan de orde was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Lijn is al langer dan vandaag vragende partij om enkele door de NMBS-afgestoten lijnen weer te openen en er light-trains te laten rijden. Alleen wil de NMBS daar niet van weten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik mis duidelijk de nuance in de peiling van C2C, maarja dat ben ik wel van hem gewend.....
![]()
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 28 oktober 2007 om 00:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Ik vind de opties duidelijk en terecht. Ik zie geen reden voor kritiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Best zo snel mogelijk privatiseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Privatisering staat enkel ten dienste van het grootkapitaal, dus radicaal tegen.
![]() |
#31 |
|
![]() Dan moeten het wel nog uitzonderlijke opties zijn, want ik kan er echt geen bedenken die er nog niet staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk naar de uitstekende dienstverlening die de autonome of private spoorwegmaatschappijen in Zwitserland. De NMBS kan daar nog niet eens aan tippen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunt ge daar iets van een link van geven? Vooral van de aard van die nieuwe projekten, want voor mij zou het staan gelijk een tang op een varken, dat de Sarko er de privé niet in het overgrote deel van de koek erbij betrekt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ja want het verdwijnen van sabena was ook een slechte zaak he ![]() ![]() Communisten kunnen toch raar denken soms he... rationaliteit is ver te vinden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Sabena was dan ook een schoolvoorbeeld van mismanagement.
![]() |
#38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Verder worden lange-termijnbeslissingen in een liberaal-democratisch systeem tegengehouden wegens de verkiezingen. Wie wilt er immers impopulaire maatregelen nemen met als risico de macht te verliezen?
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |