Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Moet Ludo op een SPa-spirit lijst gaan staan?
ja 3 13,04%
neen 9 39,13%
ja maar na de verkiezingen moet hij terug naar groen! 2 8,70%
neen, we zijn blij dat we van hem af zijn 9 39,13%
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 26 februari 2004, 23:49   #21
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groenejongen
Maar het gaat dus van die zetel afhangen of Groen! nu een fractie mag vormen of niet en dus of Groen! geld gaat krijgen van de staat om een werking uit te bouwen of niet.
Dat geld is broodnodig: in eerste instantie om de schulden af te betalen en in 2de instantie om de verkiezingen van 2006 voor te bereiden en de lokale afdelingen te ondersteunen.
Zever. Er bestaan nog provincies buiten Limburg in Vlaanderen. Voor die commotie in Limburg was ik er vrij zeker van (met de nodige inzet) dat we in andere provincies wel zetels konden binnenrijven.
DaBlacky is offline  
Oud 27 februari 2004, 09:28   #22
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Groene Jongen, ik denk dat iedereen het onderwijl wel snapt hoor. Ondertussen is het congres al een half jaar geleden dus misschien beter vooruit zien ipv er blijven over door te gaan, met alle respect.
Jorge is offline  
Oud 27 februari 2004, 15:20   #23
groenejongen
Burger

groenejongen's schermafbeelding

Standaard

Dablacky, ik heb niet gezegd dat het in andere provincies niet gaat lukken he, maar je hebt dus wel 5 zetels nodig om een fractie te kunnen vormen en dat is nu juist wat niet lukt zonder de zetel van Limburg tenzij we er opeens in alle andere provincies spectaculair op vooruit zouden gaan.
Maar goed ik denk dat ik duidelijk heb gemaakt dat voor- en tegenstanders het met elkaar eens zijn over de inhoud en dat we alleen over de strategie van mening verschillen. Ik zal huilen van vreugde als Groen! overal de kiesdrempel haalt en 1 of meerdere zetels. Maar als dat niet zo is, is er alvast 1 zetel die we wel hebben.

Dieter
Oud 1 maart 2004, 06:54   #24
Steenuil
Lokaal Raadslid

Steenuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dablacky, ik heb niet gezegd dat het in andere provincies niet gaat lukken he, maar je hebt dus wel 5 zetels nodig om een fractie te kunnen vormen en dat is nu juist wat niet lukt zonder de zetel van Limburg tenzij we er opeens in alle andere provincies spectaculair op vooruit zouden gaan.
Maar goed ik denk dat ik duidelijk heb gemaakt dat voor- en tegenstanders het met elkaar eens zijn over de inhoud en dat we alleen over de strategie van mening verschillen. Ik zal huilen van vreugde als Groen! overal de kiesdrempel haalt en 1 of meerdere zetels. Maar als dat niet zo is, is er alvast 1 zetel die we wel hebben.

Dieter
Wat dus niet zo is want Sannen heeft beslist dat hij niet in de Groen! strategie gelooft. En dat zal hij na de verkiezingen allicht ook niet doen. Of gaat hij als hij wel verkozen is, een fractie vormen met de vier andere Groen! parlementsleden? Ik hoop het van harte, maar vrees er een beetje voor.
Oud 1 maart 2004, 08:49   #25
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenuil
Citaat:

Dieter
Wat dus niet zo is want Sannen heeft beslist dat hij niet in de Groen! strategie gelooft. En dat zal hij na de verkiezingen allicht ook niet doen. Of gaat hij als hij wel verkozen is, een fractie vormen met de vier andere Groen! parlementsleden? Ik hoop het van harte, maar vrees er een beetje voor.
Wat hij ook niet kan omdat hij op een lijst stond die een andere naam had dan in de rest van het land. En ik geloof niet dat er een wetswijziging gaat komen voor de verkiezingen die die regeling gaat veranderen.
DaBlacky is offline  
Oud 1 maart 2004, 09:02   #26
jessie
Vreemdeling

Standaard

Het is dat juist het probleem. Er sijpelen alleen maar tegenstrijdige ideeen door vanuit Limburg.
jessie is offline  
Oud 1 maart 2004, 14:12   #27
groenejongen
Burger

Standaard

Dablacky, Ludo kan als hij verkozen wordt, wél in de Groen! fractie gaan zetelen, dat is zo afgesproken met Stevaert, maar je moet mij niet geloven, vraag het maar aan Jos Geysels of aan Dirk Holemans.
Oud 1 maart 2004, 14:50   #28
Steenuil
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Dablacky, Ludo kan als hij verkozen wordt, wél in de Groen! fractie gaan zetelen, dat is zo afgesproken met Stevaert, maar je moet mij niet geloven, vraag het maar aan Jos Geysels of aan Dirk Holemans.
Dat was vóór het congres besliste om alleen te gaan in gans Vlaanderen. Nogmaals: ik hoop echt dat het zo loopt maar ik vrees dat die bruggen opgeblazen zijn.
Oud 1 maart 2004, 15:53   #29
groenejongen
Burger

Standaard

Langs onze zijde zijn die bruggen zeker niet opgeblazen hoor, wij willen juist dat de partij kan voortbestaan, dus als Ludo verkozen wordt, zullen wij onze hand opnieuw uitsteken naar de partijtop en anders dan stichten we een onafhankelijke ecologische beweging
Oud 2 maart 2004, 01:44   #30
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maw: u vertrouwt volledig op de goodwill van Steveart en Ludo. Dat je Ludo vertrouwt, begrijp ik. Maar dat je Steveart en vooral zijn hele partij (die wel zullen morren als het zover is) vertrouwt
DaBlacky is offline  
Oud 2 maart 2004, 13:18   #31
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:
Maw: u vertrouwt volledig op de goodwill van Steveart en Ludo. Dat je Ludo vertrouwt, begrijp ik. Maar dat je Steveart en vooral zijn hele partij (die wel zullen morren als het zover is) vertrouwt
Inderdaad cfr Jacinta De Roeck....
Jorge is offline  
Oud 2 maart 2004, 17:19   #32
groenejongen
Burger

Standaard

neen ik vertrouw op Ludo, Dirk en Joost die dat toen zijn gaan onderhandelen. Stevaert heeft ook na de scheuring gezegd dat wat hem betreft dezelfde voorwaarden van kracht blijven. Ondertussen is het ook duidelijk geworden dat alhoewel je verkozen wordt op eenbepaalde lijst je wettelijk gezien in een andere fractie mag gaan zitten en dat die fractie dan van jouw inkomen een deel kan opeisen.
Oud 2 maart 2004, 17:21   #33
groenejongen
Burger

Standaard

Wat Jacinta betreft heeft 'weeral' de partijtop een vuil spelletje gespeeld, maar als je echt wilt weten wat er gebeurd is, moet je haar maar eens contacteren he
Oud 2 maart 2004, 18:22   #34
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
neen ik vertrouw op Ludo, Dirk en Joost die dat toen zijn gaan onderhandelen. Stevaert heeft ook na de scheuring gezegd dat wat hem betreft dezelfde voorwaarden van kracht blijven. Ondertussen is het ook duidelijk geworden dat alhoewel je verkozen wordt op eenbepaalde lijst je wettelijk gezien in een andere fractie mag gaan zitten en dat die fractie dan van jouw inkomen een deel kan opeisen.
En wie heeft u deze onzin wijsgemaakt? Decreten zijn decreten. Ge kunt daar vanaf wijken, maar EISEN kunt ge nix. Als na de verkiezingen Ludo verkozen is op een sp.a-spirit-lijst, en de sp.a zegt: gij blijft in onze frachtie zitten en ge krijgt gene frank, heeft hem pech. P-E-C-H. Ludo behoort dan wettelijk gezien tot de rode fractie en moet daar zijn afdrachten aan afgeven.
DaBlacky is offline  
Oud 3 maart 2004, 11:55   #35
groenejongen
Burger

Standaard

Ik weet alleen wat er afgesproken is tijdens de onderhandelingen en ik weet dat het toen moeilijk lag omdat er geen duidelijkheid was over het al dan niet kunnen vormen van een fractie etc... maar daar is sindsdien een wetswijziging gekomen en nu kan het volgens mijn bronnen dus wel. Enfin, ik ben geen expert ter zake, maar Jos Geysels was daar heel hard mee bezig en nu zou het dus wel moeten kunnen
Oud 4 maart 2004, 06:55   #36
Steenuil
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:
En wie heeft u deze onzin wijsgemaakt? Decreten zijn decreten. Ge kunt daar vanaf wijken, maar EISEN kunt ge nix. Als na de verkiezingen Ludo verkozen is op een sp.a-spirit-lijst, en de sp.a zegt: gij blijft in onze frachtie zitten en ge krijgt gene frank, heeft hem pech. P-E-C-H. Ludo behoort dan wettelijk gezien tot de rode fractie en moet daar zijn afdrachten aan afgeven.
Hier heeft de groenejongen gelijk: het is sinds kort mogelijk om je bij een andere fractie aan te sluiten. Dus Ludo kan inderdaad zich bij de Groen!-fractie aansluiten. Daar heeft SP.a-Spirit in principe niets meer tegen in te brengen. De vraag is of het in realiteit kan worden omgezet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be