Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2007, 14:58   #21
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Dat doen ze niet ENKEL zelf, ga eens met een groep autochtonen uit op een zaterdagavond en dan zul je vanzelf merken hoe dikwijls ze ergens niet binnen mogen. Wie kleeft er dan een etiket op wie?
Ze passen hun zeker aan maar voor u is aanpassen gelijk aan uw cultuur en herkomst wegsmijten.
Nee, als ze niet binnenmogen dan is dat het gevolg van hun gedrag als groep, van het feit dat ze zich niet kunnen gedragen, dat ze meisjes lastig vallen, dat hun haantjesgedrag stoort.
Ze oogsten wat ze gezaaid hebben. Andere allo's hebben dat probleem niet.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 15:02   #22
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Nee, als ze niet binnenmogen dan is dat het gevolg van hun gedrag als groep, van het feit dat ze zich niet kunnen gedragen, dat ze meisjes lastig vallen, dat hun haantjesgedrag stoort.
Ze oogsten wat ze gezaaid hebben. Andere allo's hebben dat probleem niet.
Wat een zever echt en dat durft gij beweren dat ge geestelijk gezond zijt.
U kletst maar wat uit uw nek, u herkauwt de onzin van een paar zielige figuren die aandacht krijgen in de media.
Andere allochtonen hebben dat probleem ook, italiaan of nigeriaan het maakt niet uit.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 15:24   #23
Banneling

Standaard

Citaat:
U kletst maar wat uit uw nek, u herkauwt de onzin van een paar zielige figuren die aandacht krijgen in de media.
Andere allochtonen hebben dat probleem ook, italiaan of nigeriaan het maakt niet uit.

Overal waar Marokkanen zich vestigen, zijn ze ongewenst. Het fenomeen doet zich voor in alle Europese landen. Ze maken zichzelf echt niet geliefd. Ze oogsten wat ze zaaien.
Oud 6 november 2007, 15:26   #24
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Overal waar Marokkanen zich vestigen, zijn ze ongewenst. Het fenomeen doet zich voor in alle Europese landen. Ze maken zichzelf echt niet geliefd. Ze oogsten wat ze zaaien.
Zijn je argumenten op?
En daarvoor was het een andere nationaliteit.
In het begin als de italianen en de grieken kwamen deden mensen daar ook zo over.
MAar toen had de media minder invloed en mensen met uw bekrompen ideeen hadden geen uitlaatklep zoals het internet om andere aan te zetten dezelfde kortzichtige onzin te doen verspreiden.

Laatst gewijzigd door santos : 6 november 2007 om 15:27.
Oud 6 november 2007, 15:29   #25
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp willen vele autochtonen dat immigranten en/of hun hier geboren nakomelingen zich Belg (of Nederlander) zouden voelen.
We hebben dat gesprek thuis ook gehad. Ga ik mijn man ooit als Belg kunnen zien? Ook al zou hij onze nationaliteit hebben.
Ik ben eerlijk, nee.
Als jullie iemand zien met een Noord-Afrikaans, Arabisch uiterlijk, zien jullie dan een Arabier of gaan jullie er van uit dat het wel eens een Belg kan zijn?
Ik niet.
Een Nederlander/Belg van Marokkaanse afkomst.
Net zoals de vele Indo's ,die hier volledig geintegreerd en geen problemen veroorzakend, hier leven.
Waren alle immigranten maar zoals Indo's, Vietnamezen of Chinezen.
Oud 6 november 2007, 15:31   #26
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
70 jaar geleden waren het joden waar men dat over schreef...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 15:32   #27
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp willen vele autochtonen dat immigranten en/of hun hier geboren nakomelingen zich Belg (of Nederlander) zouden voelen.
We hebben dat gesprek thuis ook gehad. Ga ik mijn man ooit als Belg kunnen zien? Ook al zou hij onze nationaliteit hebben.
Ik ben eerlijk, nee.
Als jullie iemand zien met een Noord-Afrikaans, Arabisch uiterlijk, zien jullie dan een Arabier of gaan jullie er van uit dat het wel eens een Belg kan zijn?
Ik niet.
IK wel.
Oud 6 november 2007, 15:54   #28
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
70 jaar geleden waren het joden waar men dat over schreef...
Ik stel gewoon vast wat alle media vaststellen.

Ga je er nu de joden bijsleuren om de slechte reputatie van de uitgeweken Marokkanen goed te babbelen?
Ik dacht eerder dat je er de bijbel zou bijhalen, of de amish , of wat anders uit de middeleeuwen.
Oud 6 november 2007, 15:56   #29
santos
Minister

Standaard

Citaat:

Ga je er nu de joden bijsleuren om de slechte reputatie van de uitgeweken Marokkanen goed te babbelen?
Ik dacht eerder dat je er de bijbel zou bijhalen, of de amish , of wat anders uit de middeleeuwen.
En sinds wanneer is de media de juiste en enige waarheid?
OMdat het in dit thema goed uitkomt zeker.
Oud 6 november 2007, 16:06   #30
Banneling

Standaard

Citaat:
En sinds wanneer is de media de juiste en enige waarheid?
OMdat het in dit thema goed uitkomt zeker.
Ach als het over de problemen met de ingeweken Marokkaanse gemeenschap gaat hebben de media, in welk Europees land ook, plots ongelijk.
Ze spannen samen ! T'is een groot complot ! Het kan niet anders dan dat het VB hierachter zit !
Oud 6 november 2007, 16:14   #31
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Ach als het over de problemen met de ingeweken Marokkaanse gemeenschap gaat hebben de media, in welk Europees land ook, plots ongelijk.
Ze spannen samen ! T'is een groot complot ! Het kan niet anders dan dat het VB hierachter zit !

U kan de waarheid ook interpreteren zoals u wil en zoals sommige media ook doen.
Maar u hebt tot op heden nog niet veel argumenten aangebracht.
Ik spreek gewoon uit mijn ervaring en u herkauwt maar wat dingen die u leest.
Oud 6 november 2007, 19:03   #32
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Een aanvulling voor dit draadje, net gevonden in de linkse Volkskrant:
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/117913
Oud 6 november 2007, 19:41   #33
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het vergelijk van Filosoof tussen joden en Marokkanen is 100% terecht. De nieuwe zondebok van de 20ste en 21ste eeuw werd gevonden: De Marokkaan. De geschiedenis herhaalt zich, met een nieuw slachtoffer.

jij bent een van die personen die enkel ziet wat hij wilt zien. Kwestie van een ventilatieklep te hebben voor alle frustratie.

Zelfs alle cijfers over het aandeel van etnische groepen in de criminaliteit bewijzen niet dat een groep crimineler gedrag vertoont dan de andere. Het gaat om een vicieuze cirkel. Wie het meest wordt gemarginaliseerd en gedemoniseerd bijt ook het meest van zich af. En zo is de cirkel rond. Een straatje zonder einde.

Jij bent selectief doof en blind. En dat zijn zeer gevaarlijke mensen, vooral als ze de macht krijgen.

Laatst gewijzigd door Rudy : 6 november 2007 om 19:44.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 20:06   #34
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het vergelijk van Filosoof tussen joden en Marokkanen is 100% terecht. De nieuwe zondebok van de 20ste en 21ste eeuw werd gevonden: De Marokkaan. De geschiedenis herhaalt zich, met een nieuw slachtoffer.

jij bent een van die personen die enkel ziet wat hij wilt zien. Kwestie van een ventilatieklep te hebben voor alle frustratie.

Zelfs alle cijfers over het aandeel van etnische groepen in de criminaliteit bewijzen niet dat een groep crimineler gedrag vertoont dan de andere. Het gaat om een vicieuze cirkel. Wie het meest wordt gemarginaliseerd en gedemoniseerd bijt ook het meest van zich af. En zo is de cirkel rond. Een straatje zonder einde.

Jij bent selectief doof en blind. En dat zijn zeer gevaarlijke mensen, vooral als ze de macht krijgen.
Selectiviteit en oogkleppen, daar heb jij duidelijk last van.
Marokkanen worden niet gemarginaliseerd : zij marginaliseren zichzelf door hun ongepast gedrag, door hun integratieonwil, door het vastklampen aan hun woestijncultuur en door hun hoge criminaliteit.
En die vergelijking met de joden gaat helemaal niet op : de meest gemarginaliseerde groep ter wereld is tegelijkertijd de meest gepamperde groep : ze zijn het slachtoffer van een meer dan genereuse uitkeringscultuur waar ze in hun islamitisch moederland niet eens van durven te dromen. Ochottes toch die nieuwe joden.
Oud 6 november 2007, 23:20   #35
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Onvoorstelbaar;kom jij wel buiten man,lees en volg jij wel het nieuws,zo te zien niet.

In de warande in wetteren beste vriend waar ik zelf al genoeg ben geweest en niet zo ver vandaan woon was er vroeger nauwelijks miserie en nauwelijks diefstallen.
Sinds met de jaren heen er meer en meer allochtonen zijn bijgekomen en er ook naartoe gaan is boem alles enorm van kwaad naar erger gegaan;de diefstallen zijn opeens zeer fors gestegen,meermaals redders die in elkaar zijn geklopt door uw vrienden die jij hier zo zit te verdedigen en doet alsof het allemaal zever is,onvoorstelbaar.
Het is nu door uw vrienden zover gekomen ze daar ook al overal camera's hebben geplaats,ts.
En dan heb je nog ook eens de ster waar alweer uw vrienden daar voor zeer veel problemen en diefstallen hebben gezorgd en alsook zelfs hele jonge kinderen hebben bedreigd en overvallen maar ik begrijp dat wel dat jij mocht je kinderen hebben of er al hebt er geen probleem mee hebt dat deze uw kind bedreigen en al hun geld en dergelijke afnemen.Ge zijt goed bezig man,doe gerust zo verder.

Op mijn ma haar werk een vrouwmens die ook links geneigd was en ook zo die allochtoontjes zat te verdedigen tot wanneer haar eigenste zoon mee 2 kameraden van hem erbij op klaarlichte dag door 10 allochtone jongeren alledrie in elkaar zijn gesmeten en bestolen en bedreigd zijn geweest;resultaat,alles kwijt,geld en gsm en noem maar op en ze lagen nog eens alle drie in het ziekenhuis bij.

Dit heeft niets meer te maken met een gewone vechtpartij waar autochtonen wel dikwijls eens bij betrokken zijn,groot verschil.

In antwerpen hebben ze in een cafe op nog geen paar maanden tijd tot 4-5 maal toe volledig den boel kort en klein geslaan en dan was de maat vol voor de uitbater en liet maar 10% allochtonen meer toe voor bepaalde tijd.De man heeft dus uiteraard allochtonen moeten weigeren aan de deur en tuurlijk,twas alweer racitsich volgens uw vriendjes terwijl dat helemaal niet het geval dus was en zijn naar dat gelijke centrum van stinkie winkie bestrijding geweest.

Ook dit zal je nooit tegenkomen met autochtonen dat je op zo'n korte tijd tot 4-5maal toe volledig je boeltje vernielen en daarmee bedoel ik dus wel echt alles wat er kapot te slaan valt.

Doe uw ogen open man en kom mss eens buiten en lees niet alleen hetgeen je wil lezen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 23:21   #36
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
U kan de waarheid ook interpreteren zoals u wil en zoals sommige media ook doen.
Maar u hebt tot op heden nog niet veel argumenten aangebracht.
Ik spreek gewoon uit mijn ervaring en u herkauwt maar wat dingen die u leest.
Ma jongens toch,tword hier beter mee de seconde;ervaring?Jij hebt helemaal geen ervaring,je kopt niet buiten en kijkt vlug steeds maar 1 kant op.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 23:26   #37
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Omdat ze dat etiket opgekleefd krijgen, omdat een aantal Nederlandse aborigenes hen gewoon niet wil aanvaarden.
Als je in groepjes Marokkanen meisjes verkracht ja dan ga je inderdaad een etiket opgeplakt krijgen, en maar goed ook.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 02:29   #38
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
"Crimineel gedrag Marokkanen schuld van autochtonen":

De jongens voelen zich afgewezen doordat Nederlanders hen zien als 'kut-Marokkanen' of 'Marokkaanse straatterroristen', stelt De Jong. Daardoor zijn zij sterker op elkaar aangewezen, wat groepsprocessen versterkt. "Hierdoor raken zij sneller verstrikt in onderlinge gedragsverwachtingen van hun straatcultuur, hetgeen kan uitmonden in onverwacht heftig delinquent groepsgedrag."

Bovendien ontstaan er 'versterkte loyaliteitsverwachtingen' binnen de groep en 'extreme vijandigheden naar buiten toe'. De reacties op hun gedrag worden ook nog aangewend om crimineel gedrag te gaan vertonen, zegt De Jong.

Volgens de promovendus zijn Nederlanders daarmee zelf verantwoordelijk voor het verhevigen van delinquent groepsgedrag en de ontwikkeling van een straatcultuur. Het groepsgedrag wordt ervaren als uitdagend en agressief. "We moeten deze jongens in de eerste plaats beschouwen als onze jongens. Geen Marokkaanse, maar Nederlandse jongens."

einde citaat.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een heel selectief citaat is uit de dissertatie. Mocht de conclusie zijn dat Marokkaanse delinquentie in hevige mate de schuld van autochtonen is, dan is het wel een heel slecht onderzoek. Niet waard om op te promoveren.

Waarschijnlijk is de houding van autochtonen één van de factoren in een heel complexe ontstaansgeschiedenis. Om alleen die factor eruit te pikken scoort journalistiek goed.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 02:33   #39
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Als je in groepjes Marokkanen meisjes verkracht ja dan ga je inderdaad een etiket opgeplakt krijgen, en maar goed ook.
"de Marokkanen"... (alsof B of NL aboriginals dat nooit zouden doen of gedaan hebben)
Oud 7 november 2007, 02:57   #40
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht

Ah ja, Rudy? Zaten de joden vol krapulestreken in de jaren '30? De vergelijking gaat helemaal niet op. De ene groep werd onterecht geviseerd, de andere wordt heel terecht in het oog gehouden.

Laatst gewijzigd door longhorn : 7 november 2007 om 02:58.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be