![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Ik vind het verschrikkelijk als ik mensen hoor zeggen dat we "11 november maar beter kunnen afschaffen, want de mensen weten toch niet meer waar het voor staat". Reden te meer om het te blijven herdenken. Een symbolische dag voor de vrede waarop we alle oorlogsslachtoffers herdenken (niet alleen soldaten, ook burgerslachtoffers, niet alleen WO1, maar alle oorlogen van vroeger en nu). En die dag mag gerust 11 november blijven... We dragen hier dan wel geen poppies in ons knoopsgat zoals de Britten, maar Wapenstilstand is een internationale dag: ga maar naar een oorlogskerkhof en zie hoeveel verschillende nationaliteiten daar liggen: ook Australiërs, Senegalezen, Polen (WO2 dan)...
Van mijn vader weet ik dat kinderen hier vroeger (zelfs voor WO2) ook al gingen spoken op kerkhoven de dag voor Allerheiligen. Alleen heette het toen nog niet Halloween. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeten of zelfs moedwillig vernietigen van deze geschiedenis, gewoon omdat deze direkte kennis bepaalde strekkingen, ideologiën of wensen niet verwezelijkt/behartigd of bestendigd,(zoals onze politici, of ons aller geliefde forumlid Raf), vind ik gewoon blatant schandalig, barbaars,achterlijk en politiek.
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ach, volgend jaar zal een of andere holebi-vereniging 11 november ook wel claimen zeker.
Bij hen waar de eerste gevolgen van poeperkesdag zich beginnen te manifesteren, leggen dan symbolisch hun wapens neer. Of zoiets. Het zal wss dan wel maatschappelijk relevant zijn.
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Lezen wat er staat, liefje en niet wat jij denkt dat er staat...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Onder Vlaamse druk werd de 8 mei viering/herdenking destijds al bijna ongemerkt afgeschaft of naar 11 november "verschoven". Laatst gewijzigd door filosoof : 7 november 2007 om 12:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() Laten we het dan anders verwoorden:
Herdenkt u Wapenstilstand op 11 november, en zo ja, hoe? Zoniet, waarom? Relevant genoeg zo? Dan mogen zij bij de volgende IJzerbedevaart eens goed kijken wat er op de toren staat: Nooit meer oorlog. Laatst gewijzigd door Johan217 : 7 november 2007 om 12:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |