Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2007, 21:49   #21
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Maar het is een feit datRaf zich afvraagt wat het maatschappelijk belang is voor een Belgisch politiek forum. Kijk, Hermanvk woont in Canada en leert ons iets kennen dat ginder de gewoonte is en betrekking heeft op onze streek. We leren eens iets bij, we verruimen onze horizonten. Maar voor Raf heeft fat geen enkele maatschappelijke relevantie. Ik denk dat hij wel openstaat voor zaken uit vreemde culturen en landen, maar die landen moeten dan een voornamelijk bruine bevolking hebben. Als het van blanken komt, is het voor Rafke niet interessant.
Dus volgens u heeft iets of wat enkel maatschappelijke relevantie als het uit een land komt waar enkel blanken wonen?
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 21:51   #22
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Dus volgens u heeft iets of wat enkel maatschappelijke relevantie als het uit een land komt waar enkel blanken wonen?
Leer eens lezen
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 21:54   #23
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Leer eens lezen
Waar staat in uw betoog dat relevantie niets met kleur of ras te maken heeft? Nergens. Leer eens lezen.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 22:00   #24
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Waar staat in uw betoog dat relevantie niets met kleur of ras te maken heeft? Nergens. Leer eens lezen.
Waar in uw reactie staat dat gij geen neo-nazistische flikker zijt?
't is toch niet omdat iemand iets niet ontkent, dat hij dat wél beweert?
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 09:44   #25
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het verschrikkelijk als ik mensen hoor zeggen dat we "11 november maar beter kunnen afschaffen, want de mensen weten toch niet meer waar het voor staat". Reden te meer om het te blijven herdenken. Een symbolische dag voor de vrede waarop we alle oorlogsslachtoffers herdenken (niet alleen soldaten, ook burgerslachtoffers, niet alleen WO1, maar alle oorlogen van vroeger en nu). En die dag mag gerust 11 november blijven... We dragen hier dan wel geen poppies in ons knoopsgat zoals de Britten, maar Wapenstilstand is een internationale dag: ga maar naar een oorlogskerkhof en zie hoeveel verschillende nationaliteiten daar liggen: ook Australiërs, Senegalezen, Polen (WO2 dan)...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Enfin Halloween is een Amerikaanse traditie.
Van mijn vader weet ik dat kinderen hier vroeger (zelfs voor WO2) ook al gingen spoken op kerkhoven de dag voor Allerheiligen. Alleen heette het toen nog niet Halloween.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 10:17   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik vind het verschrikkelijk als ik mensen hoor zeggen dat we "11 november maar beter kunnen afschaffen, want de mensen weten toch niet meer waar het voor staat". Reden te meer om het te blijven herdenken. Een symbolische dag voor de vrede waarop we alle oorlogsslachtoffers herdenken (niet alleen soldaten, ook burgerslachtoffers, niet alleen WO1, maar alle oorlogen van vroeger en nu). En die dag mag gerust 11 november blijven... We dragen hier dan wel geen poppies in ons knoopsgat zoals de Britten, maar Wapenstilstand is een internationale dag: ga maar naar een oorlogskerkhof en zie hoeveel verschillende nationaliteiten daar liggen: ook Australiërs, Senegalezen, Polen (WO2 dan)...
Prachtig verwoord Johan 217.
Vergeten of zelfs moedwillig vernietigen van deze geschiedenis, gewoon omdat deze direkte kennis bepaalde strekkingen, ideologiën of wensen niet verwezelijkt/behartigd of bestendigd,(zoals onze politici, of ons aller geliefde forumlid Raf), vind ik gewoon blatant schandalig, barbaars,achterlijk en politiek.
Oud 7 november 2007, 11:02   #27
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Ach, volgend jaar zal een of andere holebi-vereniging 11 november ook wel claimen zeker.

Bij hen waar de eerste gevolgen van poeperkesdag zich beginnen te manifesteren, leggen dan symbolisch hun wapens neer.

Of zoiets. Het zal wss dan wel maatschappelijk relevant zijn.
Oud 7 november 2007, 12:38   #28
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Vergeten of zelfs moedwillig vernietigen van deze geschiedenis, gewoon omdat deze direkte kennis bepaalde strekkingen, ideologiën of wensen niet verwezelijkt/behartigd of bestendigd,(zoals onze politici, of ons aller geliefde forumlid Raf), vind ik gewoon blatant schandalig, barbaars,achterlijk en politiek.
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=15

Lezen wat er staat, liefje en niet wat jij denkt dat er staat...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 12:41   #29
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Ach, volgend jaar zal een of andere holebi-vereniging 11 november ook wel claimen zeker.

Bij hen waar de eerste gevolgen van poeperkesdag zich beginnen te manifesteren, leggen dan symbolisch hun wapens neer.

Of zoiets. Het zal wss dan wel maatschappelijk relevant zijn.
Ik denk dat 11 november al vrouwendag is.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 12:44   #30
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Prachtig verwoord Johan 217.
FDW, BDW, JMDD en de collabokinderen zijn daar anders zeker voor te vinden: geheugens formateren...
Onder Vlaamse druk werd de 8 mei viering/herdenking destijds al bijna ongemerkt afgeschaft of naar 11 november "verschoven".

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 november 2007 om 12:49.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 12:45   #31
Johan217
Minister

Standaard

Laten we het dan anders verwoorden:
Herdenkt u Wapenstilstand op 11 november, en zo ja, hoe? Zoniet, waarom?

Relevant genoeg zo?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
FDW, BDW, JMDD en de collabokinderen zijn daar anders zeker voor te vinden: geheugens formateren...
Dan mogen zij bij de volgende IJzerbedevaart eens goed kijken wat er op de toren staat: Nooit meer oorlog.

Laatst gewijzigd door Johan217 : 7 november 2007 om 12:48.
Oud 7 november 2007, 12:59   #32
Johan217
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Onder Vlaamse druk werd de 8 mei viering/herdenking destijds al bijna ongemerkt afgeschaft of naar 11 november "verschoven".
Niet juist... De Internationale Vrouwendag van 8 maart werd door de VN pas ingevoerd in 1978. In België bestond de Vrouwendag (op 11/11) al in 1972. Volgens de overlevering werd die datum gekozen omdat de belangrijkste gastspreekster zich enkel op die dag kon vrijmaken In ieder geval werd er niks afgeschaft.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be