![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Vlaming wordt dan baas over zichzelf. Dat is iets anders dan de knecht zijn in Belgie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nu nog die frigo dichtlassen en dumpen op de bodem van de oceaan en de politiek kan zich weer met serieuze zaken bezighouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Burger
|
![]() Volgens een analys van de VTM plotieke guru. Kan Reynder bevoorbeeld in de regering stappen om dat rond 2009 de Regering te laten vallen waardoor ok het parlement moet worden ontbonden. Dit zou ook betekenenen dat deze 'splitsing' zou worden herroepen.
Maar als de regering valt, dat wijst dit meestal op herverkiezingen. Maar verkiezingen kunnen niet doorgaan tenzij BHV is opgelost. Wat met een eventuele 'splitsing' zou zijn opgelost, maar deze is door de gevallen regering terug geroepen. WAT DAN? Werkt de gevallen regering dan als een regering van lopende zaken? En moet deze dan BHV oplossen teneinde verkiezingen mogelijk te maken?
![]() |
#24 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ondanks al mijn bedenkingen hierbij moet ik wel zeggen: bravo CD&V om het been toch stijf te houden! Ze hebben meer ballen dan ik dacht (al vrees ik dat dit slechts past in een scenario om meer staatshervorming tegen te houden).
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige probleem dat we hadden, was gebrek aan Vlaamse ruggegraat en zelfs nu dat nog niet alle Vlaamse partijen op één lijn stonden, is er toch een grote vooruitgang gekomen daarin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 7 november 2007 om 19:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 7 november 2007 om 19:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(moesten ze afschaffen, die rotwekkers!!) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() op de Waalse tv komt de een na de andere politicus zeggen dat de Vlamingen eenzijdig MET DE HULP VAN HET VB hun wil hebben opgelegd aan de Walen!
Allemaal verwijzen ze naar het feit dat het VB heeft meegestemd, alsof dit geen Vlaamse partij is. Ongelooflijk : de meerderheid aan de minderheid hun wil opleggen! Blijkbaar vonden zij het altijd normaal dat een minderheid hun wil oplegde aan de meerderheid!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk daar ook zo over.
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nog maar eens de concrete vraag: welke bevoegdheid wil jij naar Vlaanderen halen en hoe zou Vlaanderen deze anders invullen dan Wallonië? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Schiltz die dacht dat het cordon er was, om een groot gedeelte van de rechtse krachten af te zonderen, en zo links een overwicht te bezorgen.
Moest hij nog leven, dan kon hij zijn standpunt herzien, om tot de conclusie te komen dat de werkelijke reden van het cordon is, om een groot gedeelte van de vlamingen af te zonderen, en zo de walen een overwicht te bezorgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als beloning mag je nu eens uitvlooien hoe het wettelijk ineenzit: "wanneer en hoe wordt het parlement ontbonden ?"
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() Hoe oneens ik het ook met onze broeders-vendeliers hier ben als zij het hebben over de "Vlaamsche knechten", toch is het samenleven tussen de gemeenschappen wel extreem belangrijk. Waar ook ter wereld conflicten oplaaien of het nu in Irak, Israel, Darfur of Congo is, is dat het gevolg van de onwil van verschillende bevolkingsgroepen om samen te leven en daartoe compromissen te sluiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Alle bevoegdheden, Vlaanderen onafhankelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yup de ganse zooi.
We leven toch al sinds jaar en dag met alles dubbel. Het kan niet lastig zijn me dunkt om gewoon de streep in het midden te trekken. Ze is er toch al.
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En na de walen de turken.