Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2007, 08:14   #21
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Luister: http://www.youtube.com/watch?v=RHfOJm2xpfs
(met dank aan filosoof)
Luister naar wat Brel zegt over katholieken
Nazis durant les guerres et catholiques entre elles
"Je vous emmerde", "Vous salissez la Flandre"
we zullen deze duidelijke boodschap overmaken aan onze vrienden en politici.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 08:17   #22
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Iemand die Walter Pauli's columns quote als de stem der rede, is quantité négligable. Zo simpel als goedendag, quoi...
Oud 13 november 2007, 08:31   #23
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Iemand die Walter Pauli's columns quote als de stem der rede, is quantité négligable. Zo simpel als goedendag, quoi...
Hoewel Pauli in deze materie een zeer accurate analyse van de huidige situatie neergepend heeft.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 08:32   #24
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Hoewel Pauli in deze materie een zeer accurate analyse van de huidige situatie neergepend heeft.
Iemand die al sinds 10 juni laat blijken wat hij van de verkiezingsuitslag, de CD&V en Leterme vindt, kan enkel succes oogsten bij degenen die zijn visie delen. En dat is quantité négligable.
Oud 13 november 2007, 08:37   #25
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Iemand die al sinds 10 juni laat blijken wat hij van de verkiezingsuitslag, de CD&V en Leterme vindt, kan enkel succes oogsten bij degenen die zijn visie delen. En dat is quantité négligable.

Ja, da kan kloppen: Maar anderzijds speelt dat weinig rol: de analyse blijft correct.

Oud 13 november 2007, 08:43   #26
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Ja, da kan kloppen: Maar anderzijds speelt dat weinig rol: de analyse blijft correct.
Ja hoor, de situatie nu is zeker te vergelijken met een wereldoorlog.
Oud 13 november 2007, 08:53   #27
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja hoor, de situatie nu is zeker te vergelijken met een wereldoorlog.
Ergens wel: de strategie van onderhandelen is perfect te vergelijken met de strategie die in die oorlog werd gebruikt om te vechten.

Oud 13 november 2007, 08:59   #28
PAJOT
Banneling

Standaard

In Les Flamandes uit 1959 trekt Brel van leer tegen de hypocriete burgerlijke moraal die hij uit zijn jeugd kende.

Brel was geen uitgesproken francofiel. Op zijn twaalfde leerde hij Nederlands en zijn houding tegenover de taalkwestie was pragmatisch.

Jacques Brel est né �* Bruxelles en 1929, dans une famille d'origine flamande qui, pourtant, a toujours été francophone. Son enfance était morose, il ne s'amuse guère �* Bruxelles et il déteste son pays et le néerlandais. Dès l'âge de son adolescence Jacques commence �* écrire des chansons en langue française grâce auxquelles les flamands vont le traiter de traître. Après avoir terminé l'école, il est destiné �* reprendre le travail de son père dans une entreprise, mais il attend quelque chose de plus de la vie qu'un travail dans le bureau. Bientôt il épouse sa copine Thérèse Michielsen, dite Miche, avec laquelle il aura trois filles et qui restera toujours son « ancre » malgré sa vie aventureuse et débauchée.

"Ben je Belg in hart en nieren?
-Ja, dat ben ik.
Overal waar ik kom, want ik heb 't geluk dat ik veel reis, of 't nu Rusland of Amerika is, overal sta ik niet aangekondigd als Brel, de Franse maar de Vlaamse zanger.
Geweldig.
Vind je dat geen belediging?
Nee, want in al mijn interviews leg ik uit wat Vlaanderen is, want niemand kent het.

Brel: 'Ik zal het nog sterker formuleren. Als ik in een Brusselse zaak behoorlijk Frans spreek, loop ik kans uitgelachten te worden. Brussel is de hoofdstad van het koeterwaals. Om in te gaan op uw vraag: voor mij is een flamingant een extremist en fanaticus, iemand die aan zijn Vlaams-zijn voldoende heeft en zich afsluit van de buitenwereld. Het is een anachronistisch wezen dat zo onzeker op zijn benen staat dat hij vreest in een confrontatie met niet-Vlamingen binnen de kortste onderuit te gaan... Wij Vlamingen vormen in België een meerderheid en gedragen ons als gemarginaliseerd. Wij zetten een grote bek op om ons kleine hart te overstemmen... Als ik de flaminganten aanpak is dat omdat ik een Vlaming ben, en alle kritiek bij de zelfkritiek begint. Ik voel mij goed in mijn Vlaamse huid. Over de hele wereld, in New York, in Canada, in Tel Aviv, stel ik mij voor als de Vlaamse liedjeszanger, ik introduceer Vlaanderen in de wereld.'

Hulde aan deze grote meneer.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 09:10   #29
Brusseleir
Burger

Standaard

Ja 'tis inderdaad de kleinburgerlijkheid die aangepakt wordt, en de geslotenheid.

Denk maar aan 'Les bourgeois, c'est comme de cochons, plus ça devient vieux plus ça devient bête, ..."
Oud 13 november 2007, 11:40   #30
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard Nazis durant les guerres. Et catholiques entre elles

Hoe heette de kwakzalver ook al weer die dit zong? Jacques Degrelle? Léon Brel?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 11:44   #31
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

"Net zoals B-H-V veel kleiner is dan België, maar dit land wel gereduceerd wordt tot die paar gemeenten rond Brussel. Als elk gevoel voor proportie wegvalt, krijgt men rampzalige overdrijvingen."

Die reductie is alleen maar het gevolg van de onwil bezuiden de taalgrens om die doorn in het Vlaamse oog op te lossen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 12:31   #32
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brusseleir Bekijk bericht
Ja 'tis inderdaad de kleinburgerlijkheid die aangepakt wordt, en de geslotenheid.

Denk maar aan 'Les bourgeois, c'est comme de cochons, plus ça devient vieux plus ça devient bête, ..."
Dit ook pakt Brel aan:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Gewelddadig op straat komen ... In plaats van te mediteren over de onmogelijkheid daarvan, zou men beter actie ondernemen. Vorming van een militie geschoeid op militaire leest met bataljons en compagnies. Een kleine minderheid moet het heft in handen nemen en zal dienen als voorbeeld. De wervingskracht zal enorm zijn. En binnen de kortste keer worden wij meesters van de straat.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 13:01   #33
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
"Net zoals B-H-V veel kleiner is dan België, maar dit land wel gereduceerd wordt tot die paar gemeenten rond Brussel. Als elk gevoel voor proportie wegvalt, krijgt men rampzalige overdrijvingen."

Die reductie is alleen maar het gevolg van de onwil bezuiden de taalgrens om die doorn in het Vlaamse oog op te lossen.
die overdrijvingen komen constant van de waalse media... voor hen is de burgeroorlog nabij ! zot zijn doet nog altijd geen zeer

120.000 �* 150.000 stemmen zouden de franstalige politici verliezen... of 4 zetels ! De Vlamingen zouden er maar drie voor terugkrijgen

Bij de staatshervorming zouden walen heel wat subsidies kwijtspelen en er zelf voor moeten gaan werken en opdraaien... en dat zijn ze niet gewoon !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 14:03   #34
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(met dank aan filosoof)
leuk liedje, ik heb er altijd van gedroomd om dit op te leggen op een VB feest

vlijmscherpe bewoordingen aan het adres van onze vlaams-nationalisten
Oud 13 november 2007, 14:07   #35
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(met dank aan filosoof)
hiermee velt hij geen oordeel over katholieken, natuurlijk

hij beweert enkel dat de flaminganten erg braaf zijn in tijde van vrede, maar wanneer een oorlog woedt ze die misbruiken voor eigen doeleinden - zelfs als ze nazi moeten zijn daarvoor

en vervolgens zegt hij dat ze vlaanderen bevuilen

ik vind het een erg erg scherp lied, ongeveer op de grens van wat ik aanvaardbaar vind
hij heeft wel een punt, maar ik kan me ook voorstellen dat flaminganten dit onterecht vonden

Laatst gewijzigd door gm10 : 13 november 2007 om 14:08.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 14:10   #36
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
"le plat pays..."

wel, dat Vlakke land is nooit van Brel geweest, Vlaanderen nog veel minder !
gelukkig maar
de hele wereld kent en bewondert immers Will Tura
Oud 13 november 2007, 14:15   #37
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
gelukkig maar
de hele wereld kent en bewondert immers Will Tura
Als ik dit zo allemaal lees,waarom zouden we dan nog willen samenleven??
Haat tegen haat!
Domme mensen
Oud 13 november 2007, 14:15   #38
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hij beweert enkel dat de flaminganten erg braaf zijn in tijde van vrede, maar wanneer een oorlog woedt ze die misbruiken voor eigen doeleinden - zelfs als ze nazi moeten zijn daarvoor
Wel, van twee dingen één:

ofwel noopte de Belgische constellatie de Vlaamsgezinden hiertoe (Vlaanderen en Vlaamsgezindheid zijn Belgische producten, niet?)

ofwel bestaat er een onontdekt geen dat flaminganten automatisch tot nazi's maakt.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 14:41   #39
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
leuk liedje, ik heb er altijd van gedroomd om dit op te leggen op een VB feest
waar gij van droomt zeg.
Toch zeker dat er niets scheelt?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 14:52   #40
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
hiermee velt hij geen oordeel over katholieken, natuurlijk

en vervolgens zegt hij dat ze vlaanderen bevuilen

ik vind het een erg erg scherp lied, ongeveer op de grens van wat ik aanvaardbaar vind
hij heeft wel een punt, maar ik kan me ook voorstellen dat flaminganten dit onterecht vonden
Brel heeft zonder twijfel prachtige dingen gemaakt. Hij was ongetwijfeld een non-conformist die ongenadig het establishment aanpakte. Maar daarnaast was hij ook een onzeker man die zich geen raad wist met zijn nationaliteit. Door opvoeding een Belg met Vlaamse roots. Hij etaleerde zich duidelijk als Vlaming maar tegelijkertijd haatte hij de Vlamingen en in het bijzonder de Flaminganten. Hij claimde ook Vlaanderen, in zijn visie waren Flaminganten mensen die Vlaanderen besmeurden, in de stijl van de vroegere Belgicisten die beweerden "ils nous ont volé la Flandre". Feitelijk was Brel een ziener. Iemand die besefte dat de term Belg niks voorstelt en dat alleen Vlaanderen de toekomst in zich draagt.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be