Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2007, 17:04   #21
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
En dit alles terwijl de meest rationele optie erin bestaat gewoon België in zijn geheel als een Frans département te laten inlijven.

Wij Vlamingen hebben immers meer gemeen met de grootse Franse cultuur dan met eender welke andere Europese cultuur.

Vive la France, dus.

Dan behoren we tenminste tot een grootse natie, tot een wereldcultuur, met zicht op wijdse horizonten.

De parochiale kerktoren van de Vlaamse dorpsstraat is me gewoon te benauwd. De kneuterigheid van onze bizarre protestantse Noorderburen is me te koud. La douce France is de enige uitweg.
Maar C2C toch, ik kan moeilijk begrijpen dat een stalinist als jij, iemand die (terecht) nog met heimwee terugkijkt naar de tijd van de grote ideologiëen voor de Dietsers slechts een Franse toekomst ziet. In de tijden dat het hertogdom Vlaanderen nog bij het Franse koninkrijk hoorde, vormden wij maar al te graag de luis in de pels van Franse koning. Als onze graaf niet tegen de koning zei dat hij zijn koninklijk gezag in een niet-nader-omschreven lichaamsopening kon steken, werd Vlaanderen wel bestuurd door de Bourgondiêrs die in open revolte tegen de Franse koning gingen. Brabant vormde dan ook weer een parel in de Bourgondische kroon en Brussel was dan ook een belangrijke stad voor de Bourgondische heersers. En we mogen uiteraard ook de opstand tegen de Spanjaarden niet vergeten die voor de Noord-Dietsers de vrijheid betekenden.

We kunnen dan ook stellen dat de Dietsers, eenmaal verenigd, niet te stoppen zijn. Sterker nog, we mogen dan wel een relatief kleine bevolking hebben, wij hebben een grootse geschiedenis achter ons en een prachtige toekomst voor ons, als we onze kaarten juist spelen en niet tenonder gaan. De Dietsers hoeven zich niet aan te sluiten bij andere culturen, niet bij andere naties, maar zichzelf een toekomst voor te zetten, op het schip "Ons Ideaal" stappen en de oceanen van de geschiedenis trotseren.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 17:04   #22
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
En waarom niet bij Duitsland?
Wil uw "Vlaanderen" bij Duitsland aansluiten? Dat verwondert me niets.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 17:07   #23
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Uiteraard moet Dietsland mee in een Alduitse Continentale Confederatie stappen. Dietsland + Duitsland + Zwitserland + Oostenrijk. Engeland mag er zelfs bij als ze hun atlantisme en liberalisme en al die truut laten varen.

En voordat mensen afkomen met hun gewoonlijke nietszeggende gezaag "Maar gij zijt ne nazifascistgermanistverschaeveaanhangendstukkrapuu l", de Spaanssprekende en de Franssprekende landen hebben ook zo'n bijeenkomsten. Waarom zouden de landen met een Germaanse taal dit dan niet mogen?

Oud 11 november 2007, 17:07   #24
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Maar C2C toch, ik kan moeilijk begrijpen dat een stalinist als jij, iemand die (terecht) nog met heimwee terugkijkt naar de tijd van de grote ideologiëen voor de Dietsers slechts een Franse toekomst ziet. In de tijden dat het hertogdom Vlaanderen nog bij het Franse koninkrijk hoorde, vormden wij maar al te graag de luis in de pels van Franse koning. Als onze graaf niet tegen de koning zei dat hij zijn koninklijk gezag in een niet-nader-omschreven lichaamsopening kon steken, werd Vlaanderen wel bestuurd door de Bourgondiêrs die in open revolte tegen de Franse koning gingen. Brabant vormde dan ook weer een parel in de Bourgondische kroon en Brussel was dan ook een belangrijke stad voor de Bourgondische heersers. En we mogen uiteraard ook de opstand tegen de Spanjaarden niet vergeten die voor de Noord-Dietsers de vrijheid betekenden.

We kunnen dan ook stellen dat de Dietsers, eenmaal verenigd, niet te stoppen zijn. Sterker nog, we mogen dan wel een relatief kleine bevolking hebben, wij hebben een grootse geschiedenis achter ons en een prachtige toekomst voor ons, als we onze kaarten juist spelen en niet tenonder gaan. De Dietsers hoeven zich niet aan te sluiten bij andere culturen, niet bij andere naties, maar zichzelf een toekomst voor te zetten, op het schip "Ons Ideaal" stappen en de oceanen van de geschiedenis trotseren.
Gij kent goed uw geschiedenis blijkbaar. Dan weet gij ongetwijfeld dat Antwerpen, Brabant en Limburg niet Vlaams zijn en dat Frankrijk vroeger bij het Franse Koninkrijk hoorde. De aanhechting van West- en Oost-Vlaanderen bij Frankrijk is in die zin dan ook logisch. Is het dat wat ge wilt?

Bourgondië was België + Nederland, maar dat rijk is dan gesplitst in twee (1585) en vervolgens nog eens (1830). Ik kan er ook niet aan doen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 17:08   #25
Metternich

Standaard

Citaat:
dat Frankrijk vroeger bij het Franse Koninkrijk hoorde.
Maar nu val ik compleet achterover. Echt?

Oud 11 november 2007, 17:10   #26
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Maar nu val ik compleet achterover. Echt?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 17:11   #27
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij kent goed uw geschiedenis blijkbaar.

Zegt de man die niet eens weet wat Vlaanderen is...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 11 november 2007, 17:33   #28
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Vlug weggeven voor ze zich bedenken.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 19:59   #29
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaat ge Microsoft buitengooien?
Microsoft overheerst mij niet. Ik kan mijn Microsoft PC uitzetten wanneer ik maar wil.

Citaat:
Gaat ge uit de E.U. stappen?
Die optie zou gerust mogen bestaan.

Citaat:
Ofwel zijn jullie één grote grap, ofwel zijn jullie oliedom.
Ik ben nochthans niet diegene die hier maar blijft verkondigen hoe dichtbij het unitaire Belgique nu wel is.
Oud 11 november 2007, 20:00   #30
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
gij trapt toch ook in elk muizevalleke dat ze voor uw voeten zetten he
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be