Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2007, 16:03   #21
Gargamel
Banneling

Standaard

Wat ik wil zeggen Travis is het volgende.

Wij Vlamingen ondergaan het franstalige juk sinds de onafhankelijkheid.De Walen hebben er zich steeds mooi uitgepraat en doen het nog.Alles voor hen..Alexander weetjewel,alles voor mij,en niks voor een ander.Ik weet waarover ik praat,men eigen kinderen zijn aldaar geboren,die hebben geen zak te maken met ons Vlamingen.Zo spreken ze toch.Het enige wat hen interesse kan opwekken is onze poen.Die krijgen van hun leiders andere koek voorgeschoteld als wij.De realiteit die wij onder ogen krijgen.Een Waal denkt nog steeds van superieur te zijn,ze eisen,hebben rechten...WELK RECHT?Van dagelijks hun gretig polleke open te zetten waarschijnlijk.

Dat Waals gespuis dicteert alle dagen hun willen en eisen aan ons,waar halen ze dat ?
Dat ze dorie eerst de hand in eigen boezem steken en dan eens komen piepen,of ze nog iets kunnen krijgen.

Zulk een lui en tam volk zag ik nooit.

En als ik zeg "Waals" ..Vergis je niet,alle hoge plaatsen zijn in bezit,van politiek tot syndicaat in Italiaanse handen.Zegt genoeg me dunkt.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 16:05   #22
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Wij Vlamingen ondergaan het franstalige juk sinds de onafhankelijkheid.
Wat een originele quote...die hadden we nog niet gehoord!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 16:19   #23
Gargamel
Banneling

Standaard

Aan alles komt een eerste maal.
Ook voorgoed..Walen buiten
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 18:39   #24
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De overige partijen hebben ook te kennen gegeven dat ze met mekaar niet willen samenwerken. Daarom voelt de koning zich trouwens geroepen om in actie te treden. Jouw excuustruus is dus niet meer dan dat: een excuustruus.
Het enige doel van le roi is zijn koningdom en zijn portemonee redden.
Uiteraard. Staat er iets in mijn post dat dat tegenspreekt?
Oud 12 november 2007, 18:41   #25
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Wat ik wil zeggen Travis is het volgende.

Wij Vlamingen ondergaan het franstalige juk sinds de onafhankelijkheid.De Walen hebben er zich steeds mooi uitgepraat en doen het nog.Alles voor hen..Alexander weetjewel,alles voor mij,en niks voor een ander.Ik weet waarover ik praat,men eigen kinderen zijn aldaar geboren,die hebben geen zak te maken met ons Vlamingen.Zo spreken ze toch.Het enige wat hen interesse kan opwekken is onze poen.Die krijgen van hun leiders andere koek voorgeschoteld als wij.De realiteit die wij onder ogen krijgen.Een Waal denkt nog steeds van superieur te zijn,ze eisen,hebben rechten...WELK RECHT?Van dagelijks hun gretig polleke open te zetten waarschijnlijk.

Dat Waals gespuis dicteert alle dagen hun willen en eisen aan ons,waar halen ze dat ?
Dat ze dorie eerst de hand in eigen boezem steken en dan eens komen piepen,of ze nog iets kunnen krijgen.

Zulk een lui en tam volk zag ik nooit.

En als ik zeg "Waals" ..Vergis je niet,alle hoge plaatsen zijn in bezit,van politiek tot syndicaat in Italiaanse handen.Zegt genoeg me dunkt.
Ik ga uw veralgemeningen niet tegenspreken. Ze bevatten waarschijnlijk een grond van waarheid. Maar wat heeft dat te maken met het feit dat ik vind dat de koning geen abnormale beslissing heeft genomen?
Oud 12 november 2007, 18:44   #26
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Normale reactie van King Bibber, als ge stillekesaan begint door te hebben dat ze uw commerce gaan opdoeken dan moet ge u weren als nen duvel in een wijwatervat om uw posteken te kunnen behouden nietwaar.....

ge schrikt van de kosten voor den onderhoud van uwen eigendom, een kasteelken alhier, een bootje aldaar, nen auto, ne moto en nen hoop armoedzaaiers van kinderen die geene stiel geleerd hebben waar ge ook nog ne keer kunt voor zorgen.......
Oud 12 november 2007, 19:51   #27
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door murdoch Bekijk bericht
Wat me opvalt bij de nieuwe rol die Koning Albert II zich toetrekt, is dat hij verschillende partijvoorzitters ontvangt. Wat mij tegen de borst stoot als democraat is dat het VB, LDD, N-Va en FDF niet worden ontvangen. Over de standpunten van die partijen wil ik me hier niet uitspreken, want dit doet nu niet terzake. Waar ik me hierbij aan stoor is, dat hoe dan ook, deze partijen een flink deel van de Belgen vertegenwoordigen in het parlement. Is Albert niet de vorst van alle Belgen? Is hiermee nog eens aangetoond dat het koningshuis en democratie niet samengaan?
Mijn waarde Murdoch

Rieleks, dit is gewoon de entreacte vlak voor het laatste bedrijf van een tragedie geschreven door de heer Leterme.
In act I, voorzag Albert II de heer Leterme van wat respijt nadat een eerste formatieprobeersel falikant afliep. Het koor sluit af met een lach, een traan, etc. Herinner U, Gérard Deprez met het bordje "maison de dépannage, ouvert jour et nuit."
Bedrijf 2, maakten we verleden week donderdag mee. Auteur Leterme voorzag een plotwende niet gespeend van enige dramatiek: de staatshervorming afserveren terwijl een raad van wijzen (het koor terug) het publiek de pauze binnenloodst.
In de foyer loopt het vol schoon volk: mevrouw Gennez, mevrouw Vogels, de heer Di Rupo heeft zijn vlinderdasje op, etc.
Act II, volgt nadat Albert II de CD&V gesproken heeft morgen. Auteur Leterme zal Albert II dan laten declameren :
"Gekomen is de winter van ons onbehagen,
zonder tweederde meerderheid kan niets een staatshervorming dragen".
Doek.
het publiek veert op en roept de auteur naar voor : Ief, Ief, Ief!

William eat your heart out,
virmiljoen

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 12 november 2007 om 19:57.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 10:39   #28
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Wat me opvalt bij de nieuwe rol die Koning Albert II zich toetrekt, is dat hij verschillende partijvoorzitters ontvangt. Wat mij tegen de borst stoot als democraat is dat het VB, LDD, N-Va en FDF niet worden ontvangen. Over de standpunten van die partijen wil ik me hier niet uitspreken, want dit doet nu niet terzake. Waar ik me hierbij aan stoor is, dat hoe dan ook, deze partijen een flink deel van de Belgen vertegenwoordigen in het parlement. Is Albert niet de vorst van alle Belgen? Is hiermee nog eens aangetoond dat het koningshuis en democratie niet samengaan?
Jij bent een democraat. De koning niet. Dat is het grote verschil.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 12:26   #29
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het koningshuis is de facto ondemocratisch. Een koning wordt immers niet verkozen maar krijgt zijn positie als "koning van alle Belgen" op bais van geboorterecht. Pure discriminatie op basis van afkomst dus.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 08:57   #30
murdoch
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Het koningshuis is de facto ondemocratisch. Een koning wordt immers niet verkozen maar krijgt zijn positie als "koning van alle Belgen" op bais van geboorterecht. Pure discriminatie op basis van afkomst dus.
Omwille het feit dat zijn wieg toevallig ergens anders stond is hij inderdaad koning geworden. Tot daar aan toe. Maar heeft hij dan nog het recht om een heel pak van de bevolking buiten te sluiten? Mogen die mensen dan ook beslissen dat hun belastingsgeld niet meer naar het koningshuis gaan?
murdoch is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be