![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het water is nog heel diep zo te zien hé ......
![]() |
#22 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het koningshuis in Nederland blijft eenvoudigweg. Het heeft namelijk een steun die breed genoeg is 70+%. Vlaanderen zal de situatie in Nederland uiteindelijk ooit wel accepteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
België ligt op z’n gat; de formatie van de nieuwe regering wil maar niet lukken. Al bijna een half jaar proberen politici tot een compromis te komen, maar ze lopen zich stuk op de taalstrijd tussen de Walen de Vlamingen. Tijd voor Nederland om de helpende hand toe te steken, want zo kan het niet langer. Hoe? Door Vlaanderen in te lijven bij Nederland! Een raar idee? Niet helemaal; tussen 1815 en 1830 vormden Vlaanderen en Nederland samen het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden. Bovendien blijkt uit een opiniepeiling die Maurice de Hond uitvoerde in opdracht van DAG, dat bijna de helft van de Nederlanders voor een samenvoeging van Nederland. Ze waarderen de vrolijke, Bourgondische levenshouding van de Vlamingen. Ze roemen de mooie taal, de gezelligheid en de zachtaardigheid. En wat te denken van het economische machtsblok dat zou ontstaan door een samenvoeging? Met 22 miljoen inwoners zouden we een stuk sterker staan! ![]() Neem het woord "Azaléa" hoe vaak ik daarvoor meewarig werd bekeken omdat die betweterige hollander het anders uitspreken. Das even arrogant als die walen doen door te denken dat frans spreken meer waarde heeft. Hoe denkt ge dat het klinkt, woest wordt ik ervan en dan krijgt ge niet met een zachtaardige beestje te maken, maar met een brullende Vlaamse Leeuw. De franskijons kijken neer op Vlaanderen en de Nederlanders ook. Dat is mijn ervaring na 35j in NL te wonen. In dagelijkse omgang is dit mijn ervaring en het feit dat ik met een hollandse getrouwd ben doet daar niks toe. Zij is een van de weinigen die niet neerkeek op Belgie en vlaanderen. Ik ben jaaaaaren geleden ooit één maand in Purmerend geweest voor mijn werk en eventueel een vaste aanstelling. Werk was oké, maar na een maand was ik zot. Gauw terug naar Limburg en bedankt voor de baan. Samen werking, oké, ''één land Nooit. ![]() Leve Belgie, Vive la Belgique. ![]() Laatst gewijzigd door stropkeuh : 12 november 2007 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Indien België zou splitsten en er twee landsdelen met een totaal andere maatschappelijke constitutie gescheiden worden stelt men hier voor om twee andere landsdelen met een totaal andere maatschappelijke constitutie aan elkaar te kleven. Snappen wie dit snappen kan Laat de Oranjes maar in Nederland. ![]()
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 12 november 2007 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() 2
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementslid
|
![]() liever niet.
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() Jongens , België is nog lang niet geplitst. Er zijn daarvoor nog te veel politici in Vlaanderen die nog niet door hebben hoe franstaligen, vooral die in Brussel neer kijken op het nederlands.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik doel bv Blood and Honour, AFA en de Nederlandse Volks Unie en dat soort groeperingen.
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 13 november 2007 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Staatssecretaris
|
![]() Als de strijd van de Vlaamse emancipatie met succes gestreden is dan lijkt het mij geen toegevoegde waarde om weer onderworpen te worden. Tenslotte zijn we dan na een eventuele hereniging een (Vlaamse) minderheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
'En meewarig schudde hij het hoofd...' ![]()
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, we zijn dan samen een Nederlandse meerderheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Parlementslid
|
![]() Het zou mijns inziens dom zijn om na een pas verworven onafhankelijkheid onmiddellijk met Nederland een fusie aan te gaan. Zoiets heeft tijd, overpeinzing en reflectie nodig aan beide kanten.
Eerst een x aantal jaren op eigen benen, we zien dan wel verder. Principieel heb ik er dan niets op tegen, integendeel. Ik zie heel wat voordelen, meer dan met het huidige Wallonië. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Staatssecretaris
|
![]() De bende van Laken ruilen voor een andere bende?
![]() En het beleid in NL is echt niet veel beter dan in B. Ook heb ik geen zin om Vlaanderen als toemaatje voor Nederland te zien. De Vlaamse emancipatie moet een feit worden en dit gaat niet door van de ene overheerser naar de andere te verhuizen want dan blijft de onderdrukking doorgaan. Een verregaande samenwerking met NL is positief ( en nodig ) maar meer moet dat niet worden. Dat ze de koffieshops maar ginder houden, we hebben hier al theehuisjes genoeg. |
![]() |
![]() |