Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2007, 15:43   #21
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat een half uur ruim lang genoeg is om een gepost bericht na te lezen. In mijn ogen moet dit volstaan. Dit is een discussieforum. Verwachten dat je 6 uur later een bericht nog kan wijzigen is dus niet echt realistisch. Het zou alle discussies hopeloos ingewikkeld maken.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 19:58   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Ik denk dat een half uur ruim lang genoeg is om een gepost bericht na te lezen. In mijn ogen moet dit volstaan. Dit is een discussieforum. Verwachten dat je 6 uur later een bericht nog kan wijzigen is dus niet echt realistisch. Het zou alle discussies hopeloos ingewikkeld maken.
Wie denkt 6 uur na vooraleer hij of zij op een post antwoordt ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 21:15   #23
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ikke Rudy, zonder liegen, ik schiet wakker van een idee, als ik het niet onmiddellijk neerschrijf of uitvoer heb ik prijs en is het weg. Ik wil maar zeggen dat ik me goed kan voorstellen hoe een kip zich voelt voor ze een ei gaat leggen.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 21:29   #24
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Ikke Rudy, zonder liegen, ik schiet wakker van een idee, als ik het niet onmiddellijk neerschrijf of uitvoer heb ik prijs en is het weg. Ik wil maar zeggen dat ik me goed kan voorstellen hoe een kip zich voelt voor ze een ei gaat leggen.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 21:38   #25
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken dat gevoel. Ik heb dit destijds opgelost door bijvoorbeeld in Word een tekst in elkaar te knutselen met een begin, midden en een slot.

Maar ik heb die gewoonte afgeleerd. Weet je waarom ? Omdat je na enkel jaren moet vaststellen dat lang nadenken bij een posting de moeite niet loont. Gewoonweg omdat een goed idee vlug in de vergeethoek geraakt en wordt overstelpt met tientallen klassieke one-liners, en dan nog liefst uit dezelfde hoek, met dezelfde klassieke associale praat. je hoort steeds dezelfde reacties. Op de koop toe, wie je kent als wie het al eens meent, en ernstig wilt reageren, haakt af. Ik word er al eens zo muug van.

Allee groeten, en lig aub geen 6 uur wakker voor je volgende post (graptje). Slaapwel;

Laatst gewijzigd door Rudy : 21 november 2007 om 21:39.
Oud 21 november 2007, 21:41   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ah Polly. De liefde. Da's lang geleden ! Merci ( pink )
Oud 21 november 2007, 21:42   #27
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Ovidius, afgaande op zijn post maar in zo'n geval lijkt het mij zinniger om even na te denken vóór je post, dan het de volgende 6 uur nog drie maal te komen aanpassen.
Oud 21 november 2007, 22:15   #28
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Ah Polly. De liefde. Da's lang geleden ! Merci ( pink )
ja, die liefde was eigenlijk per ongeluk - maar is niet alle liefde zo?
Ik had dat prentje nog in mijn geheugen staan en dat floepte er dus zomaar uit, spontaan. Het stond wel leuk, zo in die droge moderatie draad, en ik besloot om het te laten staan.

Blij dat er een ten minste iemand van genieten kan!
Oud 21 november 2007, 22:34   #29
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Oh, een klein gebaar kan wonderen doen
Oud 22 november 2007, 08:48   #30
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Bedankt voor het mooie hart(je), ik werd er stil van.
Oud 22 november 2007, 09:13   #31
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik ken dat gevoel. Ik heb dit destijds opgelost door bijvoorbeeld in Word een tekst in elkaar te knutselen met een begin, midden en een slot.
Ik heb al vanalles geprobeerd Rudy, mijn huisgenoten worden gek van mij. Ik heb ADHD, dat maakt van mij (in anders mans ogen toch) een chaoot, ik leef constant in chaos. Daardoor ben ik ook een meester om orde te scheppen als ik me concentreer en het nodig is, Rilatine helpt ook maar dan ben ik een ongeleid projectiel.

Voordeel is wel dat ik daar mijn beroep van heb kunnen maken, ik word pas bij technische problemen gehaald wanneer niemand meer kan volgen en iedereen het heeft opgegeven. Ik stop namelijk nooit, mij moet je ergens aftrekken of verdoven als ik begin te hyperfocussen. Voorwaarde voordat ik kan/wil hyperfocussen is dat mijn interesse voor het onderwerp eerst moet aangewakkerd worden.

Ik heb bazen gehad die op hun kniëen kwamen vragen of ik wou stoppen met denken! Probleem is dat ik zeer aanstekelijk ben en niet enkel chaos oplos maar het ook in gang zet. Na al die jaren heb ik nog steeds de knop niet gevonden om mijn hersenen af te zetten.

Citaat:
Maar ik heb die gewoonte afgeleerd. Weet je waarom ? Omdat je na enkel jaren moet vaststellen dat lang nadenken bij een posting de moeite niet loont. Gewoonweg omdat een goed idee vlug in de vergeethoek geraakt en wordt overstelpt met tientallen klassieke one-liners, en dan nog liefst uit dezelfde hoek, met dezelfde klassieke associale praat. je hoort steeds dezelfde reacties. Op de koop toe, wie je kent als wie het al eens meent, en ernstig wilt reageren, haakt af. Ik word er al eens zo muug van.
Ik heb ondertussen geleerd bij wie het hier de moeite is om de teksten te lezen en op te antwoorden, ik blijf proberen vriendelijk en 'to the point' te antwoorden zonder in clichés te hervallen, soms is het dan nodig lang te wachten op een ei.

Citaat:
Allee groeten, en lig aub geen 6 uur wakker voor je volgende post (graptje). Slaapwel;
Bedankt Rudy, ook met jou discuteer ik graag.

Weet je, er zijn altijd twee manieren om een huis binnen te gaan. De eerste door de deur te openen op de conventionele manier, de tweede door het volledige huis van de deur weg te scharnieren en de deur te laten waar ze is! If you catch my drift ?

Laatst gewijzigd door Ovidius : 22 november 2007 om 09:28.
Oud 22 november 2007, 09:14   #32
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ovidius, afgaande op zijn post maar in zo'n geval lijkt het mij zinniger om even na te denken vóór je post, dan het de volgende 6 uur nog drie maal te komen aanpassen.
Je hebt gelijk hoor, ik moet mezelf verplichten om te stoppen met iets als het klaar is, net als een schilder.
Oud 22 november 2007, 20:08   #33
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'k Begrijp je niet goed. Je bedoelt toch "zijn post" met "mijn post". Minder tijd geven om na te denken stimuleert om sneller na te denken. Ondertussen is het toch meer dan overduidelijk dat empathie mag kunnen.

Het referentiekader is niet bij ieder forumlid gelijk. Bij niemand trouwens. Maar dat wisten we al. Jij niet?

Laatst gewijzigd door Rudy : 22 november 2007 om 20:10.
Oud 22 november 2007, 20:28   #34
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb al vanalles geprobeerd Rudy, mijn huisgenoten worden gek van mij. Ik heb ADHD, dat maakt van mij (in anders mans ogen toch) een chaoot, ik leef constant in chaos. Daardoor ben ik ook een meester om orde te scheppen als ik me concentreer en het nodig is, Rilatine helpt ook maar dan ben ik een ongeleid projectiel.

Voordeel is wel dat ik daar mijn beroep van heb kunnen maken, ik word pas bij technische problemen gehaald wanneer niemand meer kan volgen en iedereen het heeft opgegeven. Ik stop namelijk nooit, mij moet je ergens aftrekken of verdoven als ik begin te hyperfocussen. Voorwaarde voordat ik kan/wil hyperfocussen is dat mijn interesse voor het onderwerp eerst moet aangewakkerd worden.

Ik heb bazen gehad die op hun kniëen kwamen vragen of ik wou stoppen met denken! Probleem is dat ik zeer aanstekelijk ben en niet enkel chaos oplos maar het ook in gang zet. Na al die jaren heb ik nog steeds de knop niet gevonden om mijn hersenen af te zetten.

Ik heb ondertussen geleerd bij wie het hier de moeite is om de teksten te lezen en op te antwoorden, ik blijf proberen vriendelijk en 'to the point' te antwoorden zonder in clichés te hervallen, soms is het dan nodig lang te wachten op een ei.

Bedankt Rudy, ook met jou discuteer ik graag.

Weet je, er zijn altijd twee manieren om een huis binnen te gaan. De eerste door de deur te openen op de conventionele manier, de tweede door het volledige huis van de deur weg te scharnieren en de deur te laten waar ze is! If you catch my drift ?
Bedankt Ovidius. Je tekst vergeet ik niet. Zo weten we met wie er te praten valt. Tekst en uitleg, later. Hou je goed. R.
Oud 22 november 2007, 21:08   #35
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
'k Begrijp je niet goed. Je bedoelt toch "zijn post" met "mijn post". Minder tijd geven om na te denken stimuleert om sneller na te denken. Ondertussen is het toch meer dan overduidelijk dat empathie mag kunnen.

Het referentiekader is niet bij ieder forumlid gelijk. Bij niemand trouwens. Maar dat wisten we al. Jij niet?
Ik doelde zowel op jouw als op Ovidius' reactie.
Dat ik vind dat je de reactietijd niet te ruim moet nemen, heeft weinig te maken met empathie: Hoe kun je nu een normale discussie voeren als iedereen, pakweg 3 uur later zijn berichten nog steeds kan wijzigen? Op die manier maak je er toch gewoon een soep van?

Als je een fout in je bericht wil herstellen of iets wil toevoegen, heb je nu al gewoon de mogelijkheid om jezelf te quoten en je laatste bedenkingen toe te voegen. Ik denk dat je het dus niet moeilijker moet maken dan nodig.
Oud 22 november 2007, 23:17   #36
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Bedankt voor het mooie hart(je), ik werd er stil van.
Graag gedaan, Ovi. Er bestaat geen beter middel tegen mentale overactiviteit dan dat (liefde) én het gebruik van tarwe producten minderen.

Oud 23 november 2007, 18:52   #37
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij is het precies zo vergaan. Toe ik pas op dit forum kwam, verkeerde ik nog onder de illusie dat dit een discussieforum was, waar mensen komen om te discussiëren en hun meningen met argumenten te onderbouwen. Het heeft niet lang geduurd voor ik doorhad dat dat een complete and uitter waste of timewas. Nu beschouw ik dit forum alleen nog als een grote speeltuin en heb ik de pogingen om tot een ernstig debat te komen al lang gestaakt. Daar is hier immers niemand in geïnteresseerd. 75% van de om en bij de 300 actieve deelnemers van dit forum zijn Vlaams Blokkers, die alleen maar uit zijn op een maximale verspreiding van de door de Partei voorgekauwde propaganda.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 10:03   #38
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Mij is het precies zo vergaan. Toe ik pas op dit forum kwam, verkeerde ik nog onder de illusie dat dit een discussieforum was, waar mensen komen om te discussiëren en hun meningen met argumenten te onderbouwen. Het heeft niet lang geduurd voor ik doorhad dat dat een complete and uitter waste of timewas. Nu beschouw ik dit forum alleen nog als een grote speeltuin en heb ik de pogingen om tot een ernstig debat te komen al lang gestaakt. Daar is hier immers niemand in geïnteresseerd. 75% van de om en bij de 300 actieve deelnemers van dit forum zijn Vlaams Blokkers, die alleen maar uit zijn op een maximale verspreiding van de door de Partei voorgekauwde propaganda.
I see, but things change don't they?! Of is dit ook een speelhoekje in de speeltuin?

Eigenlijk zegt dit veel over jouw Raf, hebben we niet geleerd om bij onszelf te starten?

En VB, ik niet hoor! Zoals eerder al uitgelegd, ik leer wie interessant genoeg is om te lezen, de rest scroll ik toch voorbij.

Zoals je merkt heb ik niet voorbij jouw berichtje gescrolld.

Laatst gewijzigd door Ovidius : 24 november 2007 om 10:16.
Oud 24 november 2007, 10:29   #39
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Maar 75% raf , eerder 90% zou ik denken.
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 11:37   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik doelde zowel op jouw als op Ovidius' reactie.
Dat ik vind dat je de reactietijd niet te ruim moet nemen, heeft weinig te maken met empathie: Hoe kun je nu een normale discussie voeren als iedereen, pakweg 3 uur later zijn berichten nog steeds kan wijzigen? Op die manier maak je er toch gewoon een soep van?
Nogal wat fora laten toe dat je je post kan wijzigen zolang er binnen de topic geen nieuwe post wordt geplaatst. Dat vind ik een aanvaardbaar principe. Impliceert uiteraard dat je op een forum met veel bezoekers nadien geen 3 uur moet nadenken om nog iets te wijzigen. Wie regelmatig het forum bezoekt weet dat toch ook wel.

Maja, kort en bondig, de vraag die ik mij stel is wat uiteindelijk het probleem zou kunnen zijn indien iemand z'n post wijzigt zolang niemand reageert.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be