![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() In leuven kan je nu genieten van E-even
http://www.e-leven.be/ Originel Technische gegevens Downloadsnelheid: tot 20 Mbps Uploadsnelheid: tot 1 Mbps Maandelijkse limiet: 30 GB Aantal pc’s: tot 4 PC's Emailadressen: 1 account 5 aliassen Geen Belgacomlijn meer Prijs Maandelijks abonnement: 29,90 € Activatie: 49 € Materiaal Router ethernet ADSL2+: 59 € Router Wifi ADSL2+: 89 € Installatie Do It yourself: free Telecom installation: 115 € Full installation: 139 € Abonnementsopties Ongelimiteerd surfen (Fair Use Policy) : 9,90 €/maand Enz.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Partijlid
|
![]() Iemand ervaring met http://www.academicbroadband.be/ ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() Voor Telenet en BGC heb je ook apparatuur nodig. Alleen heb je bij TV Vlaanderen de vrije keuze. Bij TN en BGC moet je de troep aanpakken die zij verkopen en geloof me maar dat het echte brol is ( traag zappen, traag opstarten,... )
Bij Telenet moet je ook nog eens extra betalen voor de programmagids ( EPG ) terwijl dit bij TV Vlaanderen er al kosteloos bij is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Jongens jongens;ieder moet voor zichzelf uitmaken wat het beste bij hem past en wat'em nu net ook wil.
Ik moet satteliet niet hebben;1)Geen schotel aan m'n huis. 2)Met satteliet;Jaja,heel veel zenders maar zeer vele zenders die ik toch nooit zal bekijken en laat staan tijd voor heb om naar te kijken.Zeer vele zenders zijn stront. 3)Ik wil films en series en programma's int nederlands gesproken en/of ondertiteld zien. -=EXCALIBUR=- vbmenu_register("postmenu_3073585", true); ;Traagzappen?Het zappen is meer dan oke ondertussen.En het opstarten is ook veel sneller dan vroeger. Laatst gewijzigd door Marlboro : 15 november 2007 om 16:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Ieder zijn ding he,ben sedert 12 jaar al bij een satelliet-dx club dus dat jij enkel het nederlands verstaat qua zenders is je goed recht
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
voor punt 1: dat is je volste recht maar er zijn tal van modellen, vormen en concepten ( zelfs schotels die lijken op een decoratiestuk, aan de buitenkant is het er niet aan te zien dat het om een schotel gaat ) punt 2: inderdaad een heel groot aanbod, veel groter dan BGC en TN ( ook al kijk je er niet naar ) ![]() punt 3: er zijn heel wat Nederlandstalige zenders, inclusief ondertitels en Nederlandstalige omroep(st)ers extra puntje: het is satelliet en niet satteliet. En het blijft toch belangrijk dat je vrij bent in de keuze van de ontvanger.
![]() |
![]() |
#28 |
Burger
|
![]() Ik vind dat het punt blijft in België dat er veel te weinig aanbod is.
Voor gewone kabeltelevisie kan ik hier in onze gemeente enkel gebruik maken telenet. Voor digitale televisie kan ik enkel kiezen tussen telenet en Belgacom. En tv-vlaanderen. Het aanbod is duur en bedroevend. Voor kabel kan ik enkel kiezen voor de 179euro per jaar van telenet. Kwestie van internet betalen we veel te veel om vervolgens veel te weinig in de plaats te krijgen. De upload/downloadlimieten zijn belachelijk. Wij denken dat wij snel internet hebben, dan moeten we eens kijken in onze buurlanden. Wij moeten een vooruitstrevend land voorstellen, maar als ik dat bekijk op gebied van televisie en internet vind ik dat ronduit bedroevend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Tot pakweg eind jaren 80/begin jaren 90 waren we in België nochtans goed bediend wat betreft kabel-tv: in onze buurlanden was het kabelnet bijlange niet zo sterk uitgebouwd en was het zenderaanbod veel kleiner.
Nu is het helemaal anders. Op de meeste plaatsen hebben we maar één kabelprovider - Telenet - en het zenderaanbod is zelfs verkleind tegenover vroeger. Een mens zou nog heimwee krijgen naar de tijd van de intercommunales... |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Burger
|
![]() Men zou idd heimwee gaan krijgen naar die intercommunales
![]() En verder hebben ze ook truken van de foor, vanaf volgend jaar kan je TV1 en ketnet/canvas niet meer via de lucht ontvangen, je kan wel gebruik maken van digi-antenne (of zoiets) voor 20euro per jaar, dan kan je deze twee wel nog via de lucht ontvangen. Dit lijkt me gewoon een vervanging voor het kijk-en luistergeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Schitterend; Heb me tot op het einde verzet, brieven geschreven, emails gestuurd, gebeld: kreeg altijd te horen: 'we onderzoeken het mijnheer, u hoeft geen rekening te houden met de aanmaningen die we u opsturen, ...'. Maar ondertussen werden dat al brieven van incassobureaus. Uiteindelijk heb ik betaald. Maar ik doe dit verhaal aan iedereen en waar ik ook kan, probeer ik mensen te overtuigen géén Belgacom te nemen. En oh ja, qua prijs: ik betaal 5 euro meer per maand voor telenet maar mijn internet gaat stukken sneller en mijn verbinding valt niet om de haverklap uit. Cheers
![]() |
![]() |
#32 |
Burger
|
![]() Telenet laat zijn klanten zelfs betalen voor kabeldistributie die ze niet eens leveren en doen dan alsof hun neus bloedt.
Testaankoop is er nog mee bezig ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Burger
|
![]() Ik denk dat er zo bij elke leverancier wel slechte verhalen zijn hoor.
Sommigen zijn heel tevreden bij belgacom, anderen weer niet. Hetzelfde geld voor telenet. Als je nooit iets voorhebt en je gewoon betaald en bij dezelfde provider blijft, dan ervaar je vaak geen problemen. T is maar zoals in uw geval backfire, als er eens iets anders verloopt. Je wil vb van provider veranderen, of er moet iets gewijzigd worden, dan proberen ze er zoveel mogelijk munt uit te slaan. En van die verdraaide lettertjes krijg ik altijd vliegend sch**t. Ik lees ze altijd, en mag al blij zijn als ik een idee heb waarover ze gaan, die taal waarin die opgesteld zijn he, miljaar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Kabelmaatschappijen zijn de afgelopen 20 jaar erg machtig geweest: wou je vtm dan moest je de kabel hebben! Nu 20 jaar later is er Belgacom Tv en Tv Vlaanderen bijgekomen.Mijn keuze ging aar tv vlaanderen: omdat ik al 12 jaar een schotel heb.Ook digitale tv via satelliet bestaat al veel langer dan via de kabel.Omdat een schotel plaatsen veel mensen afschrikt (wat ik niet begrijp: 50 euro voor een schotel die 30 jaar meegaat) blijven de meesten toch met beperkte keuze zitten tussen de kabel en Belgacom.
Er zou dus dringend concurrentie op de kabel zelf moeten komen voor TV. Maar Telenet kocht de kabel op dus zij hebben nu alles in handen,de overheid zou hier best eens mogen ingrijpen.Bij Telenet kan alles zeggen ze: als je je maar blauw betaalt! "Telenet opent je portemonnee" Ik belde eens naar een kabelmaatschappij en vroeg wat er via een schotelantenne te ontvangen was: hij zei me "niets meneer, via een schotel kan je enkel arabische kanalen zien" ..;een grove leugen dus want alle vlaamse en internationale (kabel) zenders kan je even goed ook via satelliet ontvangen.De kabelmaatschappijen geven foutieve uitleg om zo de klanten aan de kabel te houden. (en ze geven maar 5% van de zenders door!)... Niets is gratis natuurlijk maar als je via de kabel iets meer wil is het bijbetalen! Meer kanalen: bijbetalen...Interactief? : betalen... Films? : Betalen... enz...uiteindelijk geef je 40 tot 80 euro per maand uit aan de kabel! Stinkend rijk worden ze ervan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hmmm.... ik denk toch dat Al Jazeera niks voor u is
Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
Burger
|
![]() Ik ben ook gaan onderhoren voor tv vlaanderen, maar onze huisbaas werkt niet mee, we mogen van hem geen satelliet plaatsen aan de gevel.
En het is dan nog maar de vraag of we t zouden kunnen plaatsen, want hij moet gericht hangen naar de plaats waar rond 1 uur de zon staat, en bij ons zijn daar ook treinkabels. Dus zou de afstand van de satellietschotel tot die kabel dubbel zo groot moeten zijn als de hoge van die kabels, en daar geraken wij ook niet, ons appartementsgebouw staat te dicht bij die kabels. maw, geen optie dus. en telenet gaat niet meer. dus enige optie, belgacom, van de eerste keer digitaal dus, terwijl wij eigenlijk gewone kabel wouden hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...enetInterkabel
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#38 |
Burger
|
![]() Dat zal mijn grootmoeder dan weer niet graag horen, ik had met haar een gesprek de zondag over televisiekabel en dergelijke, en zij was heel blij met mixtics of zoiets en al die andere zever van telenet en zo dat was niet nodig.
aiaiai toch, nu worden de mogelijkheden nog beperkter, daar waar ze al zo beperkt zijn. Wij moeten in totaal trouwens dikke drie weken wachten tussen de datum van het versturen van ons contract per fax naar Belgacom, en de datum dat we effectief aangesloten worden. Vorige week maandag fax verstuurd, gisteren pas verwerkt (ja sorry maar we hebben een vertraging van een week op de behandeling van de faxen) ![]() Op 21 december gingen we aangesloten worden, na veel van mijn tak maken is dat 11december geworden. Dat beter dan niets zeker ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
1. als telenet uitvalt is het niet voor ff zoals bij ADSL wel is kan gebeuren maar is het voor 1 - 2 weken 2. Als telenet uitvalt is het ALTIJD maar dan ook ALTIJD de schuld van de klant 3. Service - lijn is te betalen , tuurlijk der is een 0800 - lijn maar het enige wat je daar te horen krijgt is : je modem wordt getest - je modem is ok (zelfs voorgehad als de modem afstond) 4. Als je dan al belt naar 070 ... moet je al geluk hebben wie je aan de lijn hebt want de meeste wijten het toch aan u zelf (zie puntje 2) 5. de gebruiksvoorwaarden veranderen : Download balk refresht om de 30 dagen , niet om de maand zoals gebruikelijk is maar om de 30 dagen. 6. Last but not least de prijzen veranderen om de haverklap (neen niet naar beneden) Sorry maar omdat ik MOET telenet pakken is het telenet bij de kabel, maar vanaf het digitaal is , is het BYE BYE telenet Zelfde voor digitaal telenet : valt uit , service zie puntje 2 , .... (mijn ma heeft dit nog) Voor mij zijn die van telenet een grote bende oplichters !
Laatst gewijzigd door el_duvel : 27 november 2007 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ga ook over naar Begacom,wees daar maar zekers van |
|
![]() |