Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Een klacht tegen anti-semitisme.be?
Ja, anti-semitisme.be is zelf een anti-semitische webstek! 11 34,38%
Nee, ik ben voor de vrije meningsuiting. 10 31,25%
Nee, anti-semitisme.be is niet anti-semitisch, maar doet wel belachelijk. 9 28,13%
Nee, anti-semitisme.be is niet anti-semitisch en moet zelfs meer steun krijgen! 2 6,25%
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2007, 16:56   #21
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Dit zijn wel Joden, maar niet de Joden hè? Het zijn wel rotjoden. Ze zijn wat ze zijn hè? En ja, ze hebben een grote neus.
Jij gaat de volgende op de lijst zijn op die site!
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 17:09   #22
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Heu, ik heb niets tegen DE Joden, want dan vrees ik dat ik enkele vrienden zou moeten uitsluiten, maar ik heb wel iets tegen zionistische lobbies.

Nu: Ik heb geantwoord dat ik voor freedom of speech ben. Het blijft mijn motto: "Vecht met woorden, niet met wapens!"

Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik die webstek eerlijk gezegd ook iets te radicaal lachwekkend vind, om er echt ernstig van te worden.

Elke vorm van volkerenhaat gaat mijn petje te boven, daarom ben ik er tegen dat geviseerden zichzelf op deze manier belachelijk in de kijker gaan zetten. Ik verwachtte eerder een informatieve site die het antisemitisme ging toelichten, maar ik vind enkel een opsomming van fait divers. Het spijt me, ik ben een stukje teleurgesteld.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 16 november 2007 om 17:10.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 17:23   #23
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Het kan zijn dat ze kwaad opzet zien in mijn bovenstaande uitspraak, maar ik wil gewoon duidelijk maken dat hun humorloos machinaal opspoorgedrag naar uitspraken die volgens hun interpretatie jodenhaat propageren vrij hypocriet is.
Websites als anti-semitisme.be zullen vooral bij de dommere en manipuleerbare lagen van de bevolking ideaal als bemestingsmiddel werken voor een groei van echt anti-semitisme.

Ik merk constant dat de Joodse gemeenschappen in België steeds op minder sympathie mogen rekenen bij het volk. Waar men vroeger geen woord repte over hen, is het op bepaalde fora geregeld onderwerp van discussie geworden. Men heeft ook veel jaloezie op het succes van de Joden in hun geschiedenis en daarop toont men ook wel eens hun minderwaardigheidscomplex in de vorm dat zij zich weer beter dan ons zouden voelen (waar ik, eens ik naar de Joodse zijde van het verhaal kijk, weinig sporen van terug vind; het is ongefundeerd volgens mij).

Dit bovenstaande is echter geen anti-semitisme, maar gewoon een onschuldige clash tussen culturen. Het is het beste daar niet aan te torsen en onderling begrip trachten te vergroten.

P.S.: Joden met kleine neuzen zullen ook wel bestaan, maar ze zijn duidelijk een minderheid. ^^

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 16 november 2007 om 17:25.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 02:43   #24
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Ik ben racist maar dat is enkel omdat mijn opvattingen zo aanzien worden door de politiek correcte maatschappij in België. De andersdenkenden ter linkerkant vinden het namelijk racistisch als je vind dat er te veel migranten zijn of dat zij een groter aandeel hebben in de criminaliteit. Ik kan me op dat vlak wel vinden met de visie van het Vlaams Belang. Daarom zijn de meeste kiezers dat, echter wijzelf vinden dat uiteraard geen racisme maar gewoon free speech. Ik vind niet dat je iemand kwaad berokkent met woorden. Daarom geloof ik dus in de absolute vrije meningsuiting, zolang er niet word opgeroepen tot moord.

Hetgeen Volksstormer dus zei kan voor mij wel omdat het ergens in dat free speech facet hoort. Ik vind dan wel dat ook hij zich ronduit anti semiet en racist dient te noemen anders is hij maar een dikke hypocriet. Het heeft geen zin zich te dekken achter een rechts radicaal jasje (lees nationaal solidarisme) als je anoniem forumgebruiker bent. Moest je mandataris zijn ok maar niet als gewoon forumgebruiker. Echter gezien de wetgeving over pakweg negationisme begrijp ik wel dat hij op dat vlak rond de pot draait, maar niet ten aanzien van migranten.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 02:51   #25
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Dit zijn wel Joden, maar niet de Joden hè? Het zijn wel rotjoden. Ze zijn wat ze zijn hè? En ja, ze hebben een grote neus.
Ze laten zich doen dat het geen naam heeft. Ik snap ze niet. Ik was onlangs in Antwerpen en moest stoppen aan rood licht. Het was kalm en een jood stapte over, ik deed voor de grap een hitlergroet. Ik had verwacht dat de Jood kwaad zou zijn maar hij liep gewoon angstig sneller weg
Als je dat bij een migrant doet zou hij je aanvallen hetgeen volledig terecht is.
Ze smeden achter de coulissen een mega complet tegen ons en likken de aars van de USA, ze zijn eens niet blank zoals wij dat
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 03:08   #26
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Van mij moet deze website niet opgedoekt worden. Zelf walg ik enkel van hun automatisch gebruik van het CGKR en andere - vaak nodeloos - drastische methoden. Alsof het moderatieteam hier niet tegen anti-semitisme strijdt en onze wetten niet respecteert.
Soms is het inderdaad moeilijk op te maken wanneer hiervan sprake is, dat is normaal. De grens tussen wat mag gezegd worden en wat niet is dan ook flinterdun.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 17 november 2007 om 03:28.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 03:09   #27
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Ze gaan ook @mails controleren, man man man...
goede raad http://www.google.com en<Adel Khedira >
Lachen geblazen...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 21:33   #28
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Een transportmaatschappij werd op 2 december 2007 door een Joodse school in Antwerpen aangenomen om voor het vervoer van haar leerlingen te zorgen.

De jonge meisjes die de bus van deze onderneming moesten nemen hadden de nodige bagage bij zich en kwamen dus bij het instappen tamelijk traag vooruit.

Dit tot ergernis van de buschauffeur die het nodig vond te snauwen : "Waarom hebben de nazi’s jullie niet allemaal doodgeschoten ?"
Dit is realy hilarisch. Mwuahahahaha en dan zeggen ze dat er geen -tisten zijn in antwerpen !!!
Oud 13 december 2007, 21:48   #29
Geert C

Standaard

Ongetwijfeld een zeer goedbedoeld initiatief, maar sommige dingen zijn er naar mijn bescheiden mening wel over.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 18:57   #30
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Surealistisch ! weer ne forumer erbij !!!

http://www.antisemitisme.be/site/eve...35&language=NL
Oud 5 april 2008, 19:06   #31
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Iets zegt me dat het niet omwille van Joodse sympathieën is dat een aantal forummers stemden "Ja, een klacht, want anti-semitisme.be is zelf een antisemitische website..."
Oud 5 april 2008, 22:08   #32
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

ik heb de zoveelste webpagina niet nodig om mij duidelijk te maken dat gelovigen onverdraagzaam zijn.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 22:21   #33
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Ai, ik moet naar het toilet, en ik heb nog geen antwoord gekregen van antisemitisme.be op mijn vraag of dat dan wel mag.
Oud 6 april 2008, 08:20   #34
Pontus
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Surealistisch ! weer ne forumer erbij !!!

http://www.antisemitisme.be/site/eve...35&language=NL
Het is anders wel een mooi staaltje van antisemitisme, maar het doet mij veel plezier dat politics.be dit bericht laat staan en dus niet buigt voor de Gedankenpolizei.
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 13:27   #35
barfo
Banneling

Standaard

kheb ze gevraagd dit ook te posten op hun site, teneide niet te éénzijdig over te komen

http://www.ynetnews.com/articles/0,7...527410,00.html

"Rabbi Eliyahu: Life of one yeshiva boy worth more than 1,000 Arabs"

"The Talmud states that if gentiles rob Israel of silver they will pay it back in gold, and all that is taken will be paid back in folds, but in cases like these there is nothing to pay back, since as I said – the life of one yeshiva boy is worth more than the lives of 1,000 Arabs," added Rabbi Eliyahu
barfo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be