Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Bedrijven activeren door groei te laten omzetten in jobs?
Ja, goed en eenvoudig idee 9 45,00%
Ja, goed idee, maar misschien moeilijk te meten en te concretiseren 4 20,00%
Nee, geen goed idee, want bedrijven hebben het recht om lui zijn, maar werknemers niet 1 5,00%
Nee, geen goed idee om andere redenen 6 30,00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2007, 21:22   #21
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sickboy Bekijk bericht
Ok,we hebben deze discussie reeds gevoerd.
Maar voor ge uitspraken doet over arbeid,bedrijfsethiek,belastingen,...stel ik voor dat ge eerst deelneemt aan het maatschappelijk leven.Werken,belastingen betalen,...
Ik ben tegen belastingen, wist je dat al?

Citaat:
Vanuit de theorie is het gemakkelijk ageren.Vanuit de praktijk,met al zijn hoeken,bochten,haken en ogen al een heel pak moeilijker.
Maar ik val in herhaling...
Ook als je in de praktijk zit, is het gemakkelijk ageren. Je moet enkel weten waar het over gaat. En het is waar. Het systeem creeërt de waas dat het nodig is.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 21:24   #22
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Ok,we hebben deze discussie reeds gevoerd.
Maar voor ge uitspraken doet over arbeid,bedrijfsethiek,belastingen,...stel ik voor dat ge eerst deelneemt aan het maatschappelijk leven.Werken,belastingen betalen,...
Vanuit de theorie is het gemakkelijk ageren.Vanuit de praktijk,met al zijn hoeken,bochten,haken en ogen al een heel pak moeilijker.
Maar ik val in herhaling...
Hij hoeft niet te participeren, hij kan gewoon beter zijn theorie uitleggen bij bv. langdurig zieken waarom zij geen overheidssteun zouden mogen krijgen. Misschien luisteren ze wel, misschien ook niet.
Oud 16 november 2007, 21:26   #23
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Hij hoeft niet te participeren, hij kan gewoon beter zijn theorie uitleggen bij bv. langdurig zieken waarom zij geen overheidssteun zouden mogen krijgen. Misschien luisteren ze wel, misschien ook niet.
Ik denk dat ze zo woedend zouden worden, hem een pedagogische tik uitdelen, waarna ze zich plots een stuk beter zouden voelen.

Misschien is dat wel dé therapie van toekomst: zet naast elke zieke een kapitalist, laat die 2 minuten zijn onzin verkopen, en de kreupele zal uit pure verontwaardiging als vanzelve genezen!
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 21:26   #24
Sickboy
Lokaal Raadslid

Sickboy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik ben tegen belastingen, wist je dat al?
Genoegzaam bekend.Maar hoe organiseer je een maatschappij zonder?Of hoe reorganiseer je een maatschappij zonder?
Ondoenbaar.Noem me 1 land dat zo werkt...?Of leg me kort uit hoe het zou werken?

Citaat:
Ook als je in de praktijk zit, is het gemakkelijk ageren. Je moet enkel weten waar het over gaat. En het is waar. Het systeem creeërt de waas dat het nodig is.
Verduidelijk...?

En weten waar het over gaat?Heb je al belastingen betaald?Op arbeid?Op vermogen?Als je dat nog niet hebt gedaan,hoe kun je dan weten waar het over gaat?
Sickboy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 21:27   #25
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Leuk idee, maar niet efficiënt. Zoals steeds: zolang je die maatregelen niet op grotere schaal kan toepassen blijven de bedrijven ingedekt door de gulden concurrentieregel: "wij moeten klootzakken zijn, want de anderen zijn het ook en als we niet meedoen dan gaan we dood".

Laatst gewijzigd door Goldband : 16 november 2007 om 21:28.
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 21:33   #26
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk moeten zij nu overheidssteun krijgen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 16 november 2007, 21:34   #27
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Genoegzaam bekend.Maar hoe organiseer je een maatschappij zonder?Of hoe reorganiseer je een maatschappij zonder?
Ondoenbaar.Noem me 1 land dat zo werkt...?Of leg me kort uit hoe het zou werken?
'Leg me kort eens een totaal alternatief systeem uit'.
Samenwerking als kern van een samenleving. Daar zou het op neerkomen. Commun's, zo je wilt. Maar dan toch echt wel vrijwillig.

Citaat:
Verduidelijk...?

En weten waar het over gaat?Heb je al belastingen betaald?Op arbeid?Op vermogen?Als je dat nog niet hebt gedaan,hoe kun je dan weten waar het over gaat?
Ik heb al belastingen betaald, ja. Op arbeid. Morgen werk ik zelfs aan een loon, waarvan ik zelf slechts 40% krijg, wat mijn werkgever betaald. Dus dat is het probleem niet.
Oud 16 november 2007, 22:11   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In China zijn de bedrijven naar ik meende verplicht iets rondom de 30% te investeren in groei. Ik dacht dat de belastingen ook iets in die aard was of minder.
De rest mogen ze daar houden.
Lijkt me een simpele en effectieve formule.

Ik kan wat mis zijn met cijfers, maar het is min of meer in die richting.
Wat de explosieve groei ginder wel zal bevestigen denk ik.
Oud 16 november 2007, 22:23   #29
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Als dit klootjesvolk van een Vlamingen nu eens evenveel brains hadden dan populisten, en de bedrijven zouden hier ook harder kunnen groeien en meer jobs creeren voor iedereen.

Maar de overheid heeft hier ook schuld aan.

Neem nu de kernuitstap als voorbeeld. Ik kan het aantal jobs niet meer vatten die verloren zijn gegaan in de kempen alleen al omdat R&D verscheept wordt naar Polen. Ik heb alvast met eigen ogen gezien de draken van centra die ze neergepland hebben daar. De redenering erachter is vrij simpel hoor, wie wil er investeren in een land dat over enkele jaren de kerncentrales dicht wil doen?

De nieuwe kernreactor van Suez, oorspronkelijk bedoelt voor Belgie (en dat zijn duizenden jobs, rechtstreeks en onrechtstreeks, en voor iedereen) zal hier NIET komen, maar is nu gepland voor nederland, die met alle plezier de werkgelegenheid ziet komen.
Oud 16 november 2007, 23:04   #30
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Natuurlijk moeten zij nu overheidssteun krijgen.
Dat is net het punt. Wat maakt jouw kapitalisme verschillend van deze nu? We hebben al verschillende vormen van kapitalisme kunnen opmerken gedurende de geschiedenis, met oa. het keynesianisme, klassiek liberalisme, neoliberalisme, etc... en allemaal toonde het dezelfde mechanismen en processen. Wij moeten geloof hebben in het libertarisme dat deze vorm wel een kapitalisme in gerechtvaardigde vorm kan voortbrengen. Ik geloof er alvast niet in. Misschien was ik wel libertariër in een ander economisch systeem, maar alvast niet in het kapitalistische tijdperk.
Oud 16 november 2007, 23:11   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Fonske den boer uit Zulte zal dat wel bedoeld hebben voor het Marsjal-plan van de Walen.
Want , zo dacht ik zo even, er zijn niet echt zoveel werklozen meer in Vlaanderen. En als ze er zijn, dan zijn het niet zo direkt werklozen die een ekspansief bedrijf nodig heeft.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 23:14   #32
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Fonske den boer uit Zulte zal dat wel bedoeld hebben voor het Marsjal-plan van de Walen.
Want , zo dacht ik zo even, er zijn niet echt zoveel werklozen meer in Vlaanderen. En als ze er zijn, dan zijn het niet zo direkt werklozen die een ekspansief bedrijf nodig heeft.
Er zijn ongeveer 25% werklozen in Vlaanderen. Ik vind dat toch redelijk veel.

Laatst gewijzigd door C2C : 16 november 2007 om 23:14.
Oud 16 november 2007, 23:19   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ja ???
En 50 prosent in Wallonië zeker???
En 75 prosent in Brussel waarschijnlijk ????
Seffens ben ik den enigste die in Vlaanderen nog werkt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 23:25   #34
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja ???
En 50 prosent in Wallonië zeker???
En 75 prosent in Brussel waarschijnlijk ????
Seffens ben ik den enigste die in Vlaanderen nog werkt.
Pas op, we spreken over werk hé, niet over slavernij. Iemand die drie "jobkes" moet bijeenscharrelen om rond te komen - al (1) kuisend, (2) hamburger flippend en (3) lopenden-bandwerkend-, die "werkt" niet hé. Die slaaft.

Het gaat dus om volwaardig werk. Niet om uitbuiting en tirannieke onderwerping.

Als ge dat optelt komt ge heel gemakkelijk aan 25% werklozen. Waarschijnlijk meer. En dat komt omdat bedrijven niet investeren in opleiding en bijscholing, wat nochtans hun verdomde plicht is.

Laatst gewijzigd door C2C : 16 november 2007 om 23:26.
Oud 16 november 2007, 23:50   #35
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Pas op, we spreken over werk hé, niet over slavernij. Iemand die drie "jobkes" moet bijeenscharrelen om rond te komen - al (1) kuisend, (2) hamburger flippend en (3) lopenden-bandwerkend-, die "werkt" niet hé. Die slaaft.

Het gaat dus om volwaardig werk. Niet om uitbuiting en tirannieke onderwerping.

Als ge dat optelt komt ge heel gemakkelijk aan 25% werklozen. Waarschijnlijk meer. En dat komt omdat bedrijven niet investeren in opleiding en bijscholing, wat nochtans hun verdomde plicht is.
zeg sjarel, als ik het goed begrijp ga jij mijn geflipte hamburger buiten de wet stellen. Over mijn dood lijk ja.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 23:51   #36
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
zolang gij voor 4 werkt kan ik me nog eens omdraaien in mijne nest.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 23:57   #37
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:

Tiens, ik dacht dat dat mens inmiddels minstens baron was.
Niet dat het in zijn geval veel verschil maakt.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 00:10   #38
Babylonia
Parlementslid

Standaard

En ondertussen heeft Jean Luk Dehaene met zijn zitje bij Inbew weer 3 miljoen euro aan premie binnengesleept
Geslepen he?
Zouden de schaarse werknemers die in dat grote geautomatiseerde bedrijf werken om hun menig gevraagd zijn?
Tja modern times ....
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 00:14   #39
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is net het punt. Wat maakt jouw kapitalisme verschillend van deze nu? We hebben al verschillende vormen van kapitalisme kunnen opmerken gedurende de geschiedenis, met oa. het keynesianisme, klassiek liberalisme, neoliberalisme, etc... en allemaal toonde het dezelfde mechanismen en processen. Wij moeten geloof hebben in het libertarisme dat deze vorm wel een kapitalisme in gerechtvaardigde vorm kan voortbrengen. Ik geloof er alvast niet in. Misschien was ik wel libertariër in een ander economisch systeem, maar alvast niet in het kapitalistische tijdperk.
Jij gaat toch eens moeten stoppen met uitspraken doen over 'het' liberalisme.
Oud 17 november 2007, 00:20   #40
Praetorian

Standaard

Citaat:
Jij gaat toch eens moeten stoppen met uitspraken doen over 'het' liberalisme.
Ik zei "jouw" liberalisme, "jouw" ideale projectie. Er is geen reden op aarde om te veronderstellen dat jouw liberalisme enigzins andere wegen zou openleggen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be