![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Of is het gewoon dat stukje in het frans dat jou stoort? ![]()
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 17 november 2007 om 14:52. |
||
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"an sich" nog geen democratie is - respect voor een minderheid is ook nodig ! Het credo van RW-FDF en andere franstaligen is dat ze een verdrukte minderheid zouden zijn in de "rand" - maar ze buiten hun toevallig numerieke meerderheid op onbeschaamde wijze (tegen de bestaande wetten in) uit in die gemeenten waar ze toevallig een meerderheid hebben. Hoe zouden ze willen genieten van een "beschermd gerespecteerd minderheidsstatuut" indien ze er duidelijk blijk van geven dat ze steeds altijd en overal elke niet-franstalige minderheid het in een democratisch bestel noodzakelijke respect zullen weigeren ? Het argument dat er op deze planeet mer franstaligen rondlopen dan nederlandstaligen snijdt geen hout : zelfs de engelstaligen halen de 1,4 miljard chineestaligen niet.. Er zijn duizenden talen en culturen : moeten die allemaal uitsterven, geslachtofferd worden aan de pretenties van verwrongen imperialistische geesten ?
![]() |
#26 |
Burgemeester
|
![]() geloven jullie dat, dat de franstaligen hun boeltje verkopen, en verhuizen, ik zou het wensen, maar geloof er geen snars van.
ze wonen prinsheerlijk, en krijgen alle faciliteiten, en voor de rest trekken ze naar Brussel, dat is gewoon stemming maken tegen de vlamingen, meer niet. straks krijg ik nog tranen in mijn ogen, ocharme die franstaligen |
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#29 |
Burgemeester
|
![]() kan de Vlaamse regering geen wet maken dat dat wel gaat ? ik weet het niet maar een oplossing zou het wel kunnen zijn,
we zijn nu toch al het schurftige schaap, een beetje meer of min kan de zaak dan niet meer maken |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlaamse regering kan dit niet eenzijdig beslissen. De indeling van gemeenten is federale materie.
|
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Burgeroorlog op komst af wat bedoel je nu met 'YES'
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal het je zeggen. Niet één!
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grondwet en taalwetten, bijzondere meerderheden (twee derden, en de helft in iedere taalgroep ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Altijd beter dan eigen volk buitenpesten en dan de grond claimen he.
#36 |
Burgemeester
|
![]() dat was ik een ogenblik allemaal vergeten, wat hebben we in feite nog maar weinig bevoegdheden, he, als je het allemaal bekijkt.
bijzondere meerderheden tweederde meerderheden, enz is ons allemaal al op een ogenblik door de strot geduwd, en nu zou er nog van alles bijkomen, te veel is trop, en trop is teveel, zei VDB in een vorig leven |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En met of zonder Brusselse rand
![]() Want zo als de Gucht zij in Nederland,Brussel is verweven als een wespenest tussen Vlamingen en Walen,hoe denk je dat op te lossen voor Uw ONafhankelijk Vlaanderen ![]()
#39 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() tenzij er dan ook faciliteiten komen in die hoofdgemeente, dat zouden de Franstaligen wel niet erg vinden.
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat we die keuze gerust aan de Brusselaars kunnen overlaten.....nadat we alle transfers stopten.