![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Hij eiste onthouding in functie van het wegvallen van verlangens, omdat verlangens en verwachtingen lijden tot gevolg hebben. In het geval van leken word dit lijden beperkt door te oefenen in onthechting, zodat het verlies van een partner niet zo zwaar valt.
กรุงเทพมหานคร อมรรัตนโกสินทร์ มหินทรายุธยามหาดิลก ภพนพรัตน์ ราชธานีบุรีรมย์ อุดมราชนิเวศน์ มหาสถาน อมรพิมาน อวตารสถิต สักกะทัตติยะ วิษณุกรรมประสิทธิ์ Laatst gewijzigd door Pies Descalzos : 20 november 2007 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bid voor mij |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het zelfbeschikkingsrecht houdt het recht in zich bij een bepaalde groep al dan niet aan te sluiten. Wanneer de regelgeving binnen die groep je niet (langer) aanstaat, dan garandeert je zelfbeschikkingsrecht je dat je die groep verlaat, zodat diens regels niet langer op je van toepassing zijn. Tenslotte word je niet als christen of katholiek gebóren he. Laat duidelijk zijn dat dit een keuze is. Vroeger was die keuze niet zo vanzelfsprekend, maar vandaag des te méér, me dunkt. Ook dat je gedoopt bent is géén garantie op het waarnemen van een christelijk engagement. Ouders laten hun zuigelingen dopen opdat hij zou opgroeien tot een goed christen, en niet omdat hij door dat doopsel christen wordt. Je christelijke "carrière" houdt echt méér in dan je doopsel hoor. Bij je vormsel mag je die doopgelofte zélf herhalen - al betwijfel ook ik of een 12-jarige daarvoor al rijp is. Uiteindelijk is dat ook van ondergeschikt belang, want het is je christelijke engagement, elke dag opnieuw, dat je tot christen maakt, veel méér nog dan een sacrament waarvan de betekenis je grotendeels ontgaat. Dus kort samengevat: de Kerk biedt een kader waarin seks wordt voorbehouden aan gehuwde partners, en dit als één van de middelen om hun wederzijdse liefde tegenover mekaar te uiten. (De Kerk onderschrijft niét dat seks noodzakelijkerwijze tot kinderen moet leiden, op voorwaarde dat - in geval de geslachtsdaad bedreven wordt - betrokkenen zich beperken tot natuurlijke middelen van anticonceptie, zoals coïtus interruptus bvb.) Wie zich in dit kader niet kan terugvinden, wordt door de Kerk het zelfbeschikkingsrecht niet betwist zich uit de groep terug te trekken, zodat hij zich aan dit kader niets meer hoeft te laten gelegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar zelfbeschikkingsrecht houdt absoluut niét in dat je een groep, waarvan je deel uitmaakt, gaat opzadelen met jouw eigen normen en waarden, zonder rekening te houden met die van anderen. Wanneer je je niet meer in de gemeenschappelijke normen en waarden binnen die groep kan terugvinden, dan behou je je nog steeds het recht voor je van die groep te distantiëren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 |
Vreemdeling
|
![]() Een mens heeft geen rechten, want wij hebben er nog niet eens voor gekozen om te bestaan. U bent wel vrij om te doen wat u wil. Of de keuze die u daarbij maakt, goed is, hangt niet van godsdiensten of wetten af, maar van de betekenis van ons bestaan (die eventueel wel door godsdiensten of wetten kan weergegeven worden).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar misschien is Maf goed verlicht??? Laatst gewijzigd door eno2 : 20 november 2007 om 15:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() In onze maatschappij hebben wij wel degelijk rechten, of we daar nu voor kiezen of niet, we hebben ze.
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
We hebben zelfs het recht om van onze rechten af te zien, het recht om van onze rechten af te zien incluis... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Vreemdeling
|
![]() Die rechten zijn eigenlijk beperking van vrijheid. Bijvoorbeeld: het recht op leven. Wat wil dat zeggen? Dat je niemand mag doden. Leven doe je sowieso al. Wat nog. Het recht op onderwijs. Dat wil zeggen dat niemand mij mag hinderen als ik lessen ga volgen. Studeren kan ik ook uit eigen vrije beweging. Daar heb ik geen recht voor nodig. Seks mag vanaf X jaar oud. Seks hebben met iemand kan ik sowieso ook zonder zo'n wet of recht. Recht zorgt ervoor dat ik niet gestraft wordt door de maatschappij, als het ware dat de maatschappij mij de gunst verleent dat ik vrij mag zijn. Maar vrij om te doen wat ik wil ben ik sowieso al.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het recht op onderwijs is er voor kinderen die om maatschappelijke of familiale redenen ervan weerhouden worden om onderwijs te volgen. Het recht op seks ken ik niet...
![]() |
![]() |
#33 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() En kinderen, mogen die dan geen "doktertje" meer spelen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Burgemeester
|
![]() Ja maar ik bedoel staat het recht op seks ook in de rechten van de mens of niet?
![]() |
#36 |
Vreemdeling
|
![]() Ik denk van niet. Maar voor mijn redenering was dat bijkomstig. Mensenrechten gelden op grotere schaal dan landelijke rechten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Enkel gelovigen zijn mensen van goede wil? 'Goede' mensen zitten altijd vooraan in de kerk? Laat mij u zeggen, proefondervindelijk getest blijkt dat NIET te kloppen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Raar kijken zal men doen, net zoals men nu naar sommige rituelen ook raar kijkt. Maar u bent dan niet meer 'verkeerd' of 'goed' bezig dan iedereen anders op deze aardkloot. Dans rond een altaar, of rond een boom, sla jezelf met zwepen, of steek je eigen oog uit, er zal niet veel veranderen. Dus, waarom zou u gaan bidden voor iemand anders? Na eeuwen proefondervindelijk te moeten vaststellen dat er geen antwoord komt van de entiteit die iedereen 'god' noemt, zal ook u biden geen verschil maken. Is het dan niet beter om in geval van mr Janssens trachten ECHT te helpen, door bvb praten, hulp bij de kinderen, het huishoudelijk werk etc. Is het niet beter om in geval van mr. Peeters zijn blikveld te focussen op het probleem : namelijk het open en bloot losbandig sexueel leven voor ogen van zijn kinderen, mss zelfs therapie, of een weg zoeken, tonen waarmee hij zijn blijkbaar grote lust op sexueel gebied op een kindvriendelijke manier kan oplossen? DAN zou er effectief een verschil gemaakt zijn... of getracht zijn te bekomen... Wat hoopt u en zovele anderen te bereiken met bidden voor zulke mensen? Dat god uit zijn troon of bed komt :'Ah, weer een oproep van een der mijnen om iemand op het rechte(re) pad te helpen', springt in zijn vliegende wolk met v12 turbo en komt de zaken even rechtzetten? Of dat jezus in de kerk waarin u het gebed voert even de nagels uit zijn handen en voeten trekt en even met de trein en bus naar 'het probleemgeval' thuis een klapke gaat doen? Wie toont er met dat bidden dan eigenlijk goed wil... diegene die gaat bidden natuurlijk, want die WIL goed doen, maar DOET het uiteindelijk niet, hij wilt het enkel.... Tis een beetje zoals de reclame toen zei : 't'zijn diegene die er het meeste over spreken (over goed doen en ervoor bidden) , die er uiteindelijk het minste van eten ( effectief DOEN, kan ook niet, bezig met bidden).... Laatst gewijzigd door Zyp : 21 november 2007 om 08:21. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |