![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() doe zoals ondergetekende:
Eet geen vis of andere "zeevruchten" tenzij onder extreme dwang! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bij mij gaat het wat eenvoudiger, gewoon wat cocktailsaus erbij en ik smikkel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook kan kweekzalm paren met wilde zalm waardoor er een hybride ontstaat en de echte wilde zalm uiteindelijk verdwijnt. Kweekzalm is genetisch gezien ook minder goed bestand tegen ziektes en parasieten dan wilde zalm, dus als kweekzalm met wilde zalm paart, zullen die hybriden ook genetisch zwakker zijn. Moeilijke materie, maar men moet wat. In de toekomst zal de steeds verder groeiende wereldbevolking op één of andere manier toch aan de dagelijkse dosis eiwitten moeten komen en wat er op vaste wal wordt geproduceerd, bereikt allengs het maximaal haalbare, dus zal men toch richting 'zeeboerderijen' moeten gaan kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk je bij je aankoop van vis dan ook of hij voldoet aan de wettelijk opgelegde minimum afmetingen? Als wij als sportvisser betrapt worden op 1 visje dat te klein is krijg je een fikse boete,maar massaal ondermaatse vis in de winkels verkopen doen ze wel terwijl de overheid een oogje dicht knijpt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Ik denk dat het aan de voeding ligt; ik veronderstel, meest slacht-afvallen.
![]() |
#27 |
|
![]() Ik heb zo'n vermoeden dat die herkomst hoegenaamd niet controleerbaar is.
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Wat men vooral moet verbieden is die monsterachtige Japanse vissersboten, echte drijvende vis-fabrieken, die hebben sleepnetten van kilometers lang, en schrapen gewoon heel de zeebodem af. Al wat beweegt in het water blijft erin hangen en gaat kapot. Zij doen de tri, en smijten al wat hun niet interresseert terug overboord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() [quote=willem1940NLD;3530240]Drastisch, maar lijkt mij wel effectief. Misschien echter moeilijk toepasbaar in de relatief ondiepe Noordzee met veel opschuivende grondmassa en zich verplaatsende ondiepten; de wrakken zullen zich wellicht op een paar plaatsen gaan concentreren.[/QUOTE]
Als dat gebeurt, zal ook de vis zich daar concentreren. Maar hij zal veilig zitten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() [quote=sfinx666;3530248]
Citaat:
Bekende plekken met wrakken zijn bij hengelsporters zeer in trek. Het lijkt mij echter de vraag of we werkelijk grote wrakken-velden in de Noordzee kunnen creëren zonder gevaar voor de nuttige en nodige scheepvaart. http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...issen&where=nl
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 27 juni 2008 om 00:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() [quote=willem1940NLD;3530262]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() [quote=willem1940NLD;3530262]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() [quote=sfinx666;3530283]
Citaat:
De natuurlijke zandverplaatsingen voor onze kust lijken mij nogal ingewikkeld, hele stukken strand en duin verdwijnen soms zomaar.
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() [quote=willem1940NLD;3530292]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
![]() [quote=sfinx666;3530433]
Citaat:
Enige voorbeelden van grote natuurkrachten zijn waarneembaar aan Zeeweringen en Wadden, die moeilijk intact en op hun plaats te houden zijn; (on)diepten en stroom/vaar-geulen verplaatsen zich spontaan. Vlak ook de Scheldemond/Zeeland niet uit. Wij zullen dit moeten overlaten aan Techneuten. http://nl.wikipedia.org/wiki/Noordzee Citaat:
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 27 juni 2008 om 14:45. |
||
![]() |
![]() |