![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Misschien kunnen we dit combineren met de topics over fokprogramma's voor rasechte mensen, dat we de halve wilden hier laten verhongeren ofzo.
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Doe u niet dommer voor als u bent, ik denk wel dat u begrijpt wat ik bedoel. Het is van niet willen, hé? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
en ook dit punt 6. Het overgrote deel van hen heeft enkel een Belgische identiteitskaart, zelfs al zou je ze terugsturen naar Marokko of Algerije, die landen nemen ze gewoon niet aan. Het zijn Belgische staatsburgers!
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Verder brengt u de economie om zeep, jaagt u investeerders het land uit, introduceert u een sovjet-landbouwsysteem én bouwt u een nieuwe Berlijnse muur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door forumspook : 21 november 2007 om 19:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Hoe beschouwt u mijn politiek programma? Eerder links of eerder rechts? En waarom?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nr 6 is extreem rechts.
![]() |
![]() |
#30 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar wat nummer 6 betreft: inplaats van dat extreem rechts te noemen, is het niet eerder een maatregel van gezond verstand, iets absoluut broodnodig voor onze eigen overlevingskansen mogelijk te maken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() ja, dat dacht ik al. Maar maak u geen ilussie's, enkel de allerhoogst onvermijdelijke vermenging, van de mensen die men echt niet meer kan buiten werken
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De economie om zeep brengen, waarom? Omdat ik er voor pleit om de grote bedrijven, die een monopolie hebben, te nationaliseren? Als je langs de andere kant de kleine bedrijven belastingsvrij maakt, of hen verregaande faciliteiten geeft in het begin van hun oprichting, krijg je net het tegenovergestelde: een dynamische samenleving, waarin werklozen zich in de zelfstandigheid durven begeven. Vandaag word de kleinhandel kapot gemaakt door enkele grote bedrijven, die als ze de handen in elkaar slaan, een wereld -monopolie hebben, en dus in feite over de hele planeet de lakens uitdelen, met oorlogen en hongersnood inkluis. Niks complot theorieën daaraan, gewoon harde werkelijkheid. En een soviet landbouwsysteem? Waarom? Omdat ik zeg dat het uit den boze is om al ons voedsel te importeren? Als je van iemand anders afhangt voor je voedsel, ben je je vrijheid kwijt. Is het al niet genoeg dat we olie moeten kopen/importeren, straks ook nog je boterhammen? In Europa zijn er minder en minder landbouwers, dit terwijl er meer en meer zouden moeten zijn. Waar is het goed voor dat iedereen naar de stad komt wonen, vooral als er daar toch geen werk genoeg is. Oost Duitsland loopt leeg, sommige steden daar zijn vrijwel verlaten, heelder dorpen uitgestorven. In Frankrijk is het hele centrum aan het leeglopen.Want de boeren kunnen daar hun brood niet meer verdienen, ze leggen de sleutel onder het mattekke en ciao, bye bye, weg ermee, naar de stad, of naar de kust. En dan maar al ons fruit en groenten in de Magreb gaan kopen, waar ze er tonnen pesticides en insecticides opkappen, of in China, waar het nog erger is... Nee, echt, we zijn slecht bezig, en mijn programma zonder boe of ba afdoen als totalitair getuigt van grote naïviteit, en hokjesdenkerij... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Forumspook, wij gaan eens moeten samen een pint gaan pakken jong.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||||
|
![]() Citaat:
'Men kan er nu eenmaal niet naast zien' is geen argument. Daarbij wijst u niet alleen het kapitalisme als zondebok aan maar vooral de 'hebzuchtige, machtwellustige grijpgrage poten' van de internationale bankiers zoals, raad eens wie?, de Rothschilds... U heeft daar ook al een gewelddadige oplossing voor gevonden. Ik weet niet eens waar te beginnen om aan te duiden waarom deze uitgangspunten niet deugen. Ik zou kunnen beginnen over internationale markt, over de werking van de globale economie, over de bewezen onzinnigheid van de door u gehanteerde complot-theorie, over het feit dat u daarin blindelings en kritiekloos de meest verderfelijke regimes nababbelt en over de ethische bezwaren tegen geweld maar het wordt zo'n lang verhaal op die manier en ik heb het idee dat u dat toch achteloos terzijde schuift. Die bevolkingsgroep, tsja. U kent mensen met eenzelfde achtergrond dezelfde karaktertrekken en hetzelfde gedrag toe, zonder onderscheid te maken per individu. Dat is om te beginnen al een domme stellingname. Daarbij wilt u ten aanzien van die groep maatregelen treffen die zowel misdadig als onrechtvaardig zijn. Dan heb ik het nog niet eens over de discussie over de noodzakelijkheid van de aanwezigheid van een bepaalde hoeveelheid arbeidskrachten. Maar eigenlijk is het gewoon te 'makkelijk': 'Het zijn de bankiers en de vreemdelingen en als we die hebben verwijderd is alles opgelost.' Maar hoe groot zal uw kater zijn als blijkt dat daarmee de problemen helemaal niet zijn opgelost? Integendeel zelfs. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder hoef ik u natuurlijk niet uit te leggen dat, alleen al op ideologische basis, ik uw partij niet zie zitten. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Al mag het in theorie nog extreem links zijn, als de maatschappij er een extreem rechts etiket heeft opgeplakt wordt het zo aanzien, en zal je ook de gevolgen van het etiket van de maatschappij dragen, niet van het etiket dat het echt zou zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Schoon meiske overigens, en goed geschilderd. Allemaal typisch Europeaans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat ik die mensen niet individu per individu beoordeel komt omdat de tijd dringt,en er steeds meer en lastiger zijn en komen. Het gaat dus zoals in het gezegde , waar de goeden het met de slechten bekopen.Ze riskeren trouwens niets, ik had het nergens over uitroeien, zoals zekere regime's gedaan hebben in het verleden, maar enkel van terug naar huis sturen. Niks aan de hand dus, dat als "onmenselijk" zou kunnen bestempelt worden. Leren nuanceren, "hertog" ![]() Dat nationalisereringen investeerders weg jagen is enkel in het begin zo, als ze zien dat ze met een stabiel regime te doen hebben, komen die direkt terug. Geld is geld.Vergeet trouwens de oplossingen niet die ik voorstelde om Kapitalisten naar ons pijpen te laten dansen ![]() Dat zal wel genoeg opbrengen voor gratis gezondheidszorg en onderwijs te organiseren. Dat is trouwens een investering , en geen verloren geld. gratis gezondheidszorg betekent dat mensen minder ziek zullen worden, wat minder uitgaven voor de ziekenkas betekent. En gratis en verplicht onderwijs dat men de talenten van de kinderen opspoort van in den beginne dat ze school lopen, ze in de richting drijft waar ze aanleg voor hebben, en dat maakt dan dat er minder werkelozen zijn later. Mijn systeem hoeft ook niet toalitair te zijn, ik zou integendeel een grote plaats laten aan het persoonlijk initiatief, vooral op het gebied van kleinhandel en ambachten, dingen die de Groot Handel, in handen der Kapitalisten, de Mammouth's van de globalisering, de multinationals allerhande, definitief aan het kapot maken zijn. Niks te maken dus met een totalitair regime. Laatst gewijzigd door forumspook : 22 november 2007 om 06:48. |
|
![]() |
![]() |