![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat lijkt het meest aangewezen? | |||
Twee vliegen in één klap slaan |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Méér vliegen in één klap slaan |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,88% |
Langer werken voor minder loon |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Harder werken voor minder loon |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
werklozen laten werken voor minder loon |
![]() ![]() ![]() |
3 | 17,65% |
verplichte tewerkstelling voor minder loon |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,88% |
verplichte vrijwilligersarbeid voor geen loon |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
niet of nooit meer werken naar keus |
![]() ![]() ![]() |
3 | 17,65% |
intermitterend werken naar keus |
![]() ![]() ![]() |
6 | 35,29% |
iedereen op prepensioen op vijftig |
![]() ![]() ![]() |
6 | 35,29% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Dat moogt u al direkt vergeten: zonder mij, danku. De enige manier om deze dikke zever te verklaren is waarschijnlijk dat u zelf mensen tewerk stelt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs niet voor 1 uur. Ik maak me al lang geen illusies meer. En dat kan jij best ook niet meer doen, want werkvolk is een noodzakelijk kwaad waar we dringend vanaf willen. Dus klap maar in de handjes. De economie bij ons ligt toch op sterven. Moest het u nog niet opgevallen zijn dan moet u maar de kranten eens volgen de komende tijd. Binnenkort 0 uur werk voor de meesten. En geen dop meer ook. Dan zal je wel een ander verhaal horen. Dan zullen ze zelfs 100 uur willen werken voor de helft van het geld van nu. Wedden?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 22 juni 2008 om 00:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Hij zal het pas geloven op de moment dat zijn broekspijpen onder zijn knieën zijn gegroeid...
en dat zal nog wel een tijdje duren... |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Een belachelijk antwoord van u, maar bent u nog wel in staat om dit te beseffen ? Hersenverkalking zou een verklaring kunnen zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Praat voor de vaak, er is geld genoeg. Spijtig genoeg slecht verdeeld. En gierige , schraapzuchtige mensen zijn er te veel. Echt degoutant vind ik dat... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja..degoutant is zien dat alles verloren aan het gaan is. Maar goed mij moet je niet geloven. Als je het zo goed weet dan staat u niks nog in de weg een ferm bedrijf te beginnen en uw ideeën in de praktijk te brengen. Met een onfeilbaar zaken plan zullen de banken in de rij staan om u de nodige kredieten te verstrekken.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 22 juni 2008 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De banken moeten uiteraard niet weten van plannen zoals ik ze hier uit de doeken deed. Mijn pijlen zijn ook niet gericht tegen kleine bedrijfsleiders die niet meer weten hoe ze zich uit de nesten moeten werken. Maar uw gasten 55 �* 60 uur laten werken, en dit zonder loonsverhoging ?!!! "Met alle Chinezen, maar niet met den deze ! ". Want daar zit het hem: inplaats van dat onze Eurocraten druk uitoefenen op bvb China, om zijn lonen te verhogen, kwestie van de kapitaalvlucht van hier naar ginder te stoppen, stellen mannen zoals u voor om de lonen hier naar omlaag te trekken, om competitiever te worden tegen deze Laag-Loon landen. De arbeiders hebben lang genoeg moeten vechten, om enige basis-rechten te verkrijgen hier. Reken niet op mij om dat allemaal maar gewoon naast mij neer te leggen, juist om uw zaak draaiende te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De optie: iedereen staat zelf in voor zijn loon, ontbreekt trouwens. Wil je werken, dan heb je een loon, wil je dat niet dan heb je het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat als u met uw "hard werken" 5 miljoen euros bijééngeschraapt hebt, dat meer dan genoeg is om een rustig pensioen door te brengen, en nog wat geld achter te laten om eventueel uw kinderen af te laten studeren, en in het zadel te helpen. Want iemand die bvb 10 miljard euros bezit, die heeft die enkel bijéén kunnen krijgen door op andermans tijd en moeite aanspraak te maken. Het is dus normaal dat die "andere mannen" een stuk van de koek krijgen. Laatst gewijzigd door sfinx666 : 22 juni 2008 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wat ik wel graag zou weten is in welke positie u nu juist zit ? Behoort u tot het gepeupel dat volgens u " langer, harder en voor minder geld " moet werken, of maakt u deel uit van de bevoordeelde klasse, door wie de arbeiders uitgebuit worden ? Laatst gewijzigd door sfinx666 : 22 juni 2008 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Allee, ik wil vriendelijk zijn, ik maak een uitzondering voor de winnaars van de Lotto ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Dit afschuwelijk economisch systeem staat in ieder geval op instorten, een reus op lemen poten...Binnenkort zouden u wel eens de geneugten van de bedelstaf kunnen wachten ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Dit afschuwelijk economisch systeem staat in ieder geval op instorten, een reus op lemen poten...Binnenkort zouden u wel eens de geneugten van de bedelstaf kunnen wachten ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Enneuh.......als iedereen dan doodmoe is van het vele werk,zal iedereen ook te moe zijn om aan "vrijetijdsconsumptie" te doen,zelfs maar eens te genieten van het leven....zeer snel zal dan blijken hoe afhankelijk onze industrie(of wat daarvan eigenlijk nog over is) wel is van de produktie van feitelijk "nutteloze" voorwerpen.... gelukkig beseffen onze industrielen,werknemersvertegenwoordigers en politici nog dat er een soort balans moet gezocht worden,en dat je balansen slechts geleidelijk moet verschuiven op straffe van systeembreuken! Laatst gewijzigd door kelt : 22 juni 2008 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |