![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Haat jij de Islam? | |||
Ja, 'tuurlijk! |
![]() ![]() ![]() |
10 | 25,00% |
Nee. |
![]() ![]() ![]() |
23 | 57,50% |
Weet ik niet/ andere mening |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,50% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() awel, het is geen potentiëel goed maatje van me
![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Ja, ik heb een bijzonder grondige hekel aan de islam in de hoedanigheid van totalitaire ideologie -want dat is het per slot van rekening- hetgeen overigens niet wil zeggen dat ik daarom persé alle moslims haat. Ik heb dus geen hekel aan moslims die zich in hun achterlijke zandbaklanden houden, maar ik wens onder geen beding in mijn eigen land geconfronteerd te worden met onaangepaste baardapen in soepjurken -tenzij als onderdeel van een freakshow op de kermis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 24 november 2007 om 01:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het eingste middel dat we daartoe hebben is dat hopelijk, en ik zeg wel hopelijk, die gelovigen dat op termijn zelf zullen inzien als ze een voorbeeld krijgen waarop ze dat kunnen reflecteren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
*maar daarom niet "blanker" Laatst gewijzigd door filosoof : 24 november 2007 om 01:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Zolang de islam in de moslimlanden haar lelijk ding doet, kan ik er mee leven. Maar gezien die draak hier haar lelijke kop begint op te steken, begin ik het wel te haten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() maar ik noem mezelf dan zo politiek correct om dat af te raden wat brengt het op ? net meer polarisatie ...net meer onbegrip en die gelovigen gaan nog sterker grijpen naar dat ene dat hun bindt... met name dat geloof... dat merk je nu al ( of althans zo wordt dat ons toch voorgeschoteld door goegemeente ) dat was niet echt de opzet, dacht ik tenzij je ze buitenbonjourd natuurlijk... Citaat:
Citaat:
als je ze nu ipv ethnisch ( dus als bevolkingsgroep ) te viseren nu eens zou gaan viseren op wat ze ( sommigen ) justitieel misdoen ? misschien kunnen we dat eens proberen ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mooi is ie niet ![]() Laatst gewijzigd door praha : 24 november 2007 om 02:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De vraag is kunstmatig en verkeerd gesteld.
Niet alles in de Islam is hatelijk! Het geloof in God bijvoorbeeld is iets wat ik met de Islam gemeenschappelijk heb. Maar hun visie over God stemt niet overeen met de God van de Liefde zoals Jezus predikte. Allah in de Islam heeft teveel negatieve eigenschappen, toorn, woede, jaloezie, tirannie enz... deze zijn in strijd met de tolerante, liefdevolle, allesvergevende God uit het christendom. Verder haat ik vooral de actuele politieke Islam, de Islam gedraagt zich niet enkel als een godsdienst maar als een soort politieke beweging met een militaire vleugel.
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Ik probeer van niets of niemand nog te haten. Volgens mij staan we voor een tijd waarin we meer en meer van het menselijk gedrag gaan kunnen verklaren en gaat religie na nog een paar ferme oprispingen (ze is spijtig genoeg terug in opmars) een stille dood sterven door dat ze verklaart zal worden. Ik stel mijn hoop dus in onderwijs en wetenschap en een socialere wereldeconomie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Haten? Niet echt, eerder een hekel aan. Geldt trouwens niet alleen voor de islam op zich, maar wel voor godsdiensten en religie tout court. Overblijfselen van de oudheid die anno 2007 geen nut meer hebben (voor zover ze die ooit gehad hebben). Het is en blijft een verknechting van het vrije denken.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 24 november 2007 om 11:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is nu net het nare aan die zogenaamde heilige boeken van de drie grote monotheistische godsdiensten. Je kunt om het even wat rechtvaardigen, van onbaatzuchtige naastenliefde tot regelrechte genocides. M.a.w. je komt niet echt geloofwaardig over in je verontwaardiging tegenover één specifieke godsdienst.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 24 november 2007 om 11:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() één leuk ding aan de islam moet ik nog ontdekken.
wel krijg ik daar weinig kans toe, moslim mensen worden maar niet mijn vrienden... ![]() ![]() Die vriendschap is dus niet doorgegaan. Haten? Neen. Ik probeer positief te blijven en positieve aspecten te ontdekken. Dat is me als moderne vrouw nog steeds niet gelukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik haat de islam niet, ik haat mensen die de islam gebruiken, misbruiken, voor hun eigen persoonlijke missie. Ik denk niet dat we bang moeten zijn van de islam op zich. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Eens kijken in de "Heilige Schrift", hé (Dat is toch christelijk?) http://www.statenvertaling.net/bijbel/nume/31.html Citaat:
OOps ![]() Maar voil�*: Het OT blijft geldig: http://www.statenvertaling.net/bijbel/matt/5.html Mat 5 Citaat:
In 't NL: http://www.statenvertaling.net/bijbel/1kor/11.html Vrouwenrechten Citaat:
Citaat:
Bloeddorst, moord en dood, volledige steden vernietigen Citaat:
Kindermishandeling en doodstraf: Citaat:
Citaat:
http://www.statenvertaling.net/bijbel/matt/19.html Citaat:
http://www.statenvertaling.net/bijbel/matt/25.html Mattheus 25, (Statenbijbel) Citaat:
Wat is het christendom toch achterlijk zeg... Moet er méér zijn? Vraag gerust. Ze moesten die bijbel uit handen van atheïsten houden ![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 24 november 2007 om 12:28. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() De met bloed doordrenkte, onderdrukkende uitbuitende en haatzaaiende mondiale religies haat ik als de pest.
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Nee, hoezo?
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat: