Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2007, 16:09   #21
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Een werkende arme als jij en dan ook nog een obsedeéke dat "werken de enige oplossing is voor de armoede".
Mensen vooruitzichten bieden met werk is in mijn ogen erg juist,maar in dit klote land wordt daar geen rekening mee gehouden van daar de enorme armoede die hier nog heerst,in de USA zou dit niet waar zijn,daar wordt werken beloond

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 28 december 2007 om 16:10.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 16:20   #22
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Mensen vooruitzichten bieden met werk is in mijn ogen erg juist,maar in dit klote land wordt daar geen rekening mee gehouden van daar de enorme armoede die hier nog heerst,in de USA zou dit niet waar zijn,daar wordt werken beloond
Ja dat zien we aan de credit crunch, waardoor anderhalf miljoen minder begoede gezinnen na hard werk hun huisje en dus hun alles kwijtgeraakt zijn.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 16:24   #23
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja dat zien we aan de credit crunch, waardoor anderhalf miljoen minder begoede gezinnen na hard werk hun huisje en dus hun alles kwijtgeraakt zijn.
Wat voor een kut antwoord is dat nu weer,ik zeg enkel dat die hard werkende kuisvrouw meer zou mogen hebben dan die luie werkloze die er zelf voor kiezen
Oud 28 december 2007, 16:25   #24
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat voor een kut antwoord is dat nu weer,ik zeg enkel dat die hard werkende kuisvrouw meer zou mogen hebben dan die luie werkloze die er zelf voor kiezen
Ga je weer beginnen met je stigmatiserend klotegezever, je lijkt wel een belastingsinspecteur.

Jij bent zo'n mannetje van het VB hé.
Welnu, op sociaal gebied zijn dat terroristen...

Laatst gewijzigd door eno2 : 28 december 2007 om 16:26.
Oud 28 december 2007, 16:28   #25
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga je weer beginnen met je klotezever, je lijkt wel een belastingsinspecteur.
Nee,ik zeg enkel dat een kuisvrouw het beter zou moeten hebben dan een arme die kiest voor de armoede ,maar in dit klote land kan dat niet
Oud 28 december 2007, 18:43   #26
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

Waarom zouden we onze maatschappij moeten inrichten naar een groepje armoezaaiers. Het zou beter zijn om ons te richten op de hardwerkende Vlaming (of andere nationalitieit) die ervoor zorgt dat wij in een van de rijkste gebieden in de wereld wonen en onze economie doet draaien.

Coekie
In your neighbourhood.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 19:24   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dienen armenindeks is voor niks nodig, en maakt de zaken alleen maar moeilijker.

Het minimumloon moet voldoende zijn om iemand uit de armoe te halen; het minimumloon kan genoeg stijgen met die gewone indeks. (maar ge moet wel goed weten wat die gewone indeks is, en daar is op dit forum al veel onwaarheid over uitgebraakt.)

De gezondheidsindeks is uitgevonden als een besparingsmaatregel. Zodra de staatschuld voldoende is afgebouwd, mag die gezondheidsindeks de vuilbak in (maar of dat ooit zal gebeuren ????).

De armoe moet aangepakt worden per soort of per oorzaak ervan.
vb: de alkoholieker (m/v), die zijn/haar huis al opgezopen heeft, moet ge geen verhoogd dopgeld of ziekenkas of minimumloon geven, tenzij ge de horeka wilt subsidiëren.
vb: de achtergelaten moeder met kinderen, waarvan papaatje zijn verantwoordelijkheid ontvlucht .... moet ge eens vragen aan eks-nimister VandemijnKlote of zijn fonds al marsjeert ...
vb: de brave mensen maar helaas met een erg laag IQ moeten ook anders begeleid worden, in plaats van aan hun lot overgelaten ...

Maar tegelijk moet er betere kontrol zijn op misbruik. Want misbruik werkt in de hand dat de sponsors (de gewone mensen) afhaken.
dus bijvoorbeeld: dat werkschuw tuig, zoals krakers, ... hard aanpakken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 09:33   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er is geld genoeg in omloop om iedereen een voldoende inkomen te garanderen, werkenden en niet werkenden.
Maar de staat pakt het allemaal.
Oud 29 december 2007, 10:14   #29
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
http://www.usccb.org/cchd/povertyusa/povfacts.shtml

Citaat:
The official poverty rate in 2005 (the most current year for which figures are available) was 12.6 percent. Total Americans below the official poverty thresholds numbered 37 million.
Since 2000, the number of poor Americans has grown by more than 6 million.
In 2005, the number of people living in extreme poverty, that is, with incomes below half the poverty line, remained the same at 15.6 million people. The number of Americans living in extreme poverty remains the highest level on record, since data first became available in 1975.*
Teveel "luie werklozen" in de USA??

Laatst gewijzigd door filosoof : 29 december 2007 om 10:22.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 11:21   #30
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Er is geld genoeg in omloop om iedereen een voldoende inkomen te garanderen, werkenden en niet werkenden.
Maar de staat pakt het allemaal.
In feite is dat "pakken" bedoeld om een zekere vorm van herverdeling op te houden, maw woorden een werkbare samenleving.
Maar van de werkende armen pakken onder de armoedegrens, dat is van
een cynisme dat ik onverbloemd financieel staatsterrorisme noem.
Daar moet zo spoedig mogelijk een eind aan komen -of gemaakt worden.
Oud 29 december 2007, 11:22   #31
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
The official poverty rate in 2005 (the most current year for which figures are available) was 12.6 percent. Total Americans below the official poverty thresholds numbered 37 million.
Since 2000, the number of poor Americans has grown by more than 6 million.
In 2005, the number of people living in extreme poverty, that is, with incomes below half the poverty line, remained the same at 15.6 million people. The number of Americans living in extreme poverty remains the highest level on record, since data first became available in 1975.*
Teveel "luie werklozen" in de USA??
Amaai, als je daar geen twee of drie jobs tegelijk doet, ben je "lui".

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 december 2007 om 11:22.
Oud 1 januari 2008, 12:15   #32
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Je zou ook kunnen gaan werken om geld te verdienen. Of is dit teveel gevraagd ?
Wie werkt heeft geld. Artsen moeten kunnen bepalen of iemand al dan niet kan werken. En de politiek heeft hun oordeel te aanvaarden of die artsen aan zinnig werk te zetten.
Wat zou trouwens de invloed zijn van de recente spaghettiprijs op de armenindex? Kan hier iemand rekenen?

Laatst gewijzigd door DannyS : 1 januari 2008 om 12:19.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 10:29   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Wie werkt heeft geld. Artsen moeten kunnen bepalen of iemand al dan niet kan werken. En de politiek heeft hun oordeel te aanvaarden of die artsen aan zinnig werk te zetten.
Wat zou trouwens de invloed zijn van de recente spaghettiprijs op de armenindex? Kan hier iemand rekenen?

Ik heb "ervaring" hiermee.
Niet voor mij persoonlijk. Op mijn bijna volledige loopbaan ben ik amper ziek geweest. Maar ik zie veel kollega's die schijnziek zijn. En ik kan je getuigen: de dokteurs halen ze er niet uit.
Het enige wat die dokteurs eruit halen, zijn af en toe mensen die geen plantrekkers zijn, dus echt ziek zijn, en die zetten ze terug aan het werk. Kompleet de verkeerde beslissingen af en toe dus.

Spijtig om zeggen, maar een mooi sosiaal sisteem van deftige vergoedingen voor zieken, zal nooit lukken, te wijten aan die plantrekkers.
Heel spijtig.
Heel heel spijtig. Maar de mens is inderdaad een opportunistisch beest: niet verlegen om afgrijselijk te profiteren ....
Welk politiek sisteem ook dat daar geen rekening mee houdt, zal onder spanning komen van de aan het sisteem bijdragende leden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 12:53   #34
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Ik bedoel dat de behandelende arts geen zeg meer heeft. Of je al dan niet een ziekteuitkering krijgt hangt niet af van plantrekkers, maar van de controlerende politieker die je medisch dossier niet eens leest. Pure corruptie, dus.
Oud 2 januari 2008, 13:49   #35
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar ik zie veel kollega's die schijnziek zijn.
Aan 25,28 € per dag? En hoe lang houden die dat vol?
Oud 2 januari 2008, 15:10   #36
Vrij Vlaanderen
Banneling

Vrij Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Armenindex?? wat een grap zeg! dat ze gaan werken en niet op de kap leven van de belastingbetalers!! Geen werk=geen geld punt aan de lijn!
Vrij Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 15:45   #37
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrij Vlaanderen Bekijk bericht
Armenindex?? wat een grap zeg! dat ze gaan werken en niet op de kap leven van de belastingbetalers!! Geen werk=geen geld punt aan de lijn!
De laatste verhoging van de laagste uitkeringen kost de belastingbetaler maar weinig. Met dat geld kun je niet eens een fatsoenlijk brug bouwen. De gewichtverdeling in de huidige korf is erop gericht dat wie meer dan 100 000,- € per jaar verdient geen welvaart moet inboeten. De anderen worden armer. Een indexaanpassing betekent voor een arme ongeveer een halve euro meer. Voor hun -alle leefloners samen! - is er slechts 35000 euro te verdelen.
2% van 100 000= 2000,- € per persoon!
Ter vergelijking: een oester kost 2 euro.

Laatst gewijzigd door DannyS : 2 januari 2008 om 16:04.
Oud 2 januari 2008, 16:43   #38
Babylonia
Parlementslid

Standaard

Jean Luc Dehaene krijgt 4 miljoen euro of wat was het ? jaarlijkse premie bij Inbev omdat hij in het bestuur zit.
4 000 000 euro
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 16:56   #39
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
Jean Luc Dehaene krijgt 4 miljoen euro of wat was het ? jaarlijkse premie bij Inbev omdat hij in het bestuur zit.
4 000 000 euro
Nog niet nuchter?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 17:15   #40
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrij Vlaanderen Bekijk bericht
Ik heb 35 jaar hard gewerkt , ben nu 60 jaar en werkloos .
" Geen werk = geen geld ? "
Rechts en Onafhankelijk Vlaanderen ? Nein Danke !
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be