![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen vooruitzichten bieden met werk is in mijn ogen erg juist,maar in dit klote land wordt daar geen rekening mee gehouden van daar de enorme armoede die hier nog heerst,in de USA zou dit niet waar zijn,daar wordt werken beloond
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 28 december 2007 om 16:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Ja dat zien we aan de credit crunch, waardoor anderhalf miljoen minder begoede gezinnen na hard werk hun huisje en dus hun alles kwijtgeraakt zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij bent zo'n mannetje van het VB hé. Welnu, op sociaal gebied zijn dat terroristen... Laatst gewijzigd door eno2 : 28 december 2007 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Waarom zouden we onze maatschappij moeten inrichten naar een groepje armoezaaiers. Het zou beter zijn om ons te richten op de hardwerkende Vlaming (of andere nationalitieit) die ervoor zorgt dat wij in een van de rijkste gebieden in de wereld wonen en onze economie doet draaien.
Coekie
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dienen armenindeks is voor niks nodig, en maakt de zaken alleen maar moeilijker.
Het minimumloon moet voldoende zijn om iemand uit de armoe te halen; het minimumloon kan genoeg stijgen met die gewone indeks. (maar ge moet wel goed weten wat die gewone indeks is, en daar is op dit forum al veel onwaarheid over uitgebraakt.) De gezondheidsindeks is uitgevonden als een besparingsmaatregel. Zodra de staatschuld voldoende is afgebouwd, mag die gezondheidsindeks de vuilbak in (maar of dat ooit zal gebeuren ????). De armoe moet aangepakt worden per soort of per oorzaak ervan. vb: de alkoholieker (m/v), die zijn/haar huis al opgezopen heeft, moet ge geen verhoogd dopgeld of ziekenkas of minimumloon geven, tenzij ge de horeka wilt subsidiëren. vb: de achtergelaten moeder met kinderen, waarvan papaatje zijn verantwoordelijkheid ontvlucht .... moet ge eens vragen aan eks-nimister VandemijnKlote of zijn fonds al marsjeert ... vb: de brave mensen maar helaas met een erg laag IQ moeten ook anders begeleid worden, in plaats van aan hun lot overgelaten ... Maar tegelijk moet er betere kontrol zijn op misbruik. Want misbruik werkt in de hand dat de sponsors (de gewone mensen) afhaken. dus bijvoorbeeld: dat werkschuw tuig, zoals krakers, ... hard aanpakken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is geld genoeg in omloop om iedereen een voldoende inkomen te garanderen, werkenden en niet werkenden.
Maar de staat pakt het allemaal.
![]() |
#29 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 29 december 2007 om 10:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar van de werkende armen pakken onder de armoedegrens, dat is van een cynisme dat ik onverbloemd financieel staatsterrorisme noem. Daar moet zo spoedig mogelijk een eind aan komen -of gemaakt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 29 december 2007 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat zou trouwens de invloed zijn van de recente spaghettiprijs op de armenindex? Kan hier iemand rekenen? Laatst gewijzigd door DannyS : 1 januari 2008 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb "ervaring" hiermee. Niet voor mij persoonlijk. Op mijn bijna volledige loopbaan ben ik amper ziek geweest. Maar ik zie veel kollega's die schijnziek zijn. En ik kan je getuigen: de dokteurs halen ze er niet uit. Het enige wat die dokteurs eruit halen, zijn af en toe mensen die geen plantrekkers zijn, dus echt ziek zijn, en die zetten ze terug aan het werk. Kompleet de verkeerde beslissingen af en toe dus. Spijtig om zeggen, maar een mooi sosiaal sisteem van deftige vergoedingen voor zieken, zal nooit lukken, te wijten aan die plantrekkers. Heel spijtig. Heel heel spijtig. Maar de mens is inderdaad een opportunistisch beest: niet verlegen om afgrijselijk te profiteren .... Welk politiek sisteem ook dat daar geen rekening mee houdt, zal onder spanning komen van de aan het sisteem bijdragende leden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik bedoel dat de behandelende arts geen zeg meer heeft. Of je al dan niet een ziekteuitkering krijgt hangt niet af van plantrekkers, maar van de controlerende politieker die je medisch dossier niet eens leest. Pure corruptie, dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Armenindex?? wat een grap zeg! dat ze gaan werken en niet op de kap leven van de belastingbetalers!! Geen werk=geen geld punt aan de lijn!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
2% van 100 000= 2000,- € per persoon! Ter vergelijking: een oester kost 2 euro. Laatst gewijzigd door DannyS : 2 januari 2008 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementslid
|
![]() Jean Luc Dehaene krijgt 4 miljoen euro of wat was het ? jaarlijkse premie bij Inbev omdat hij in het bestuur zit.
4 000 000 euro |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
" Geen werk = geen geld ? " Rechts en Onafhankelijk Vlaanderen ? Nein Danke !
![]() |