Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2007, 15:26   #21
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

0,88 promille, wat is dat? Twee, drie pinten? En Creyelman al eens bekeken? Volgens mij kan die mens gerust twaalf pinten binnengieten en nog steeds deftig rijden.

Los daarvan heeft hij de wet overtreden en moet hij de gevolgen dragen. Zo simpel is dat.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 15:29   #22
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Hij is een VB senator, die man moet toch IETS doen met al zijn vrije tijd.
Dat is zeer zeker, vooral om VB-senatoren niet uitgenodigd worden op de beroemde PS-drinkfestijnen in de koffiekamer van de Senaat

Laatst gewijzigd door garfield : 2 december 2007 om 15:29.
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 15:32   #23
Marlboro
Banneling

Standaard

Wat de man in zijn prive leven doet is zijn zaak,tis tenslotte ook geen burgemeester en/of premier.
Hij zal zijn straf wel krijgen net zoals iemand anders,klaar is kees.
Alsof vb'ers of andere niet eens wat teveel drinken en tja,wat is teveel?
Ik mag geen alcohol en ben zelfs na 2 pinten nog niet zat(drink ze wel tegen m'n zin uit dan maar was om eens te testen).
Dusja,iemand die 3 pinten heeft gedronken zou dronken zijn is nonsens natuurlijk.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 15:34   #24
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Dat is zeer zeker, vooral om VB-senatoren niet uitgenodigd worden op de beroemde PS-drinkfestijnen in de koffiekamer van de Senaat
In het Federale, het Waalse, het Brusselse, het Duitstalige en het Franstalige Parlement mag er tenminste nog alcohol genuttigd worden. In het Vlaamse Parlement is men daar mee gestopt na een incident. Ik geloof dat een Vlaams Volksvertegenwoordiger van het VB een aantal N-VA-leden aanviel. In het Vlaams Parlement moet er wel altijd eerst een incident zijn... Zo hebben ze pas zwarte stippen aangebracht op de glazen vloer in de zaal van de plenaire nadat er iemand onwel was geworden.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 2 december 2007 om 15:35.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 15:44   #25
Marlboro
Banneling

Standaard

Onze brugemeester heeft ook al dronken achter stuur gezeten en meerdere wagens geramd en rararara;er waren mensen die gewoon vanuit hun eigen huis natuurlijk boven zaten te kijken en geloof het of niet;het mocht niet;stel je voor,in je eigen huis mag je gewoon niet kijken naar wat er aan de hand was,oeps,het ging om burgemeester van durme en wees er maar zeker van dat er gefoefelt is geweest,helaas kan ik het niet aantonen.
Niemand mocht kijken of wat dan ook,ze moesten allemaal weg en de flikken werkten heel goed mee,viel echt op.
Meneer de burgemeester beweerde boete betaald te hebben en dat'em ook alsk mij goed herriner niet teveel zou gedronken hebben en daardoor z'n rijbewijs niet kwijt is geweest geloof ik dus geen bal van.
Getuigen hebben gezien dat meneer van durme meer dan 2 pinten had gedronken.Die pech heb je nu eenmaal als burgemeester,iedereen kijkt naar je.

Minnelijke schikking voor burgemeester met pint te veel op

OOSTERZELE - De burgemeester van Oosterzele, Johan Van Durme (CD&V), blies positief nadat hij eind vorige maand drie geparkeerde wagens ramde. De zaak komt niet voor de rechtbank omdat de alcoholintoxicatie niet ernstig genoeg was. Johan Van Durme komt er af met een minnelijke schikking.

Na een voetbalmatch van Gijzenzele tegen Balegem stapte de burgemeester in zijn wagen om huiswaarts te rijden. Omstreeks 18 uur reed hij in Houte (Bellegem) richting Oosterzele. Daar botste hij eerst tegen een Suzuki die links van de weg geparkeerd stond. Vervolgens ramde hij een Rover die tegen een huisgevel belandde. Er ontstond een kleine brand, waarbij ook een derde wagen schade opliep.

Meteen na het ongeval wou de burgemeester graag een verklaring kwijt in de krant.,,Ik had twee pintjes op maar was niet onder strafbare invloed van alcohol'', verklaarde de burgemeester toen. ,,Dat heeft een negatieve ademtest bewezen. Ik reed ook niet te snel, slechts 40 kilometer per uur. Mijn wagen begon te slippen op de natte kasseiweg en ik verloor de controle over mijn stuur.''

Positieve ademtest

De ademtest van Van Durme bleek positief. Zijn rijbewijs werd gedurende zes uur administratief ingetrokken, zoals altijd als een chauffeur een positieve blaastest heeft. De zaak komt echter niet voor de rechtbank omdat de alcoholintoxicatie daarvoor niet ernstig genoeg was. De burgemeester zat tussen 0,35 en 0,70 milligram, geen echte dronkenschap dus maar intoxicatie. De zaak zal worden afgerond met een minnelijke schikking.

We contacteerden de burgemeester gisteren, maar die wou geen enkele commentaar meer kwijt.

Die vent zit dus ferm te liegen;Maar 2 pintjes op en toch je rijbewijs kwijt?Je bent je rijbewijs niet kwijt als je maar 2 pinten hebt gedronken,lol.
En zo'n ferm accident veroorzaken door tegen slechts 40 per uur te gaan uitslieren?Goeie leugen maar niet overtuigend genoeg.
Die heeft meerdere wagens ferm meegehad en zoiets doe je niet tegen zo'n snelheid.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 15:50   #26
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In het Federale, het Waalse, het Brusselse, het Duitstalige en het Franstalige Parlement mag er tenminste nog alcohol genuttigd worden. In het Vlaamse Parlement is men daar mee gestopt na een incident. Ik geloof dat een Vlaams Volksvertegenwoordiger van het VB een aantal N-VA-leden aanviel. In het Vlaams Parlement moet er wel altijd eerst een incident zijn... Zo hebben ze pas zwarte stippen aangebracht op de glazen vloer in de zaal van de plenaire nadat er iemand onwel was geworden.
Compleet verkeerd, in de koffiekamer van het vlaams parlement wordt nog steeds wijn geserveerd.
Oud 2 december 2007, 15:53   #27
Geert C

Standaard

Citaat:
Compleet verkeerd, in de koffiekamer van het vlaams parlement wordt nog steeds wijn geserveerd.
Ik had het over alcohol. Je hebt gelijk, maar er wordt in tegenstelling tot de andere parlementen niets sterker geserveerd.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 2 december 2007, 16:19   #28
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik had het over alcohol. Je hebt gelijk, maar er wordt in tegenstelling tot de andere parlementen niets sterker geserveerd.
In de daktuin wel hoor
Oud 2 december 2007, 16:47   #29
Geert C

Standaard

Citaat:
In de daktuin wel hoor
Dat wist ik niet. Dat zijn ze ons tijdens de rondleiding "vergeten" te vertellen.
Oud 2 december 2007, 16:56   #30
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
De reactie van het VB bedoelde hij.
Waarom zou volgens "u" het VB hier anders tegenover staan? Is dit al gebleken uit het één of ander? Hebt u ooit het VB horen verklaren dat criminelen feiten groot of klein, hoog of laag gepleegd door een VB'er anders moeten worden bestraft? Zo ja, graag reactie en feiten. Indien niet, moet u dringend aan uw fantasie werken.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 16:57   #31
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Het blijft een partij van losers en marginalen natuurlijk...
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 17:01   #32
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
0,88 promille, wat is dat? Twee, drie pinten? En Creyelman al eens bekeken? Volgens mij kan die mens gerust twaalf pinten binnengieten en nog steeds deftig rijden.
Tiens, zijn partij is toch voorstander van een HARDE aanpak van SOFT drugs? Wat dan met de aanpak van HARD drugs (alcohol bv.), moet die dan niet KEIHARD zijn?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 17:33   #33
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
So

Gaan we een draadje openen voor elke dronken volksvertegenwoordiger of BV???

Rijbewijs inleveren of wat ook de straf voor zo'n zaak is.
Als veiligheid het thema is van een bepaalde partij,
dan is het ook maar normaal dat volksvertegenwoordigers van die partij die niet veilig zijn,
maar ook uit deze partij gezet worden...

Waar is anders de geloofwaardigheid naar toe?
Oud 2 december 2007, 17:37   #34
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Onze brugemeester heeft ook al dronken achter stuur gezeten en meerdere wagens geramd en rararara;er waren mensen die gewoon vanuit hun eigen huis natuurlijk boven zaten te kijken en geloof het of niet;het mocht niet;stel je voor,in je eigen huis mag je gewoon niet kijken naar wat er aan de hand was,oeps,het ging om burgemeester van durme en wees er maar zeker van dat er gefoefelt is geweest,helaas kan ik het niet aantonen.
Niemand mocht kijken of wat dan ook,ze moesten allemaal weg en de flikken werkten heel goed mee,viel echt op.
Meneer de burgemeester beweerde boete betaald te hebben en dat'em ook alsk mij goed herriner niet teveel zou gedronken hebben en daardoor z'n rijbewijs niet kwijt is geweest geloof ik dus geen bal van.
Getuigen hebben gezien dat meneer van durme meer dan 2 pinten had gedronken.Die pech heb je nu eenmaal als burgemeester,iedereen kijkt naar je.

Minnelijke schikking voor burgemeester met pint te veel op

OOSTERZELE - De burgemeester van Oosterzele, Johan Van Durme (CD&V), blies positief nadat hij eind vorige maand drie geparkeerde wagens ramde. De zaak komt niet voor de rechtbank omdat de alcoholintoxicatie niet ernstig genoeg was. Johan Van Durme komt er af met een minnelijke schikking.

Na een voetbalmatch van Gijzenzele tegen Balegem stapte de burgemeester in zijn wagen om huiswaarts te rijden. Omstreeks 18 uur reed hij in Houte (Bellegem) richting Oosterzele. Daar botste hij eerst tegen een Suzuki die links van de weg geparkeerd stond. Vervolgens ramde hij een Rover die tegen een huisgevel belandde. Er ontstond een kleine brand, waarbij ook een derde wagen schade opliep.

Meteen na het ongeval wou de burgemeester graag een verklaring kwijt in de krant.,,Ik had twee pintjes op maar was niet onder strafbare invloed van alcohol'', verklaarde de burgemeester toen. ,,Dat heeft een negatieve ademtest bewezen. Ik reed ook niet te snel, slechts 40 kilometer per uur. Mijn wagen begon te slippen op de natte kasseiweg en ik verloor de controle over mijn stuur.''

Positieve ademtest

De ademtest van Van Durme bleek positief. Zijn rijbewijs werd gedurende zes uur administratief ingetrokken, zoals altijd als een chauffeur een positieve blaastest heeft. De zaak komt echter niet voor de rechtbank omdat de alcoholintoxicatie daarvoor niet ernstig genoeg was. De burgemeester zat tussen 0,35 en 0,70 milligram, geen echte dronkenschap dus maar intoxicatie. De zaak zal worden afgerond met een minnelijke schikking.

We contacteerden de burgemeester gisteren, maar die wou geen enkele commentaar meer kwijt.

Die vent zit dus ferm te liegen;Maar 2 pintjes op en toch je rijbewijs kwijt?Je bent je rijbewijs niet kwijt als je maar 2 pinten hebt gedronken,lol.
En zo'n ferm accident veroorzaken door tegen slechts 40 per uur te gaan uitslieren?Goeie leugen maar niet overtuigend genoeg.
Die heeft meerdere wagens ferm meegehad en zoiets doe je niet tegen zo'n snelheid.
Je vindt het slecht van deze mensen,
waarom vind je dan plots dat de VBdronkaard,
volksvertegenwoordiger mag blijven?
Oud 2 december 2007, 17:45   #35
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Je vindt het slecht van deze mensen,
waarom vind je dan plots dat de VBdronkaard,
volksvertegenwoordiger mag blijven?
Omdat het een VB'er is. Meer hoef je daar echt niet achter te zoeken.
Oud 2 december 2007, 17:55   #36
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het blijft een partij van losers en marginalen natuurlijk...

Juist ja.

Leuvense schepen veroordeeld voor dronken rijden
De politierechter heeft Leuvens schepen Denise Vandevoort (sp.a) veroordeeld tot 3 maanden rijverbod en 2.200 euro boete voor rijden onder invloed. De vrouw werd in maart vorig jaar in haar straat slapend aangetroffen in haar auto met draaiende motor. Ze bleek bij controle 2,11 promille in het bloed te hebben.

113 - 2006 HLN 9 mei 2006 SP.A gemeenteraadslid Mieke Wellens (51) uit Leuven is zaterdagnacht achter het stuur geklist met 1,88 promille in haar bloed. haar rijbewijs werd onmiddelijk voor 15 dagen ingetrokken. Na de korpschef en de SP.A-cultuurschepen, is Wellens al de 3de dronken chauffeur uit het Leuvense stadhuis die tegen de lamp loopt.

114 - 2005 Senator veroordeeld voor dronken rijden SP-A senator Mimount Bousakla moet haar rijbewijs twee maanden inleveren en 1.375 euro boete betalen omdat ze een half jaar geleden met haar auto tegen het verkeersplein op de Mechelsesteenweg in Kortenberg knalde. Na een alcoholtest bleek dat de senator 1,84 promille in het bloed had.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 17:58   #37
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht

Zozo, zero tolerance dacht ik toch dat het VB hanteerde?
En dan wel kritiek geven als andere politici hetzelfde doen, kijken hoe hard de partij zal optreden nu iemand in de eigen rangen zich nog maar eens schuldig maakt aan het overtreden van de wet.
Neenee, ge moet nu Jan Hyoens' style een topic maken 'VB partij van en voor zatte doodrijders'.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 18:02   #38
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Neenee, ge moet nu Jan Hyoens' style een topic maken 'VB partij van en voor zatte doodrijders'.
Ik zie het niet staan, maar misschien kan jij even duiden waar staat dat de man iemand dood reed?
Oud 2 december 2007, 18:04   #39
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Niet van de slimste, die Daiwa...
Oud 2 december 2007, 18:11   #40
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Niet van de slimste, die Daiwa...

Jij vind jezelf slim dus kan jij misschien even duiden waar staat dat het een dodelijk ongeval was?

Laatst gewijzigd door daiwa : 2 december 2007 om 18:13.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be