Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2007, 18:36   #21
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolf Bekijk bericht
Wat onze (s)linkse fascisten daar mee hopen te winnen gaat ook mijn 'klakske' te boven. Het is al erg genoeg dat zulk een krankzinnig en onverdraagzaam regime ginder in de woestijn zetelt. Waarom zouden we zulke hier in Europa moeten tolereren?
De vlag van Saoudi Arabië bevat 2 gekruiste kromzwaarden die geheven worden om de ongelovigen van kant te maken, dat zegt toch ook al iets. Hoe zouden de vredelievende linksen reageren als aan de Belgische vlag een raket of een tank zou toegevoegd worden?
Het is idd onbegrijpelijk dat er hier in intellectuele en progressieve middens zo'n liefde is voor kinderverkrachters, moordenaars, dieven, terroristen die al deze ongein bedrijven in naam van hun geloof.
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2007, 18:53   #22
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Slobodan, waren het er twee? Toen ik gisteren al zappend op Canvas bleef steken (de weg naar Mekka) stond er 1 zwaard dacht ik. Kunnen ook mijn ogen geweest zijn. [Sarcasme]Anyway, die zwaarden zijn helemaal niet bedoeld om ongelovigen van kant te maken! Het staat symbool voor de vreedzame verspreiding van de islam! [/sarcasme]

*Wat vaag gemummel van de belangrijkste imam* moest de vraag van Leyers beantwoorden : "Waarom staat er een zwaard op?" toen hij de vlag zag. Ik heb de essentie gemist, maar dat maakt niet uit want het ging niet eens over zwaarden.

Wat meer on-topic : Ik haat aanhangers van de islam die hier geschokt komen doen. Hier, in het "Westen" heeft religie niet zo'n belang. We hebben commentaar op en drijven de spot met het christendom. We doen dit ook met de islam, maar blijkbaar mag dit niet.
Op elk slecht woord over Mohammed komen er meutes moslims op straat protesteren, in een land waarvan ze de nationaliteit noch een bewijs om er te mogen zijn hebben.

Ze MOGEN hier hun matjes uitrollen, en hun godsdienst uitoefenen maar ze mogen het niet aan ons opdringen. Ook mogen ze niet gaan protesteren tegen Westerse gebruiken. Jullie zijn hier, jullie vragen hier asiel aan, respecteer dan onze overtuigingen en onze normen en waarden.

Laatst gewijzigd door Pantoffeldiertje : 1 december 2007 om 18:58.
Pantoffeldiertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2007, 20:47   #23
Winterhamer
Banneling

Standaard

De bekende islamofielen en moslims blijven massaal weg uit deze topics
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2007, 21:13   #24
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Vanmorgen een interessante "advocaat van de duivel" op Radio 1 gehoord (weet niet wie het was). Die legde uit dat de Britse lerares een soort op geld beluste dhimmie was, die in een rijkeluisschool van de rijke moslims aldaar les is gaan geven. En dat ze, in plaats van de kinderen te helpen wat bij zinne te komen, een stomme teddybeer meeneemt en hem Mo laat noemen. Voor die advocaat van de duivel verdiende deze vrouw, voor zo'n domme manier van lesgeven en voor haar dhimmitude (ze kwam idd geen hulp bieden aan de door moslims verdrukten, uitgehongerden, verkrachten van Darfur, neen, ze heulde mee met de vijand en verdiende er nog een handje geld aan ook), nog méér zweepslagen.

Interessante benadering.
Hoe je ook bekijkt, this is so wrong.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 04:50   #25
Wolf
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
Ze MOGEN hier hun matjes uitrollen, en hun godsdienst uitoefenen maar ze mogen het niet aan ons opdringen. Ook mogen ze niet gaan protesteren tegen Westerse gebruiken. Jullie zijn hier, jullie vragen hier asiel aan, respecteer dan onze overtuigingen en onze normen en waarden.
Waarom kan niet iedereen zo denken?

Is het nu echt zo gruwelijk slecht dat wij als autochtonen onze gebruiken, onze cultuur en ons eigen Volk prefereren aan dat van barbaarse kolonisten die spugen op alles waar wij voor staan en in geloven?

Respect krijg je niet.
Respect moet je verdienen!!
Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 09:58   #26
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Respect krijg je niet.
Fier op mijn Vlaamse cultuur, Vlaamse wortels en Vlaamse eigenheid...

... moet het me van het hart dat ik deze uitspraak véél te vaak hoor naar mijn goesting, uit de mond van lui die beweren deze fierheid met me te delen.

Als het zo is dat je respect moet verdienen, en als het zo is dat deze houding deel uitmaakt van onze Vlaamse cultuur, wortels en eigenheid...

... dan ben ik plots een klein beetje minder fier.

Respect krijgt iedereen a priori, zonder dat hij daarvoor iets moet doen. Wél kan iedereen dat respect verliezen, t.g.v. zijn doen en laten. En iedereen kan zelfs het hem toebedeelde respect vergroten, ook t.g.v. zijn doen en laten.

Maar stellen dat iemand eerst respect moet verdienen vooraleer hij het krijgt...

... vind ik niet echt getuigen van veel zin voor mede-menselijkheid. Als dat een exponent is van onze Vlaamse cultuur, onze Vlaamse wortels, en onze Vlaamse eigenheid...

... dan mogen wij, Vlamingen, ons daar wel eens vragen bij gaan stellen, en onze zo geroemde zin tot zelfkritiek nog eens botvieren.

Van mij krijgt iedereen, ook als hij moslim is, op voorhand een minimum aan respect. En zo hoort het ook. Gedraagt iemand zich slecht, dan verliest hij mijn respect. Gedraagt hij zich goed, dan oogst hij respect bij.

Maar van niemand zal ik eisen dat hij eerst mijn respect moet verdienen.

Iemand daar problemen mee? Dan hoorde ik dat graag. En ook waarom.
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 02:37   #27
Wolf
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Fier op mijn Vlaamse cultuur, Vlaamse wortels en Vlaamse eigenheid...

... moet het me van het hart dat ik deze uitspraak véél te vaak hoor naar mijn goesting, uit de mond van lui die beweren deze fierheid met me te delen.

Als het zo is dat je respect moet verdienen, en als het zo is dat deze houding deel uitmaakt van onze Vlaamse cultuur, wortels en eigenheid...

... dan ben ik plots een klein beetje minder fier.

Respect krijgt iedereen a priori, zonder dat hij daarvoor iets moet doen. Wél kan iedereen dat respect verliezen, t.g.v. zijn doen en laten. En iedereen kan zelfs het hem toebedeelde respect vergroten, ook t.g.v. zijn doen en laten.

Maar stellen dat iemand eerst respect moet verdienen vooraleer hij het krijgt...

... vind ik niet echt getuigen van veel zin voor mede-menselijkheid. Als dat een exponent is van onze Vlaamse cultuur, onze Vlaamse wortels, en onze Vlaamse eigenheid...

... dan mogen wij, Vlamingen, ons daar wel eens vragen bij gaan stellen, en onze zo geroemde zin tot zelfkritiek nog eens botvieren.

Van mij krijgt iedereen, ook als hij moslim is, op voorhand een minimum aan respect. En zo hoort het ook. Gedraagt iemand zich slecht, dan verliest hij mijn respect. Gedraagt hij zich goed, dan oogst hij respect bij.

Maar van niemand zal ik eisen dat hij eerst mijn respect moet verdienen.

Iemand daar problemen mee? Dan hoorde ik dat graag. En ook waarom.
Als moslims niets moeten hebben van de Westerse cultuur, maar ondertussen wel allemaal naar hier willen komen, en hun eigen levenswijze boven de onze prefereren is dat een gebrek aan respect. Vreemd genoeg moeten wij wel begrip en respect opbrengen voor hun cultuur die volledig in strijd is met de onze. Dat is wat ik wilde zeggen.
Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 11:33   #28
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom kan niet iedereen zo denken?

Is het nu echt zo gruwelijk slecht dat wij als autochtonen onze gebruiken, onze cultuur en ons eigen Volk prefereren aan dat van barbaarse kolonisten die spugen op alles waar wij voor staan en in geloven?

Respect krijg je niet.
De traditie van barbaars kolonialisme is zuiver west-Europees
Wees bij dat het hier niet gebeurt.

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 december 2007 om 11:52.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 11:57   #29
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard Onderwijzeres komt vrij na gratie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ANP

Britse lerares in Soedan krijgt gratie
ANP
gepubliceerd op 03 december 2007 10:12 , bijgewerkt op 3 december 2007 11:21

KHARTUM - De president van Soedan heeft maandag de gevangen Britse docente Gillian Gibbons gratie verleend. Dat meldde de BBC.

De 54-jarige lerares werd donderdag tot vijftien dagen cel veroordeeld, omdat ze de islam had beledigd. Zij had haar leerlingen toegestaan een teddybeer de naam Mohammed te geven. Gibbons wordt maandag nog vrijgelaten, maakte een adviseur van president Omar al-Beshir bekend.

url: http://www.volkskrant.nl/buitenland/..._krijgt_gratie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BBC

.
Teddy row teacher to be released
Gillian Gibbons was teaching at a school in Khartoum

UK teacher Gillian Gibbons is to be released from prison in Sudan
Story from BBC NEWS:
http://news.bbc.co.uk/go/pr/fr/-/1/hi/uk/7124447.stm

Published: 2007/12/03 10:02:28 GMT

© BBC MMVII

De islambashers hebben hun pleziertje weer eens gehad..

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 december 2007 om 12:05.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 12:23   #30
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Jawatte, vindt je die islamitische praktijken dan zo verheffend?
Ben je niet beschaamd Filosoof om je zo achter die achterlijkheden te scharen?!
T'is gemakkelijk om te vluchten achter de term islambasher als de realiteit te pijnlijk wordt, niet?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 13:14   #31
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Laten we het zo bekijken.
Uw beer Mohammed noemen is eigenlijk een flagrante belediging voor die beer in kwestie....
Oud 3 december 2007, 13:18   #32
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Me dunkt dat het bashen in dit geval terecht was
Oud 3 december 2007, 21:09   #33
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
De traditie van barbaars kolonialisme is zuiver west-Europees
Jij kent niets van geschiedenis, de verspreiding van de Islam was kolonisatie van het zuiverste water. Maar kennelijk vindt jij kolonisatie uit religieuze redenen minder erg dan uit economische. Waarom?
Oud 3 december 2007, 21:10   #34
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan ook stellen dat er 'een markt' ontstaan is voor islambashers naarmate er hen meer en meer 'pleziertjes' gegund worden.

Je mag je varken hier naar 't schijnt niet Napoleon noemen, maar gelukkig nog wel Mohammed of Jezus of Boeddha zoals het je belieft.
Houden zo!

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 21:11   #35
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Jij kent niets van geschiedenis, de verspreiding van de Islam was kolonisatie van het zuiverste water. Maar kennelijk vindt jij kolonisatie uit religieuze redenen minder erg dan uit economische. Waarom?
Omdat hij filosoof is

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 23:14   #36
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vlag van Saoudi Arabië bevat 2 gekruiste kromzwaarden die geheven worden om de ongelovigen van kant te maken, dat zegt toch ook al iets. Hoe zouden de vredelievende linksen reageren als aan de Belgische vlag een raket of een tank zou toegevoegd worden?
Het is idd onbegrijpelijk dat er hier in intellectuele en progressieve middens zo'n liefde is voor kinderverkrachters, moordenaars, dieven, terroristen die al deze ongein bedrijven in naam van hun geloof.
Even een correctie: de vlag van Arabië heeft 1 zwaard.

(De profeet himself had 8 zwaarden) Misschien ben je in de war met de vlag van de clan van de Saudi

of het embleem van de palmboom met twee gekruisde zwaarden dat staat op de vliegtuigen van de Nationale vliegmaatschappij:
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 00:04   #37
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
of het embleem van de palmboom met twee gekruisde zwaarden dat staat op de vliegtuigen van de Nationale vliegmaatschappij:
Juist, dank voor de correctie. Die TWEE zwaarden staan idd op vliegtuigen en vrachtwagens uit dat infaam land in het zand.
Oud 4 december 2007, 16:03   #38
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dus de islam-bashers hebben hun zin gehad volgens u. Wel, veel woorden, niemand gewond...

Kon u hetzelfde zeggen over de oh zo vredelievende islamaanhangertjes als diezelfde hun zin kregen met de bewuste schooljuf?

Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 19:41   #39
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Absoluut. Tot de laatste zouden de aanhangers van dit perfide bijgeloof uit Europa verwijderd moeten worden.
Nee.
Tot de laatste zouden aanhangers van alle extreemrechtse stromingen van de aarde verwijderd moeten worden.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 19:42   #40
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer Bekijk bericht
De bekende islamofielen en moslims blijven massaal weg uit deze topics
Hier ben ik al.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be