![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() we zijn anders wel goed genoeg om ieder jaar de prijs te betalen voor het samenleven met wallonië
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik heb het hier nog al gezegd, dat ik vooledig akkord ben met het feit dat Wallonie iedere euro steun of trtansfer moet kunnen verantwoorden. En hou nu gvd eens op met altijd het slechtoffer te spelen, misschien is het ook maar zover gekomen omdat de vlaamsche politici gewoon kazakkendraaiers zijn, want al die jaren VU heeft ons dan toch ook niet veel vooruit geholpen en in de overschot van die partij wordt nu heil gezien???
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met elke nieuwe staatshervorming is het belang van de VU afgenomen. Laat ons eens kijken wat er precies "geherfederaliseerd" moet worden. Het restant van de VU zou nog wel eens aan Belang kunnen toenemen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Komt er gewoon op neer dat een onafhankelijk wallonie nooit zomaar 12 miljard zou krijgen. En nu krijgen ze die wel door ondoorzichtige transfers. |
|
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dixit een Brusselse Vlamingenhater met verlatingsangst.
|
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hehe, Waal ten voeten uit.
|
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Burger
|
![]() Het is toch niet omdat iemands persoonlijke mening: " de minderheid die zich meerderheid noemt " een vlaminghater is...
Persoonlijk sta ik achter wat meneer filosoof zegt is het daarom dat ik bij Walen ga wonen? Neen... Al die transfers die gebeuren? zoals hier nog iemand zei als het niet van ons komt, komt het van Europa... Jé, hoe lang duurt het nog voor jullie allemaal eens beseffen dat het land splitsen niet voor morgen, overmorgen, dit jaar, 10 jaar zal zijn... dat het goe genaamd niet mogelijk is
#29 |
Minister-President
|
![]() En met die Europese transferts erbij hebben ze ook niets opbouwends gedaan, tenzij je een sportpiste iets opbouwends kunt noemen.
|
![]() |
![]() |
#30 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik zal het nog een keer herhalen... Ik persoonlijk vind dat ze iedere euro die ze ontvangen moeten kunnen verantwoorden.
Voor iedere euro die we NIET kunnen verantwoorden zullen we een PS'er tegen de muur zetten. Deal? PS Ik ben zo typisch waals, leg uit ![]()
#31 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik wil deels meegaan in uw kritiek, maar in de huidige Belgische context moet u dan wel de eerlijkheid hebben om toe te geven dat in onze Belgische visie op democratie het precies die minderheid is die zich opdringt, zonder meer. Voor die constitutioneel vastgelegde, zeg maar gebetonneerde beschermingsmaatregelen valt tot op zekere hoogte iets te zeggen maar we zien nu toch allemaal tot wat het kan leiden: een totale blokkering. Dus de kritiek die u uit op andersdenkenden geldt in se ook voor dat systeem dat u zo hartstochtelijk blijft verdedigen. Toch ook wel een zeer vreemd idee over democratie, niet?
|
![]() |