![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik zie geen andere manier om die situatie te doen keren. Een uitgestoken hand van het VB op goede momenten kan langzaam een mentaliteitsverandering teweeg brengen, zelfs al wordt ze niet aanvaard. Dat is de enige manier waarop andere partijen zien dat de stemmen van het VB nog nuttig kunnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kan maar één voorbeeld geven: de stemming van de splitsing van BHV in de kamercommisie. Voor de rest blijft het windstil, behalve om de haverklap verwijten (postjespakkers, regimeslaafjes,...) |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Inderdaad, had ik op 175 dagen maar één keer gehoord (tov van de Waalse onderhandelaars) : Pas op Heren, aan de andere kant van de taalgrens zijn er ook nog 20% Vlaamse stemmen die we in de strijd kunnen gooien. Eén keer zeggen : pas op dat cordon (zeker NVA) is volgens ons ook enkel maar ingegeven om een partij die een bedreiging is voor het Belgische establishment, buiten strijd te plaatsen. Wel, ik heb dat niet gehoord ! U wel?
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Woensdag nog heeft ze met aandrang gevraagd aan Keulen om woord te houden ivm de burgemeesters in de rand naar aanleiding van het nederlands op de gemeenteraad in Linkebeek. Herinner u de week daarvoor waar ze des steun van de Vlaamse partijen vraagt om een intiatief voor Vlaamse onafhankelijkheid in de Kamer te steunen. Eerlijk blijven : in alle voorstellen trekt het VB 100% de Vlaamse kaart.!
![]() |
#26 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat ben ik.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() Op de website van HBVL is een poll bezig:
Héél leuk om vast te stellen is dat een van de keuzemogelijkheden in deze poll : kiezen voor noodregering die boedelscheiding voorbereid-piste Vlaams Belang, op dit ogenblik 48.03 van de stemmen wegdraagt. Enfin, t's maar een poll hé, maar toch een leuke vaststelling
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vind hem niet. |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Vanmorgen in de zevende dag BDW in alle mogelijke bochten zien kruipen om toch maar te bewijzen dat Belgie nog heel lang gaat bestaan? Van zulke Vlamingen verlos ons heer. Laatst gewijzigd door HAMC : 2 december 2007 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |
#31 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En als je de huidige evolutie bekijkt, zal CD&V dat ook ooit worden. Citaat:
Citaat:
Tenzij je denkt dat VB een absolute meerderheid zal halen. |
|||
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
![]() Citaat:
En zet de CD&V maar in de lijst van Vlaamse partijen als ze Vlaams zijn, nu dus nog niet. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() http://www.hbvl.be/nieuws/politiek/default.asp?art={B3F2814B-1A08-438C-9832-DA01B03AEA92}}
Lukt deze?
#34 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Inderdaad HAMC, ik heb ook de indruk dat sommigen hier op dit forum vlug tevreden zijn met een 'Belgische oplossing', die door Vlaamse onderhandelaars is bereikt. Op basis van zo'n oplossingen moet de Vlaming al 175 jaar verder. Wanneer er eens een Vlaamse oplossing komt voor de 'Belgische problemen', dan denk ik dat we een stuk verder staan. Enfin, dan zijn we er!
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar volgens mij zal het zelfs zover niet komen. We zullen onze onafhankelijkheid binnen afzienbare tijd verkrijgen; niet dankzij de Vlaamsgezinde partijen, maar ondanks hen. We zullen onze onafhankelijkheid krijgen omdat er in een belgische context niet meer kan bestuurd worden. |
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je hebt gelijk , ik hecht daar ook niet veel waarde aan. Enkel kan ik wel vaststellen dat meer mensen stilaan ook beginnen vast te stellen dat het Belgische model niet meer werkt, zelfs nooit meer werkbaar zal zijn
![]() |
#37 |
|
![]() Totdat de crisis bezworen is, dan stellen heel wat mensen weer vast dat het toch werkt.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
![]() En het erge aan de zaak is dat u dit nog meent ook. |
|
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Zo is het al altijd geweest. Heb je een reden om aan te nemen dat het nu anders zal zijn?
Tijdens een communautaire crisis neemt altijd het "België Barst"-gevoel toe, om daarna even snel weer af te nemen.
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Dan staan we weer waar we begonnen zijn. Als u nu nog denkt dat het allemaal in orde gaat komen dan kent u NIETS van Belgische politiek.
|
![]() |