Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 2 december 2007, 18:12   #21
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Gaan die andere partijen omgekeerd steun van het VB aannemen?
Jammer genoeg betwijfel ik dat in de huidige situatie.

Maar ik zie geen andere manier om die situatie te doen keren. Een uitgestoken hand van het VB op goede momenten kan langzaam een mentaliteitsverandering teweeg brengen, zelfs al wordt ze niet aanvaard. Dat is de enige manier waarop andere partijen zien dat de stemmen van het VB nog nuttig kunnen zijn.
lomeanor is offline  
Oud 2 december 2007, 18:14   #22
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV Bekijk bericht
Waar steunt het VB ook maar ergens geen Vlaams initiatief of stemming tov andere Vlaamse partijen?
Geef me maar voorbeelden.
Dat ze niet kan ja zeggen tegen de verregaande toegevingen van Leterme is een héél andere zaak.
Stel Milquet zegt ja op zaterdag. Wel dan had Vlaanderen eens temeer met kruimels moeten tevreden zijn.
Vandaar : zoeken naar een Belgische oplossing is totaal uit den boze. Nogal wiedes dat het VB hiertegen grote bezwaren heeft!
Waar steunen ze wel?
Ik kan maar één voorbeeld geven: de stemming van de splitsing van BHV in de kamercommisie. Voor de rest blijft het windstil, behalve om de haverklap verwijten (postjespakkers, regimeslaafjes,...)
lomeanor is offline  
Oud 2 december 2007, 18:15   #23
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Gaan die andere partijen omgekeerd steun van het VB aannemen?

Inderdaad, had ik op 175 dagen maar één keer gehoord (tov van de Waalse onderhandelaars) : Pas op Heren, aan de andere kant van de taalgrens zijn er ook nog 20% Vlaamse stemmen die we in de strijd kunnen gooien. Eén keer zeggen : pas op dat cordon (zeker NVA) is volgens ons ook enkel maar ingegeven om een partij die een bedreiging is voor het Belgische establishment, buiten strijd te plaatsen. Wel, ik heb dat niet gehoord ! U wel?
Oud 2 december 2007, 18:20   #24
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Inderdaad, had ik op 175 dagen maar één keer gehoord (tov van de Waalse onderhandelaars) : Pas op Heren, aan de andere kant van de taalgrens zijn er ook nog 20% Vlaamse stemmen die we in de strijd kunnen gooien. Eén keer zeggen : pas op dat cordon (zeker NVA) is volgens ons ook enkel maar ingegeven om een partij die een bedreiging is voor het Belgische establishment, buiten strijd te plaatsen. Wel, ik heb dat niet gehoord ! U wel?
Naar het schijnt is met zoiets binnenskamers wel gedreigd tijdens de onderhandelingen...
lomeanor is offline  
Oud 2 december 2007, 18:20   #25
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Waar steunen ze wel?
Ik kan maar één voorbeeld geven: de stemming van de splitsing van BHV in de kamercommisie. Voor de rest blijft het windstil, behalve om de haverklap verwijten (postjespakkers, regimeslaafjes,...)
Komaan Lomeanor, intellectueel eerlijk blijven!
Woensdag nog heeft ze met aandrang gevraagd aan Keulen om woord te houden ivm de burgemeesters in de rand naar aanleiding van het nederlands op de gemeenteraad in Linkebeek.
Herinner u de week daarvoor waar ze des steun van de Vlaamse partijen vraagt om een intiatief voor Vlaamse onafhankelijkheid in de Kamer te steunen.

Eerlijk blijven : in alle voorstellen trekt het VB 100% de Vlaamse kaart.!
Oud 2 december 2007, 18:23   #26
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Komaan Lomeanor, intellectueel eerlijk blijven!
Dat ben ik.
Citaat:
Woensdag nog heeft ze met aandrang gevraagd aan Keulen om woord te houden ivm de burgemeesters in de rand naar aanleiding van het nederlands op de gemeenteraad in Linkebeek.
Zoals ik al zei: ze kunnen nooit iets goed steunen, het is immers nooit genoeg.
Citaat:
Herinner u de week daarvoor waar ze des steun van de Vlaamse partijen vraagt om een intiatief voor Vlaamse onafhankelijkheid in de Kamer te steunen.
Dat was gewoon een dom voorstel: het zou aan het buitenland duidelijk gemaakt hebben dat er nooit een meerderheid kan komen voor separatisme. Als N-VA samen met een CD&Vers voor zou gestemd hebben zou dat duidelijk geweest zijn.
Citaat:
Eerlijk blijven : in alle voorstellen trekt het VB 100% de Vlaamse kaart.!
Het VB trekt inderdaad steeds de Vlaamse kaart, maar het VB steunt andere partijen niet wanneer zij de Vlaamse kaart trekken.
lomeanor is offline  
Oud 2 december 2007, 19:14   #27
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Op de website van HBVL is een poll bezig:
Héél leuk om vast te stellen is dat een van de keuzemogelijkheden in deze poll : kiezen voor noodregering die boedelscheiding voorbereid-piste Vlaams Belang, op dit ogenblik 48.03 van de stemmen wegdraagt.

Enfin, t's maar een poll hé, maar toch een leuke vaststelling
Oud 2 december 2007, 19:17   #28
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Héél leuk om vast te stellen is dat een van de keuzemogelijkheden in deze poll : kiezen voor noodregering die boedelscheiding voorbereid-piste Vlaams Belang, op dit ogenblik 48.03 van de stemmen wegdraagt.

Echt representatief is een dergelijke poll ook niet he.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 2 december 2007, 19:19   #29
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Heb je een link naar die poll?
Ik vind hem niet.
lomeanor is offline  
Oud 2 december 2007, 19:23   #30
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het VB trekt inderdaad steeds de Vlaamse kaart, maar het VB steunt andere partijen niet wanneer zij de Vlaamse kaart trekken.
Wie zijn die andere Vlaamse partijen dan? Kom niet af met Belgische partijen he.

Vanmorgen in de zevende dag BDW in alle mogelijke bochten zien kruipen om toch maar te bewijzen dat Belgie nog heel lang gaat bestaan?

Van zulke Vlamingen verlos ons heer.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 2 december 2007 om 19:23.
HAMC is offline  
Oud 2 december 2007, 19:24   #31
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Wie zijn die andere Vlaamse partijen dan? Kom niet af met Belgische partijen he.
N-VA
En als je de huidige evolutie bekijkt, zal CD&V dat ook ooit worden.
Citaat:
Vanmorgen BDW in alle mogelijke bochten zien kruipen om toch maar te bewijzen dat Belgie nog heel lang gaat bestaan?
Jij hebt precies een andere 7de dag gezien dan ik.
Citaat:
Zonder hen raak je nooit aan Vlaamse onafhankelijkheid.
Tenzij je denkt dat VB een absolute meerderheid zal halen.
lomeanor is offline  
Oud 2 december 2007, 19:28   #32
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
N-VA
En als je de huidige evolutie bekijkt, zal CD&V dat ook ooit worden.
NVA is een Vlaamse partij maar nu niet, Belgie mag nog honderd jaar blijven bestaan. Samen met de Walen Belgie stap voor stap afbreken? Sta mij toe dat ik daar eens mee lach.

En zet de CD&V maar in de lijst van Vlaamse partijen als ze Vlaams zijn, nu dus nog niet.

Citaat:
Jij hebt precies een andere 7de dag gezien dan ik.
Ja dat is raar.

Citaat:
Zonder hen raak je nooit aan Vlaamse onafhankelijkheid.
Tenzij je denkt dat VB een absolute meerderheid zal halen.
Wanneer krijgen we met hen Vlaamse onafhankelijkheid? wat zegt u? Over honderd jaar?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 2 december 2007, 19:29   #33
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je een link naar die poll?
Ik vind hem niet.
http://www.hbvl.be/nieuws/politiek/default.asp?art={B3F2814B-1A08-438C-9832-DA01B03AEA92}}

Lukt deze?
Oud 2 december 2007, 19:35   #34
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vanmorgen in de zevende dag BDW in alle mogelijke bochten zien kruipen om toch maar te bewijzen dat Belgie nog heel lang gaat bestaan?

Inderdaad HAMC, ik heb ook de indruk dat sommigen hier op dit forum vlug tevreden zijn met een 'Belgische oplossing', die door Vlaamse onderhandelaars is bereikt.
Op basis van zo'n oplossingen moet de Vlaming al 175 jaar verder.
Wanneer er eens een Vlaamse oplossing komt voor de 'Belgische problemen', dan denk ik dat we een stuk verder staan. Enfin, dan zijn we er!
Oud 2 december 2007, 19:36   #35
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wanneer krijgen we met hen Vlaamse onafhankelijkheid? wat zegt u? Over honderd jaar?
Als er geen samenwerking ontstaat tussen Vlaamse partijen is dat inderdaad een mogelijkheid.

Maar volgens mij zal het zelfs zover niet komen. We zullen onze onafhankelijkheid binnen afzienbare tijd verkrijgen; niet dankzij de Vlaamsgezinde partijen, maar ondanks hen.

We zullen onze onafhankelijkheid krijgen omdat er in een belgische context niet meer kan bestuurd worden.
lomeanor is offline  
Oud 2 december 2007, 19:45   #36
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Echt representatief is een dergelijke poll ook niet he.

Je hebt gelijk , ik hecht daar ook niet veel waarde aan. Enkel kan ik wel vaststellen dat meer mensen stilaan ook beginnen vast te stellen dat het Belgische model niet meer werkt, zelfs nooit meer werkbaar zal zijn
Oud 2 december 2007, 20:01   #37
Geert C

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk , ik hecht daar ook niet veel waarde aan. Enkel kan ik wel vaststellen dat meer mensen stilaan ook beginnen vast te stellen dat het Belgische model niet meer werkt, zelfs nooit meer werkbaar zal zijn
Totdat de crisis bezworen is, dan stellen heel wat mensen weer vast dat het toch werkt.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Geert C is offline  
Oud 2 december 2007, 20:03   #38
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Totdat de crisis bezworen is, dan stellen heel wat mensen weer vast dat het toch werkt.

En het erge aan de zaak is dat u dit nog meent ook.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 2 december 2007, 20:09   #39
Geert C

Standaard

Citaat:

En het erge aan de zaak is dat u dit nog meent ook.
Zo is het al altijd geweest. Heb je een reden om aan te nemen dat het nu anders zal zijn?

Tijdens een communautaire crisis neemt altijd het "België Barst"-gevoel toe, om daarna even snel weer af te nemen.
Geert C is offline  
Oud 2 december 2007, 20:14   #40
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo is het al altijd geweest. Heb je een reden om aan te nemen dat het nu anders zal zijn?

Tijdens een communautaire crisis neemt altijd het "België Barst"-gevoel toe, om daarna even snel weer af te nemen.
Dan staan we weer waar we begonnen zijn. Als u nu nog denkt dat het allemaal in orde gaat komen dan kent u NIETS van Belgische politiek.

Verschaeve
HAMC is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be