![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog nooit!!!! Sinds Belgié bestaat beheersen zij het politiek leven en worden Nederlandstaligen als minderwaardigen behandeld die enkel goed zijn om de rekeningen te betalen. Ook de Amerikaanse pers is dat niet ontgaan. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb dat artikel even opgezocht (ik kon het niet openen
![]() Citaat:
"De politieke touwtjes in handen houden" is volgens mij geen goede vertaling van "perceived stranglehold" (vooral die "perceived" is heel belangrijk). Een betere vertaling zou volgens mij zijn: "lijken de Walen een wurggreep te hebben op de Belgische politiek."
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'To have a perceived stranglehold' is de letterlijke vertaling van een merkbare (waarneembare) wurggreep hebben. Effectief de politieke touwtjes in handen hebben, en houden dus.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 december 2007 om 22:57. |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mijn vertalersgevoel zegt me dat Geert C hier gelijk heeft.
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Di Rupo wil gewoon tot elke prijs aan de macht blijven. Trouwens, zonder PS in de regering komt er een commissie die het geknoei en gesjoemel van kameraad Flahaut naar boven brengt, dat moet ook vermeden worden.
![]() |