![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Enige voorwaarde is uiteraard dat het eigendomsrecht op waterwegen wordt hersteld. Voila, probleem opgelost. Eigendomsrecht wordt niet geschonden, er moet geen overheid milieuwetgeving uitvaardigen (en bijhorende boetes innen) en het bedrijf vervuilt niet aangezien dat een te grote kost met zich meebrengt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In de nieuwe situatie echter kun je de onderzoeks- en ontwikkelingskosten terugverdienen door de co2 rechten te verkopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||||
|
![]() (Vergeef het mij als ik in herhaling val, het is namelijk al vrij laat..)
Citaat:
Citaat:
Dat een gezondere manier zowiezo duurder is dan een vervuilende, is een axioma voor jouw rekening. Ik zou dat niet zomaar durven stellen. De realiteit zou mij daar ook in tegenspreken. Bovendien moet niet alle technologie om op een milieuvriendelijke manier afval te werken steeds weer van gronds opgebouwd worden, zoals jij lijkt te impliceren. Weer zulk een axioma dat niet aan de werkelijkheid beantwoordt. Citaat:
Citaat:
Meer nog, emissierechten zijn in weze antiproductief. Om meer te kunnen produceren, moet je als bedrijf immers méér emissierechten kopen, da's een directe kost. Emissierechten verkopen om onderzoek -en ontwikkelingskosten te dekken zit er niet in, want dan sta je daar mooi met je plannen maar zonder de mogelijkheid ze uit te voeren. Uiteindelijk blijkt dat emissierechten een middel zijn om productie te limiteren met als (onbedoeld?) gevolg een vertraging van onderzoek en een daling van materiële welvaart. Nu we de technische kant van de zaak bekeken hebben, kunnen we misschien ook een meer fundamentele vraag proberen te beantwoorden; Hoe legimiteer je in hemelsnaam emissierechten? Da's mij compleet bijster. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Dat geschreven hebbende; ik ga slapen. Heftruck out.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Emissie...andse_situatie
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
nee, de hoeveelheden zijn te klein om als particulier ook maar iets of wat betekenis te hebben. Waar we wel naar toe evolueren is quota voor auto-uitstoot.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() En een alternatief: btw laag ipv btw hoog voor duurzaam hout?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Begin maar eerst met een definitie van "duurzaam".
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
kassa kassa
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Als we aan mentale masturbatie gaan doen door ervoor te betalen, gaan we die emissies niet naar beneden halen. Men kan zich al voorbereiden op reacties uit de industrie op aanmaningen als we de kwotas niet halen... "jamaar, wij hebben die emissie-rechten gekocht". Enkel nen dwaze groen!-er vindt dat dan abnormaal
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
misschien een paar domme vraagjes, maar om de vervuiler te kunnen veroordelen heb je toch een wetgeving nodig die zegt wat vervuiling is, niet? Vervuiling van een rivier is een tijdelijke vervuiling, omdat een rivier stroomt, en je het water dat door je stukje eigendom stroomt, maar een moment op je eigenlijke bezit verblijft. De vervuiling zelf verblijft dus maar tijdelijk op je eigendom. Hoe ga je schade kunnen aantonen op eigendom dat elke seconde verandert, van samenstelling, debiet, etc?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Met dat mentale ... kan ik me nog niet zoveel voorstellen. Bedoel je 'schuldgevoel afkopen'? Erg kort samengevat komt het co2 probleem vanwege verbranding van fossiele stoffen (olie, gas, steenkool, enz.). De co2 in deze grondstoffen zit voor eeuwig opgesloten, zolang we er van afblijven. 'Slimme mensen' als we zijn blijven we er niet af, maar verbranden het. Als we alle co2 die vrijkomt zouden compenseren, dan zouden we kunnen doorgaan met die verbranding, zonder dat de co2 in de atmosfeer toeneemt. Wat is de eenvoudigste manier? Ik zit aan bomen te denken. Zolang je het hout dat de boom produceert niet verbrand, blijft de co2 in dat hout gevangen. Dat kan dus in de vorm van een bos (levend hout), opslag van hout in enorme depots, gebruik van hout in gebouwen, enz. Als je dan de afspraak maakt dat vernietiging van hout (door verbranding, weg laten rotten, oid) gecompenseerd wordt door nieuwe boomaanplant, dan blijft de co2 onbeperkt gevangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb het wel gelezen, maar je argumenten weerleggen gaat teveel op welles-nietes lijken. Ik kan mijn uitgangspunten niet direct met bewijs staven en ging ervan uit dat het algemeen geaccepteerd is dat onderzoek geld kost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() Het gaat niet specifiek over dat onderwerp. Ik zet dat duurzaam erbij om te voorkomen dat het argument volgt: je kapt een bos en je krijgt nog geld toe ook? Het moet dus gaan om hout waarbij de omgekapte bomen volledig worden vervangen door nieuwe aanplant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wel vraag ik me af of plankton zich laat kweken in hoeveelheden die zoden aan de dijk zetten (bijna letterlijk ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Iemand trouwens een idee hoeveel co2 er zit in hout?
Welke boomsoort groeit het snelst? Welke boomsoort bevat het meeste co2? Welke boomsoort moet je kiezen als het doel uitsluitend is: co2 vangen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
![]() Citaat:
Zo zou het kunnen gebeuren, bij wijze van voorbeeld, dat ik het interessant vind, omwille van esthetische redenen, dat ik op een mooie dag de ruwe gevel van mijn buur beschilder met een groene kwaliteitsverf. Nu kan ik dan wel zeggen dat er geen vernieling (destructie) is aangericht, sterker nog, ik heb zaken toegevoegd (constructie), toch is mijn buur daar niet erg blij mee, hij heeft namelijk flink wat werk verricht om een speciale ruwe gevel te verkrijgen. Bijgevolg eist hij dat ik insta voor het herstellen van zijn gevel in originele staat. Welnu, exact hetzelfde principe heerst wanneer ik eis dat diegenen verantwoordelijk voor onrechtmatige destructie of constructie van mijn eigendom de schade teniet stellen. Citaat:
Het draait mij dan ook niet om boetes en straffen voor gedane zaken (dat vind ik namelijk nogal immoreel), maar om schadeloosstelling van gedane schade. |
||
![]() |
![]() |