Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2007, 15:57   #21
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

misschien wordt dit dan toch ooit de toekomst.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 6 december 2007 om 15:57.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 16:04   #22
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ik raad iedereen aan om de eigenlijke videos van de test eens te bekijken.

Ongeloofelijk hoe snel die apen zijn - ik kan zelfs niet volgen door er gewoon naar te kijken.

Ze mogen dan nog zo goed "getraind" zijn, het blijft onwaarschijnlijk hoe bliksemsnel ze de juiste plaats van de cijfers weten te achterhalen.
Maar het feit dat wij de apen testen en niet omgekeerd bewijst toch dat wij nog steeds slimmer zijn.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 18:53   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk niet dat een aap die het spelletje niet getraind heeft gekregen weet wat te doen op dat schermpje.
Of ben ik mis?
Oud 6 december 2007, 20:42   #24
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik vraag mij af of je een aap doordachte touwknopen kunt leren leggen en benutten, zoals schippers-vrachtrijders-bergklimmersknopen die goed vastzitten maar ook weer makkelijk los te maken zijn; dan nog: zelf pijl-en-boog maken. Daarna: ze leren het geleerde door te geven aan andere apen en aan jonkies.
Ik denk van niet.
Oud 7 december 2007, 00:36   #25
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ik raad iedereen aan om de eigenlijke videos van de test eens te bekijken.

Ongeloofelijk hoe snel die apen zijn - ik kan zelfs niet volgen door er gewoon naar te kijken.

Ze mogen dan nog zo goed "getraind" zijn, het blijft onwaarschijnlijk hoe bliksemsnel ze de juiste plaats van de cijfers weten te achterhalen.
Die echte apen zijn dan toch nog veel slimmer dan die apen uit dit filmpje
http://video.google.com/videoplay?do...63653462491126
dat zijn de APEN en kijk maar eens goed hoe dat geel zwart vlagje er weer bij is.
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 02:26   #26
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Maar het feit dat wij de apen testen en niet omgekeerd bewijst toch dat wij nog steeds slimmer zijn.
Maar dat was het punt dan ook niet hé.

Het punt was de vraag of, gesteld dat we voortdurend meer ontdekken over de intelligentie van hogere diersoorten, deze beesten misschien basale rechten verdienen. Waar trekken we de lijn tussen mensen en beesten, wanneer het op rechten en respect aankomt?

In ben een transhumanist en vind dat alle genetisch materiaal, hoe minimaal georganiseerd ook, ons voor de vraag stelt in hoeverre die levende materie respect en empathie verdient.

Trouwens, als een goede collectivist voel ik mij vooral solidair met microben, bateriën en parasieten. Zij zijn immers ook met velen, gedragen zich als ware marxisten en zijn niet te kloppen qua resistentie en overlevingsinstinct. Bovendien liggen ze aan de grondslag van het leven. Dat zijn werkelijk onze broeders. RSPCT.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 02:37   #27
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik vraag mij af of je een aap doordachte touwknopen kunt leren leggen en benutten, zoals schippers-vrachtrijders-bergklimmersknopen die goed vastzitten maar ook weer makkelijk los te maken zijn; dan nog: zelf pijl-en-boog maken. Daarna: ze leren het geleerde door te geven aan andere apen en aan jonkies.
Ik denk van niet.
zever eens nt,jong

tuurlijk kunnen apen sommigen dingen nt, mr kunnen ze daarom niets ? nee, wel integendeel zoals nu blijkt ( en eigenlijk al veel langer gekend is )

dieren verdienen eigen, fundamentele rechten

zoals bv. recht op een goed onderkomen, goede verzorging, geschikt en goed voedsel en drinken dat in voldoende mate word aangeboden, mogelijkheden om te kunnen leven op de manier die het dier eigen is.
het recht om met zo min mogeljik pijn behandeld te worden waaronder men kan verstaan dat men dieren slacht mét verdoving en op de meest efficiente wijze.
een verbod op het uitvoeren van handelingen die dieren nodeloos doen lijden, ( dierproeven, foie gras productie, bont, etc. )

tenslotte zijn wij ook mr dieren, zoogdieren meer bepaald.

trouwens, zonder onze werktuigen en zo meer zouden we nooit overleefd hebben, dus van nature zijn we de zwakste soort.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 03:04   #28
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
zever eens nt,jong

tuurlijk kunnen apen sommigen dingen nt, mr kunnen ze daarom niets ? nee, wel integendeel zoals nu blijkt ( en eigenlijk al veel langer gekend is )

dieren verdienen eigen, fundamentele rechten

zoals bv. recht op een goed onderkomen, goede verzorging, geschikt en goed voedsel en drinken dat in voldoende mate word aangeboden, mogelijkheden om te kunnen leven op de manier die het dier eigen is.
het recht om met zo min mogeljik pijn behandeld te worden waaronder men kan verstaan dat men dieren slacht mét verdoving en op de meest efficiente wijze.
een verbod op het uitvoeren van handelingen die dieren nodeloos doen lijden, ( dierproeven, foie gras productie, bont, etc. )

tenslotte zijn wij ook mr dieren, zoogdieren meer bepaald.

trouwens, zonder onze werktuigen en zo meer zouden we nooit overleefd hebben, dus van nature zijn we de zwakste soort.
Rustig maar, ik ben dieren niet slecht gezind; heb wel eens vegetarisme overwogen maar er bestaat nog geen 100%-ige oplossing voor het B12-probleem, te groot risico maar misschien zal de aangevangen productie via een nieuw gist een voor de mens opneembaar B12 opleveren.

Eieren leveren bruikbaar B12 en slechts sommige kippen van een toom worden enige weken per jaar broeds; hier zou diervriendelijk mee kunnen worden geleefd maar om daar zeker van te zijn moet dan iederen eigen kippen gaan verzorgen. Ook enige eendensoorten leggen overmatig veel eieren waar zij slechts periodiek zelf belangstelling voor hebben.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be