![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Daarnaast is internet zo een fundamentele basis geworden in de manier waarop het westen werkt, dat de dag dat het niet meer bestaat de economische wereld een half jaar in puin valt omdat men terug de afgeschafte technieken van memo's en papier moet opdelven. Bibliotheken gaan steeds nodig zijn. Het probleem met internet is dat je snel iets vind over bijvoorbeeld, de Jarvis march. Maar om te weten hoe het nu echt werkt en hoe het te gebruiken voor wat je nodig hebt... zal het u niet kunnen helpen... over het algemeen is de e-informatie te inleidend.
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb een hekel aan surfen. Bovendien kan ik me geen Internetverbinding veroorloven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben erbij van in het begin, ik ben nog begonnen in de tijd van de Bulletin Boards en IRC om te chatten.
Organisatie, plezier, muziek, communicatie, informatie ... ik heb ze allemaal naar de PC weten verhuizen. Het is zeer moeilijk nog een leven voor te stellen zonder PC en internet, is dat erg? Neen, integendeel! Wat ik wel zou willen is een filter om zever tegen te houden, een beetje zoals een spam-filter zeg maar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 6 december 2007 om 11:45. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik sta zeer negatief maar ook zeer open tot internet, en dat maakt internetten een stuk anders. vb: Je spreekt met iemand, open en relax via chat maar je vertrouwt hem voor geen haar, pas nadat je hebt afgesproken kan je beginnen met vertrouwen en zelfs dan nog niet te snel. En ga me niet vertellen dat afspreken via internet gevaarlijk is eh, bullshit. Is even gevaarlijk als gewoon op straat lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fax is zoveel mogelijk email geworden Post is zoveel mogelijk email geworden Verkoopskanalen zoals kranten en magazine wordt zoveel mogelijk overgenomen door internet. Het is makkelijker. Maar door het feit dat het net anoniemer is geworden heeft de keerzijde daarvan dat de mensen zich minder serieus opstellen, men kent ze toch niet immers. Nu onzin mag. Maar voor bepaalde zaken zoals verkoop, veiling, aanvragen of dergelijke zou er een identificatie moeten voorzien zijn zodat men ten alle tijde de vraag, bieding of post eens kan natrekken bij de persoon in kwestie. Dit zou al veel afremmen van onzin en gein of nutteloze bezigheid. Er bestaat wel identificatie, tenslotte kan men alles natrekken. Maar niet zomaar en zeker al niet wie er niet echt in thuis is. Wil men los daarvan anonieme site's of chats openhouden, dat moeten ze zelf weten. Ik neem aan dat onze super intelligente programmeurs heus wel een thuisadres aan bepaalde postings kan koppelen nietwaar? Als u chat, zou u denk ik toch ook graag meteen zien wie dat is en waar die woont of aan het chatten is met u? Wat kan daar nu verkeerd aan zijn, tenzij men zelf verborgen wil blijven en dan kan ik alleen maar vermoeden dat uw bedoeling al even duister is dan de andere kant van het chat kanaal.
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Internet is een handig luxeproduct waar ik niet echt aan verknocht ben.
Ik ben van de 'ouwen tijd'.
![]() |
#29 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Economisch ziet het er in de toekomst slecht uit voor de vele internetbedrijven en andere bedrijven welke ook de focus hebben verschoven naar het internet.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerlijke kopers geven geen onzin biedingen zonder ter plaatse te gaan kijken. En ook bij biedingen zou er een veilingwet moeten bestaan. Geboden is koopverplichting. Maar alleen bij ebay schijnt dat te lukken. Dus blijkbaar kan het wel.
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Interessante antwoorden die hier al zijn gegeven. In velen ervan herken ik wel iets van mezelf.
Ik heb bvb ook de tijd die ik vroeger voor de tv doorbracht omgeruild voor de tijd die ik nu op internet doorbreng. Ik vind dat ik teveel tijd doorbreng op 't internet, vooral als ik bezig ben met niet interessante dingen, zoals studeren, en vlak voor me een computer heb staan is het moeilijk om niet snel even te kijken of niemand iets interessants gezegd heeft op msn of op dit forum bijvoorbeeld. Als dat dan het geval is, is het moeilijk niet terug te reageren, en als ondertussen weer een persoon gereageerd heeft (op msn of fora) ben je zo snel een half uurtje kwijt zonder dat je het in de gaten hebt... Op het gebied van mijn sociaal leven maakt het vooral dat ik minder telefoneer, daar waar ik nu msn of zelfs e-mail. Ook al vind ik telefoneren wel persoonlijker, vooral met gsm (ik heb geen vaste telefoon op kot waar ik tijdens de week zit) is het nu een te duur alternatief. Door omstandigheden heb ik veel last van vermoeidheid enzo, achter de computer gaan zitten is dan een heel makkelijke optie. Dus voor mensen die permanent of accuut door een ziekte geplaagd zijn, of minder mobiel zijn, denk ik dat internet een godsgeschenk is. Anderzijds maakt het ook dat je minder gemotiveerd bent en moeite doet om weg te gaan als je eventueel wel zou kunnen mits wat extra inspanning (en je je dus niet zo slecht voelt dat je echt niet meer uit de voeten kan)... je kan namelijk toch in contact staan met dezelfde personen, je hoeft je niet klaar te maken om buiten te gaan, je hoeft niet door weer en wind, ... In die zin schuilt er wel een gevaar in. En ik kan niet ontkennen dat ik, ook al kan ik live contact uiteraard veel meer appreciëren, dat ook wel plezant vind. Ik stel me wel serieuze vragen bij het effect op gezinsrelaties: Mijn jongere zusje zit voortdurend op msn. Via via komt ze met mensen in contact die ze van toeten noch blazen kent maar waaraan ze meer vertelt dan haar eigen huisgenoten. Als ik zo met vrienden praat merk ik dat ze daar geen uitzondering in is. Zelf heb ik ook vrienden waarbij ieder gezinslid zijn computer heeft, waarachter ze dan allemaal te vinden zijn... Leidt dit niet tot vervreemding van het eigen gezin? Jongeren: Bovendien wordt er heb ik de indruk, op die leeftijd (15 jaar ongeveer) veel minder afgesproken met vriendjes dan ik vroeger deed op die leeftijd (toen bestond internet nog niet). Er wordt enkel nog buiten de deur gekomen om eens naar de cinema te gaan ofzo en dus echt iets te gaan doen met de vrienden, maar niet meer om gewoon samen te zitten en te babbelen lijkt het. Ik betwijfel of dat een goede evolutie is. Daarnaast denk ik ook dat er een effect is op liefdesrelaties ... geeft internet niet de indruk dat alles mogelijk is, en met iedereen? Ik heb ooit eens een datingsite geprobeerd. Ik had eerder het gevoel in een supermarkt rond te lopen... Ik denk dat de verwachtingen aan relaties hierdoor ook veel groter zijn geworden, en onrealistischer. Valt het wat tegen? Geen probleem, dan maken we er een eind aan, liefst zo snel mogelijk. Er zijn nl. nog honderden alternatieven op de markt die waarschijnlijk leuker zijn. Wat mambo zegt ... ik kan me wel voorstellen dat je als verkoper van bmw's tot parachutesprongen bij wijze van spreken evengoed aanvragen kan krijgen van 10-jarige jongetjes die hun droom willen verwezenlijken en daar ietwat onrealistisch in zijn, dan van serieuze cliënten ... Het informatie-aspect: Ik kan niet zeggen dat het voor mij persoonlijke een goede invloed is dat alles vindbaar is op internet. En zoals iemand al zei hier: als je echt heel specifieke informatie nodig hebt, ben je bij wijze van spreken drie dagen beter. Oppervlakkige informatie is er in overvloed, maar voor meer diepgaandere kennis van iets moet je echt de specifieke sites kennen, of je bent wat tijd kwijt... Maar ik ben iemand die heel veel wil weten, liefst zoveel mogelijk op korte tijd. En op internet word je alles aangeboden en lijkt die kennis ook effectief binnen handbereik. Dat maakt dat ik het ene aanklik en op die site aangekomen weer iets anders boeiend zie waar ik dan weer opklik enzoverder, dat maakt dat ik heel vaak dingen maar half lees, of maar twee zinnen lees van een artikel en denk 'genoeg, next'. Zo weet je dus uiteindelijk nog niets. ![]() Edit: Daar het zo'n lange post is geworden heb ik 'm wat gestructureerd.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 7 december 2007 om 21:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementslid
|
![]() Ik denk dat het nog wel on-topic is als ik het onderwerp van misbruik en uitspattingen van het internet nog eens aansnijd, het gaat eigenlijk wel over psychologie dus Groentje-18 zal het wel appreciëren, het is ook een leuke tekst en heel herkenbaar.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik heb al veel goeie vrienden gemaakt op dit forum. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]() Dat doet me denken aan iets anders: de (verbale) agressie op een forum is vaak afschrikwekkend. Ik bedoel daarmee dat ik denk (of hoop) dat we vooral de meer extreme kanten van iemands persoonlijkheid te zien krijgen. Ik denk dat veel mensen in het echte leven een stelling lang niet met zo'n hevigheid poneren als ze dat hier doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is idd erg duur, amai. Mijn zuster heeft wel een heel goedkope verbinding, mss stap ik toch eens over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() Ik vind internet een goede zaak. Het is heel handig om info over vanalles en nog wat op te zoeken. Ik zit er vooral 's morgens heel vroeg en "s avonds op. Sinds ik weer studeer is mijn internetgebruik wel een pak afgnomen. Voor ontspanning lees ik nu ook wel eens een boeiend boek of kijk naar een mooie film. Zoals laatst "crash". Een pracht van een film.
![]() Eigenlijk geniet ik nu veel meer van internet dan de voorbije twee jaar toen ik er veel teveel op zat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je kent ze wel die mannekes die mat hun wagen traag door de straten rijden met keiharde muziek op, ewel dat zijn ook trollen. Kan je nog volgen? Nu ik heb daar geen last van ik kan ook heel hard roepen als het nodig is en ik blijf mezelf er voortdurend eraan herinneren dat dit een virtuele wereld is. Zelf zie ik hier bijna geen trollen (meer) en das goed zo. Ik weet niet of je 'flaming' kent? Tegen die aanvallende flames sta ik positiever, die pushen een discussie vooruit en blazen er (nieuw) leven in, de beledigende vind ik verwerpelijk en ik ben blij dat daar wordt tegen opgetreden. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij is het dan ook de kunst selectief te zijn, tenminste in het reageren op. Zinloos om wie is gefrustreerd in een forum op andere ideeën proberen te brengen. Hopeloos. Laatst gewijzigd door Rudy : 8 december 2007 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |