Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2007, 15:34   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het verschil tussen amusementsprogramma's en actualiteitsprogramma's is vandaag flinterdun geworden.
da's waar. Ik amuseer me rot de laatste 150 dagen, als ik zie hoe ze pogen om één regering te maken voor twee landen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 15:38   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
jamaar, wat is daar nu erg aan?? mogen Vlamingen en Franstaligen echt elkaar totaal niet kennen van jou? mogen Vlamingen en Franstaligen echt totaal geen contact hebben met elkaar?
Dat mocht 200 dagen geleden ook. Maar toen gebeurde dat niet zoveel blijkbaar, toch in die mate dat het nu opvalt dat de vrt een sjarme-offensief begonnen is met politieke bedoelingen.

En daarnaast zou dat ook mogen voor de andere buurlanden, zo'n kontakten hebben met mekaar. Dat mag zelfs met de Basken (zodat we ze de mantel kunnen uitvegen met hun terroristische kant), en met zovele andere interessante mensen en volkeren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 7 december 2007, 15:43   #23
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het verschil tussen amusementsprogramma's en actualiteitsprogramma's is vandaag flinterdun geworden.
Inderdaad. We konden dat onder meer met Grote Hofnar zien.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 15:47   #24
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
jamaar, wat is daar nu erg aan?? mogen Vlamingen en Franstaligen echt elkaar totaal niet kennen van jou? mogen Vlamingen en Franstaligen echt totaal geen contact hebben met elkaar?
Inderdaad, die flauwe Vlamingen...
Die Franstaligen, die doen tenminste hun uiterste best...

Zo ben ik onlangs enkele dagen in Durbuy geweest, waar ik in Le Sanglier des Ardennes verbleef...
Dit is een hotel restaurant, waar Boudewijn, Albert, Philips et Mathilde, Chirac en nog andere andere grootheden, waaronder chipie, reeds verbleven...

Zeker 80% van de 'bewoners' zijn Vlamingen... Vandaar dat deze ook zeer gastvriendelijk ontvangen worden... 'Dan koe wel...' is zoal het enige wat 95% van het personeel kent...

U raadt wel van welke taal 80% van de 'bewoners' zich moeten behelpen, willen ze begrepen worden?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 15:50   #25
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
In de laatse show zit er nu weer een RTBF-journalist; je voelt dat hij genoeg NL kent; maar hij denkt van niet en alle VL kennen goed Frans en hop ze spreken FR.

Waarom moedigen ze die man niet aan om NL te spreken; hij kent het maar durft niet.
niks boven ieder in zijn eigen taal.

gisteren Milquet of Oncelinckx ik weet t niet meer, een van de twee op de radio in 't nederlands ... kon er echt niet uit opmaken wat ze nu juist bedoelde hoor ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 15:54   #26
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je hebt groot gelijk.
Maar tegelijk zie je niet in dat d�*t juist mij een bijkomend argument levert om iets vlugger dan anders, te komen tot Vlaamse onafhankelijkheid.
Ik vind het juist eerder een geval waarin je de Franstalige 'op zijn gemak stelt' en hem de illusie geeft dat hij in een gesprek met Nederlandstaligen steeds zijn eigen taal zal kunnen gebruiken. Dat laatste is vooral zo wanneer je hier in Vlaanderen deze houding consequent toepast.

Citaat:
Of ga je mij mijn vrijheid ontnemen om mijn politieke aspiraties te trachten na te streven? Heb je nu zin misschien om mij naar een archipel te sturen?
Wat een dergelijk totaal niet ter zake doende antwoord als dit hier bij komt doen, moet je mij toch eens uitleggen. Of zie jij in een discussie met VB'ers overal samenzweringen, getuige de wijze waarop je hier verbaal compleet de pedalen verliest?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 7 december 2007 om 15:59.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 16:21   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
...

Wat een dergelijk totaal niet ter zake doende antwoord als dit hier bij komt doen, moet je mij toch eens uitleggen. Of zie jij in een discussie met VB'ers overal samenzweringen, getuige de wijze waarop je hier verbaal compleet de pedalen verliest?
Als ik je een beetje jen, moet jij je pedalen niet verliezen hoor. (en je argument " vb'ers die overal samenzweringen zien, vind ik wel goed gevonden, en kan ik als NVA-stemmer best wel smaken)

Oud 7 december 2007, 16:48   #28
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ik je een beetje jen, moet jij je pedalen niet verliezen hoor. (en je argument " vb'ers die overal samenzweringen zien, vind ik wel goed gevonden, en kan ik als NVA-stemmer best wel smaken)

Ik schreef nochtans duidelijk:

Citaat:
Of zie jij in een discussie met VB'ers overal samenzweringen

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 7 december 2007 om 16:49.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 20:20   #29
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

ccalbergg's schermafbeelding

Standaard

en dan ? er zijn ook meer blonde mensen tegenwoordig op Vtm en middelbare vrouwen op 5tv..... even ridicuul
ccalbergg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 20:20   #30
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

ccalbergg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
niks boven ieder in zijn eigen taal.

gisteren Milquet of Oncelinckx ik weet t niet meer, een van de twee op de radio in 't nederlands ... kon er echt niet uit opmaken wat ze nu juist bedoelde hoor ...
ik heb dat ook met vele west vlamingen
ccalbergg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be