![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar het is waar, die mensen hebben het niet gemakkelijk. Risico's van het vak, inderdaad...
Laatst gewijzigd door Animalman : 7 december 2007 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ondertussen heeft vercetti daarvoor gezorgd
het spel steekt dus wel totaal anders in elkaar dan dat marlientje ons wou voorhouden ( voor de volgende antwoorden hou ik het nog even bij de oorspronkelijke story ) Citaat:
Citaat:
'k zou zelfs durven zeggen : geen zelfverdediging zondermeer Citaat:
dus als jij morgen in mijn weg staat omdat ge dubbel geparkeerd zou staan op de openbare weg dan mag ik je auto zo van de baan duwen ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
dit heeft zelfs niets met reactie te maken ... da's puur lynchen |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waarom zou ik inbreken als ik gewoon effe kan aanbellen ? en de 'misdaad' die gij zogezegd zou begaan hebben is vrij irrelevant net zoals in dat stukje toch gék dat omdat jij nu de dupe zou zijn plots wel zou staan op juridische duidelijkheid ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En jij vroeg me waarom ik dat zei... Citaat:
Eén keer. Toen ik op buitenlandse opdracht was. Mijn toenmalige vrouw heeft nog maanden alleen thuis gezeten met schrik en ten lange leste zijn we moeten verhuizen. Niemand van Groen! of zo gezien die kwam vragen of we het nog 'fijn' en 'leuk' vonden. Citaat:
Als het een tegen een is heb ik er geen probleem mee. Ik moet niet met een hele bende zijn om mij te kunnen verweren zoals er zo vele zijn... Wie het schoentje past...
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Al eens nagekeken hoe de fiscus alle dagen 'inbreekt' in uw privéleven? En hoeveel die roversbende zomaar ongestraft pikt. Dan heb ik liever een paar keer per jaar zo'n Albanees op 'visite'...
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar dat heeft helemaal niks met inbreker/bewoner te maken. Ik geloof niet dat ze hem zouden achtervolgd hebben als hij géén misdaad zou begaan hebben, kerel. Ik ben zeker dat ze zelfs in Limburg betere dingen te doen hebben op zaterdagavond... Als ik iets uitsteek (en geloof mij...) dan heb ik daar ook altijd de gevolgen van gedragen. Welke juridische duidelijkheid bedoel je misschien?
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Maar dat is nogal simpel: zij schrijven de wetten nu eenmaal zelf. En als ze er zelf niet meer aan uit geraken schrijven ze er nog wat nieuwe.
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jawel hoor. Mensen zoals jij zijn verantwoordelijk. Er wordt hier immers een justitiebeleid gevoerd zoals het volgens mensen als jij moet. I.e. criminelen zijn 'slachtoffers', zéker als ze allochtoon zijn. Zij moeten vooral geholpen worden in de plaats van gestraft. Zij moeten een tweede, derde, vierde, vijfde en desnoods 27e kans krijgen om een nieuw leven op te bouwen. 'Niemand is ooit beter geworden van de gevangenis', kan ik je zo horen zeggen.Misschien is dat wel waar, maar er zijn alleszins al veel te veel mensen het slachtoffer geworden van mensen die onterecht uit de gevangenis werden gelaten. Het gevolg van dit beleid is dat het moegetergde burgers doet besluiten dat ze ofwel maar moeten aanvaarden dat ze nu eenmaal met een 'zekere' criminaliteit moeten leren leven, ofwel het 'recht in eigen handen' zullen moeten nemen. Want op de overheid kunnen ze alleszins onvoldoende rekenen. Er is dus wel degelijk iemand verantwoordelijk. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 7 december 2007 om 23:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() je hebt ook niet veel verbeeldingskracht .... het zou niks anders kunnen zijn ? Citaat:
Citaat:
maar hoe noem je dat anders ... als je een onschuldige achtervolgd om het vervolgens een kopje kleinder te kunnen maken ? ( verhaal Lientje dus ) Citaat:
Citaat:
in de praktijk komt het er toch maar op neer dat een hele bende zal opgetrommeld worden net uit angst dat die vermeende inbreker, of wat dan ook, die je wilt nazitten niet ongewapend of van gisteren is |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Het is al goed !
Men zou beter beginnen met een deftig sociaal beleid voor die arme mensen, deftige uitkeringen, grote sociale woningen waar hun kinderen zich kunnen uitleven, stoppen discriminatie op de werkvloer ( euro-lock ), bij de VDAB en de ziekenkas. Ze zijn onwetend, schuchter,kennen de wetten niet en worden weggehouden van de reeds bestaande sociale voorzieningen. Gelijkheid is ver te zoeken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
1) die kerel ( verhaal Lientje dus nog steeds ) wel degelijk wat op zijn kerfstok had ... want uiteindelijk vormt dat het knikpunt dat jij wat mag doen aldus je eigen zeggen 2) het 't geen je uiteindelijk doet wat evenredig is met dat misdrijf |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
net misschien wat het aantal inbraken betreft maar het is er steeds geweest ondanks de verschillen moest dat waar zijn zou je alleen maar een soort Robin Hood inbrekers hebben |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als er bij de zgn. 'kansarmen' zoiets zou gebeuren zou het in alle gazetten staan en organiseren ze een benefiet. En jarenlange psychische bijstand en arbeidsonbekwaamheid natuurlijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Waar gaat die 'men' volgens u het geld moeten afpakken voor uw 'deftig sociaal beleid', Marlientje? Maw bij wie moet 'men' daarvoor gaan inbreken en gaan roven, om bv die 'sociale' woningen te bekostigen waarin de arme kinderen zich kunnen uitleven?
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE, WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 7 december 2007 om 23:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Bij mij ook. Die benzineprijzen zijn echt niet meer te doen. Benzine, weet u wel. Om te gaan werken.
![]() |
![]() |