Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2007, 22:45   #21
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Een achtervolging tussen een inbreker en bewoners is vrijdagavond in Hasselt voor de verdachte dief fataal afgelopen. De inbreker crashte met een auto.

De feiten speelden zich rond 20.30 uur af in de buurt van de Kiewitdreef in Kiewit (Hasselt), een zijstraat van de baan Hasselt-Eindhoven (N74). De inbreker werd op heterdaad betrapt aan een woning op de Kempische Steenweg.

Hij vluchtte weg in een auto, waarna een bewoner met zijn wagen de achtervolging inzette. Tijdens die achtervolging gebeurde de crash, waarbij de inbreker om het leven kwam. Op de Kiewitdreef ramde hij enkele bomen. De inbreker zou een man uit Genk zijn.

http://www.hbvl.be/Limburg/3500/arti...D-E8D6F7C1578A

Een gewoon verkeersongeval. Van moord is er dus geen sprake. Toch verbazend hoe links probeert de schuld in de schoenen van de échte slachtoffers probeert te steken. Maar we hadden ook niets anders verwacht.
De nabestaanden kunnen de eigenaar van de auto (ik neem maar gemakkelijkheidshalve aan dat het ook de zijne niet was) misschien vervolgen voor de versleten banden? Of de bomen een proces aandoen? Ze hadden geen voorrang en zelfs hun gordel niet aan!

Maar het is waar, die mensen hebben het niet gemakkelijk. Risico's van het vak, inderdaad...

"Lead, follow, or get out of the way."

Laatst gewijzigd door Animalman : 7 december 2007 om 22:47.
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 22:47   #22
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
-De bron? Marlientje.
ondertussen heeft vercetti daarvoor gezorgd
het spel steekt dus wel totaal anders in elkaar dan dat marlientje ons wou voorhouden

( voor de volgende antwoorden hou ik het nog even bij de oorspronkelijke story )
Citaat:
-Wettige
Citaat:
zelfverdediging niet nee.
okay zover zijn we het eens
'k zou zelfs durven zeggen : geen zelfverdediging zondermeer

Citaat:
Die inbreker trok zich anders ook niet te veel van de wet aan geloof ik. Wie de wet aan zijn laars lapt moet ook niet verwachten dat diezelfde wet hem moet beschermen.
nogal een kortzichtige redenering, niet ?
dus als jij morgen in mijn weg staat omdat ge dubbel geparkeerd zou staan op de openbare weg dan mag ik je auto zo van de baan duwen ?

Citaat:
-Marlientje vroeg wie verantwoordelijk was. Ik gaf het antwoord.
idd... je gaf een antwoord... en ?

Citaat:
Welk verhaal zou die 'verdachte' moeten opdissen misschien? Dat de deur niet op slot was? Dat het komt door zijn ongelukkige jeugd? Dat hij door papa werd geslagen en niet geknuffeld door mama?
je vergeet wat.... volgens hem werd hij misschien plots achtevolgd door een bende

Citaat:
-In de wereld waar je je twee keer op je gezicht laat slaan maar bij de derde keer gewoon terug mept.
blijkbaar is er al veel ingebroken bij jou ?

dit heeft zelfs niets met reactie te maken ... da's puur lynchen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 22:48   #23
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
een inbreker beweren ze... loop maar eens rond in zo een VB buurt
daarna vinden ze dood in de goot met een kandelaar of een moersleutel die ze in je handen steken, en zo blijkt het een inbraak, zie maar de praktijken van dirty Bebie en c° en de stamcafe van Rob Klop en steekpartijen op sinterklaasje...
voor ene keer is het anders en ze denken dat ze groot gelijk hebben
Marlientje, je zou je beter gewoon bij de feiten houden... er is hier geen sprake van een soort lynchpartij zoals jij liet uitschijnen
Oud 7 december 2007, 22:51   #24
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik speel niks.

Negatief, want dan breekt gij binnen bij mij. Ik heb geen misdaad begaan door kalmkes thuis te zitten.
Maar waag gerust uw kans.
grapjas, je bent toch niet erg inventief hoor
waarom zou ik inbreken als ik gewoon effe kan aanbellen ?

en de 'misdaad' die gij zogezegd zou begaan hebben is vrij irrelevant net zoals in dat stukje
toch gék dat omdat jij nu de dupe zou zijn plots wel zou staan op juridische duidelijkheid ?
Oud 7 december 2007, 22:52   #25
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ge zult maar eens passeren langs een huis waar pas ingebroken is en toevallig dezelfde jas dragen als de inbreker en dan ene uit de menigte die naar u wijst en roept 'daar is em, er achteraan'!
inderdaad.... tot zulke situaties komt ge dan algauw
Oud 7 december 2007, 22:53   #26
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Inbrekers worden door de staat veel te weinig beschermd.

Men heeft onvoldoende oog voor het feit dat inbreken een vak is met serieuze risico's.

Ook de bescherming van de privacy van deze beroepsgroep laat te wensen over. Regelmatig worden deze mensen tijdens de uitoefening van hun ambt gestoord door eigenaars, of ze worden gefilmd door verborgen camera's en dergelijke.

Waarop wachten Spirit? of Groen! om de nodige wetsvoorstellen in te dienen?
Mij verbaast het dat Spirit, Groen en Spa nog geen inbrekersmateriaal subsidieert.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 22:55   #27
Animalman
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
dus als jij morgen in mijn weg staat omdat ge dubbel geparkeerd zou staan op de openbare weg dan mag ik je auto zo van de baan duwen ?
Van mij wel. Ik zal zo stom niet zijn, als er een ambulance door moet heb ik anders ook een leven op mijn geweten.

Citaat:
idd... je gaf een antwoord... en ?
En jij vroeg me waarom ik dat zei...

Citaat:
je vergeet wat.... volgens hem werd hij misschien plots achtevolgd door een bende
Volgens mij haal je de volgorde door elkaar. Hij zal zeer waarschijnlijk niet ergens binnengebroken hebben omdat ze hem achtervolgden omdat hij ergens binnengebroken had.

Citaat:
blijkbaar is er al veel ingebroken bij jou ?
Eén keer. Toen ik op buitenlandse opdracht was. Mijn toenmalige vrouw heeft nog maanden alleen thuis gezeten met schrik en ten lange leste zijn we moeten verhuizen. Niemand van Groen! of zo gezien die kwam vragen of we het nog 'fijn' en 'leuk' vonden.

Citaat:
dit heeft zelfs niets met reactie te maken ... da's puur lynchen
Met lynchen ben ik het ook niet eens, maar je moet wel begrijpen dat mensen het eens beu kunnen worden. Heb je ook al gehoord dat de meeste mensen niet eens de moeite doen om misdrijven tegen hun aan te geven omdat er toch niks van komt?
Als het een tegen een is heb ik er geen probleem mee. Ik moet niet met een hele bende zijn om mij te kunnen verweren zoals er zo vele zijn... Wie het schoentje past...

Oud 7 december 2007, 22:55   #28
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Mij verbaast het dat Spirit, Groen en Spa nog geen inbrekersmateriaal subsidieert.
Ah zo?
Al eens nagekeken hoe de fiscus alle dagen 'inbreekt' in uw privéleven?
En hoeveel die roversbende zomaar ongestraft pikt.
Dan heb ik liever een paar keer per jaar zo'n Albanees op 'visite'...

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 22:57   #29
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
dju... je bent me voor... 'k wou net zeggen : 't verbaast me niks dat 't vb nog geen wapenstokken gratis uitdeelt aan burgerwacht geïntresseerden
Oud 7 december 2007, 23:01   #30
Animalman
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
grapjas, je bent toch niet erg inventief hoor
waarom zou ik inbreken als ik gewoon effe kan aanbellen ?

en de 'misdaad' die gij zogezegd zou begaan hebben is vrij irrelevant net zoals in dat stukje
toch gék dat omdat jij nu de dupe zou zijn plots wel zou staan op juridische duidelijkheid ?
ok, als je aanbelt en ik laat je binnen ben je alvast geen inbreker meer. En als je me dan probeert te vermoorden... kan nog gezellig worden zeker?

Maar dat heeft helemaal niks met inbreker/bewoner te maken.

Ik geloof niet dat ze hem zouden achtervolgd hebben als hij géén misdaad zou begaan hebben, kerel. Ik ben zeker dat ze zelfs in Limburg betere dingen te doen hebben op zaterdagavond...

Als ik iets uitsteek (en geloof mij...) dan heb ik daar ook altijd de gevolgen van gedragen.
Welke juridische duidelijkheid bedoel je misschien?

Oud 7 december 2007, 23:03   #31
Animalman
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Ah zo?
Al eens nagekeken hoe de fiscus alle dagen 'inbreekt' in uw privéleven?
En hoeveel die roversbende zomaar ongestraft pikt.
Dan heb ik liever een paar keer per jaar zo'n Albanees op 'visite'...
Maar dat is nogal simpel: zij schrijven de wetten nu eenmaal zelf. En als ze er zelf niet meer aan uit geraken schrijven ze er nog wat nieuwe.

Oud 7 december 2007, 23:04   #32
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
... niemand is verantwoordelijk zeker ?

Jawel hoor. Mensen zoals jij zijn verantwoordelijk.

Er wordt hier immers een justitiebeleid gevoerd zoals het volgens mensen als jij moet. I.e. criminelen zijn 'slachtoffers', zéker als ze allochtoon zijn.

Zij moeten vooral geholpen worden in de plaats van gestraft. Zij moeten een tweede, derde, vierde, vijfde en desnoods 27e kans krijgen om een nieuw leven op te bouwen.

'Niemand is ooit beter geworden van de gevangenis', kan ik je zo horen zeggen.Misschien is dat wel waar, maar er zijn alleszins al veel te veel mensen het slachtoffer geworden van mensen die onterecht uit de gevangenis werden gelaten.

Het gevolg van dit beleid is dat het moegetergde burgers doet besluiten dat ze ofwel maar moeten aanvaarden dat ze nu eenmaal met een 'zekere' criminaliteit moeten leren leven, ofwel het 'recht in eigen handen' zullen moeten nemen. Want op de overheid kunnen ze alleszins onvoldoende rekenen.

Er is dus wel degelijk iemand verantwoordelijk.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 7 december 2007 om 23:08.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 23:06   #33
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van mij wel. Ik zal zo stom niet zijn, als er een ambulance door moet heb ik anders ook een leven op mijn geweten.
dat zeg je nu tot je dringend om een pakje moet... komkom zelfs al ben jij heilig op dat vlak ... je weet goed genoeg wat ik wil zeggen

Citaat:
En jij vroeg me waarom ik dat zei...
ergens wel... 'k vraag me nog steeds af hoe jij zondermeer kunt stellen ( in het gegeven verhaal ) dat die kerel verantwoordelijk zou zijn ... en voor wat dan ... nog een ander vraag

Citaat:
Volgens mij haal je de volgorde door elkaar. Hij zal zeer waarschijnlijk niet ergens binnengebroken hebben omdat ze hem achtervolgden omdat hij ergens binnengebroken had.

je hebt ook niet veel verbeeldingskracht ....
het zou niks anders kunnen zijn ?

Citaat:
Eén keer. Toen ik op buitenlandse opdracht was. Mijn toenmalige vrouw heeft nog maanden alleen thuis gezeten met schrik en ten lange leste zijn we moeten verhuizen. Niemand van Groen! of zo gezien die kwam vragen of we het nog 'fijn' en 'leuk' vonden.
ah moest dat persé iemand van Groen zijn ?

Citaat:
Met lynchen ben ik het ook niet eens,
sorry voor de beeldspraak
maar hoe noem je dat anders ... als je een onschuldige achtervolgd om het vervolgens een kopje kleinder te kunnen maken ? ( verhaal Lientje dus )

Citaat:
met een maar je moet wel begrijpen dat mensen het eens beu kunnen worden. Heb je ook al gehoord dat de meeste mensen niet eens de moeite doen om misdrijven tegen hun aan te geven omdat er toch niks van komt?
dat begrijp ik best ... maar ik begrijp niet dat naast wettelijke zelfverdeding, eventueel uitgebreid met een verdediging van eigendom, je zowat alle basisprincipes op de helling wilt zetten met het jammerlijke gevolg dat het aantal misdrijven er alleen maar op kan stijgen

Citaat:
Als het een tegen een is heb ik er geen probleem mee. Ik moet niet met een hele bende zijn om mij te kunnen verweren zoals er zo vele zijn... Wie het schoentje past...
tjah ... ik hoor dat graag
in de praktijk komt het er toch maar op neer dat een hele bende zal opgetrommeld worden net uit angst dat die vermeende inbreker, of wat dan ook, die je wilt nazitten niet ongewapend of van gisteren is
Oud 7 december 2007, 23:07   #34
Animalman
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Jawel hoor. Mensen zoals jij zijn verantwoordelijk.

Er wordt hier immers een justitiebeleid gevoerd zoals het volgens mensen als jij moet. I.e. criminelen zijn 'slachtoffers', zéker als ze allochtoon zijn.

Zij moeten vooral geholpen worden in de plaats van gestraft. Zij moeten een tweede, derde, vierde, vijfde en desnoods 27e kans krijgen om een nieuw leven op te bouwen. (Behalve als het 'racisten' zijn natuurlijk, dan zijn het plots geen 'slachtoffers' maar allemaal Adolf Hitlers in spé).

Het gevolg van dit beleid is dat het moegetergde burgers doet besluiten dat ze ofwel maar moeten aanvaarden dat ze nu eenmaal met een 'zekere' criminaliteit moeten leren leven, ofwel het 'recht in eigen handen' zullen moeten nemen. Want op de overheid kunnen ze alleszins onvoldoende rekenen.

Er is dus wel degelijk iemand verantwoordelijk.
hear! hear!

Oud 7 december 2007, 23:09   #35
Marlientje
Banneling

Standaard

Het is al goed !
Men zou beter beginnen met een deftig sociaal beleid voor die arme mensen,
deftige uitkeringen, grote sociale woningen waar hun kinderen zich kunnen
uitleven, stoppen discriminatie op de werkvloer ( euro-lock ), bij de VDAB en de ziekenkas. Ze zijn onwetend, schuchter,kennen de wetten niet en worden
weggehouden van de reeds bestaande sociale voorzieningen. Gelijkheid is ver te zoeken.
Marlientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 23:10   #36
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ok, als je aanbelt en ik laat je binnen ben je alvast geen inbreker meer. En als je me dan probeert te vermoorden... kan nog gezellig worden zeker?

Maar dat heeft helemaal niks met inbreker/bewoner te maken.

Ik geloof niet dat ze hem zouden achtervolgd hebben als hij géén misdaad zou begaan hebben, kerel. Ik ben zeker dat ze zelfs in Limburg betere dingen te doen hebben op zaterdagavond...

Als ik iets uitsteek (en geloof mij...) dan heb ik daar ook altijd de gevolgen van gedragen.
Citaat:
Welke juridische duidelijkheid bedoel je misschien?
de juridische zekerheid dat
1) die kerel ( verhaal Lientje dus nog steeds ) wel degelijk wat op zijn kerfstok had ... want uiteindelijk vormt dat het knikpunt dat jij wat mag doen aldus je eigen zeggen
2) het 't geen je uiteindelijk doet wat evenredig is met dat misdrijf
Oud 7 december 2007, 23:13   #37
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is al goed !
uitleven, stoppen discriminatie op de werkvloer ( euro-lock ), bij de VDAB en de ziekenkas. Ze zijn onwetend, schuchter,kennen de wetten niet en worden
weggehouden van de reeds bestaande sociale voorzieningen. Gelijkheid is ver te zoeken.
dat heeft er mijn inziens weinig met de maken
net misschien wat het aantal inbraken betreft maar het is er steeds geweest ondanks de verschillen
moest dat waar zijn zou je alleen maar een soort Robin Hood inbrekers hebben
Oud 7 december 2007, 23:18   #38
Animalman
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
dat zeg je nu tot je dringend om een pakje moet... komkom zelfs al ben jij heilig op dat vlak ... je weet goed genoeg wat ik wil zeggen
Ik ben chauffeur. Met een trekker-oplegger. Na pedofielen en Hitler de meest gehate mensen van Belgie. Als ik mijne bak in de weg laat staan duurt het drie seconden voor de flikken er staan.

Citaat:
ergens wel... 'k vraag me nog steeds af hoe jij zondermeer kunt stellen ( in het gegeven verhaal ) dat die kerel verantwoordelijk zou zijn ... en voor wat dan ... nog een ander vraag
voor wat? voor de dood van de inbreker. zucht.

Citaat:

je hebt ook niet veel verbeeldingskracht ....
het zou niks anders kunnen zijn ?
Wat dan? Had hij vals gespeeld bij het kleurenwiezen?

Citaat:
ah moest dat persé iemand van Groen zijn ?
Als er bij de zgn. 'kansarmen' zoiets zou gebeuren zou het in alle gazetten staan en organiseren ze een benefiet. En jarenlange psychische bijstand en arbeidsonbekwaamheid natuurlijk.

Citaat:
sorry voor de beeldspraak
maar hoe noem je dat anders ... als je een onschuldige achtervolgd om het vervolgens een kopje kleinder te kunnen maken ? ( verhaal Lientje dus )
Buitenproportionele wraak?

Citaat:
dat begrijp ik best ... maar ik begrijp niet dat naast wettelijke zelfverdeding, eventueel uitgebreid met een verdediging van eigendom, je zowat alle basisprincipes op de helling wilt zetten met het jammerlijke gevolg dat het aantal misdrijven er alleen maar op kan stijgen
Dit is ook een basisprincipe: gij doet mij iets, ik doe iets terug. Je weet niet wat er daar bij die mens thuis is gebeurd. Als iemand vrouw en kinderen thuis heeft zitten schiet die toch maar logisch in een verdedigende reactie?

Citaat:
tjah ... ik hoor dat graag
in de praktijk komt het er toch maar op neer dat een hele bende zal opgetrommeld worden net uit angst dat die vermeende inbreker, of wat dan ook, die je wilt nazitten niet ongewapend of van gisteren is
Buiten het feit dat zoiets toch prachtig is in de nieuwe maatschappij: Het SAM-gevoel weet je wel? Het komt uiterst zelden voor dat mensen voor elkaar opkomen. Wie heeft Joe Van Holsbeek geholpen? Of die slachtoffers in Lot? U hoort het graag, en ik zou het doen. mooi geregeld zo.

Oud 7 december 2007, 23:20   #39
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het is al goed !
Wie is die 'men', Marlientje?
Waar gaat die 'men' volgens u het geld moeten afpakken voor uw 'deftig sociaal beleid', Marlientje?
Maw bij wie moet 'men' daarvoor gaan inbreken en gaan roven, om bv die 'sociale' woningen te bekostigen waarin de arme kinderen zich kunnen uitleven?

Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 7 december 2007 om 23:20.
Jos Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 23:21   #40
Animalman
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is al goed !
Is het een beetje krap bij u misschien?

Bij mij ook. Die benzineprijzen zijn echt niet meer te doen. Benzine, weet u wel. Om te gaan werken.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be