![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() Is het niet de politieke kaste dat momenteel niks doet?Moet de minimas niet naar omhoog ipv de maximas naar beneden?
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel eenvoudiger. De pensioenen van de ambtenaren wat naar beneden, en het hiermede uitgespaarde geld gebruiken, om de pensioenen van de privé wat op te krikken. Zal tevens getuigen van een solidariteit der ambtenaren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is geen geld om de minimas te verhogen. Belgie is nu al een zinkend schip, en het zal er niet op beteren. De maxima's voor een stuk verlagen, en hiermede de minima's verhogen is een oplossing. Sommigen noemen dit zelfs solidariteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in waarom de gemeenschap de oude dag van dat soort zou moeten financieren. Mijn voorstel: met onderling akkoord het bankgeheim opheffen, de financiële situatie vergelijken met de aangiften van de voorbije decennia en in functie daarvan pensioen uitkeren of achterstallige belastingen + boetes innen. Benieuwd wie er nog vragende partij zal zijn.
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind ook dat ze alle zelfstandigen maar moeten opheffen, of inlijven als ambtenaars. De vraag is natuurlijk wie gaat er dan het pensioen binnenbrengen voor al die ambtenaars, toch niet de ambtenaars zelf? Dat kan niet in een "niet productieve sector" . Dus hoe dan? Beter nog wat verder de zelfstandigen het mes op de keel zetten zeker? Of je valt nog dood van de honger anders.
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als je verstandig bent dan kijk je voor dat je begint te werken naar de precieze pensioensvergoeding die je krijgt als het éénmaal zo ver is. Het is trouwens geen geheim dat deze vergoedingen op de staat best meevallen. Niemand heeft jou toch verplicht om in de privé te gaan werken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel jullie van dat bijkomend extralegaal pensioen ook niet al te véél voor: 20 jaar lang hield mijn werkgever een bijdrage voor een extralegaal pensioen af van mijn wedde. De verzekeringsmaatschappij maakte deel uit van dezelfde groep als mijn werkgever. Mijn werkgever werd inmiddels overgenomen. Dan zegde hij het contract met die verzekeringsmaatschappij op, om een soortgelijk contract af te sluiten met een maatschappij uit de overnemende grooep. Die eerste maatschappij roept contractbreuk in.Een collega procedeerde jaren tegen die verzekeringsmaatschappij: na elk vonnis gingen ze in beroep of in cassatie, tot hij het opgaf. Ik weet dus al dat ik 20 jaar veel bijdroeg en peanuts zal trekken. Laatst gewijzigd door filosoof : 15 december 2007 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Bijna zo onnozel als uw statement hier:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijkt me sterk hoor. Voor beginnende universitairen biedt de staat een hoger startloon dan de meeste bedrijven (zelfs hoger dan de mulitnationals). Dat loon groeit wel sterker aan in de privésector, maar het verschil lijkt me toch niet zo groot met de publieke sector.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsof jij iets afweet van administratie...
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() ja, want jij kent me goed he Raf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoef jou niet te kennen om je reactie te kunnen beoordelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
VMM, VLAM, Voedselagentschap,... En dat allemaal om te doen alsof de belastingen niet stijgen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 15 december 2007 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, wel degelijk ja
![]() Ik heb de voorbije maanden heel wat info verzameld omtrent startlonen bij verschillende bedrijven, en gemiddeld gezien geeft de Belgischse staat een hoger startloon dan 80% van de privébedrijven waarvan ik het startloon weet. En met privébedrijven bedoel ik dan vooral grote consultancy groepen of multinationals uit de petrochemiesector. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |