Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 17 december 2007, 00:47   #21
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dus ik mag mij niet ergeren aan racisme omdat ik bij Meervoud ben??
Mag ik mij dan evenmin ergeren aan het Vlaams Blok?
Jij mag je zeker en vast ergeren aan racisme,
maar heb dan wel de wil aan te tonen waarom er sprake is van racisme?
Indien je die vraag blijft ontwijken,
vermoed ik dat er geen sprake van racisme is.

Dat je je ergert aan racisme is positief.

De link met meervoud was de nationalistische drogredenen:
louter en alleen tegen de traditionele media zijn aangezien ze tot een bepaalde taalgroep horen is absurd.
Net als hen van racisme beschuldigen maar dat niet kunnen aantonen.

Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 17 december 2007 om 00:48.
jamás será vencido is offline  
Oud 17 december 2007, 00:59   #22
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Indien je die vraag blijft ontwijken,
vermoed ik dat er geen sprake van racisme is.
Wat verwacht je? Dat ik VHS-casettes ga opsturen met alle RTBf-journaals van de laatste 5 jaar? TV is een vluchtig media, en moet het dus naast droge informatie evenzeer hebben van subjectieve factoren.
Door stelselmatig de Walen op te jutten, schrik aan te jagen, leugens verspreigen over Vlamingen die hun geld gaan komen afnemen, etc... kan je idd spreken over racisme. Niet op basis van één of andere straffe uitspraak over superioriteit, maar omwille van de systematiek.
Ook de VlaamsBlok-vzw's zijn niet veroordeeld op basis van één publicatie, maar omwille van de systematiek erachter.

En ja, ik kan er mij evenzeer aan ergeren, wanneer men een té eenzijdig beeld ophangt van "de Franstalige".
Maar daar zullen waarschijnlijk ook wel nationalistische motieven achter steken, zeker?...

Maar om het even wat luchtiger te houden, is hier Zaza:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 17 december 2007, 00:59   #23
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breda Bekijk bericht
VRT ..........VB als sponser
Je moet er niet zo mee lachen... Aan het hoofd van het ministerie voor Media staat een NVA'er.

Ik wed dat de RTBF niet geleid wordt door het FDF...
Oud 17 december 2007, 01:04   #24
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Je moet er niet zo mee lachen... Aan het hoofd van het ministerie voor Media staat een NVA'er.

Ik wed dat de RTBF niet geleid wordt door het FDF...
Of stel je voor dat de VRT geleid zou worden door een B-Plus'er. Zo iemand die samen met een aantal bedrijfsleiders een belgicistisch platform opricht. Stel je voor zeg...

...
Oh, wacht even...
http://www.trends.be/nl/economie/men...-platform.html
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Jaani_Dushman is offline  
Oud 17 december 2007, 01:13   #25
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat verwacht je? Dat ik VHS-casettes ga opsturen met alle RTBf-journaals van de laatste 5 jaar? TV is een vluchtig media, en moet het dus naast droge informatie evenzeer hebben van subjectieve factoren.
Door stelselmatig de

1 Walen op te jutten,
2 schrik aan te jagen,
3 leugens verspreigen over Vlamingen die hun geld gaan komen afnemen, etc...
4 kan je idd spreken over racisme.

Niet op basis van één of andere straffe uitspraak over superioriteit, maar omwille van de systematiek.
Ook de VlaamsBlok-vzw's zijn niet veroordeeld op basis van één publicatie, maar omwille van de systematiek erachter.

En ja, ik kan er mij evenzeer aan ergeren, wanneer men een té eenzijdig beeld ophangt van "de Franstalige".
Maar daar zullen waarschijnlijk ook wel nationalistische motieven achter steken, zeker?...
1 Kan je aub een voorbeeld geven van waar men Walen opjut...
2 Walen hebben schrik van seperatisme. Rtbf laat weten dat speratisme in nederlandstalig Belgie vaak in de media komt.
3 VB is de grootste seperatische partij in VL die beweert geen geld meer aan de walen te willen geven, is de vrees van de walen dan terrecht?
4 Maken deze feiten de vlamingen een minderwaardig ras?
Oud 17 december 2007, 01:23   #26
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Walen hebben schrik van seperatisme.
Je zou voor minder, wanneer je de subjectieve media leest/ziet/hoort.
De Brusselse media vertellen dagdagelijk aan de Walen dat zij niets kunnen, en dat zij afhankelijk zijn van België. Daarnaast maken ze ze wijs dat de Vlamingen daar allemaal de schuld van zijn. Dat het de Vlamingen al het Waals geld willen opsouperen.

Ja, zo jaag je een hele bevolking schrik aan, en zet je ze op tegen een ander volk. Zoiets is totaal onverantwoord.

Walen hadden vroeger geen schrik van autonomie. In de jaren '60 stapten Vlamingen en Walen nog samen in dezelfde betogingen mee om federalisme te eisen. Het is een constante propaganda (vanuit Brussel) die dagelijks de mensen wijsmaakt dat de aarde niet meer zal draaien na het einde van België.

Het is zelfs zodanig van de pot gerukt, dat ze constant moeten verwijzen naar het Vlaams Blok. Eerst halen ze het VB aan. Nadien stellen ze N-VA gelijk aan het VB, anagezien beide separatist zijn. Nadien zegt men dat CD&V ook hetzelfde is als het VB aangezien die een kartel aangaan met de N-VA. EN tenslotte wordt heel Vlaanderen op één hop gegooid aangezien CD&V de grootste partij van Vlaanderen is. Zo wordt systematisch het beeld opgehangen van Vlaanderen als VB-natie.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 17 december 2007, 01:27   #27
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je zou voor minder, wanneer je de subjectieve media leest/ziet/hoort.
De Brusselse media vertellen dagdagelijk aan de Walen dat zij niets kunnen, en dat zij afhankelijk zijn van België. Daarnaast maken ze ze wijs dat de Vlamingen daar allemaal de schuld van zijn. Dat het de Vlamingen al het Waals geld willen opsouperen.

Ja, zo jaag je een hele bevolking schrik aan, en zet je ze op tegen een ander volk. Zoiets is totaal onverantwoord.

Walen hadden vroeger geen schrik van autonomie. In de jaren '60 stapten Vlamingen en Walen nog samen in dezelfde betogingen mee om federalisme te eisen. Het is een constante propaganda (vanuit Brussel) die dagelijks de mensen wijsmaakt dat de aarde niet meer zal draaien na het einde van België.

Het is zelfs zodanig van de pot gerukt, dat ze constant moeten verwijzen naar het Vlaams Blok. Eerst halen ze het VB aan. Nadien stellen ze N-VA gelijk aan het VB, anagezien beide separatist zijn. Nadien zegt men dat CD&V ook hetzelfde is als het VB aangezien die een kartel aangaan met de N-VA. EN tenslotte wordt heel Vlaanderen op één hop gegooid aangezien CD&V de grootste partij van Vlaanderen is. Zo wordt systematisch het beeld opgehangen van Vlaanderen als VB-natie.
Seperatisme en rechtse politiek lopen in Belgie helaas al enige tijd hand in hand,
jammer voor jou,
maar uiteraard krijgt speratisme dan een anti-sociale kleur voor franstalig Belgie.
Die beeldvorming komt uit het feit dat seperatisme nu eenmaal voornamelijk door rechts wordt uitgedragen,
en komt er niet door de rtbf.
Oud 17 december 2007, 01:35   #28
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Seperatisme en rechtse politiek lopen in Belgie helaas al enige tijd hand in hand,
jammer voor jou,
maar uiteraard krijgt speratisme dan een anti-sociale kleur voor franstalig Belgie.
Die beeldvorming komt uit het feit dat seperatisme nu eenmaal voornamelijk door rechts wordt uitgedragen,
en komt er niet door de rtbf.
Net zoals het anti-separatisme nu eenmaal voornamelijk door rechts gedragen wordt.

Ik heb er geen moeite mee om te aanvaarden dat Vlaamsgezind links klein is. Maar heel links is in Vlaanderen en Wallonië klein. De PVDA is de grootste onder de dwergen, maar haalt ook nog geen procent bij de verkiezingen.

We hebben dus te kiezen tussen een groep rechtse partijen die België wil één houden om zo een hard asociaal liberaal beleid te voeren, en een groep rechtse partijen die België wil splitsen om zo een hard asociaal liberaal beleid te voeren.
Hoe je daaruit afleidt dat meer autonomie anti-sociaal zou zijn, is me een mysterie.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 17 december 2007, 01:39   #29
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Net zoals het anti-separatisme nu eenmaal voornamelijk door rechts gedragen wordt.

Ik heb er geen moeite mee om te aanvaarden dat Vlaamsgezind links klein is. Maar heel links is in Vlaanderen en Wallonië klein. De PVDA is de grootste onder de dwergen, maar haalt ook nog geen procent bij de verkiezingen.

We hebben dus te kiezen tussen een groep rechtse partijen die België wil één houden om zo een hard asociaal liberaal beleid te voeren, en een groep rechtse partijen die België wil splitsen om zo een hard asociaal liberaal beleid te voeren.
Hoe je daaruit afleidt dat meer autonomie anti-sociaal zou zijn, is me een mysterie.
De partijen die Belgie willen bijéénhouden willen echter vaak een sociaal liberaal beleid voeren (ze verkeren in de illusie dat dit mogelijk is).
De partijen dieBelgie willen splitsen willen echter een hard liberaal beleid.

Voor velen wordt dit sociaal liberalisme van de sociaal democraten (of de illusie hiervan) als socialer ervaren dan het recht voor de raap hard liebralisme van het VB, NVa en LDD.
Oud 17 december 2007, 01:40   #30
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De systematiek van racisme in hun publicaties. Tegen seperatisme 'informeren' is wel net iets anders.
StevenNr1 is offline  
Oud 17 december 2007, 12:22   #31
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

goh ik ben vereerd zeg, een hele draad gericht aan mij persoonlijk

ter antwoord: dat kallikles nul de botten gevoel voor humor heeft weet ik al langer dan vandaag.
Je mag wel eens uitleggen via welke kronkelige logica je uit komt bij 'haatzaaien tegen Franstalige medeburgers', gewoon omdat ik met een ironische knipoog de haatzaaierij van de rtbf aanklaag? Ik daag u uit al mijn >20 000 posts op dit forum uit te pluizen en één enkel voorbeeld van "haatzaaierij tegen de franstaligen" te geven.

Je obsessie met mij begint overigens wel beangstigend te worden
Pelgrim is offline  
Oud 17 december 2007, 13:07   #32
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht

Je obsessie met mij begint overigens wel beangstigend te worden
hoge bomen vangen veel wind
Oud 17 december 2007, 16:47   #33
Cunhal
Lokaal Raadslid

Cunhal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mcielen Bekijk bericht
Noch ikzelf, noch Pelgrim, noch de V-SB roepen op tot haat tegen Franstalige medeburgers. Integendeel. Lees er gerust de beginselverklaring van de V-SB op na, en kijk ook eens op http://www.reddesolidariteit.org.
.
Dit is wel een bijzonder degoutante manier om het succes van de petitie te recuperen.
Dat verwacht je van een schijtblad zoals het Pallieterke.
Maar niet van een organisatie die zich links noemt.
Cunhal is offline  
Oud 17 december 2007, 17:50   #34
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Ik heb hier nog steeds geen enekel concreet feit gelezen die kan staven dat de RTB RACISTISCH zou zijn en dat was dus de inzet van deze discussie. Dat Leterme RTBF durfde te vergelijken met de Rwandese radio is gewoon schanddalig. Ik volg de berichtgeving van de RTB niet maar laat ons er nog vanuit gaan dat ze tegen het seperatisme zijn, dan is dat nog iets heel anders dan racisme: het lijkt me nogal bizar dat een zender die racistisch staat tgo de vlamingen toch met die vlamingen in een land wil wonen. Leterme had net zo goed kunnen zeggen dat de RTB nazistische propagande voert- die uitspraak is er dus echt compleet over. Als de linkse vlaams nationalisten dat geen onaanvaardbare overdrijving vinden dan hou ik mijn hart helemaal vast voor dat zogenaamde onafhankelijke vlaanderen want in dat vlaanderen zullen dan zelfs de "linkse "krachten zo intolerant zijn dat wie er voor eenheid met de walen opkomt gelijkgeschakeld wordt met een nazi.
Het motiveert mij nog meer om te ijveren voor een tolerant belgie

vavli is offline  
Oud 17 december 2007, 17:57   #35
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli Bekijk bericht
Ik heb hier nog steeds geen enekel concreet feit gelezen die kan staven dat de RTB RACISTISCH zou zijn en dat was dus de inzet van deze discussie.
RTBF. Als dat geen bewijs is dan weet ik het ook niet meer.
solidarnosc is offline  
Oud 17 december 2007, 19:22   #36
mcielen
Provinciaal Statenlid

mcielen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunhal Bekijk bericht
Dit is wel een bijzonder degoutante manier om het succes van de petitie te recuperen.
Dat verwacht je van een schijtblad zoals het Pallieterke.
Maar niet van een organisatie die zich links noemt.
Jij vindt alles wat de V-SB doet a priori degoutant. Ik vind het degoutant dat een extreem-rechtse Belgisch-nationalist als jij zichzelf links durft noemen. Jouw soort is de oorzaak van de crisis waar links zich in bevindt momenteel!
Oud 17 december 2007, 19:29   #37
mcielen
Provinciaal Statenlid

mcielen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli Bekijk bericht
Ik heb hier nog steeds geen enekel concreet feit gelezen die kan staven dat de RTB RACISTISCH zou zijn en dat was dus de inzet van deze discussie. Dat Leterme RTBF durfde te vergelijken met de Rwandese radio is gewoon schanddalig. Ik volg de berichtgeving van de RTB niet maar laat ons er nog vanuit gaan dat ze tegen het seperatisme zijn, dan is dat nog iets heel anders dan racisme: het lijkt me nogal bizar dat een zender die racistisch staat tgo de vlamingen toch met die vlamingen in een land wil wonen. Leterme had net zo goed kunnen zeggen dat de RTB nazistische propagande voert- die uitspraak is er dus echt compleet over. Als de linkse vlaams nationalisten dat geen onaanvaardbare overdrijving vinden dan hou ik mijn hart helemaal vast voor dat zogenaamde onafhankelijke vlaanderen want in dat vlaanderen zullen dan zelfs de "linkse "krachten zo intolerant zijn dat wie er voor eenheid met de walen opkomt gelijkgeschakeld wordt met een nazi.
Het motiveert mij nog meer om te ijveren voor een tolerant belgie
1. Leterme had 100% gelijk met zijn uitspraak.
2. Hoe durf je zeggen dat hij ongelijk had, als je de zin daarna toegeeft de RTBF-verslaggeving niet te volgen, en dus bij gevolg totaal niet te weten waar je over spreekt?
3. Wat is volgens jou de échte reden dat Wallonië tegen een onafhankelijk Vlaanderen is? Exact, de Franstalige media die elke dag opnieuw vertellen dat de geldkraan zal dichtgedraaid worden, en dat Wallonië een nog grotere puinhoop zal worden.
4. De V-SB, Meervoud en SFL zijn VOOR de solidariteit met Wallonië, NIET ertegen!
5. Tolerant en België in één zin? Je leeft zeker in een ander België dan ik. Ik zie enkel een België waar vandaag de stem van 1.800.000 Vlaamse kiezers TOTAAL genegeerd wordt, en waar oranje-blauw-Waals rood kan verdergaan met het afbraakbeleid. Jouw geliefde België een democratie? Laat me niet lachen! (een mens zou bijna gaan verlangen naar écht harde actie)
Oud 17 december 2007, 19:34   #38
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mcielen Bekijk bericht
Dat is iets totaal anders, en dat niet inzien, getuigt enkel van slechte wil. Wat de RTBF bezig is op dit moment, is inderdaad aanzetten tot haat tegen de Vlamingen. Nergens worden daarmee echter de slachtoffers van de genocide gebanaliseerd!
Aha, maar dan komen we bij deze vraag: wat in hemelsnaam is de gelijkenis tussen de RTBF en Mille Coullines?
Buiten het zogenaamde "aanzetten tot haat" van de Walen.

Bolsjewiek is offline  
Oud 17 december 2007, 19:36   #39
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Over de gradatie van racisme, kan gediscussieerd worden.

Maar het is altijd goed om te kijken tot wat racisme kan leiden. Ik neem aan dat jij het met mij eens bent, wanneer ik zeg dat we in het geval van racisme altijd waakzaam moeten zijn. En dat we niet mogen vergeten wat er in het verleden gebeurd is, want anders gebeurt het terug.
Om dezelfde reden ben ik waakzaam tegenover Vlaams nationalisme, want het racisme van de N-VA en het VB is al veel verder gevorderd dan het "racisme" van de RTBF.

Bolsjewiek is offline  
Oud 17 december 2007, 19:38   #40
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Dus ik mag mij niet ergeren aan racisme omdat ik bij Meervoud ben??
Mag ik mij dan evenmin ergeren aan het Vlaams Blok?
Erger er maar op los, doe ik ook .
Maar niet mety nationalistische drogredenen, zoals Jamas net zei.

Bolsjewiek is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be